zrzutka.pl zrzutka.pl
  • Katalog zrzutek
  • Jak to działa
    Chcę zbierać Chcę wspierać Dlaczego zrzutka.pl?
  • Blog
  • Pomoc

  • Zaloguj się
  • Załóż konto

  • Switch to English

Czy wiesz, że na 4fund.com możesz zbierać w walucie Euro w całej Unii Europejskiej i nie tylko?

Zarejestruj się na 4fund.com Ukryj ten komunikat
  • Czy wiesz, że na 4fund.com możesz zbierać w walucie Euro w całej Unii Europejskiej i nie tylko?

    Zarejestruj się na 4fund.com Ukryj ten komunikat
    Zaloguj się Załóż konto
    Switch to English
    Zaloguj się Załóż konto
    Switch to English

Profil organizatora

 

Sylwia Gabrysiak

Profil niezweryfikowany

Wiktor ma 7 lat do tej pory to on pomagał nam i swojej młodszej niepełnosprawnej siostrze (4lata)Otóż Judytka urodziła się z Rozszczepem podniebienia ,Astma ,Afazja ,Opóźnienie psychoruchowe , Atopowe zapalenie skóry,przewlekle zaparcia od 2 miesiąca życia i inne których nie mogę podać gdyż nie mam zaświadczen.Judytka jest po 4 operacjach -3 operację podniebienia które niestety za każdym razem się rozchodzi i 1 operacji palca u nogi po nieszczęśliwym wypadku .Judytkę czeka 5operacja -Replastyka podniebienia i Faryngoplastyki.Wiktorek zawsze dzielnie znosił że jak Judi się urodziła to mieliśmy bardzo mało czasu dla siebie, że co roku jeździmy na operację a później przez miesiąc on mieszka z tatą a ja z Judytką nigdy nie okazywał nam zazdrości,zawsze ja wspierał i dzielnie znosił rozłąki .Teraz też bardziej martwi się o nią niż o siebie i kiedy inne dzieci ja odrzucają bo jej nie rozumieją on płacze i mówi "mamusiu ja nie chcę już żeby Judytka płakała,chce by dzieci ją rozumiały....sprzedam wszystko co mam byle jej pomóc ...)płakałam razem z nim bo jestem bezradna ale serce matki się raduję że mam tak mądrego syna.Teraz niestety i on potrzebuje mojej i waszej pomocy.Wiktorek jest uczniem 1 klasy podstawowej po sugestiach logopedy który pracuje z Wiktorem drugi rok zrobiliśmy badanie centralnego przetwarzania słuchowego i niestety okazało się że Wiktor ma zaburzonie-testy wyszły źle.Kolejnym krokiem był neurolog który zalecił EEG wynik -zmiany zlokalizowane w okolicach czolowo-skroniowo-ciemieniowych z tendencją do napadowosci diagnoza Afazja motoryczną i czuciowo-ruchowa.Oprocz tego Wiktor jest uczulony w 5klasie na rozstocza przyjmuję leki na stałe i jest odczulany raz w miesiącu niestety w tym roku odczulanie które kosztowało 3,2 teraz kosztuję ok 800 złotych.Potrzebuję system FM którego koszt to 10340 a NFZ dopłaca tylko 2750 i wdrożenie Neuroflow koszt 5x270 złoty i po każdym etapie 200zloty badanie czy są efekty ,do tego terapia psychologiczna i logopedyczna z którą w naszym kraju na NFZ dla starszych dzieci jest mega problem teraz mamy 30 minut raz na 2 tygodnie reszta w naszym zakresie.Wiktor to bardzo mądry,ambitny i wrażliwy chłopiec ale w obecnej chwili ma problem z pisaniem,czytaniem,sylabizowaniem,wysławianiem się,przekręca to co się do niego mówi bo innaczej przetwarza to jego sluch ,z koncentracją nauka czegokolwiek to dla niego ogromna praca a czasem niestety w obecnej sytuacji bez systemu i rehabilitacji nie możliwa.Zawsze staramy radzić sobie sami ale w tej sytuacji niestety już nie dajemy rady i prosimy wszystkie dobre duszę o pomoc jeśli tylko zechcecie pomóc naszemu synkowi będziemy wdzięczni bez waszej pomocy i wdrożenia systemu FM,terapi Wiktor nie ma szans na normalne funkcjonowanie . APD -zaburzenie centralnego przetwarzania słuchowego Mózg osoby z Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego nie potrafi rozpoznawać i interpretować dźwięków, w tym również dźwięku mowy. Dysfunkcja ta ma miejsce w centralnej, nerwowej części układu słuchowego i objawia się niewłaściwym przetwarzaniem bodźców słuchowych, a nie zaburzonym słyszeniem samym w sobie. Mózg osoby z Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego nie potrafi rozpoznawać i interpretować dźwięków, w tym również dźwięków mowy. Dzieci, u których występują Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego najczęściej mają trudności w rozumieniu mowy, problemy ze zrozumieniem poleceń (zwłaszcza złożonych) i skupieniem uwagi, co w konsekwencji powoduje liczne problemy w szkole, m.in. z czytaniem, formułowaniem ustnym i pisemnym dłuższych form wypowiedzi oraz z zapamiętywaniem usłyszanych informacji. Objawy APD: *trudności ze zrozumieniem wypowiedzi w niekorzystnych warunkach akustycznych (np. gdy kilka osób mówi jednocześnie, gdy w pomieszczeniu jest pogłos, hałas itp.), *problem z utrzymaniem skupienia na konkretnych, istotnych bodźcach słuchowych, *obniżenie koncentracji uwagi, *zmęczenie po przebywaniu w głośnym środowisku, *częste bóle głowy, *trudności w wykonywaniu kilkuetapowych poleceń (szczególnie tych podanych w jednym zdaniu), *kłopoty ze zrozumieniem długich rozmów, *brak zrozumienia wypowiedzi (np. „słyszałem co powiedziałeś, ale nie wiem co masz na myśli”), *słabszą pamięć słuchową (trudności z *zapamiętywaniem i powtarzaniem usłyszanych informacji), *problemy z zapamiętywaniem sekwencji dźwięków (np. tabliczka mnożenia, nazwy miesięcy itp.), *mylenie podobnie brzmiących słów, *problem z nauką języka obcego, *brak zwracania uwagi na osobę mówiącą, *nadmierne zwracanie uwagi na bodźce dźwiękowe, które nie są istotne, *zaburzoną intonację (mowa monotonna, cicha lud odwrotnie – bardzo szybka i zbyt głośna), *słabsze wyniki podczas testów psycho-edukacyjnych opartych na bodźcach słuchowych, *trudności w czytaniu i pisaniu (szczególnie ze słuchu). Zazwyczaj dziecko z APD ma niskie wyniki w nauce oraz obniżoną samoocenę. Czasami występują u niego również zaburzenia artykulacyjne Jak pomóc dziecku z Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego? Jeżeli diagnoza potwierdzi występowanie u dziecka APD - koniecznym jest objęcie go szeroko pojętym wsparciem terapeutycznym, opartym na trzech filarach: poprawa środowiska akustycznego w szkole oraz poprawa jakości słyszanej mowy poprzez zastosowanie systemów wspierających słyszenie (np. systemów FM), aktywny trening słuchowy przeprowadzany pod opieką specjalisty, którego celem jest poprawa sprawności wyższych funkcji słuchowych w oparciu o plastyczność układu nerwowego, terapia pedagogiczna i psychologiczna, która może pośrednio poprawić sprawność uczenia i komunikowania się dzieci z APD. Afazja rozwojowa występująca u dzieci nie jest konsekwencją niepełnosprawności intelektualnej, niedosłuchu, porażenia mózgowego, całościowych zaburzeń rozwojowych. Spowodowana jest uszkodzeniem pewnych struktur mózgowych, często w postaci mikrourazów o nieznanej genezie i niejednoznacznym patomechaniźmie. Afazja rozwojowa – to specyficzne zaburzenia rozwoju mowy i języka. Dzieci pomimo prawidłowego słuchu fizycznego i – co najmniej – normy intelektualnej, mają trudności z nabywaniem i rozumieniem mowy. Wyróżnia się trzy rodzaje afazji rozwojowej: afazja rozwojowa typu ekspresyjnego (ruchowa, motoryczna) czyli wtedy gdy dziecko nie mówi lub mówi bardzo słabo, ale rozumie mowę; afazja rozwojowa typu percepcyjnego (sensoryczna) czyli rozumienie mowy otoczenia jest dla dziecka ograniczone, natomiast mowa czynna dziecka jest bardzo agramatyczna i niewyraźna (dziecko posługuje się „swoim” językiem często nazywanym przez rodziców elfickim; afazja rozwojowa typu mieszanego (motoryczno-sensoryczna) czyli połączenie obu poprzednich tzn. dziecko nie mówi (lub słabo mówi) oraz nie rozumie mowy otoczenia. Objawy afazji rozwojowej: zaburzenie albo zniesienie zdolności wyrażania myśli słowami, powolna, oszczędna w słowach mowa, składanie słów i zdań odbywa się z wysiłkiem, niemożność naturalnego opanowania systemu gramatycznego i składni np.: niewłaściwa fleksja, parafazje głoskowe (zamiany głosek, opuszczanie i przestawianie głosek),parafazje słowne (wtrącanie błędnych słów ), niewłaściwa forma gramatyczna (agramatyzmy), uproszczenia w budowie zdań przez np. opuszczanie przyimków i niezmienianie końcówek rzeczowników (styl depeszowy albo styl telegraficzny), zaburzenia o charakterze amnestatycznym – zapominanie już nabytego słownictwa, dziecko nie potrafi przypomnieć sobie właściwych słów do określenia przedmiotów i pojęć, przedmioty określa opisowo (np. pióro – „to do pisania”), problemy z uczeniem się nowych słów i zapamiętywaniem ich znaczeń, trudności z powtarzaniem cudzych słów i zdań, tworzenie neologizmów, zniekształcenia słów, często niezrozumiała mowa, zwana potocznie językiem „elfickim”, w przypadku afazji czuciowej: zaburzenie rozumienia mowy, dzieci rozumieją sens pytań i zdań dopiero po kilkakrotnym powtórzeniu, czasami rozumieją sens niektórych słów, ale nie rozumieją znaczenia całego zdania. Oprócz ewidentnych problemów z mową, dzieci z afazją cierpią jednocześnie na: trudności w czytaniu (aleksja) i pisaniu (agrafia) – występujące w różnym stopniu, ograniczenia w uczeniu się na pamięć (dzieci wolniej zapamiętują, niedokładnie, nieadekwatnie, szybciej zapominają), problemy z koncentracją, dysharmonię rozwojową, problemy z motoryką małą i dużą, zaburzenia integracji sensorycznej, męczliwość, nerwowość, lękliwość, nadpobudliwość, problemy emocjonalne, obniżone poczucie własnej wartości, unikanie kontaktów społecznych, izolowanie się. Dziecko z afazją rozwojową musi koniecznie zostać objęte opieką i terapią wielospecjalistyczną. Najczęściej zaangażowany jest oczywiście logopeda (neurologopeda), psycholog, pedagog, terapeuta integracji sensorycznej. Terapia dziecka z afazją rozwojową jest bardzo długa i żmudna, ale konieczna. Wszyscy specjaliści pracujący z dzieckiem muszą ze sobą współpracować i wymieniać swoimi spostrzeżeniami. Najważniejszą i nadrzędną sprawą musi być dobro afatycznego pacjenta. Odpowiedni dobór terapii, motywacja dziecka i współpraca specjalistów z rodzicami to najlepsze co może przytrafić się dziecku z afazją rozwojową.

2750 zł

zebrane

2

razy użytkownik wpłacił na zrzutki
Zadaj pytanie organizatorowi
Dołączył/a
1 października 2019
Imię i nazwisko
Sylwia Gabrysiak

Załóż zrzutkę, jak Sylwia Gabrysiak

Załóż zrzutkę
Pomoc
Kontakt
Opinie
Blog
Regulamin
Jak to działa?
Bezpieczeństwo
Za darmo
Dla mediów
Polityka prywatności
Newsletter
Zasady wyświetlania treści

Zrzutka.pl Sp. z o.o. al. Karkonoska 59, 53-015 Wrocław, Polska. KRS: 0000634168. Kapitał zakładowy: 550 000 PLN. Krajowa instytucja płatnicza nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego. czytaj więcej
Zrzutka.pl to narzędzie do samodzielnego zorganizowania zbiórki pieniężnej na dowolnie wybrany cel, za darmo, bez prowizji. Zrzutka.pl to nie tylko platforma crowdfundingowa (crowdfunding - finansowanie społecznościowe wybranego projektu) i fundraisingowa (fundraising - zbieranie pieniędzy poprzez wsparcie osób, firm, fundacji). To przede wszystkim wirtualna portmonetka/skarbonka, do której zrzucają się wszyscy zainteresowani określonym celem: zbiórka charytatywna, na prezent, na projekt/biznes, na wyjazd ze znajomymi - Ty określasz cel. Zrzutka.pl to w pewien sposób "mix" platform takich jak Kickstarter czy Indiegogo z najbardziej znanym wirtualnym portfelem świata jakim jest PayPal. Zrzutkę może założyć osoba prywatna, a także firma, fundacja, instytucja. Zrób zrzutkę, zaproś znajomych i zobacz jak prosto jest zbierać pieniądze online!
Zapoznaj się z broszurą KE dotyczącą praw konsumentów.
Download apps
Pobierz aplikację mobilną Zrzutka.pl i zbieraj na swój cel gdziekolwiek jesteś!
Download on the App Store Pobierz z Google Play

zrzutka.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Polski
Polski English

Aby w pełni korzystać z portalu Zrzutka.pl zalecamy korzystać z nowszych przeglądarek. Pobierz przeglądarkę: Chrome, Firefox, Opera lub Edge.