Na książkę pt. "Kerygmatyczny wymiar twórczości Konstantyna S. Stanisławskiego".
Na książkę pt. "Kerygmatyczny wymiar twórczości Konstantyna S. Stanisławskiego".
Nasi użytkownicy założyli 1 266 606 zrzutek i zebrali 1 462 378 162 zł
A ty na co dziś zbierasz?
Opis zrzutki
KERYGMATYCZNY WYMIAR TWÓRCZOŚCI KONSTANTYNA SIERGIEJEWICZA STANISŁAWSKIEGO
I JEGO PEDAGOGICZNO-RELIGIJNE IMPLIKACJE
Próba analizy funkcjonalnej systemów twórczości artystycznej i metody
w ujęciu jakościowym i jakościowo-ilościowym
Konstrukt teoretyczny działania osi systemów Stanisławskiego
Publikacja ma charakter poznawczy i badawczy. Materiałem badania są zasadniczo rosyjskie źródła historyczne z życia i twórczości Stanisławskiego. Zakres poznawczy mieści się w obszarze pedagogiki religijnej, która jest działem teologii oraz teorii i praktyki teatralnej. Głównym rezultatem badania są dwa konstrukty teoretyczne oraz wstęp do twórczości artystycznej w teatrze. Pierwszy przedstawia system kształcenia Stanisławskiego i odzwierciedla jego materialistyczny pogląd na świat. Drugi obrazuje model kształcenia, który uświadamia przyjętą przez niego przyrodniczą koncepcję człowieka. Oba konstrukty ulokowane są w trzecim, wyznaczającym obszar ich działania. Jest nim Kerygmat zbawienia, w którym ulokowano źródła teorii sztuki teatralnej i mistrzostwa aktorskiego. Wszystkie trzy zbudowano na podstawie rozpoznanych korelacji między Wielkim „Systemem” i małym „systemem” twórczości artystycznej oraz metody działań psychofizycznych. Metodą rozpoznania korelacji jest hermeneutyka protestancka, a badaną materią forma przekazu wiary w wyznaniu prawosławnym.
----------------------------------------------------------------------------
Robert Ryszard Stelmach ur. 7 czerwca 1954 r. w Cieplicach Śląskich Zdrój. Doktor nauk teologicznych
w dyscyplinie teologia w zakresie teologii praktycznej Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie, także teolog duchowości, pedagog, etyk i reżyser teatralny, poeta. Prezes Towarzystwa Teatralnego im. K. S. Stanisławskiego w Poznaniu. Autor zajmuje się życiem i twórczością K. S. Stanisławskiego od 1987 r., kiedy był uczestnikiem Międzynarodowego seminarium poświęconym twórczości Stanisławskiego w Moskwie 1987 r. Publikacja to skrócona wersją pracy doktorskiej, zrealizowanej na podstawie materiałów otrzymanych od Prof. Iriny N. Winogradskiej.
------------------------------------
ZAWARTOŚĆ
Streszczenia w języku polskim i angielskim
Przyjęte skróty i oznaczenia
Wstęp
CZĘŚĆ PIERWSZA
Rozdział I. Diagnoza zagadnień źródłowych
Rozdział II. Problematyka badań w świetle teologii
2.1. Rozpoznanie kerygmatu zbawienia
2.2. Kerygmat zbawienia w świetle teorii Jerzego Pańkowskiego
2.3. Prawda Słowa Bożego w Wielkim „Systemie”
2.4. Odpowiedzialne przyjęcie Słowa Bożego
2.4.1. Społeczny i osobisty wymiar odpowiedzialności
2.4.2. Duchowy wymiar odpowiedzialności
2.5. Ćwiczenie duchowe św. Jana z Kronsztadu
2.6. Wiedza oraz umiejętność w życiu i twórczości
2.7. Źródło etyki w Wielkim „Systemie” Stanisławskiego
2.7.1. Etyka i wiara drogą do celu życia w twórczości artystycznej
2.7.2. Zakorzenienie etyki w procesie twórczym
Rozdział III Rozumienie pojęć istotnych dla twórczości artystycznej
3.1. Jakości istotne wartościowo systemów i metody Stanisławskiego
3.1.1. Oś działania
3.1.2. Czucie prawdy
3.1.3. Nieświadomość
3.2. Duchowość
3.2.1. Bóg, człowiek i świat jako byty
3.2.2. O naturze ludzkiej
3.2.3. Teologia małego „systemu“ w perspektywie duchowości
3.2.4. Definicja w poznaniu
3.2.5. Definicja duchowości
3.3. Duchowość a psychologia
3.4. Wnioski do dalszych badań
CZĘŚĆ DRUGA
Rozdział IV. Zastosowanie hermeneutyki w badaniu
4.1. Rozumienie i interpretacja w namyśle teologicznym Stanisławskiego
4.2. Hermeneutyka w badaniu systemów Stanisławskiego
4.2.1. Wykładnia w badaniu małego „systemu”
4.2.2. Wybrane reguły rozumienia Wilhelma Diltheya w kontekście estetyki
4.3. Związki hermeneutyki z pedagogiką religii w małym „systemie“
4.4. Charakter i metoda badania analitycznego
4.4.1. Granice pola analitycznego
4.4.2. Słowo i działanie przedmiotem analizy małego „systemu”
Rozdział V. Metodologiczne podstawy analizy małego „systemu”
5.1. Zagadnienia wstępne
5.2. Pojęcie możliwość i uprawomocnienia
5.3. Pojęcie kategorii w metodologii nauk humanistycznych
5.4. Pojęcie kategorii w przestrzeni analizy
5.5. Psychologia i duchowość w analizie funkcjonalnej małego „systemu”
5.6. Metoda korelacji Paula Johannesa Tillicha w porządku badawczym
5.6.1. Zastosowanie pojęcia korelacji
5.6.2. Metoda korelacji w analizie
5.7. Krąg teologiczny w analizie
5.8. Koło hermeneutyczne w analizie
5.9. Struktura małego „systemu” drogą ustalenia narzędzi analitycznych
5.10. Model weryfikacji i falsyfikacji małego „systemu”
5.11. Warunki bytowe małego „systemu” Stanisławskiego
CZĘŚĆ TRZECIA
Rozdział VI. Analiza małego „systemu” w ujęciu jakościowym
6.1. Istota przekazu wiary w małym „systemie”
6.2. Interpretacja duchowa przekazu wiary w małym „systemie”
6.3. Zastosowanie hermeneutyki w przekazie wiary i procesie twórczym
6.3.1. Hermeneutyka w topologicznym ujęciu procesu twórczego
6.3.2. Hermeneutyka w alegorycznym ujęciu procesu twórczego
6.3.3. Hermeneutyka w anagogicznym ujęciu procesu twórczego
6.4. Hermeneutyka tekstu i doświadczenia
6.5. Hermeneutyka dyskursu i symbolu
6.6. Hermeneutyka narracyjna
6.7. Zastosowanie wnioskowania statystycznego w hermeneutyce
6.8. Koegzystencja i kontaminacja metody korelacji i hermeneutyki w badaniu
Rozdział VII. Analiza małego „systemu” w ujęciu jakościowo-ilościowym
7.1. Założenia ogólne i szczególne analizy
7.2. Zastosowanie hermeneutyki tekstu w twórczości
7.2.1. Koncepcja kształtowania człowieka-artysty
7.2.2. Systemowy obraz koncepcji kształcenia człowieka-aktora
7.3. Zastosowanie hermeneutyki doświadczenia
7.3.1. Dydaktyczny obraz koncepcji kształcenia człowieka
7.3.2. Metoda autopsji w procesie twórczym
7.4. Ideowy konstrukt teoretyczny działania systemów
7.4.1. Podstawowe aspekty logiki rozmytej w kontekście badania
7.4.2. Konstrukt teoretyczny współdziałania systemów i metody
ZAKOŃCZENIE
1. Podsumowanie
2. Wnioski dla teorii
3. Wnioski dla praktyki
4. Zastrzeżenia metodologiczne
BIBLIOGRAFIA I ZAŁĄCZNIKI
Źródła podstawowe w języku rosyjskim
Źródła podstawowe w języku niemieckim
Źródła podstawowe w języku polskim
Źródła pomocnicze w różnych językach w polskim układzie alfabetycznym
Opracowania w różnych językach w polskim układzie alfabetycznym
Wykaz fotografii
Wykaz rysunków
Wykaz tabel
Źródła internetowe
BIBLIOGRAFIA OSOBOWA
Wyjaśnienia i skróty
Dokumenty i wydania literackie
Publikacje prasowe do 1917 roku
Publikacje prasowe 1917–1938
Materiały niesklasyfikowane
ANEKSY
1. Deklaracja artystyczna z 1916 roku
2. Kalendarium życia
3. Obliczenia według wzorów Brzeziński J., Stachowski R.
4. Stronica z książki T.-A. Ribota z dopiskami Stanisławskiego datowanymi na 1908 r.
5. Pierwsza strona książki Pawła Florenskiego
6. Fotografia budynku teatru w Lubimowce z 1877 roku
7. Wykaz wybranych terminów systemu i metody Stanisławskiego
INDEKS NAZWISK
Osoby ujęte w badaniu a pominięte w publikacji

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj ile osób odwiedziło i wsparło tę zrzutkę z twojego polecenia! Dowiedz się więcej.
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj ile osób odwiedziło i wsparło tę zrzutkę z twojego polecenia! Dowiedz się więcej.
Ale cisza.