id: rb3phw

Na książkę pt. "Kerygmatyczny wymiar twórczości Konstantyna S. Stanisławskiego".

Na książkę pt. "Kerygmatyczny wymiar twórczości Konstantyna S. Stanisławskiego".

Opis zrzutki

KERYGMATYCZNY WYMIAR TWÓRCZOŚCI KONSTANTYNA SIERGIEJEWICZA STANISŁAWSKIEGO

I JEGO PEDAGOGICZNO-RELIGIJNE IMPLIKACJE



Próba analizy funkcjonalnej systemów twórczości artystycznej i metody

w ujęciu jakościowym i jakościowo-ilościowym


sc7a11f1b7dffb0b.png

Konstrukt teoretyczny działania osi systemów Stanisławskiego


Publikacja ma charakter poznawczy i badawczy. Materiałem badania są zasadniczo rosyjskie źródła historyczne z życia i twórczości Stanisławskiego. Zakres poznawczy mieści się w obszarze pedagogiki religijnej, która jest działem teologii oraz teorii i praktyki teatralnej. Głównym rezultatem badania są dwa konstrukty teoretyczne oraz wstęp do twórczości artystycznej w teatrze. Pierwszy przedstawia system kształcenia Stanisławskiego i odzwierciedla jego materialistyczny pogląd na świat. Drugi obrazuje model kształcenia, który uświadamia przyjętą przez niego przyrodniczą koncepcję człowieka. Oba konstrukty ulokowane są w trzecim, wyznaczającym obszar ich działania. Jest nim Kerygmat zbawienia, w którym ulokowano źródła teorii sztuki teatralnej i mistrzostwa aktorskiego. Wszystkie trzy zbudowano na podstawie rozpoznanych korelacji między Wielkim „Systemem” i małym „systemem” twórczości artystycznej oraz metody działań psychofizycznych. Metodą rozpoznania korelacji jest hermeneutyka protestancka, a badaną materią forma przekazu wiary w wyznaniu prawosławnym.

----------------------------------------------------------------------------

Robert Ryszard Stelmach ur. 7 czerwca 1954 r. w Cieplicach Śląskich Zdrój. Doktor nauk teologicznych

w dyscyplinie teologia w zakresie teologii praktycznej Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie, także teolog duchowości, pedagog, etyk i reżyser teatralny, poeta. Prezes Towarzystwa Teatralnego im. K. S. Stanisławskiego w Poznaniu. Autor zajmuje się życiem i twórczością K. S. Stanisławskiego od 1987 r., kiedy był uczestnikiem Międzynarodowego seminarium poświęconym twórczości Stanisławskiego w Moskwie 1987 r. Publikacja to skrócona wersją pracy doktorskiej, zrealizowanej na podstawie materiałów otrzymanych od Prof. Iriny N. Winogradskiej.

------------------------------------

ZAWARTOŚĆ

Streszczenia w języku polskim i angielskim

Przyjęte skróty i oznaczenia

Wstęp

CZĘŚĆ PIERWSZA

Rozdział I. Diagnoza zagadnień źródłowych

Rozdział II. Problematyka badań w świetle teologii

2.1. Rozpoznanie kerygmatu zbawienia

2.2. Kerygmat zbawienia w świetle teorii Jerzego Pańkowskiego

2.3. Prawda Słowa Bożego w Wielkim „Systemie”

2.4. Odpowiedzialne przyjęcie Słowa Bożego

2.4.1. Społeczny i osobisty wymiar odpowiedzialności

2.4.2. Duchowy wymiar odpowiedzialności

2.5. Ćwiczenie duchowe św. Jana z Kronsztadu

2.6. Wiedza oraz umiejętność w życiu i twórczości

2.7. Źródło etyki w Wielkim „Systemie” Stanisławskiego

2.7.1. Etyka i wiara drogą do celu życia w twórczości artystycznej

2.7.2. Zakorzenienie etyki w procesie twórczym

Rozdział III Rozumienie pojęć istotnych dla twórczości artystycznej

3.1. Jakości istotne wartościowo systemów i metody Stanisławskiego

3.1.1. Oś działania

3.1.2. Czucie prawdy

3.1.3. Nieświadomość

3.2. Duchowość

3.2.1. Bóg, człowiek i świat jako byty

3.2.2. O naturze ludzkiej

3.2.3. Teologia małego „systemu“ w perspektywie duchowości

3.2.4. Definicja w poznaniu

3.2.5. Definicja duchowości

3.3. Duchowość a psychologia

3.4. Wnioski do dalszych badań

CZĘŚĆ DRUGA

Rozdział IV. Zastosowanie hermeneutyki w badaniu

4.1. Rozumienie i interpretacja w namyśle teologicznym Stanisławskiego

4.2. Hermeneutyka w badaniu systemów Stanisławskiego

4.2.1. Wykładnia w badaniu małego „systemu”

4.2.2. Wybrane reguły rozumienia Wilhelma Diltheya w kontekście estetyki

4.3. Związki hermeneutyki z pedagogiką religii w małym „systemie“

4.4. Charakter i metoda badania analitycznego

4.4.1. Granice pola analitycznego

4.4.2. Słowo i działanie przedmiotem analizy małego „systemu”

Rozdział V. Metodologiczne podstawy analizy małego „systemu”

5.1. Zagadnienia wstępne

5.2. Pojęcie możliwość i uprawomocnienia

5.3. Pojęcie kategorii w metodologii nauk humanistycznych

5.4. Pojęcie kategorii w przestrzeni analizy

5.5. Psychologia i duchowość w analizie funkcjonalnej małego „systemu”

5.6. Metoda korelacji Paula Johannesa Tillicha w porządku badawczym

5.6.1. Zastosowanie pojęcia korelacji

5.6.2. Metoda korelacji w analizie

5.7. Krąg teologiczny w analizie

5.8. Koło hermeneutyczne w analizie

5.9. Struktura małego „systemu” drogą ustalenia narzędzi analitycznych

5.10. Model weryfikacji i falsyfikacji małego „systemu”

5.11. Warunki bytowe małego „systemu” Stanisławskiego

CZĘŚĆ TRZECIA

Rozdział VI. Analiza małego „systemu” w ujęciu jakościowym

6.1. Istota przekazu wiary w małym „systemie”

6.2. Interpretacja duchowa przekazu wiary w małym „systemie”

6.3. Zastosowanie hermeneutyki w przekazie wiary i procesie twórczym

6.3.1. Hermeneutyka w topologicznym ujęciu procesu twórczego

6.3.2. Hermeneutyka w alegorycznym ujęciu procesu twórczego

6.3.3. Hermeneutyka w anagogicznym ujęciu procesu twórczego

6.4. Hermeneutyka tekstu i doświadczenia

6.5. Hermeneutyka dyskursu i symbolu

6.6. Hermeneutyka narracyjna

6.7. Zastosowanie wnioskowania statystycznego w hermeneutyce

6.8. Koegzystencja i kontaminacja metody korelacji i hermeneutyki w badaniu

Rozdział VII. Analiza małego „systemu” w ujęciu jakościowo-ilościowym

7.1. Założenia ogólne i szczególne analizy

7.2. Zastosowanie hermeneutyki tekstu w twórczości

7.2.1. Koncepcja kształtowania człowieka-artysty

7.2.2. Systemowy obraz koncepcji kształcenia człowieka-aktora

7.3. Zastosowanie hermeneutyki doświadczenia

7.3.1. Dydaktyczny obraz koncepcji kształcenia człowieka

7.3.2. Metoda autopsji w procesie twórczym

7.4. Ideowy konstrukt teoretyczny działania systemów

7.4.1. Podstawowe aspekty logiki rozmytej w kontekście badania

7.4.2. Konstrukt teoretyczny współdziałania systemów i metody

ZAKOŃCZENIE

1. Podsumowanie

2. Wnioski dla teorii

3. Wnioski dla praktyki

4. Zastrzeżenia metodologiczne

BIBLIOGRAFIA I ZAŁĄCZNIKI

Źródła podstawowe w języku rosyjskim

Źródła podstawowe w języku niemieckim

Źródła podstawowe w języku polskim

Źródła pomocnicze w różnych językach w polskim układzie alfabetycznym

Opracowania w różnych językach w polskim układzie alfabetycznym

Wykaz fotografii

Wykaz rysunków

Wykaz tabel

Źródła internetowe

BIBLIOGRAFIA OSOBOWA

Wyjaśnienia i skróty

Dokumenty i wydania literackie

Publikacje prasowe do 1917 roku

Publikacje prasowe 1917–1938

Materiały niesklasyfikowane

ANEKSY

1. Deklaracja artystyczna z 1916 roku

2. Kalendarium życia

3. Obliczenia według wzorów Brzeziński J., Stachowski R.

4. Stronica z książki T.-A. Ribota z dopiskami Stanisławskiego datowanymi na 1908 r.

5. Pierwsza strona książki Pawła Florenskiego

6. Fotografia budynku teatru w Lubimowce z 1877 roku

7. Wykaz wybranych terminów systemu i metody Stanisławskiego

INDEKS NAZWISK

Osoby ujęte w badaniu a pominięte w publikacji









Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Download apps
Pobierz aplikację mobilną Zrzutka.pl i zbieraj na swój cel gdziekolwiek jesteś!
Pobierz aplikację mobilną Zrzutka.pl i zbieraj na swój cel gdziekolwiek jesteś!

Komentarze 1

 
2500 znaków