Autobus Lublin 3 - renowacja ID: rjt7g8

Autobus Lublin 3 - renowacja ID: rjt7g8

835 zł z 7 984 zł

10%

835 zł

835 zł

z 7 984 zł

437 dni

437 dni

do końca

16

16

wspierających
10%
Wpłać na zrzutkę

Aktualności 7

  • Lublin śmiga po wymianie turbosprężarki! Działamy dalej ????

    Czytaj więcej
  • Dzisiaj podsumowaliśmy ile kosztował do tej pory remont Lublina. Jest to 5984,89 zł. Czeka nas jeszcze sporo pracy :(
    Czytaj więcej
  • Lublin znów sprawny! Niestety naprawa kosztowała 1100 zł :( Ten duży wydatek bardzo opóźni remont wnętrza :(
    Czytaj więcej
  • Lublin pomalowanych, elektryka zrobiona, fotele zamontowane. Ale doszło do awarii skrzyni biegów i mamy problem...
    Czytaj więcej
  • Drzwi elektryczne gotowe! Teraz czas na malowanie :)
    Czytaj więcej
  • Pojawił się kolejny problem z elektryką.. Tym razem zewnętrzną. Powoli umierają mikrokontrolery od świateł :( Ich koszt to blisko 300 zł...
    Czytaj więcej
  • Remont elektryki ukończony! Pozostał do remontu mechanizm drzwi elektrycznych, koła zębate już się produkują! :D Kolejnym celem będzie montaż siedzeń i naprawa przeciekającego dachu i remont blacharki zewnętrznej :D
    Czytaj więcej

Opis zrzutki

Ratujmy nietypowy autobus! Potrzebne fundusze na dokończenie remontu.

rjt7g8-8d40aad4.png

Remontujemy nietypowy mikrobus!

Kilka miesięcy poszukiwań i znalazł się! Wymarzony Daewoo Lublin 3, model: 3584, rok produkcji 1999. Z fabryki wyjechał jako blaszak przystosowany do zabudowy. Następnie trafił do zakładów AMZ Głowno, w którym został przerobiony na 14 miejscowy autobus. Obecnie jest zarejestrowany jako bus i wymaga sporego remontu.

rjt7g8-d887873b.png

Był autobus

Jest minibus

Rok poszukiwań...

Blisko rok poszukiwałem odpowiedniego pojazdu którym mógłbym się zaopiekować. Wybór bardzo dawno temu padł na Lublina 3. Dlaczego? Przez sentyment, wiele razy miałem okazję podróżować takim jako dziecko. Był to pocztowy Lublin, którym z kolegą i jego ojcem przemierzaliśmy nasz region. Tamten blaszak był 9 miejscowy przedzielony ścianą grodziową, Głównie woził paczki do pobliskich urzędów pocztowych, czasami i nam trafiało się nim przejechać.

Decyzja zapadła niedawno, przez przypadek trafiłem na ogłoszenie o sprzedaży autobusu! Tak! Ten egzemplarz był autobusem i musiał trafić w moje ręce.

Dlaczego (mini)autobus?

Jako miłośnik transportu zbiorowego wybrałem tego nietypowego Lublina z myślą o odtworzeniu go na minibusa, który mógłby jeździć po Szczecinie pod koniec lat 90. Jako że nie mam prawa jazdy kat. D. Chcę go odtworzyć go tak by wyglądał jak autobus miejski z wyjątkiem ilości miejsc, tzn. zamiast 14+1 na 8+1, ale z zachowaniem wszystkich cech autobusu.

Co jest do zrobienia?

Po zakupie wydawało się, że niewiele będzie przy nim do zrobienia. Myślałem, że wystarczy dołożyć mu brakujące fotele, dodać kilka rurek i fajnych gadżetów i będzie cacy. Ale to zmieniało się po dokładniejszych oględzinach.

rjt7g8-75de76dd.png

Ruda zżera go od środka.

rjt7g8-15c0c073.png

Elektryka wewnętrzna kompletnie niesprawna.

rjt7g8-ddf83955.png

Mechanizm drzwi elektrycznych potrzebuje konserwacji i częściowego odtworzenia.

rjt7g8-d522002d.png

Podłoga - drewniana - w wielu miejscach wymaga napraw przez przeciekający dach.

Technicznie Lublin jest sprawny w 98% (czasem nie pali od strzała i ma lekki wyciek wspomagania). Rama jest zdrowa, jedynie problemy z rudą pojawiają się w paru miejscach na zewnątrz i o dziwo praktycznie na całej długości łączenia się plastikowego dachu ze stalową karoserią. To spowodowane jest zapewne tym, że poprzedni właściciele nie dbali zbytnio o jego szczelność.

Elektryka zewnętrzna i silnika jest w stanie dobrym, ale instalacja w części pasażerskiej to jedna wielka katastrofa, wymaga całkowitego przeglądu i częściowej wymiany. Przez brak schematów trzeba będzie dochodzić samemu co i gdzie było podłączone.

Podłoga przez te 20 lat zdążyła wciągnąć tyle wilgoci ile mogła, miejscami jest spuchnięta, a próba naprawy poprzez położenie dodatkowych blach wcale nie polepszyła tego stanu.

Wiele elementów które zostały usunięte lub niesprawne już zdążyłem skompletować z własnego budżetu, a to wciąż mało.

rjt7g8-e029c2d5.png

Brakujące orurowanie wymaga spawania i wyginania.

rjt7g8-fb6ff9be.png

Nowe zegary i kierownica już są!

rjt7g8-7755c6a3.png

Większość rzeczy jestem w stanie wykonać sam, ale niestety część prac będę musiał zlecić innym na co są potrzebne fundusze.

Jeśli chcesz pomóc mi w spełnieniu marzenia i posiadaniu własnego minibusa, a także chcesz zobaczyć jak mógłby wyglądać minibus obsługujący linie mikrobusowe na początku XXI w. w Szczecinie. Wspomóżcie remont tego nietypowego pojazdu bo być może i posłuży on i Wam jako podwózka na imprezę, wesele czy inną uroczystość!

Śledzić postęp możecie na https://www.facebook.com/AutobusLublin3/

Wpłacający16

MG
Mateusz Ginter
109 zł
KM
Krzysztof Młynarek
100 zł
KM
Krzysztof Młynarek
100 zł
KM
Krzysztof Młynarek
100 zł
KM
Krzysztof Młynarek
50 zł
PT
Piotr Tomkiewicz
50 zł
KS
Kajetan Szmuciński
50 zł
 
Dane ukryte
50 zł
J
Jasiek
50 zł
MK
Maria Krasowska
50 zł
Zobacz więcej

Komentarze5

 
2500 znaków
Zrzutka - Brak zdjęć

Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!

Nasi użytkownicy założyli

569 594 zrzutki


A ty na co dziś zbierasz?