Na odbudowę historycznego jachtu Śmiały
Na odbudowę historycznego jachtu Śmiały
Otrzymuj wsparcie. Regularnie.
Opis zrzutki
Chcielibyśmy Was serdecznie prosić o wsparcie naszego projektu odbudowy "Śmiałego". Ten niesamowity jacht był bohaterem wielu niezwykłych wypraw, w tym legendarnej ekspedycji dookoła Ameryki Południowej w latach 1965-1966, będącej pierwszym polskim oceanicznym rejsem, który rozpoczął się i zakończył w polskim porcie.
"Śmiały" zbudowano w 1958 roku w Stoczni Gdańskiej dla Polskiego Związku żeglarskiego. W roku 1960 „Śmiały” znalazł się w Trzebieży, gdzie pływała na nim m.in. Teresa Remiszewska. W latach 70. i 80. XX w. jego opiekunami byli m.in.: Jan Słota (1975), Marek Czechowski (1976–1978), Wojciech Dulat (1980–1981), Marek Wierszałowicz (1982–1986), Bohdan Dąbrowski, Wojciech Wilk oraz Roman Józik. W latach 1965-1966 odbył bardzo znany rejs wokół Ameryki Południowej, w latach 1970 i 1972 żeglował na daleką północ, zdobywając Spitsbergen i okrążając Islandię (było to pierwsze polskie opłynięcie Islandii z zachodu na wschód). W wyprawie uczestniczyła 9-osobowa załoga pod dowództwem kpt. Andrzeja Rościszewskiego[5], który otrzymał nagrodę „Rejs Roku 1970” oraz pierwszy „Srebrny Sekstant”.
Przez wiele lat "Śmiały" służył w Centralnym Ośrodku Żeglarskim w Trzebieży, gdzie zdobywało na nim doświadczenie morskie wiele pokoleń żeglarzy z całego kraju. Niestety, "Śmiały" potrzebuje teraz naszej pomocy. Poszycie jachtu wymaga kompletnej renowacji, łącznie z wymianą wszystkich instalacji i zabudowy. To zadanie wiąże się z kosztami, których Fundacja Klasyczne Jachty nie jest w stanie ponieść sama. Wasza hojność i wsparcie są nieocenione. Każda kwota, jaką możecie przekazać, pomoże przywrócić "Śmiałego" do dawnej świetności.
Prosimy Was o wsparcie naszej zbiórki pieniędzy na dokończenie odbudowy "Śmiałego." Zebrane środki przeznaczymy przede wszystkim na podtrzymanie trwających na jachcie prac:
- prace kadłubowe, wymiana skorodowanych elementów poszycia i szkieletu
- wymiana skorodowanych elementów pokładu i kokpitu
- piaskowanie i malowanie całego kadłuba
- prace projektowe, modelowanie 3D, projekt zabudowy i instalacji
- zakup silnika i linii wału ze śrubą
- wykonanie drewnianej zabudowy jachtu, zakup materiałów
- wykonanie instalacji elektrycznej
- wykonanie instalacji wodnych
- wykonanie nowych nadbudówek drewnianych
- renowacja drewnianego takielunku
- zakup nowego olinowania stałego i ruchomego
- zakup nowego wyposażenia pokładowego
- projekt i zakup nowych żagli
Każdy dar, bez względu na jego wielkość, przyczyni się do tego, aby historia jednego z najsłynniejszych polskich jachtów mogła trwać przez kolejne pokolenia. Dziękujemy za Waszą hojność i zaangażowanie w ocalenie dziedzictwa morskiego. Jeśli macie jakieś pytania lub chcecie dowiedzieć się więcej o naszym projekcie, jesteśmy do Waszej dyspozycji. Dziękujemy za Wasze wsparcie!
Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!
Korzyści płynące ze wsparcia cyklicznego:
Lokalizacja
Przydatne linki 4
Strona Fundacji Klasyczne Jachty
klasycznejachty.org.pl
Profil Fundacji na Facebooku
facebook.com/FundacjaKlasyczneJachty
Hasło Śmiałego w Wikipedii
pl.wikipedia.org/wiki/S/y_%C5%9Amia%C5%82y
Informacje na temat wyprawy dookoła Ameryki Południowej
pl.wikipedia.org/wiki/Rejs_s/y_%C5%9Amia%C5%82y_dooko%C5%82a_Ameryki_Po%C5%82udniowej