id: s3u3z4

Na odbudowę historycznego jachtu Śmiały

Na odbudowę historycznego jachtu Śmiały

Opis zrzutki

Chcielibyśmy Was serdecznie prosić o wsparcie naszego projektu odbudowy "Śmiałego". Ten niesamowity jacht był bohaterem wielu niezwykłych wypraw, w tym legendarnej ekspedycji dookoła Ameryki Południowej w latach 1965-1966, będącej pierwszym polskim oceanicznym rejsem, który rozpoczął się i zakończył w polskim porcie.


NBppxOBP9DoED0jt.jpg

"Śmiały" zbudowano w 1958 roku w Stoczni Gdańskiej dla Polskiego Związku żeglarskiego. W roku 1960 „Śmiały” znalazł się w Trzebieży, gdzie pływała na nim m.in. Teresa Remiszewska. W latach 70. i 80. XX w. jego opiekunami byli m.in.: Jan Słota (1975), Marek Czechowski (1976–1978), Wojciech Dulat (1980–1981), Marek Wierszałowicz (1982–1986), Bohdan Dąbrowski, Wojciech Wilk oraz Roman Józik. W latach 1965-1966 odbył bardzo znany rejs wokół Ameryki Południowej, w latach 1970 i 1972 żeglował na daleką północ, zdobywając Spitsbergen i okrążając Islandię (było to pierwsze polskie opłynięcie Islandii z zachodu na wschód). W wyprawie uczestniczyła 9-osobowa załoga pod dowództwem kpt. Andrzeja Rościszewskiego[5], który otrzymał nagrodę „Rejs Roku 1970” oraz pierwszy „Srebrny Sekstant”.


ga1Lkels3RQSEMRM.jpg


Przez wiele lat "Śmiały" służył w Centralnym Ośrodku Żeglarskim w Trzebieży, gdzie zdobywało na nim doświadczenie morskie wiele pokoleń żeglarzy z całego kraju. Niestety, "Śmiały" potrzebuje teraz naszej pomocy. Poszycie jachtu wymaga kompletnej renowacji, łącznie z wymianą wszystkich instalacji i zabudowy. To zadanie wiąże się z kosztami, których Fundacja Klasyczne Jachty nie jest w stanie ponieść sama. Wasza hojność i wsparcie są nieocenione. Każda kwota, jaką możecie przekazać, pomoże przywrócić "Śmiałego" do dawnej świetności.


75Lw74upKDKP7JBT.jpg

Prosimy Was o wsparcie naszej zbiórki pieniędzy na dokończenie odbudowy "Śmiałego." Zebrane środki przeznaczymy przede wszystkim na podtrzymanie trwających na jachcie prac:


  • prace kadłubowe, wymiana skorodowanych elementów poszycia i szkieletu
  • wymiana skorodowanych elementów pokładu i kokpitu
  • piaskowanie i malowanie całego kadłuba
  • prace projektowe, modelowanie 3D, projekt zabudowy i instalacji
  • zakup silnika i linii wału ze śrubą
  • wykonanie drewnianej zabudowy jachtu, zakup materiałów
  • wykonanie instalacji elektrycznej
  • wykonanie instalacji wodnych
  • wykonanie nowych nadbudówek drewnianych
  • renowacja drewnianego takielunku
  • zakup nowego olinowania stałego i ruchomego
  • zakup nowego wyposażenia pokładowego
  • projekt i zakup nowych żagli


Każdy dar, bez względu na jego wielkość, przyczyni się do tego, aby historia jednego z najsłynniejszych polskich jachtów mogła trwać przez kolejne pokolenia. Dziękujemy za Waszą hojność i zaangażowanie w ocalenie dziedzictwa morskiego. Jeśli macie jakieś pytania lub chcecie dowiedzieć się więcej o naszym projekcie, jesteśmy do Waszej dyspozycji. Dziękujemy za Wasze wsparcie!

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Korzyści płynące ze wsparcia cyklicznego:
Organizator otrzymuje 100% Twoich środków - nie pobieramy prowizji
Zachowujesz pełną kontrolę - w każdej chwili możesz bez zobowiązań przerwać wsparcie
Organizator może w pełni skupić się na swojej twórczości/działalności
Otrzymujesz stały dostęp do postów oraz specjalne wyróżnienie
Nie musisz pamiętać o kolejnych wpłatach
To prostsze niż Ci się wydaje :)

Lokalizacja

Download apps
Pobierz aplikację mobilną Zrzutka.pl i zbieraj na swój cel gdziekolwiek jesteś!
Pobierz aplikację mobilną Zrzutka.pl i zbieraj na swój cel gdziekolwiek jesteś!

Skarbonki

Jeszcze nikt nie założył skarbonki na tej zrzutce. Twoja może być pierwsza!

Komentarze

 
2500 znaków
Zrzutka - Brak zdjęć

Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!