id: s3u3z4

Na odbudowę historycznego jachtu Śmiały

Na odbudowę historycznego jachtu Śmiały

Opis zrzutki

Chcielibyśmy Was serdecznie prosić o wsparcie naszego projektu odbudowy "Śmiałego". Ten niesamowity jacht był bohaterem wielu niezwykłych wypraw, w tym legendarnej ekspedycji dookoła Ameryki Południowej w latach 1965-1966, będącej pierwszym polskim oceanicznym rejsem, który rozpoczął się i zakończył w polskim porcie.


NBppxOBP9DoED0jt.jpg

"Śmiały" zbudowano w 1958 roku w Stoczni Gdańskiej dla Polskiego Związku żeglarskiego. W roku 1960 „Śmiały” znalazł się w Trzebieży, gdzie pływała na nim m.in. Teresa Remiszewska. W latach 70. i 80. XX w. jego opiekunami byli m.in.: Jan Słota (1975), Marek Czechowski (1976–1978), Wojciech Dulat (1980–1981), Marek Wierszałowicz (1982–1986), Bohdan Dąbrowski, Wojciech Wilk oraz Roman Józik. W latach 1965-1966 odbył bardzo znany rejs wokół Ameryki Południowej, w latach 1970 i 1972 żeglował na daleką północ, zdobywając Spitsbergen i okrążając Islandię (było to pierwsze polskie opłynięcie Islandii z zachodu na wschód). W wyprawie uczestniczyła 9-osobowa załoga pod dowództwem kpt. Andrzeja Rościszewskiego[5], który otrzymał nagrodę „Rejs Roku 1970” oraz pierwszy „Srebrny Sekstant”.


ga1Lkels3RQSEMRM.jpg


Przez wiele lat "Śmiały" służył w Centralnym Ośrodku Żeglarskim w Trzebieży, gdzie zdobywało na nim doświadczenie morskie wiele pokoleń żeglarzy z całego kraju. Niestety, "Śmiały" potrzebuje teraz naszej pomocy. Poszycie jachtu wymaga kompletnej renowacji, łącznie z wymianą wszystkich instalacji i zabudowy. To zadanie wiąże się z kosztami, których Fundacja Klasyczne Jachty nie jest w stanie ponieść sama. Wasza hojność i wsparcie są nieocenione. Każda kwota, jaką możecie przekazać, pomoże przywrócić "Śmiałego" do dawnej świetności.


75Lw74upKDKP7JBT.jpg

Prosimy Was o wsparcie naszej zbiórki pieniędzy na dokończenie odbudowy "Śmiałego." Zebrane środki przeznaczymy przede wszystkim na podtrzymanie trwających na jachcie prac:


  • prace kadłubowe, wymiana skorodowanych elementów poszycia i szkieletu
  • wymiana skorodowanych elementów pokładu i kokpitu
  • piaskowanie i malowanie całego kadłuba
  • prace projektowe, modelowanie 3D, projekt zabudowy i instalacji
  • zakup silnika i linii wału ze śrubą
  • wykonanie drewnianej zabudowy jachtu, zakup materiałów
  • wykonanie instalacji elektrycznej
  • wykonanie instalacji wodnych
  • wykonanie nowych nadbudówek drewnianych
  • renowacja drewnianego takielunku
  • zakup nowego olinowania stałego i ruchomego
  • zakup nowego wyposażenia pokładowego
  • projekt i zakup nowych żagli


Każdy dar, bez względu na jego wielkość, przyczyni się do tego, aby historia jednego z najsłynniejszych polskich jachtów mogła trwać przez kolejne pokolenia. Dziękujemy za Waszą hojność i zaangażowanie w ocalenie dziedzictwa morskiego. Jeśli macie jakieś pytania lub chcecie dowiedzieć się więcej o naszym projekcie, jesteśmy do Waszej dyspozycji. Dziękujemy za Wasze wsparcie!

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Korzyści płynące ze wsparcia cyklicznego:
Organizator otrzymuje 100% Twoich środków - nie pobieramy prowizji
Zachowujesz pełną kontrolę - w każdej chwili możesz bez zobowiązań przerwać wsparcie
Organizator może w pełni skupić się na swojej twórczości/działalności
Otrzymujesz stały dostęp do postów oraz specjalne wyróżnienie
Nie musisz pamiętać o kolejnych wpłatach
To prostsze niż Ci się wydaje :)

Lokalizacja

Pierwsza na świecie karta do przyjmowania wpłat. Karta Wpłatnicza.
Pierwsza na świecie karta do przyjmowania wpłat. Karta Wpłatnicza.
Dowiedz się więcej

Skarbonki

Jeszcze nikt nie założył skarbonki na tej zrzutce. Twoja może być pierwsza!

Wpłaty

nikt jeszcze nie wpłacił, możesz być pierwszy!

Nikt jeszcze nie wpłacił, możesz być pierwszy!

Wpłać

Komentarze

 
2500 znaków
Zrzutka - Brak zdjęć

Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!