BiBiRo-Hawk - Silnik rakietowy na paliwo ciekłe (testy)
BiBiRo-Hawk - Silnik rakietowy na paliwo ciekłe (testy)
Nasi użytkownicy założyli 1 231 890 zrzutek i zebrali 1 365 378 105 zł
A ty na co dziś zbierasz?
Aktualności6
-
Opis zrzutki drugiej, dotyczącej zbiórki funduszy na budowę BiBiRo-Hawka:
Cześć wszystkim! Nie dawno, dzięki wsparciu Fundacji Nauka. To lubię, na tej zrzutce udało się zrealizować nasz cel i zdobyć fundusze na budowę jednego z pierwszych silników rakietowych na ciekłe materiały pędne w Polsce!
Dzięki temu sukcesowi mamy jeszcze więcej zapału i chęci do pracy, tak więc wracamy z kolejnym kamieniem milowym do realizacji. Jak nie jednokrotnie wspominaliśmy naszym celem jest podjęcie, chociażby próby, wylądowania rakietą wyposażoną w silnik na paliwo ciekłe z użyciem nóżek. Udało nam się potwierdzić wszystkie założenia w mniejszej skali budując nasz modelarski silnik BiBiRo-Black. Teraz chcemy zrobić krok naprzód i zbudować pełnowymiarową wersję silnika do naszej rakiety.
Czym będzie się różnił od naszego modelarskiego liquida? Otóż misja, której się podejmujemy, stawia przed napędem ogrom wymagań:
Po pierwsze - silnik musi być przystosowany pod bardzo precyzyjny system wektorowania ciągu (TVC), który jest podstawą całej operacji.
Po drugie - aby możliwe było lądowanie, lub choćby podjęcie próby zgodnie z naszym planem to napęd musi mieć możliwość dławienia ciągu w pewnym zakresie - tą funkcjonalność w ograniczonym stopniu wprowadziliśmy w naszym modelarskim BiBiRo-Black'u.
Po trzecie - konieczna jest możliwość ponownego zapłonu silnika w powietrzu, by wyhamować przed lądowaniem.
Postępy prac nad silnikiem i rakietą obserwować można na naszym X/Twitterze: Twitter
Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!
Dodawaj aktualności i informuj wspierających o postępach akcji.
To zwiększy wiarygodność Twojej zrzutki i zaangażowanie darczyńców.
Opis zrzutki
Cześć wszystkim - po raz trzeci! To już trzecia i ostatnia wersja tej zrzutki. Tak jak poprzednio, dawniejsze opisy zbiórki znajdziecie w aktualnościach. Dzięki wsparciu prywatnego inwestora, wspierających na zrzutce, Fundacji Nauka. To lubię, zaangażowanych w nasz projekt ludzi z lokalnych firm oraz uczelni, na której studiują członkowie naszego zespołu - udało się! Osiągnęliśmy wszystkie zakładane przez nas cele:
1. Opracowaliśmy pierwszy w Polsce modelarski silnik rakietowy na paliwo ciekłe
2. Zbudowaliśmy i przetestowaliśmy wyżej wymieniony silniczek (i to nie jeden).
3. Zaprojektowaliśmy pierwszą, w pełni funkcjonalną turbopompę do silnika rakietowego (obecnie jej elementy są odlewane).
4. Zaprojektowaliśmy potężny silnik rakietowy na ciekłe materiały pędne i kończymy jego budowę.
Mamy jasne cele, do których dążymy —budowa silnika rakietowego na ciekłe materiały pędne, który swoją wydajnością oraz funkcjonalnością dorównywałby zachodnim konstrukcjom budowa oraz, w dalszej przyszłości - budowa pierwszej w Polsce rakiety zdolnej do autonomicznego lądowania z użyciem silnika.
Jako że proces budowy naszego BiBiRo-Hawka zbliża się ku końcowi to, coraz poważniej, musimy myśleć o testach tego napędu. Nie jest to temat prosty. W przeciwieństwie do poprzednich naszych projektów, które wykorzystywały podtlenek azotu, Hawk używa kriogenicznego utleniacza którego przechowywanie sprawia ogrom problemów i jest niesamowicie kosztowne. Oprócz tego silnik generuje gigantyczny ciąg, jak na nasze standardy, co jest dość niszczycielskie dla wszystkiego wokół, a w przypadku awarii kończy się zazwyczaj sporą eksplozją. Z tego też względu musimy zadbać o odpowiednie, bezpieczne miejsce do przeprowadzenia tego testu, a to niestety również jest bardzo kosztowne.
Jesteśmy młodymi, ambitnymi ludźmi, których marzeniem dołożenie cegiełki to rozwiającego się polskiego przemysłu kosmicznego. Pracujemy z pasji, współpracujemy ze środowiskiem naukowym oraz prywatnymi sponsorami, będziemy niezmiernie wdzięczni jeśli swoim wsparciem pozwolisz nam dokończyć nasze dzieło!
Postępy prac nad silnikiem i rakietą obserwować można na naszym X/Twitterze: Twitter
Wtrysk materiałów pędnych naszego silnika:
Plastikowe elementy turbopompy służące do tworzenia form do odlewów:
Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!
Lokalizacja
Oferty/licytacje 1
Kupuj, Wspieraj.
Kupuj, Wspieraj. Czytaj więcej