id: s4yt46

BiBiRo-Hawk - Silnik rakietowy na paliwo ciekłe (testy)

BiBiRo-Hawk - Silnik rakietowy na paliwo ciekłe (testy)

Nasi użytkownicy założyli 1 231 890 zrzutek i zebrali 1 365 378 105 zł

A ty na co dziś zbierasz?

Aktualności6

  • Opis zrzutki drugiej, dotyczącej zbiórki funduszy na budowę BiBiRo-Hawka:


    Cześć wszystkim! Nie dawno, dzięki wsparciu Fundacji Nauka. To lubię, na tej zrzutce udało się zrealizować nasz cel i zdobyć fundusze na budowę jednego z pierwszych silników rakietowych na ciekłe materiały pędne w Polsce!


    Dzięki temu sukcesowi mamy jeszcze więcej zapału i chęci do pracy, tak więc wracamy z kolejnym kamieniem milowym do realizacji. Jak nie jednokrotnie wspominaliśmy naszym celem jest podjęcie, chociażby próby, wylądowania rakietą wyposażoną w silnik na paliwo ciekłe z użyciem nóżek. Udało nam się potwierdzić wszystkie założenia w mniejszej skali budując nasz modelarski silnik BiBiRo-Black. Teraz chcemy zrobić krok naprzód i zbudować pełnowymiarową wersję silnika do naszej rakiety.


    Czym będzie się różnił od naszego modelarskiego liquida? Otóż misja, której się podejmujemy, stawia przed napędem ogrom wymagań:


    Po pierwsze - silnik musi być przystosowany pod bardzo precyzyjny system wektorowania ciągu (TVC), który jest podstawą całej operacji.

    Po drugie - aby możliwe było lądowanie, lub choćby podjęcie próby zgodnie z naszym planem to napęd musi mieć możliwość dławienia ciągu w pewnym zakresie - tą funkcjonalność w ograniczonym stopniu wprowadziliśmy w naszym modelarskim BiBiRo-Black'u.

    Po trzecie - konieczna jest możliwość ponownego zapłonu silnika w powietrzu, by wyhamować przed lądowaniem.

    Postępy prac nad silnikiem i rakietą obserwować można na naszym X/Twitterze: Twitter

    ne63IYMXcRaFxj4O.jpg

    0Komentarzy
     
    2500 znaków

    Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!

    Czytaj więcej
Dodawaj aktualności i informuj wspierających o postępach akcji.

Dodawaj aktualności i informuj wspierających o postępach akcji.
To zwiększy wiarygodność Twojej zrzutki i zaangażowanie darczyńców.

Opis zrzutki

Cześć wszystkim - po raz trzeci! To już trzecia i ostatnia wersja tej zrzutki. Tak jak poprzednio, dawniejsze opisy zbiórki znajdziecie w aktualnościach. Dzięki wsparciu prywatnego inwestora, wspierających na zrzutce, Fundacji Nauka. To lubię, zaangażowanych w nasz projekt ludzi z lokalnych firm oraz uczelni, na której studiują członkowie naszego zespołu - udało się! Osiągnęliśmy wszystkie zakładane przez nas cele:

1. Opracowaliśmy pierwszy w Polsce modelarski silnik rakietowy na paliwo ciekłe

2. Zbudowaliśmy i przetestowaliśmy wyżej wymieniony silniczek (i to nie jeden).

3. Zaprojektowaliśmy pierwszą, w pełni funkcjonalną turbopompę do silnika rakietowego (obecnie jej elementy są odlewane).

4. Zaprojektowaliśmy potężny silnik rakietowy na ciekłe materiały pędne i kończymy jego budowę.

PF9H6kZpUUg0BVmV.jpgMamy jasne cele, do których dążymy —budowa silnika rakietowego na ciekłe materiały pędne, który swoją wydajnością oraz funkcjonalnością dorównywałby zachodnim konstrukcjom budowa oraz, w dalszej przyszłości - budowa pierwszej w Polsce rakiety zdolnej do autonomicznego lądowania z użyciem silnika.


Jako że proces budowy naszego BiBiRo-Hawka zbliża się ku końcowi to, coraz poważniej, musimy myśleć o testach tego napędu. Nie jest to temat prosty. W przeciwieństwie do poprzednich naszych projektów, które wykorzystywały podtlenek azotu, Hawk używa kriogenicznego utleniacza którego przechowywanie sprawia ogrom problemów i jest niesamowicie kosztowne. Oprócz tego silnik generuje gigantyczny ciąg, jak na nasze standardy, co jest dość niszczycielskie dla wszystkiego wokół, a w przypadku awarii kończy się zazwyczaj sporą eksplozją. Z tego też względu musimy zadbać o odpowiednie, bezpieczne miejsce do przeprowadzenia tego testu, a to niestety również jest bardzo kosztowne.


Jesteśmy młodymi, ambitnymi ludźmi, których marzeniem dołożenie cegiełki to rozwiającego się polskiego przemysłu kosmicznego. Pracujemy z pasji, współpracujemy ze środowiskiem naukowym oraz prywatnymi sponsorami, będziemy niezmiernie wdzięczni jeśli swoim wsparciem pozwolisz nam dokończyć nasze dzieło!


Postępy prac nad silnikiem i rakietą obserwować można na naszym X/Twitterze: Twitter


Wtrysk materiałów pędnych naszego silnika:

Dd4FgkuFIkCJt0CO.jpgPlastikowe elementy turbopompy służące do tworzenia form do odlewów:

v2j1SiOgIMES9W6p.jpg



Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Lokalizacja

Download apps
Pobierz aplikację mobilną Zrzutka.pl i zbieraj na swój cel gdziekolwiek jesteś!
Pobierz aplikację mobilną Zrzutka.pl i zbieraj na swój cel gdziekolwiek jesteś!

Oferty/licytacje 1

Kupuj, Wspieraj.

Kupuj, Wspieraj. Czytaj więcej

Organizatora:
Cegiełki i podziękowania
BiBiRo-Black v2
BiBiRo-Black jest naszym pierwszym, w pełni funkcjonalnym, silnikiem rakietowym wykorzystującym ciekłe materiały pędne. Jest to także pierwszy w Polsc...
1450 zł
Zakończona

Skarbonki

Jeszcze nikt nie założył skarbonki na tej zrzutce. Twoja może być pierwsza!

Komentarze

 
2500 znaków
Zrzutka - Brak zdjęć

Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!