Samolot bezzałogowy I-014 "Kermit" - zbiórka na dokończenie samotnej budowy ID: t76e64

Samolot bezzałogowy I-014 "Kermit" - zbiórka na dokończenie samotnej budowy ID: t76e64

531 zł z 20 000 zł

2%

531 zł

531 zł

z 20 000 zł

20 dni

20 dni

do końca

7

7

wspierających
2%
Wpłać na zrzutkę

Aktualności 3

  • Strona internetowa poświęcona budowie samolotu "Kermit": https://sites.google.com/view/i-014-kermit
    Czytaj więcej
  • Seria aktualnych artykułów nt. samolotu "Kermit" (portal lotniczy AVIATION24): https://aviation24.pl/component/k2/itemlist/tag/kermit
    Czytaj więcej
  • Uwaga! Postępy w budowie samolotu śledzić można i Tu: https://sites.google.com/view/kuznica-draco
    Czytaj więcej

Opis zrzutki

Celem zbiórki jest zebranie środków przeznaczonych na dokończenie budowy prototypu samolotu bezzałogowego I-014 „Kermit”. Obecnie samolot zbudowany jest w około 85%, przy czym dotychczasowa budowa przebiegała w oparciu o środki własne, które niestety już się wyczerpały. Do zakończenia budowy prototypu i zakupu podstawowego wyposażenia niezbędne jest około 20000 zł i pół roku pracy. Każda kwota zebrana ponad założoną wartość pozwoli zaś na zakup elementów wyposażenia dodatkowego, które samo w sobie jest bardzo kosztowne!

f773af1a66b9c32a.jpeg

w0e74a4eadb00570.jpeg

o49cda746d6b6c10.jpeg

Witam!

Nazywam się Michał Imiołek i od kilku lat (intensywnie zaś od 2,5 roku) pracuję w pojedynkę nad dużym SAMOLOTEM BEZZAŁOGOWYM o udźwigu 30 [kg], rozpiętości 5 [m] oraz masie całkowitej rzędu 90 [kg]. Samolot ten jest w pełni kompozytowy, przeznaczony do „zwielokrotniania", tzn. wespół z prototypem buduję oprzyrządowanie produkcyjne (foremniki, szablony oraz tym podobne). Płatowiec ten stanowi mój autorski projekt, jest w nim dużo ciekawych i oryginalnych rozwiązań, wyróżniających go na tle innych, powstających na świecie konstrukcji.

t532ba5bdb33a1a2.jpeg

WIELOZADANIOWY, TRWAŁY, FUNKCJONALNY – taki właśnie będzie ten samolot, a przynajmniej dążę do tego aby takim był, gdyż z takiego zamysłu powstaje.

WIELOZADANIOWY, bo:

-z uwagi na pojemną gondolę może przenosić wyposażenie stałe oraz zasobniki desantowe nie tylko o pokaźnej masie, lecz i znacznych gabarytach (z możliwością wpasowania tychże do kształtów komory ładunkowej płatowca);

-przedstawiona na rysunkach i zdjęciach gondola jest gondolą o największym „wagomiarze”: modułowość konstrukcji pozwala na instalowanie mniejszych i lżejszych gondoli lub latanie bez niej, zależnie od woli użytkownika i od charakteru prowadzonych działań;

-samolot posiada spadochronowy system ratunkowy (umiejscowiony na „grzbiecie” zespołu usterzeń) oraz sprężyste, wytrzymałe, szerokie podwozie główne: rozwiązania te sprzyjają twardym, awaryjnym lądowaniom w przygodnym terenie.

v154456dc83d0675.jpeg

STRONA INTERNETOWA PROJEKTU

WIELOZADANIOWY SAMOLOT BEZZAŁOGOWY

I-014 "KERMIT"

DRUGA STRONA INTERNETOWA PROJEKTU

KUŹNICA TECHNIKI AERONAUTYCZNEJ i KOMPOZYTOWEJ

"DRACO"

KUŹNICA "DRACO"

d9e32410a26b02fc.jpeg

r93d56b2a08895bc.jpeg

TRWAŁY, bo:

-projektowe współczynniki obciążeń dopuszczalnych wynoszą +6 i -2,7 g, samolot zdolny jest więc do znoszenia pokaźnych obciążeń, zarówno od manewrów jak i od podmuchów czy tych zachodzących podczas przyziemienia;

-wiele elementów wzmocniono celowo, co czyni je odpornymi nie tylko pod kątem brutalnej obsługi, lecz i na wypadek mniej groźnych sytuacji awaryjnych, takich jak np. potencjalne kolizje z niewielkimi ptakami lub też lądowania w miejscach do tego nieprzystosowanych;

-kompozytowa, odpowiednio zabezpieczona konstrukcja sprawia, że samolot odporny jest na wpływ czynników atmosferycznych. Celowe zastosowanie tkanin szklanych w przeważającym ogóle struktury (dyktowane również chęcią obniżenia ceny), odznaczających się znaczną wytrzymałością zmęczeniową, w oczywisty sposób wpływa też korzystnie na wytrzymałość zmęczeniową całego płatowca.

ef3db19def3e903c.jpeg

FUNKCJONALNY, bo:

-samolocik jest niewielki, lekki, po zdemontowaniu skrzydeł daje się on bez problemu załadować na stosunkowo niedużą naczepę, o wymiarach nieprzekraczających norm przepisów ruchu drogowego;

-samolot może zostać przygotowany do lotu nawet przez jedną osobę;

-opisane już wcześniej przymioty konstrukcji (spadochron ratunkowy, duża wytrzymałość, właściwości podwozia głównego) sprawiają, iż I-014 „Kermit” może być eksploatowany w ciężkich warunkach, a zatem w sytuacjach trudnych bądź też często niemożliwych do spełnienia przez inne konstrukcje.

d476cf280591b42f.jpeg

I-014 „Kermit” to SAMOLOT BEZZAŁOGOWY, o gabarytach stosunkowo znacznych gdyż zbliżonych do gabarytów najmniejszych załogowych maszyn jednoosobowych, latających obecnie po niebie.

Napęd samolotu jest dwusilnikowy, hybrydowy (spalinowo-elektryczny). Silnik spalinowy znajduje się w dziobie kadłuba, elektryczny zaś na jego końcu, przy czym obydwa napędy ułożone są w jednej osi (linii), co oznacza, że w przypadku awarii któregoś z silników (względnie wyczerpania źródła zasilania bądź też celowego jego wyłączenia), nie powstanie moment odchylający samolot od pierwotnej trajektorii lotu.

Projektowy udźwig, obwarowany chęcią osiągnięcia założonych osiągów, wynosi 30 [kg], zaś masa całkowita płatowca 90 „kilo”, wliczając w to masę akumulatorów elektrycznego silnika tylnego.

Struktura samolotu jest w praktyce niemal wyłącznie kompozytowa, z nielicznymi tylko domieszkami metali i sklejki (odpowiednio: złącza, goleń i mechanizmy podwozia przedniego oraz mniej obciążone żebra, wzmocnienia i wręgi). Samolocik powstaje z myślą o wytwórstwie seryjnym – nie zaś w jednym egzemplarzu – co oznacza, że wykonanie każdej z prototypowych części poprzedza proces sporządzenia odpowiedniego foremnika, powstałego częstokroć na bazie zbudowanej w tym celu makiety. Wykonanie oprzyrządowania produkcyjnego pochłania więc 60 ÷ 65 % pracy, czasu i pieniędzy! Na szczęście oprzyrządowanie produkcyjne sporządzamy zwykle tylko jeden raz, co oznacza, że koszty jego wykonania z czasem się amortyzują...

kd30f523890bbdc3.jpeg

PODSTAWOWE DANE SAMOLOTU I-014 "Kermit":

-rozpiętość: 5 [m];

-powierzchnia nośna: 2,5 [m²];

-masa całkowita: 90 [kg];

-masa płatna (udźwig): 30 [kg].

SZACOWANE OSIĄGI (wg projektu wstępnego):

-prędkość maksymalna: 156 [km/h];

-prędkość minimalna (bez mechanizacji): 67 [km/h];

-prędkość wznoszenia: 6,3 [m/s];

-czas lotu: 5 h.

pf95e80314d64124.jpeg

a62fed00a8297f80.jpeg

o890d5ad093f6eb6.jpeg

u8478cc323c9b20b.jpeg

MICHAŁ IMIOŁEK – NOTKA BIOGRAFICZNA

Michał Imiołek - urodzony w Krakowie, konstruktor-samouk, zajmujący się zagadnieniami projektowania i budowy samolotów kompozytowych, ze szczególnym uwzględnieniem dronów klasy I-szej (o masie całkowitej poniżej 150 [kg]). Z lotnictwem związany od 12-go roku życia (modelarnia Aeroklubu Krakowskiego), konstruktor oraz wykonawca kilkudziesięciu modeli latających, głównie zdalnie sterowanych szybowców termicznych. Jest autorem projektów dwóch dużych samolotów bezzałogowych (o udźwigach odpowiednio 40 i 30 [kg]), takich jak opracowany na potrzeby geodezji i jak dotąd niezrealizowany I-012 „SIROCCO” (z roku 2012-go) oraz wielozadaniowy I-014 „KERMIT”, który to obecnie jest w trakcie budowy. Oprócz tego interesuje się problemami aerodynamiki małych prędkości oraz wdrażaniem prostych i tanich metod wykonywania elementów kompozytowych, przydatnych nie tylko w działalności lotniczej, lecz i poza nią. W latach 2013-2014 opracował, liczący około 500 stron, podręcznik pt. „PROJEKTOWANIE SAMOLOTÓW KOMPOZYTOWYCH – WYBRANE ZAGADNIENIA W UJĘCIU SZCZEGÓŁOWYM”, będącym pierwszym tego rodzaju tekstem opublikowanym w Polsce, którego drugie, rozszerzone wydanie, jest opracowywane obecnie.

Budowa samolotu bezzałogowego I-014 „KERMIT”, oprócz celów nadrzędnych, służy również zebraniu odpowiednich doświadczeń, które autor ma nadzieję zawrzeć w nowej publikacji, poświęconej szerzej sprawom konstrukcji oraz technologii.

PONIŻEJ LINKI DO ARTYKUŁÓW NA TEMAT SAMOLOTU

OPUBLIKOWANYCH NA

PORTALU LOTNICZYM

AVIATION24

artykuł o samolocie I-014 "Kermit" - część pierwsza

seria artykułów nt. samolotu I-014 "Kermit"

artykuł o samolocie I-014 "Kermit" - część trzecia

PODOBNE ARTYKUŁY UKAZAŁY SIĘ RÓWNIEŻ NA PORTALACH:

SAMOLOTY.PL

ORAZ

DLA PILOTA

v5e6951785049b88.jpeg

STRONY INTERNETOWE PROJEKTU

KUŹNICA TECHNIKI AERONAUTYCZNEJ i KOMPOZYTOWEJ "DRACO"

I-014 KERMIT Wielozadaniowy Samolot Bezzałogowy

pa08ccde8f2a74dd.jpeg

FILM NA KANALE YOU TUBE

WIELOZADANIOWY SAMOLOT BEZZAŁOGOWY I-014 "Kermit"

FILM

g31711488ed929e0.jpeg

Wpłacający7

JM
Jerzy Michałowski
300 zł
B
bi.anka
100 zł
G
GOSHA
50 zł
KN
Krzysztof Nalewajski
50 zł
 
Dane ukryte
25 zł
HK
Hubert Krzynowek
5 zł
MI
Michał Imiołek
1 zł

Komentarze

 
2500 znaków
Zrzutka - Brak zdjęć

Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!

Nagrody

Wpłać 50 zł i więcej

ODBÓJ

ODBÓJ

POWIEŚĆ O ŻOŁNIERZACH I O WOJSKU POLSKIM

Pobór, fala, ostatnia przepustka, nocna rejterada, alkohol, niewiasty i inne udręki – wszystko w jednym tomie!



Zapach ziemi, piachu, wyrwanej darniny. Leży gdzieś na łące, w słońcu, obok „lisiej nory”, czując pod plecami pierwszy, mokry śnieżek. W nogach błyszczy kałach – poświatą oksydy, tonie w bujnej trawie; łazi po nim mrówka, okraszona słońcem, drepta po wytartym, połyskliwym cynglu. Odblask jest przyjemny. Odblask jest gorący. Odblask znaczy: życie. Okrasza już lufę, muszkę ze szczerbinką i numer seryjny – zna numer na pamięć; jakżeby inaczej! – i opływa kolbę świetlistym potokiem. Jest dobrze, bezpiecznie, czuje blask na skórze jak żeńską łagodność.

(fragment książki)

 

FORMAT A5! 194 STRONY! OKŁADKA ZE SKRZYDEŁKAMI!

(pozostało 20 z 20)

Wybieram

Wpłać 100 zł i więcej

W STRONĘ DRONÓW CZYLI KILKA SŁÓW O PROJEKTOWANIU BEZZAŁOGOWYCH SAMOLOTÓW

W STRONĘ DRONÓW CZYLI KILKA SŁÓW O PROJEKTOWANIU BEZZAŁOGOWYCH SAMOLOTÓW

Książka ta w potoczystej, łatwo przyswajalnej formie porusza niektóre zagadnienia z zakresu projektowania bezzałogowych samolotów, skupiając się na omówieniu wiodących czynników, wpływających na ich określone, ważne z perspektywy konstruktora i odbiorców cechy, takie jak np. zwrotność, udźwig, prędkość maksymalna, doskonałość aerodynamiczna czy prędkość wznoszenia. W nurt głównego wywodu wplecione zostały proste zależności, umożliwiające wykonanie elementarnych obliczeń płatowca z zakresu jego aerodynamiki i osiągów, wespół z przykładami. Ponieważ jednym z przejawów lotniczej działalności autora jest prowadzona obecnie budowa samolotu bezzałogowego I-014 KERMIT, książkę wzbogacono zbiorem artykułów poświęconym właśnie tej konstrukcji. Należy przy tym wyraźnie zaznaczyć, że wiele z omówionych w książce zagadnień dotyczyć może nie tylko dronów, lecz i samolotów załogowych lub modeli latających (zwłaszcza zdalnie sterowanych), gdyż wszystkie tutaj wymienione wywodzą się przecież ze wspólnego gniazda, należą tym samym do jednej rodziny.


200 STRON! FORMAT A4! KILKADZIESIĄT RYSUNKÓW I ZDJĘĆ! PRZYKŁADY OBLICZENIOWE!

(pozostało 20 z 20)

Wybieram

Wpłać 200 zł i więcej

PROJEKTOWANIE SAMOLOTÓW KOMPOZYTOWYCH

PROJEKTOWANIE SAMOLOTÓW KOMPOZYTOWYCH

Pierwsza polska monografia poświęcona sztuce projektowania samolotów kompozytowych. Autor w prosty i praktyczny sposób przedstawia główne zagadnienia związane z aerodynamiką samolotu, wyznaczaniem jego osiągów, obliczaniem stateczności, obciążeń i wytrzymałości, podając – krok po kroku – stosowne po temu metody obliczeń. Całość, wzbogacona licznymi rysunkami, przykładami obliczeniowymi oraz tablicami, stanowi przy tym (pogłębione pod kątem konstrukcji lotniczych) wprowadzenie w nowoczesny świat materiałów kompozytowych. Jakkolwiek książka – w formie i w języku – napisana została z myślą o konstruktorach amatorach, modelarzach i lotniczych pasjonatach, może być również przydatna dla studentów wydziałów lotniczych jak i wszystkich tych osób, które czują się duchowo splecione z lotnictwem. Ponadto, duża część wyłożonego materiału (zwłaszcza w Księdze Pierwszej oraz w Księdze Drugiej), dotyczy de facto ogółu płatowców, także tych drewnianych, jak i metalowych, co sprzyja dalszemu powiększeniu kręgu Czytelników.


500 STRON! FORMAT A4! KILKASET RYSUNKÓW! LICZNE PRZYKŁADY OBLICZENIOWE!

(pozostało 20 z 20)

Wybieram

Wpłać 500 zł i więcej

ODBÓJ + W STRONĘ DRONÓW + PROJEKTOWANIE SAMOLOTÓW KOMPOZYTOWYCH

(pozostało 20 z 20)

Wybieram

Wpłać 700 zł i więcej

OZYRYS. Obciążenia Zewnętrzne Samolotu. PROGRAM KOMPUTEROWY

OZYRYS. Obciążenia Zewnętrzne Samolotu. PROGRAM KOMPUTEROWY

Narzędzie obliczeniowe OZYRYS to możliwie prosty pakiet niezależnych od siebie programów służących do szybkiego wyznaczania wybranych obciążeń zewnętrznych samolotu, przeznaczony zarówno dla profesjonalistów jak i amatorów. Pakiet ma budowę modułową, co oznacza, że każdy z programów (modułów) wchodzących w jego skład nie tylko może być uruchamiany oddzielnie, ale i jest tworem w pełni samoistnym. Wszystkie bez wyjątku programy wchodzące w skład pakietu działają w trybie konsoli tekstowej, nie posiadają zatem powszechnie dzisiaj spotykanej postaci graficznej, co dotyczy zarówno bloków wprowadzania danych jak i bloków prezentacji wyników (dane i wyniki zapisywane są także pod postacią tworzonego w tym celu pliku tekstowego). Ponieważ taki sposób prezentacji obliczeń w niektórych przypadkach jest mało czytelny (np. przebieg wybranych momentów czy sił tnących skrzydła) do pakietu dołączono specjalne arkusze wyników, umożliwiające zestawienie otrzymanych wielkości w postaci wykresów. Integralną częścią pakietu OZYRYS jest stosowna instrukcja obsługi, pod postacią drukowanej książki w formacie A4 (66 stron), zawierająca nie tylko liczne ilustracje, ale i konkretne przykłady obliczeń.

 

Pakiet obliczeniowy OZYRYS składa się obecnie z następujących programów (modułów):

● PROGRAM PIERWSZY: Rozkład Cz w funkcji rozpiętości wg Schrenka;

● PROGRAM DRUGI: Zginanie normalne skrzydła wolnonośnego;

● PROGRAM TRZECI: Zginanie styczne skrzydła;

● PROGRAM CZWARTY: Środek sił poprzecznych kesonu jednoobwodowego;

● PROGRAM PIĄTY: Środek sił poprzecznych kesonu dwuobwodowego;

● PROGRAM SZÓSTY: Skręcanie skrzydła;

● PROGRAM SIÓDMY: Warunki równowagi podłużnej;

● PROGRAM ÓSMY: Obciążenia podczas lądowania wg CS–VLA.

 

UWAGA! W zamyśle pakiet ma być rozbudowywany!

 

WYMAGANIA SPRZĘTOWE: komputer z systemem Microsoft Windows 64 bit


Zasada działania programów pakietu OZYRYS oparta została na metodyce rachunkowej wyłożonej w książce Michała Imiołka pt. PROJEKTOWANIE SAMOLOTÓW KOMPOZYTOWYCH. WYBRANE ZAGADNIENIA W UJĘCIU SZCZEGÓŁÓWYM. Podręcznik ten w zamyśle stanowi wskazane uzupełnienie pakietu, i to nie tylko jako źródło stosownych wiadomości, co też i ze względu na fakt, że zamieszczone w instrukcji przykłady obliczeń dotyczą tzw. samolotu poglądowego, opisanego szczegółowo w książce.


Pakiet obliczeniowy OZYRYS nie jest narzędziem certyfikowanym, a powstał jako owoc prywatnych poczynań autora. Mimo to pakiet jest tworem pełnowartościowym, gdyż – zważywszy chociażby na przystępną cenę – służyć może np. przy optymalizacji konkretnego projektu płatowca, w koniecznym do tego ciągu iteracji, pozwalając dobrać odpowiednią geometrię stosownych zespołów, czy ich części nośnych, zależnych częstokroć od przebiegu obciążeń, którym podlegają. Oznacza to, że w przypadku gdy (z uwagi chociażby na względy formalne) konieczne będzie skorzystanie z oprogramowania „profesjonalnego”, jego użycie ograniczy się jedynie do spełnienia funkcji dowodowej, w związku z czym czas (a zatem i koszty) niezbędne do przeprowadzenia tej „pracy zleconej” wypadną możliwie niewielkie.

(pozostało 20 z 20)

Wybieram

Wpłać 1000 zł i więcej

ODBÓJ + W STRONĘ DRONÓW + PROJEKTOWANIE SAMOLOTÓW KOMPOZYTOWYCH + OZYRYS

(pozostało 20 z 20)

Wybieram

Nasi użytkownicy założyli

538 196 zrzutek


A ty na co dziś zbierasz?