id: t76e64

Samolot bezzałogowy I-014 "Kermit" - zbiórka na dokończenie samotnej budowy

Samolot bezzałogowy I-014 "Kermit" - zbiórka na dokończenie samotnej budowy

681 zł 
z 20 000 zł
3%
27 dni do końca
wspierających
Wpłać na zrzutkę
Zrzutka.pl nie pobiera prowizji od wpłat

Aktualności3

  • Strona internetowa poświęcona budowie samolotu "Kermit": https://sites.google.com/view/i-014-kermit
    Czytaj więcej
  • Seria aktualnych artykułów nt. samolotu "Kermit" (portal lotniczy AVIATION24): https://aviation24.pl/component/k2/itemlist/tag/kermit
    Czytaj więcej
  • Uwaga! Postępy w budowie samolotu śledzić można i Tu: https://sites.google.com/view/kuznica-draco
    Czytaj więcej
Ta zrzutka nie ma jeszcze aktualności.

Ta zrzutka nie ma jeszcze aktualności.

Opis zrzutki

Celem zbiórki jest zebranie środków przeznaczonych na dokończenie budowy prototypu samolotu bezzałogowego I-014 KERMIT. Obecnie samolot zbudowany jest w około 85%, przy czym dotychczasowa budowa przebiegała w oparciu o środki własne, które niestety już się wyczerpały. Do zakończenia budowy prototypu i zakupu podstawowego wyposażenia niezbędne jest około 20000 zł i mniej niż rok pracy. Każda kwota zebrana ponad założoną wartość pozwoli zaś na skompletowanie elementów wyposażenia uzupełniającego, które samo w sobie jest bardzo kosztowne!

v8fce12f3b8db6e6.jpeg

w0e74a4eadb00570.jpeg

bf3a860060d803c5.jpeg

CZEŚĆ PRACY!

Nazywam się Michał Imiołek i od kilku lat (intensywnie zaś od 3,5 roku) pracuję w pojedynkę nad dużym SAMOLOTEM BEZZAŁOGOWYM o udźwigu 30 [kg], rozpiętości 5 [m] oraz masie całkowitej rzędu 120 [kg]. Samolot ten jest w pełni kompozytowy, przeznaczony do „zwielokrotniania", tzn. wespół z prototypem buduję oprzyrządowanie produkcyjne (foremniki, szablony oraz tym podobne). Płatowiec ten stanowi mój autorski projekt, jest w nim dużo ciekawych i oryginalnych rozwiązań, wyróżniających go na tle innych, powstających na świecie konstrukcji.

t532ba5bdb33a1a2.jpeg

WIELOZADANIOWY, TRWAŁY, FUNKCJONALNY – taki właśnie będzie ten samolot, gdyż z takiego zamysłu powstaje.


WIELOZADANIOWY, bo:

● z uwagi na pojemną gondolę może przenosić wyposażenie stałe oraz zasobniki desantowe nie tylko o pokaźnej masie, lecz i znacznych gabarytach (z możliwością wpasowania tychże do kształtów komory ładunkowej płatowca);

● przedstawiona na rysunkach i zdjęciach gondola jest gondolą o największym „wagomiarze”: modułowość konstrukcji pozwala na instalowanie mniejszych i lżejszych gondoli lub latanie bez niej, zależnie od woli użytkownika i od charakteru prowadzonych działań;

● samolot posiada spadochronowy system ratunkowy (umiejscowiony na „grzbiecie” zespołu usterzeń) oraz sprężyste, wytrzymałe, szerokie podwozie główne: rozwiązania te sprzyjają twardym, awaryjnym lądowaniom w przygodnym terenie.

v154456dc83d0675.jpeg

STRONA INTERNETOWA PROJEKTU


WIELOZADANIOWY SAMOLOT BEZZAŁOGOWY

I-014 "KERMIT"


DRUGA STRONA INTERNETOWA PROJEKTU

KUŹNICA TECHNIKI AERONAUTYCZNEJ i KOMPOZYTOWEJ

"DRACO"

KUŹNICA "DRACO"


STRONA ANGLOJĘZYCZNA

I-014 "KERMIT" Multi-role Unamnned Aircraft


y6932b3aa5f526a9.jpeg

cbe5e86b91c96b8d.jpegr93d56b2a08895bc.jpeg


TRWAŁY, bo:

● projektowe współczynniki obciążeń dopuszczalnych wynoszą +6 i -2,7 g, samolot zdolny jest więc do znoszenia pokaźnych obciążeń, zarówno od manewrów jak i od podmuchów czy tych zachodzących podczas przyziemienia;

● wiele elementów wzmocniono celowo, co czyni je odpornymi nie tylko pod kątem brutalnej obsługi, lecz i na wypadek mniej groźnych sytuacji awaryjnych, takich jak np. potencjalne kolizje z niewielkimi ptakami lub też lądowania w miejscach do tego nieprzystosowanych;

● kompozytowa, odpowiednio zabezpieczona konstrukcja sprawia, że samolot odporny jest na wpływ czynników atmosferycznych. Celowe zastosowanie tkanin szklanych w przeważającym ogóle struktury (dyktowane również chęcią obniżenia ceny), odznaczających się znaczną wytrzymałością zmęczeniową, w oczywisty sposób wpływa też korzystnie na wytrzymałość zmęczeniową całego płatowca.


ef3db19def3e903c.jpeg


FUNKCJONALNY, bo:

● samolocik jest niewielki, lekki, po zdemontowaniu skrzydeł daje się on bez problemu załadować na stosunkowo niedużą naczepę, o wymiarach nieprzekraczających norm przepisów ruchu drogowego;

● samolot może zostać przygotowany do lotu nawet przez jedną osobę;

● opisane już wcześniej przymioty konstrukcji (spadochron ratunkowy, duża wytrzymałość, właściwości podwozia głównego) sprawiają, iż I-014 „Kermit” może być eksploatowany w ciężkich warunkach, a zatem w sytuacjach trudnych bądź też często niemożliwych do spełnienia przez inne konstrukcje.


jcd2ef6ece01a95b.jpeg

I-014 „Kermit” to SAMOLOT BEZZAŁOGOWY, o gabarytach stosunkowo znacznych gdyż zbliżonych do gabarytów najmniejszych załogowych maszyn jednoosobowych, latających obecnie po niebie.

Napęd samolotu jest dwusilnikowy, hybrydowy (spalinowo-elektryczny). Silnik spalinowy znajduje się w dziobie kadłuba, elektryczny zaś na jego końcu, przy czym obydwa napędy ułożone są w jednej osi (linii), co oznacza, że w przypadku awarii któregoś z silników (względnie wyczerpania źródła zasilania bądź też celowego jego wyłączenia), nie powstanie moment odchylający samolot od pierwotnej trajektorii lotu.

Projektowy udźwig, obwarowany chęcią osiągnięcia założonych osiągów, wynosi 30 [kg], zaś masa całkowita płatowca 120 „kilo”, wliczając w to masę akumulatorów elektrycznego silnika tylnego.

Struktura samolotu jest w praktyce niemal wyłącznie kompozytowa, z nielicznymi tylko domieszkami metali i sklejki (odpowiednio: złącza, goleń i mechanizmy podwozia przedniego oraz mniej obciążone żebra, wzmocnienia i wręgi). Samolocik powstaje z myślą o wytwórstwie seryjnym – nie zaś w jednym egzemplarzu – co oznacza, że wykonanie każdej z prototypowych części poprzedza proces sporządzenia odpowiedniego foremnika, powstałego częstokroć na bazie zbudowanej w tym celu makiety. Wykonanie oprzyrządowania produkcyjnego pochłania więc 60 ÷ 65 % pracy, czasu i pieniędzy! Na szczęście oprzyrządowanie produkcyjne sporządzamy zwykle tylko jeden raz, co oznacza, że koszty jego wykonania z czasem się amortyzują...

kd30f523890bbdc3.jpeg

PODSTAWOWE DANE SAMOLOTU I-014 "Kermit":

● rozpiętość: 5 [m];

● powierzchnia nośna: 2,5 [m²];

● masa całkowita: 120 [kg];

● masa płatna (udźwig): 30 [kg].


OSIĄGI OBLICZENIOWE (dla masy całkowitej oraz samolotu z największą gondolą):

● prędkość maksymalna: 150 [km/h];

● prędkość minimalna (bez mechanizacji): 76 [km/h];

● prędkość wznoszenia: 6,7 [m/s];

● zasięg: 700 [km];

● czas lotu: 8,5 h.

pf95e80314d64124.jpeg

a62fed00a8297f80.jpeg

ye1091b6924e85ba.jpeg

u8478cc323c9b20b.jpeg

MICHAŁ IMIOŁEK – NOTKA BIOGRAFICZNA

Michał Imiołek – urodzony w Krakowie, konstruktor lotniczy, zajmujący się zagadnieniami projektowania i budowy samolotów kompozytowych, ze szczególnym uwzględnieniem dronów klasy I-szej (o masie całkowitej poniżej 150 [kg]). Z lotnictwem związany od 12-go roku życia (modelarnia Aeroklubu Krakowskiego), konstruktor oraz wykonawca kilkudziesięciu modeli latających, głównie zdalnie sterowanych szybowców termicznych. Jest autorem projektów dwóch dużych samolotów bezzałogowych (o udźwigach odpowiednio 40 i 30 [kg]), takich jak opracowany na potrzeby geodezji i jak dotąd niezrealizowany I-012 SIROCCO (z roku 2012) oraz wielozadaniowy I-014 KERMIT, który to obecnie jest w trakcie budowy. Oprócz tego interesuje się problemami aerodynamiki małych prędkości oraz wdrażaniem prostych i tanich metod wykonywania elementów kompozytowych, przydatnych nie tylko w działalności lotniczej, lecz i poza nią. W latach 2013-2014 opracował, liczący ponad 500 stron, podręcznik pt. PROJEKTOWANIE SAMOLOTÓW KOMPOZYTOWYCH – WYBRANE ZAGADNIENIA W UJĘCIU SZCZEGÓŁOWYM, będący pierwszą tego rodzaju pracą opublikowaną w Polsce. Oprócz tego jest również autorem książki W STRONĘ DRONÓW CZYLI KILKA SŁÓW O PROJEKTOWANIU BEZZAŁOGOWYCH SAMOLOTÓW (anglojęzyczne tłumaczenie ukazało sie w roku 2022 jako TOWARDS THE DRONES) oraz programów komputerowych do obliczeń aerodynamicznych i wytrzymałościowych konstrukcji lotniczych (OZYRYS i ATLAS). Przed laty zajmował się pisaniem strategicznych, wojennych gier komputerowych (1939 oraz STUDZIANKI '44. RESURGENTIUM). W grze STUDZIANKI '44, będącej strategią czasu rzeczywistego, zastosował jako pierwszy w świecie swój autorski wynalazek, określany obecnie mianem aktywnej pauzy - rozwiązanie to stanowi zatem polski wkład w informatykę i jest stosowane powszechnie.


Budowa samolotu bezzałogowego I-014 KERMIT, prócz celów nadrzędnych, służy również zebraniu odpowiednich doświadczeń, które autor ma nadzieję zawrzeć w nowej publikacji, poświęconej szerzej sprawom konstrukcji oraz technologii.



PONIŻEJ LINKI DO ARTYKUŁÓW NA TEMAT SAMOLOTU

OPUBLIKOWANYCH NA

PORTALU LOTNICZYM

AVIATION24

artykuł o samolocie I-014 KERMIT - część pierwsza

seria artykułów nt. samolotu I-014 KERMIT

artykuł o samolocie I-014 KERMIT - część szósta

PODOBNE ARTYKUŁY UKAZAŁY SIĘ RÓWNIEŻ NA PORTALACH:

SAMOLOTY.PL

ORAZ

DLA PILOTA

r32efb5d68c31681.jpeg

STRONY INTERNETOWE PROJEKTU

KUŹNICA TECHNIKI AERONAUTYCZNEJ i KOMPOZYTOWEJ "DRACO"

I-014 KERMIT Wielozadaniowy Samolot Bezzałogowy

I-014 KERMIT Multi-role Unmanned Aircraft

pa08ccde8f2a74dd.jpeg

ha322581e5ed5b3d.jpegg31711488ed929e0.jpeg

Pierwsza na świecie Karta Wpłatnicza. Przyjmuj wpłaty gdziekolwiek jesteś.
Pierwsza na świecie Karta Wpłatnicza. Przyjmuj wpłaty gdziekolwiek jesteś.
Dowiedz się więcej

Wpłaty 9

JM
Jerzy Michałowski
300 zł
BI
bi.anka
100 zł
PI
Piotr
100 zł
KN
Krzysztof Nalewajski
50 zł
GN
GOSHA
50 zł
BK
Ben
50 zł
 
Dane ukryte
25 zł
HK
Hubert Krzynowek
5 zł
MI
Michał Imiołek
1 zł

Komentarze

 
2500 znaków
Zrzutka - Brak zdjęć

Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!

Nagrody

Wpłać 150 zł i więcej
STUDZIANKI '44. RESURGENTIUM - gra komputerowa

KOLEKCJONERSKA EDYCJA PIERWSZEJ NA ŚWIECIE STRATEGII CZASU RZECZYWISTEGO Z AKTYWNĄ PAUZĄ POWSTAŁEJ W ROKU 1997!

Jeśli oglądałeś „Czterech pancernych…” ta gra jest dla Ciebie!

Cofnij się w czasie i sam rozegraj BITWĘ POD STUDZIANKAMI z 1944 roku!

* połączenie tradycyjnej gry strategicznej z podziałem na tury ze strategią czasu rzeczywistego.

* realia historyczne poparte bogatą dokumentacją zdjęciową i literacką.

* scenariusze odzwierciedlające prawdziwe etapy bitwy pod STUDZIANKAMI z uwzględnieniem liczebności jednostek, rozgrywane po stronie polskiej lub niemieckiej.

* dodatkowe fikcyjne scenariusze dla wytrawnych strategów.

* grafika SVGA 640x480.

* prawdziwe rodzaje wojsk i typy jednostek z odwzorowaniem danych taktyczno-technicznych takich jak: szybkość, zasięg oraz siła ognia, czas repetowanie broni, wytrzymałość, odporność na ostrzał itp.

* w bitwie bierze udział czołg RUDY 102!

* możliwość gry w trybie dwóch graczy.


1 sierpnia 1944 roku, o godz. 4.00, 8 Armia Gwardii, pod dowództwem gen. Wasyla Czujkowa, sforsowała Wisłę na południe od ujścia Pilicy, tworząc tzw. „Przyczółek Magnuszewski”. Dla wojsk działających z przyczółka zarysowała się taktyczna możliwość wyzwolenia ogarniętej powstaniem Warszawy. Niemcy doskonale rozumieli grozę sytuacji: dalsze utrzymanie przyczółka przez Rosjan było równoznaczne z załamaniem frontu na środkowej Wiśle. Z tych względów, 3 sierpnia 1944, dowódca VIII Korpusu Armijnego, gen. Walter Hartmann, otrzymał zadanie zepchnięcia jednostek radzieckich z powrotem do rzeki. Wojska niemieckie wzmocniono świeżymi siłami: 19 Dywizją Pancerną, 45 Dywizją Grenadierów oraz doborową, zluzowaną w tym celu specjalnie z Warszawy, pancerno-spadochronową dywizją „Hermann Goering”. Na pozbawione broni pancernej oddziały radzieckie wyruszyła potężna kawalkada czołgów, konsekwentnie wywalczając coraz większy wyłom, skupiony swym ostrzem wokół wsi Studzianki. Przedarcie się Niemców dalej na wschód skutkowałoby ogólną katastrofą: rozcięciem przyczółka i nieuniknioną jego likwidacją. W tej skrajnie trudnej sytuacji na pomoc rosyjskim piechurom skierowano 1 Brygadę Pancerną…


ZASOBNIK niniejszy zawiera:

- grę STUDZIANKI ’44. RESURGENTIUM;

- instrukcję obsługi w formie drukowanej (58 stron, format A4, okładka ze skrzydełkami). W instrukcji omówiono również historię powstania STUDZIANEK oraz kulisy opracowania polskiego wynalazku (dokonanego przez autora gry) jakim jest AKTYWNA PAUZA;

- dodatki oraz NIESPODZIANKĘ!

Wymagania sprzętowe: komputer z programem DOSBox (program DOSBox znajduje się na płycie CD gry).


Patrz również:

FILMIK Z GRĄ (YouTube):

https://www.youtube.com/watch?v=fEd4vmwa8ug

rozwiń

(pozostało 10 z 10)

Wybieram
Wpłać 200 zł i więcej
W STRONĘ DRONÓW CZYLI KILKA SŁÓW O PROJEKTOWANIU BEZZAŁOGOWYCH SAMOLOTÓW

Książka ta w potoczystej, łatwo przyswajalnej formie porusza niektóre zagadnienia z zakresu projektowania bezzałogowych samolotów, skupiając się na omówieniu wiodących czynników, wpływających na ich określone, ważne z perspektywy konstruktora i odbiorców cechy, takie jak np. zwrotność, udźwig, prędkość maksymalna, doskonałość aerodynamiczna czy prędkość wznoszenia. W nurt głównego wywodu wplecione zostały proste zależności, umożliwiające wykonanie elementarnych obliczeń płatowca z zakresu jego aerodynamiki i osiągów, wespół z przykładami. Ponieważ jednym z przejawów lotniczej działalności autora jest prowadzona obecnie budowa samolotu bezzałogowego I-014 KERMIT, książkę wzbogacono zbiorem artykułów poświęconym właśnie tej konstrukcji. Należy przy tym wyraźnie zaznaczyć, że wiele z omówionych w książce zagadnień dotyczyć może nie tylko dronów, lecz i samolotów załogowych lub modeli latających (zwłaszcza zdalnie sterowanych), gdyż wszystkie tutaj wymienione wywodzą się przecież ze wspólnego gniazda, należą tym samym do jednej rodziny.


200 STRON! FORMAT A4! KILKADZIESIĄT RYSUNKÓW I ZDJĘĆ! PRZYKŁADY OBLICZENIOWE!

rozwiń

wybrano 1 raz (pozostało 9 z 10)

Wybieram
Wpłać 300 zł i więcej
PRZE-LOTNIE. Zbiór fotografii lotniczych

PRZE-LOTNIE: kolekcjonerski zbiór fotografii lotniczych, przeznaczony do swobodnego przeglądania lub wystroju wnętrz. Zbiór składa się z 15 prac, opisu, okładki i strony końcowej, wydrukowanych na wysokogatunkowym papierze kredowym o gramaturze 300 gram (tektura). Rozmiar arkuszy: 42x22 [cm], rozmiar samych zdjęć: 28,5x19 [cm]. Komplet zdjęć wzmocniony dodatkową tekturą i spięty papierową taśmą.

Autor fotografii: MICHAŁ IMIOŁEK.


UWAGA!

Fotografie w postaci elektronicznej przeglądać można na stronie internetowej autora, przy czym dział lotniczy znajduje się w jej partii środkowej:

IMIOŁEK – FOTOGRAFIA

https://sites.google.com/view/imiolek-fotografia

rozwiń

(pozostało 10 z 10)

Wybieram
Wpłać 400 zł i więcej
PROJEKTOWANIE SAMOLOTÓW KOMPOZYTOWYCH

Pierwsza polska monografia poświęcona sztuce projektowania samolotów kompozytowych. Autor w prosty i praktyczny sposób przedstawia główne zagadnienia związane z aerodynamiką samolotu, wyznaczaniem jego osiągów, obliczaniem stateczności, obciążeń i wytrzymałości, podając – krok po kroku – stosowne po temu metody obliczeń. Całość, wzbogacona licznymi rysunkami, przykładami obliczeniowymi oraz tablicami, stanowi przy tym (pogłębione pod kątem konstrukcji lotniczych) wprowadzenie w nowoczesny świat materiałów kompozytowych. Jakkolwiek książka – w formie i w języku – napisana została z myślą o konstruktorach amatorach, modelarzach i lotniczych pasjonatach, może być również przydatna dla studentów wydziałów lotniczych jak i wszystkich tych osób, które czują się duchowo splecione z lotnictwem. Ponadto, duża część wyłożonego materiału (zwłaszcza w Księdze Pierwszej oraz w Księdze Drugiej), dotyczy de facto ogółu płatowców, także tych drewnianych, jak i metalowych, co sprzyja dalszemu powiększeniu kręgu Czytelników.


500 STRON! FORMAT A4! KILKASET RYSUNKÓW! LICZNE PRZYKŁADY OBLICZENIOWE!

rozwiń

(pozostało 10 z 10)

Wybieram
Wpłać 500 zł i więcej
W STRONĘ DRONÓW + PROJEKTOWANIE SAMOLOTÓW KOMPOZYTOWYCH
rozwiń

(pozostało 10 z 10)

Wybieram
Wpłać 700 zł i więcej
OZYRYS. Obciążenia Zewnętrzne Samolotu. PROGRAM KOMPUTEROWY

Narzędzie obliczeniowe OZYRYS to możliwie prosty pakiet niezależnych od siebie programów służących do szybkiego wyznaczania wybranych obciążeń zewnętrznych samolotu, przeznaczony zarówno dla profesjonalistów jak i amatorów. Pakiet ma budowę modułową, co oznacza, że każdy z programów (modułów) wchodzących w jego skład nie tylko może być uruchamiany oddzielnie, ale i jest tworem w pełni samoistnym. Wszystkie bez wyjątku programy wchodzące w skład pakietu działają w trybie konsoli tekstowej, nie posiadają zatem powszechnie dzisiaj spotykanej postaci graficznej, co dotyczy zarówno bloków wprowadzania danych jak i bloków prezentacji wyników (dane i wyniki zapisywane są także pod postacią tworzonego w tym celu pliku tekstowego). Ponieważ taki sposób prezentacji obliczeń w niektórych przypadkach jest mało czytelny (np. przebieg wybranych momentów czy sił tnących skrzydła) do pakietu dołączono specjalne arkusze wyników, umożliwiające zestawienie otrzymanych wielkości w postaci wykresów. Integralną częścią pakietu OZYRYS jest stosowna instrukcja obsługi, pod postacią drukowanej książki w formacie A4 (66 stron), zawierająca nie tylko liczne ilustracje, ale i konkretne przykłady obliczeń.

 

Pakiet obliczeniowy OZYRYS składa się obecnie z następujących programów (modułów):

● PROGRAM PIERWSZY: Rozkład Cz w funkcji rozpiętości wg Schrenka;

● PROGRAM DRUGI: Zginanie normalne skrzydła wolnonośnego;

● PROGRAM TRZECI: Zginanie styczne skrzydła;

● PROGRAM CZWARTY: Środek sił poprzecznych kesonu jednoobwodowego;

● PROGRAM PIĄTY: Środek sił poprzecznych kesonu dwuobwodowego;

● PROGRAM SZÓSTY: Skręcanie skrzydła;

● PROGRAM SIÓDMY: Warunki równowagi podłużnej;

● PROGRAM ÓSMY: Obciążenia podczas lądowania wg CS–VLA.

 

UWAGA! W zamyśle pakiet ma być rozbudowywany!

 

WYMAGANIA SPRZĘTOWE: komputer z systemem Microsoft Windows 64 bit


Zasada działania programów pakietu OZYRYS oparta została na metodyce rachunkowej wyłożonej w książce Michała Imiołka pt. PROJEKTOWANIE SAMOLOTÓW KOMPOZYTOWYCH. WYBRANE ZAGADNIENIA W UJĘCIU SZCZEGÓŁÓWYM. Podręcznik ten w zamyśle stanowi wskazane uzupełnienie pakietu, i to nie tylko jako źródło stosownych wiadomości, co też i ze względu na fakt, że zamieszczone w instrukcji przykłady obliczeń dotyczą tzw. samolotu poglądowego, opisanego szczegółowo w książce.


Pakiet obliczeniowy OZYRYS nie jest narzędziem certyfikowanym, a powstał jako owoc prywatnych poczynań autora. Mimo to pakiet jest tworem pełnowartościowym, gdyż – zważywszy chociażby na przystępną cenę – służyć może np. przy optymalizacji konkretnego projektu płatowca, w koniecznym do tego ciągu iteracji, pozwalając dobrać odpowiednią geometrię stosownych zespołów, czy ich części nośnych, zależnych częstokroć od przebiegu obciążeń, którym podlegają. Oznacza to, że w przypadku gdy (z uwagi chociażby na względy formalne) konieczne będzie skorzystanie z oprogramowania „profesjonalnego”, jego użycie ograniczy się jedynie do spełnienia funkcji dowodowej, w związku z czym czas (a zatem i koszty) niezbędne do przeprowadzenia tej „pracy zleconej” wypadną możliwie niewielkie.

rozwiń

(pozostało 10 z 10)

Wybieram
Wpłać 1000 zł i więcej
W STRONĘ DRONÓW + PROJEKTOWANIE SAMOLOTÓW KOMPOZYTOWYCH + OZYRYS
rozwiń

(pozostało 10 z 10)

Wybieram

Nasi użytkownicy założyli

864 241 zrzutek

i zebrali

761 502 578 zł

A ty na co dziś zbierasz?