id: u8jy65

Modern Perun - Start UP polskiego projektu elektrycznego super samochodu

Modern Perun - Start UP polskiego projektu elektrycznego super samochodu

Wpłaty nieaktywne - wymagane działanie Organizatora zrzutki. Jeśli jesteś Organizatorem - zaloguj się i podejmij wymagane działania.

Nasi użytkownicy założyli 1 151 483 zrzutki i zebrali 1 196 539 858 zł

A ty na co dziś zbierasz?

Aktualności1

  • Chętnych poczytać o naszym projekcie zapraszamy do wywiadu: http://terazprudnik.pl/2018/11/22/perun/
    0Komentarzy
     
    2500 znaków

    Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!

    Czytaj więcej
Ta zrzutka nie ma jeszcze aktualności.

Ta zrzutka nie ma jeszcze aktualności.

Opis zrzutki

Witam, mam na imię Dawid, z wykształcenia jestem inżynierem mechaniki i budowy maszyn ze specjalnością pojazdów drogowych. Jestem również właścicielem firmy tj. warsztatu tuningowego, który specjalizuje się w budowie zawieszeń pneumatycznych tzw. AirRide. Od 3 lat pioniersko na Polskim rynku wprowadzam technologię druku 3D przy budowie pakietów stylistycznych do samochodów z włókna szklanego jak i włókna węglowego czyli potocznie Carbonu. Co mnie zmotywowało do rzucenia się na tak głęboką wodę? Chyba nieudane polskie projekty samochodów… Mając wiedzę, pewne doświadczenie i możliwości postanowiłem coś z tym zrobić i tak oto urodziła się w mojej głowie myśl o budowie takiego auta… Projekt zakłada budżet znacznie większy niż "zrzutka" co jest moim wkładem własnym oraz firm współpracujących. Niezależnie od powyższej zrzutki projekt zostanie w pełni zrealizowany- po prostu w przypadku niepełnej zbiórki potrwa to wszystko nieco dłużej... a nie ukrywam, że fajnie byłoby zobaczyć go w ruchu jak najszybciej, stąd ten StartUP, którego częścią może zostać każdy z Was :) a dodatkowo będzie miał możliwość przejechania się autem na fotelu pasażera.

Szczegóły oraz prace na bieżąco można oglądać na profilu projektu na stronie:

https://www.facebook.com/ModernSupercar

Opis krótki: Projekt ma za zadanie pokazać proces budowy elektrycznego supersamochodu o nazwie Perun poczynając od zaprojektowania go w 3D bazując na rysunku koncepcyjnym studia designowego czyli proces który trwa już prawie rok. Kolejnym etapem jest stworzenie poszycia całego samochodu w procesie druku 3D, prototyp ten zostanie wykończony 1:1. Ze względów materiałowych nie będzie się nadawał do jazdy. Prototyp poszycia posłuży jedynie do budowy form, z których zostanie stworzona cała karoseria z włókna węglowego oparta na aluminiowej konstrukcji ramowej podwozia auta. Do budowy samochodu układ zawieszenia został przeszczepiony z Mazdy RX8 ze względu na możliwość regulacji każdego z wahaczy. Napędzać go będą 4 silniki o łącznej mocy 1MW (ok. 1400 koni mechanicznych).

Pierwszym etapem było projektowanie tj. rysowanie bryły nadwozia na podstawie zdjęć i wymiarów dostępnych w internecie co trwało ok roku. W tym czasie powstał model 3D wystylizowany na modelu Centenario Roadster. W związku, z tym- bazowo auto będzie stylistycznie zbliżone do tego modelu chociaż będzie od niego agresywniejsze w designie pod kątem dokładek aerodynamicznych- więc inne. Wstępna wizja tego co chcę osiągnąć jest pokazana na pierwszym zdjęciu.

Obecnie design został domknięty jak na rysunku

Obecnie modele 3D zamienione zostały „pocięte” na mniejsze drukowalne części. Na ten moment w projekcie uczestniczą już 2 Polskie firmy- producent filamentu DevilDesign oraz producent drukarek ATMAT. Pierwszy z nich częściowo sponsoruje nam filament potrzebny do druku (wg. Naszego projektu model nadwozia będzie ważył 300-400kg). Do tej pory drukowałem elementy na firmowej drukarce Makerbot 2X, lecz wielkość pola roboczego była zdecydowanie problematyczna. W tym momencie firma Atmat postanowiła wypożyczyć nam na poczet projektu ich drukarkę Atmat XXXL o polu roboczym przekraczającym 300x300x500mm. Pozwoliło to na zmniejszenie liczby ciętych detali z 1400 na 85.

Kolejnym krokiem po wydruku i zestawieniu wszystkich wydruków razem będzie dokładne wykonanie ramy która zapewni odpowiednią geometrię oraz sztywność prototypowego poszycia. Równolegle powierzchnia zewnętrzna wydruku musi zostać doprowadzona do perfekcji. Spowodowane jest to wymaganiami jeśli chodzi o budowę form do odbicia elementów z włókna węglowego czyt. Carbonu. Następnie mając gotowe elementy poszycia zostanie stworzona rama podwozia bazująca na belkach idących przez długość auta oraz klatce bezpieczeństwa będącej zaraz pod poszyciem elementów i tworząca punkty mocowań danych części. Jeśli chodzi o zawieszenie będzie to konstrukcja oparta o rozwiązania z Mazdy RX8 ze względu na wielowahaczowy układ zawieszenia w pełni regulowany oraz elektryczny układ kierowniczy. W związku, z wykształceniem i doświadczeniem w tej dziedzinie sprężyny zostaną zastąpione poduszkami powietrznymi co da możliwości regulacji zawieszenia zarówno pod kątem wysokości jak i twardości.

Hamulce zostaną przeszczepione z Audi R8- jest to prosty i jednocześnie bardzo dobry układ konstrukcyjny.

Układ napędowy

Samochód będzie napędzany czterema silnikami o łącznej mocy 1MW, tj ok 1400 koni mechanicznych. Będzie dysponował momentem obrotowym na poziomie 1300 NM. Co da nam topowe osiągi na scenie samochodów elektrycznych. Obecnie pracujemy nad kwestią zasilania tj. baterii pod kątem doboru ich ilości oraz pojemności aby uzyskać kompromis waga vs zasięg.

Wiele spraw technicznych jest jeszcze nie zakończonych- będą projektowane i wykonywane na bieżąco wraz z rozwojem projektu.

A teraz korzyści wynikające ze zrzutki projektu- w momencie kiedy auto przestanie być wydmuszką i będzie już przetestowane na torze wyścigowym zostaną zorganizowane eventy na torze gdzie osoby wpłacające powyżej 100zł łącznie będą mogły się przejechać na fotelu pasażera oraz wziąć udział w otwartych imprezach na poczet podziękowania za wkład :) Natomiast każdy wpłacający dostanie imienny dyplom z podziękowaniem za wkład w budowę.

Plany i ramy czasowe: Do końca roku 2018 chcę zakończyć temat budowy poszycia nadwozia, w okolicy października i listopada jest plan na rozpoczęcie budowy ramy pojazdu. Po nowym roku w okolicy marca chcemy aby pojazd pojawił się na torze na pierwsze testy. Plan czasowy jest bardzo mocno uzależniony od budżetu na projekt głównie od/do listopada. Projekt, drukarki oraz filament na bieżąco jest- tutaj czas to tylko wydruk oraz nakład własny czasu i pracy na wykończenie nad czym cały czas pracuję. Prace mogą zwolnić tylko w momencie potrzeb na zakup części mechanicznych potrzebnych do auta, ale robię co mogę aby jak najwięcej odłożyć własnego wkładu.

Na ten moment wstępnie zostały przymierzone elementy zawieszenia, gdzie bazą jest Mazda RX8 ze względu na układ wielowahaczowy, elektryczny układ wspomagania oraz bardzo nisko osadzone punkty mocowania konstrukcji.

Postęp prac na dzień:

11-09-2018

POSTĘP PRAC na dzień:

23-11-2018

English below:

Witam, mam na imię Dawid, z wykształcenia jestem inżynierem mechaniki i budowy maszyn ze specjalnością pojazdów drogowych. Jestem również właścicielem firmy tj. warsztatu tuningowego, który specjalizuje się w budowie zawieszeń pneumatycznych tzw. AirRide. Od 3 lat pioniersko na Polskim rynku wprowadzam technologię druku 3D przy budowie pakietów stylistycznych do samochodów z włókna szklanego jak i włókna węglowego czyli potocznie Carbonu. Co mnie zmotywowało do rzucenia się na tak głęboką wodę? Chyba nieudane polskie projekty samochodów… Mając wiedzę, pewne doświadczenie i możliwości postanowiłem coś z tym zrobić i tak oto urodziła się w mojej głowie myśl o budowie takiego auta… Projekt zakłada budżet znacznie większy niż "zrzutka" co jest moim wkładem własnym oraz firm współpracujących. Niezależnie od powyższej zrzutki projekt zostanie w pełni zrealizowany- po prostu w przypadku niepełnej zbiórki potrwa to wszystko nieco dłużej... a nie ukrywam, że fajnie byłoby zobaczyć go w ruchu jak najszybciej, stąd ten StartUP, którego częścią może zostać każdy z Was :) a dodatkowo będzie miał możliwość przejechania się autem na fotelu pasażera.

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Pierwsza na świecie Karta Wpłatnicza. Przyjmuj wpłaty gdziekolwiek jesteś.
Pierwsza na świecie Karta Wpłatnicza. Przyjmuj wpłaty gdziekolwiek jesteś.
Dowiedz się więcej

Wpłaty 25

PF
Piotr Felke
PD
Paweł Dubert
200 zł
WK
Wojtek kowalski
105 zł
MK
105 zł
GB
Jagoda Bogdał
102 zł
GB
Grzegorz Bogdał
101 zł
WB
100 zł
PW
Pawel Wozniak
100 zł
PD
Pawel Dubert
100 zł
MF
Mateusz Forfa
100 zł
Zobacz więcej

Komentarze 15

 
2500 znaków
  • Łukasz Petrykowski

    Jestem nowym użytkownikiem zbiórka.pl obiecuje wesprzeć projekt jednak na chwilę obecną, czekając na wypromowanie własnej zrzutki (do której śledzenia zapraszam) pragnę zaoferować pomoc w postaci pomocy w rozwiązaniu nietypowego problemu, gdyż z doświadczenia wiem, że taki istnieje ???? POWODZENIA!

  • DS
    Damian Sachanowicz

    Pokłony!!! Od dawna śledzę projekt i trzymam mocno kciuki! Podziwiam za odwagę, wiedzę i wytrwałość!

    50 zł
  • MF
    Mateusz Forfa

    ????sukcesywnie do przodu ????

    100 zł
  • MS
    Maciej Szypulski

    Powodzenia! Życzy Stargardzki Klub Motoryzacyjny!

    50 zł
  • GB
    Jagoda Bogdał

    @A4 3.0Tdi 300+

    102 zł