id: tteb5z

Niezwykły projekt młodego Polaka. Korona Europy. Szlakiem w nieznane.

Nasi użytkownicy założyli 1 150 672 zrzutki i zebrali 1 196 139 929 zł

A ty na co dziś zbierasz?

Aktualności2

• Czarnogóra, Kosowo i Bośnia zdobyte. W sumie jest równo 30-stka ;)

Jeszcze 16 szczytów :)

0Komentarzy

2500 znaków

Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!

Czytaj więcej
Ta zrzutka nie ma jeszcze aktualności.

Opis zrzutki

Korona Europy. 46 szczytów w 47 państwach w 38 miesięcy.

O mnie:

Nazywam się Szymon Warsz. Urodziłem się 16 września 2004r. Pochodzę z Raciborza. Moją pasją jest wspinaczka górska. W 2008r. mój tata zabrał mnie na pierwszą wycieczkę w góry. Wybrał Czantorię w Beskidzie Śląskim. Wjechaliśmy na Małą Czantorię wyciągiem. Następnie ja swoimi małymi stópkami wędrowałem razem z tatą trzymając go za rękę w kierunki Wielkiej Czantorii. Tata wspomina ten dzień z wielką radością i nigdy by nie przypuszczał, że wędrowanie po górach stanie się moją PASJĄ na całe życie. Teraz mam 17 lat i wiem, w którym kierunku podążam. Wyznaczyłem sobie cel do moich 18-stych urodzin, którym jest zdobycie Korony Europy. Począwszy od sierpnia 2019r. w ciągu następnych 38 miesięcy staniemy na każdym z najwyższych wierzchołków wszystkich państw Europy. W jej skład wchodzi 46 szczytów w 47 państwach naszego kontynentu. Cel ten chcę zrealizować z moim tatą, który zawsze mi towarzyszy i który wspiera mnie w trudnych sytuacjach z jakimi przyszło nam zmierzyć w dotychczasowych podróżach. Tworzymy zgrany team i wspólnie realizujemy wybrane przez nas zadania.

Po górach przeszliśmy już ponad 4000 km. Należymy do klubu KZKG RP, w którym za wzorową postawę otrzymaliśmy tytuł VIP KZKG RP oraz złote odznaki klubowe za zdobycie wszystkich szczytów w: Beskidzie Śląskim, Żywieckim, Małym, Masywie Śnieżnika, Masywie Ślęży, Gór Bialskich, Górców i Tatr. Łącznie jest to ponad 170 szczytów, w tym najtrudniejszy szlak w Polsce – Orla Perć - zarówno latem jak i zimą. W 2019 roku ukończyliśmy zimowy kurs turystyki wysokogórskiej, dzięki któremu poznaliśmy zasady poruszania się po tatrzańskich graniach poza szlakami turystycznymi oraz alpejskich lodowcach i obsługi lawinowego ABC.

Dlaczego właśnie Korona Europy?

W maju 2019 roku po nieudanej próbie wyjazdu w Alpy na majówkę narodził mi się w głowie pomysł zdobycia Korony Europy. Gdy powiedziałem o tym mojemu tatowi to powiedział, że upadłem na głowę ;). Na szczęście długo nie trzeba było go przekonywać. Po niedługim czasie sam podłapał temat i zaczęły się poważne rozmowy dotyczące naszych planów. Wakacje 2019 roku spędziłem bardzo pracowicie. Zaplanowałem każdy z 23 etapów podczas całego projektu. W końcu nadeszła chwila i inauguracja naszego 3-letniego wyzwania - Korona Europy dla miasta Racibórz. Podczas pierwszej wyprawy weszliśmy na 3 szczyty do projektu - dach Austrii - Grossglockner 3798 m.n.p.m. , dach Europy i Francji - Mont Blanc 4810 m.n.p.m. oraz dach Włoch - Mont Blanc di Courmayeur 4748 m.n.p.m. Na Mont Blanc stanąłem jako jeden z najmłodszych Polaków na tym szczycie. Podczas dotychczasowych wędrówek przyszło nam się zmierzyć z różnymi warunkami pogodowymi. Począwszy od srogich mrozów (-25 °C), poprzez gradobicie i burze oraz silne wiatry (ok. 120 km/h), a skończywszy na pięknej i słonecznej pogodzie. Teraz przed nami kolejne wyzwania i zachęcamy do podróżowania z nami.

Liczę na Twoje wsparcie, które umożliwi mi dalsze realizowanie moich celów i marzeń. To co robię jest dla mnie fascynujące i daje mi ogromną satysfakcję. Bardzo chciałbym dzielić się z Tobą swoimi doświadczeniami i wyzwaniami. Pragnę zachęcić innych młodych ludzi do aktywnego spędzania czasu i spełniania swoich marzeń. Poza obowiązkami szkolnymi, które ma każda młoda osoba w moim wieku, znajduję czas na moją pasję oraz jej realizację.

Do zobaczenia na szlaku.

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Pierwsza na świecie Karta Wpłatnicza. Twój mini-terminal.
Dowiedz się więcej

10 zł

Kupione 3

Spacerowicz górski
Imienne wspomnimy Ciebie w naszym poście na Facebooku !!!
50 zł

Kupione 2

Beskidomaniak
Wspomnimy Ciebie w naszym poście na Facebooku oraz dostaniesz kartkę z najbliższego wyjazdu !!!

Kupione 11

Tatromaniak
Wspomnimy Ciebie w naszym poście na Facebooku, dostaniesz kartkę z najbliższego wyjazdu oraz filmik ze szczytu na którym dziękujemy osobom które wpłac...
200 zł

Kupione 4

Alpinista
Wspomnimy Ciebie w naszym poście na Facebooku, dostaniesz kartkę z najbliższego wyjazdu oraz imienny film ze szczytu z podziękowaniami !!!
500 zł

Kupione 1

Himalaista
Wspomnimy Ciebie w naszym poście na Facebooku, dostaniesz kartkę z najbliższego wyjazdu, imienny film ze szczytu z podziękowaniami oraz gwarantujemy w...
1000 zł
Sponsor brązowy
Zorganizujemy na naszych stronach konkurs promujący markę sponsora. Na wspólnej fladze na każdym ze szczytów ukażemy logo Twojej firmy, gwarantujemy n...
5000 zł
Sponsor srebrny
Zorganizujemy na naszych stronach konkursy promujące markę sponsora.Na wspólnej fladze na każdym ze szczytów ukażemy duże logo Twojej firmy, gwarantuj...
10000 zł
Sponsor złoty
Stworzymy specjalne materiały na temat naszego sponsora i tego, czym zajmuje się jego działalność. Zorganizujemy na naszych stronach konkursy promując...