Zjawa IV - przyspiesz jej powrót do żeglugi
Zjawa IV - przyspiesz jej powrót do żeglugi
Otrzymuj wsparcie. Regularnie.
Aktualności1
-
Jak mawają, jedno zdjęcie warte jest tysiąca słów. Na poniższym zestawieniu najlepiej widać drogę jaką pokonaliśmy przez ostatnie trzy lata. Chcecie się przyłączyć do tej podróży?
Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!
Dodawaj aktualności i informuj wspierających o postępach akcji.
To zwiększy wiarygodność Twojej zrzutki i zaangażowanie darczyńców.
Opis zrzutki
Jesteśmy grupą miłośników morza, których łączy Fundacja Dziedzictwa Morskiego. Spiritus movens fundacji jest Robert Smagoń, zajmujący się żeglarstwem i szkutnictwem praktycznie całe życie. Obszarem naszego działania jest nie tylko żeglarstwo (chociaż tak się w większości poznaliśmy), ale szeroko rozumiana marynistyka - od bezpieczeństwa, przez muzykę z pokładów, nawigację po dawne metody obróbki drewna. Fundację Dziedzictwa Morskiego powołaliśmy w 2020 roku i pod takim szyldem prowadzimy działalność edukacyjną, popularyzującą i muzealną. Zajmujemy się na równi dziedzictwem materialnym i niematerialnym, szczególną uwagę poświęcając ginącym zawodom.
Zjawa IV zbudowana została w 1949 roku w Szwecji jako statek ratowniczy Szkwał. Konstrukcja Hjalmara Johanssona po zakończeniu służby ratowniczej, została w 1984 roku przebudowana przez harcerzy na jacht szkoleniowy i nazwana Zjawa IV. Przez lata Zjawa odbyła wiele ciekawych wypraw i przeprowadzono na niej setki rejsów. Podczas ostatniego z nich w roku 2016, wracając do Polski weszła na mieliznę nieopodal szwedzkiego Falsterbo. Po skomplikowanej akcji ratowniczej, mocno poturbowana i niezdolna do samodzielnej żeglugi wróciła do Polski w 2017 roku. W roku 2021 ZHP przekazało wrak nowemu podmiotowi i rozpoczął się remont.
Od trzech lat odbudowujemy Zjawę IV.
Najtrudniejszy technicznie (i finansowo) etap remontu już za nami i kadłub odzyskał swoją integralność oraz szczelność. Wszystkie uszkodzone planki i wręgi zostały wymienione, całość jest udychtowana (uszczelniona) i pomalowana. Ten etap udało nam się ukończyć również dzięki Waszemu zaangażowaniu, nie tylko przez pomoc wolontariacką, ale też finansową (akcja #zjawowyzegar i czapki).
Kolejnym krokiem będzie stworzenie wszystkich instalacji (elektrycznej, wodnej, pożarowej, zenzowej oraz szarej i czarnej wody). Wasza pomoc w zakupie materiałów na ten cel może przyspieszyć znacząco zakończenie etapu. Chcielibyśmy do wiosny 2025 skończyć prace instalacyjne - materiały wraz z robocizną to około 90 tysięcy zł. Wiele prac wykonują wraz z nami wolontariusze, wspomagają nas też firmy.
Części wydatków nie unikniemy. Z dużych zakupów mamy już silnik główny i generator, na półkach w magazynie leżą ładowarki, brakuje nam kabli, rur, łączników i ogromnej liczby drobnicy instalacyjnej.
Uruchamiamy zrzutkę cykliczną, bo wierzymy w moc crowdfundingu, zachęcamy do regularnego wsparcia odbudowy mikrokwotami - każdy może stać się Patronem tego przedsięwzięcia i pomóc w odbudowie.
Nadal będziemy wystawiać pamiątkowe cegiełki (użytkowe i w różnej postaci), do których licytowania serdecznie zapraszamy. Podążając za Waszymi uwagami, zdecydowaliśmy: osoby cyklicznie wspierające otrzymają dostęp do niepublikowanych nigdzie indziej materiałów z odbudowy.
Każdy statek ma swojego Klabaternika - Ty możesz nim zostać dla Zjawy zasilając regularnie jej odbudowę nawet kilkuzłotową kwotą.
Postępy prac będziemy pokazywać tutaj, możecie też, jak wcześniej, śledzić je na naszym profilu na FB (patrz niżej).
Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!
Korzyści płynące ze wsparcia cyklicznego:
Kupuj, Wspieraj, Sprzedawaj, Dodawaj.
Kupuj, Wspieraj, Sprzedawaj, Dodawaj. Czytaj więcej
Pomagaj organizatorowi zrzutki jeszcze bardziej!
Dodaj swoją ofertę/licytację - Ty sprzedajesz, a środki trafiają bezpośrednio na zrzutkę. Czytaj więcej.
Organizatora:
100 zł
Dostępne 10 szt.
211 zł
Kupione 8 z 44
333 zł
Dostępne 5 szt.
Cena końcowa