id: vaumbk

Rakietowy Silnik Hybrydowy

Rakietowy Silnik Hybrydowy

Nasi użytkownicy założyli 1 167 475 zrzutek i zebrali 1 215 096 909 zł

A ty na co dziś zbierasz?

Aktualności1

  • Drodzy mecenasi!


    Serdecznie dziękujemy za każdą wpłatę na rzecz rozwoju naszego projektu! Poniżej przedstawiamy korektę kosztów niektórych elementów silnika, które wynikają z prowadzonych nad silnikiem prac optymalizacyjnych:


    • Hydraulika - 2000 zł (zlikwidowaliśmy pneumatykę)
    • Komputer pokładowy silnika - 900 zł
    • Paliwo i utleniacz - 1200 zł (doprecyzowane koszty utleniacza)


    Prace nad projektem nabierają tempa! Dzięki uprzejmości firm TechnoSystem i Ultra Robotics jesteśmy w stanie pracować nad elektroniką i hydrauliką silnika na rzeczywistych elementach. Nasz projekt zdecydowała się także wesprzeć firma Igus, w postaci łożysk i prowadnic liniowych - które zostaną wykorzystane w Hamowni silników rakietowych. Wielkie dzięki! Ponadto, nasz projekt został objęty patronatem medialnym przez Polską Fundację Fantastyki Naukowej!


    Na zakończenie tego wpisu pragniemy Wam zaprezentować postępy z prac nad stworzeniem profesjonalnej animacji naszego silnika:


    n931a6fa14bb6e7f.png

    0Komentarzy
     
    2500 znaków

    Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!

    Czytaj więcej
Ta zrzutka nie ma jeszcze aktualności.

Ta zrzutka nie ma jeszcze aktualności.

Opis zrzutki


Kim jesteśmy?


Jesteśmy grupą młodych pasjonatów technologii rakietowych, zrzeszonych w Rakietowym Kole Naukowo-Technicznym “Invenio”, działającym od czerwca tego roku, przy Zespole Szkół Technicznych i Licealnych nr 1 “Wiśniowa” w Warszawie. Głównym celem Koła, jest zapewnienie wszystkim naszym członkom przyjaznej przestrzeni do rozwijania swoich zainteresowań i realizacji naukowych projektów. Nasi członkowie, to przede wszystkim uczniowie warszawskich szkół średnich, laureaci i finaliści licznych konkursów, takich jak Olimpiada Innowacji Technicznych i Wynalazczości, Olimpiada Filozoficzna, organizowany przez FSNT NOT ogólnopolski konkurs “Młody Innowator”, światowej sławy “World Skills” czy ogólnopolski konkurs E(x)plory. Wielu z nich ma już także spore, jak na swój wiek, doświadczenie z przemysłem rakietowym - są wśród nas budowniczy amatorskich rakiet modelowych o zasięgu kilkuset metrów, członkowie Polskiego Towarzystwa Rakietowego i Stowarzyszenia Polskich Wynalazców i Racjonalizatorów. 


v8d86912d386bf01.png

O projekcie


Pierwszym projektem, który zamierzamy zrealizować w ramach koła, jest budowa rakiety “Orlik” i wystawienie jej w dwóch prestiżowych konkursach rakietowych - European Rocketry Challenge i Spaceport America Cup. Aby jednak tego dokonać, musimy w pierwszej kolejności ukończyć budowę dwóch silników rakietowych własnego projektu. 

b401ab4af82c37d5.pngZgodnie z planem, pierwszy silnik - “Bieli3K”, będzie silnikiem hybrydowym, o impulsie całkowitym 3 kNs. Jego głównym przeznaczeniem jest możliwość prowadzenia bezpiecznych testów statycznych, dlatego też nie zamierzamy wyposażać w niego żadnej rakiety. Drugi z silników - “Bieli10K” będzie stanowić usprawnioną wersję swojego poprzednika, z impulsem 10 kNs, zdolny wynieść rakietę o masie 25 kilogramów na wysokość 3 kilometrów. Dodatkowo zostanie on również dostosowany do wymogów obu konkursów i to właśnie w niego zamierzamy wyposażyć naszą pierwszą rakietę.


h841e0e3ee6bb5e3.png

Koszta


Niestety, koszt budowy takich silników jest niemały. Według naszych wyliczeń, koszt realizacji całego projektu wyniesie około 55 000 złotych.


f664bba55b85c0f7.png


Część tych wydatków udało nam się pokryć przy pomocy sponsorów (m.in. firma igus), ale w dalszym ciągu, do rozpoczęcia realnych prac nad projektem, brakuje nam około 20 000 złotych. Jak można się domyślić, tak dużej sumy nie jesteśmy w stanie pokryć z własnego budżetu, dlatego też zwracamy się do Państwa z prośbą o wsparcie naszego projektu - wierzymy, że razem uda nam się zrealizować nasze marzenie!



b90303566005241d.png



Co dalej?


Jesteśmy młodym, ambitnym zespołem, dlatego celujemy wysoko. Jeśli uda nam się zrealizować nasz pierwszy projekt, zamierzamy przystąpić do budowy kolejnego silnika - “BieLiQ”. Jego ukończenie byłoby wydarzeniem bez wątpienia wyjątkowym na skalę Polski - będzie to pierwszy, funkcjonalny polski silnik na paliwo ciekłe, zdolny wynieść wyposażoną w niego rakietę nawet na 20 kilometrów! Na razie jednak, koncentrujemy się na budowie rakiety “Orlik” i  wierzymy, że może ona stanowić dla nas przepustkę do wielu grantów, stypendiów czy sponsorów i pomóc rozwiązać nam nasz główny, na obecną chwilę, problem braku odpowiednich funduszy. Dlatego też bardzo dziękujemy Państwu za każdą złotówkę, którą zdecydujecie się wesprzeć nasz projekt. O jego rozwoju i perspektywach będziemy na bieżąco informować na naszych mediach społecznościowych: instagramie [https://www.instagram.com/rknt_invenio/] i twitterze [https://twitter.com/home], a także na naszej stronie internetowej [https://rknti.eu], gdzie mogą również Państwo zasięgnąć dalszych informacji o naszym zespole, możliwości dołączenia do Koła czy firmach i organizacjach, które zdecydowały się wejść z nami w współpracę.



Jeszcze raz bardzo dziękujemy za okazane nam zaufanie i wsparcie!

Zespół Rakietowego Koła Naukowo-Technicznego “Invenio”



Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Lokalizacja

Pierwsza na świecie karta do przyjmowania wpłat. Karta Wpłatnicza.
Pierwsza na świecie karta do przyjmowania wpłat. Karta Wpłatnicza.
Dowiedz się więcej

Oferty/licytacje 2

Kupuj, Wspieraj.

Kupuj, Wspieraj. Czytaj więcej

Nieaktywne

Posty dla nagród/ofert 1

Pozostałe posty 1

Wysyłka kart Członków Honorowych

Jeśli masz dostęp do posta,

Jeszcze nikt nie założył skarbonki na tej zrzutce. Twoja może być pierwsza!

Wpłaty 30

CB
Cezary Burkat Ludzie Lodu
500 zł
DF
Daniel Fabisiak
200 zł
PB
Piotr Bolanowski
200 zł
AP
Andrzej Preibisz
150 zł
 
Dane ukryte
100 zł
WS
100 zł
EM
Ewa Madejska
100 zł
AW
Adam Wróblewski
100 zł
BZ
Bożena Zych
100 zł
KK
Karol Kaczmarek
100 zł
Zobacz więcej

Komentarze

 
2500 znaków
Zrzutka - Brak zdjęć

Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!