Konkurencja dla Tesli - wizja studentów Politechniki Gdańskiej!
Konkurencja dla Tesli - wizja studentów Politechniki Gdańskiej!
Nasi użytkownicy założyli 1 225 992 zrzutki i zebrali 1 347 658 622 zł
A ty na co dziś zbierasz?
Opis zrzutki
Wesprzyj inicjatywę rozwoju pojazdów napędzanych wodorem. EcoTech Team potrzebuje Twojego wsparcia. Twórz przyszłość razem z nami!
EcoTech Team- czyli kim tak naprawdę jesteśmy?
Koło naukowe Politechniki Gdańskiej, które pierwsze kroki z technologią wodorową rozpoczęło w 2014 roku pod nazwą Eco Car PG. Jako zespół dwunastu przyszłych inżynierów konstruujemy ultralekkie pojazdy napędzane wodorem, starając się z roku na rok ulepszać oraz promować ten nietypowy rodzaj komunikacji lądowej. Każdy, kto kiedykolwiek brał czynny udział w naszym projekcie, nie chce o nim zapominać, a chęć uczestnictwa w naszym kole wciąż wyrażają absolwenci Politechniki, czynnie biorąc udział w dalszym kształtowaniu projektu. Dotychczas powstały 3 pojazdy. Z każdym kolejnym projektem jesteśmy coraz bardziej doświadczeni, wyciągając wnioski z błędów i nieustannie dążąc do perfekcji.
HydRocket!
Nasze trzecie dziecko z dumą nazwane HydRocket, dokładnie 5 lipca 2018 roku w Londynie osiągnęło najlepszy wynik spośród wszystkich polskich zespołów w swojej kategorii, jak i 5. miejsce w Europie z wynikiem 399,6 km/m3 wodoru. Metr sześcienny wodoru ma wartość energetyczną równą 0,326 litra benzyny, co oznacza pokonanie dystansu z Gdańska do Warszawy na zbiorniku wielkości puszki Coca-Coli - niewiarygodne, ale prawdziwe! Ten trójkołowiec, oparty na nadwoziu samonośnym wykonanym z ultralekkich kompozytów węglowych (dla uzyskania jak najmniejszej masy) waży zaledwie 26 kg. Pojazd projektowaliśmy tak, aby możliwie ograniczyć wszelkie straty, w tym związane z oporami toczenia oraz aerodynamicznymi. Do budowy pojazdu wykorzystujemy najnowsze technologie, takie jak druk 3d, oraz materiały najwyższej klasy, np. ultralekkie stopy aluminium, czy tytan. Ponadto, większość podzespołów, zaczynając od części mechanicznych, przez nadwozie, do układów elektronicznych sterujących pracą ogniwa, silnika oraz systemów bezpieczeństwa, wykonaliśmy samodzielnie od podstaw. Sercem naszego bolidu jest ultralekkie ogniwo paliwowe o mocy 250 W, zasilające silnik elektryczny o mocy 200W (0.26KM). Nad pracą całości czuwa program napisany specjalnie pod nasz pojazd. Dla kierowcy oznacza to brak przepustnicy pozwalającej regulować dostarczaną moc, jednak dzięki temu nasz pojazd przyspiesza w sposób możliwie najbardziej ekonomiczny dla panujących na drodze warunków. Najlepsze na koniec - produktem ubocznym procesu utleniania wodoru zachodzącego w ogniwie jest wyłącznie woda. Tak - nasze spaliny są w stu procentach obojętne dla środowiska!
Shell Eco-marathon, najważniejszy sprawdzian w roku. . .
Każdego roku bierzemy udział w międzynarodowych zawodach Shell Eco-marathon - największym na świecie poligonie doświadczalnym ekologicznych pojazdów prototypowych. Historia tych zawodów sięga lat 30. XX w. Przez ostatnie lata, europejska edycja odbywała się na ulicach ważnych ośrodków miejskich, takich jak Londyn czy Rotterdam. Biorą w nich udział zespoły z całego świata, konkurując w 2. głównych kategoriach: Urban i Prototype, które z kolei dzielą się na klasy w zależności od rodzaju wykorzystywanego źródła energii:
-Silniki o spalaniu wewnętrznym (ICE)
-Silniki elektryczne zasilane akumulatorami
-Silniki elektryczne zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.
Podczas zawodów pojazd musi pokonać wymaganą liczbę okrążeń w określonym czasie (zależnie od toru). W trakcie przejazdu mierzone jest zużycie energii elektrycznej (dla kategorii pojazdów zasilanych akumulatorami) lub przepływ paliwa na drodze ze zbiornika do układu napędowego (dla pozostałych kategorii) i na tej podstawie obliczana jest wydajność. Wodór, jako najmniejszy z pierwiastków w układzie okresowym, jest w stanie przenikać nawet przez stalowy płaszcz zbiornika, przez co nawet najmniejsza nieszczelność w układzie paliwowym może zrujnować potencjalnie dobry przejazd. Dlatego tak ważne jest dla nas dobre przygotowanie pojazdu do zawodów i w ciągu najbliższych 27 dni planujemy wykonać jak najwięcej testów, aby w tegorocznej edycji nic nas nie zaskoczyło.
Misja i nasze marzenia
Jesteśmy młodym zespołem. Przed nami jeszcze wiele lat edukacji i zgłębiania wiedzy, lecz jak każdy wie, sama wiedza teoretyczna nie oddaje magii tworzenia i nie poszerza horyzontów. Dlatego tak ważnym celem dla nas na ten rok, jest pobicie własnego rekordu i zajęcie miejsca w pierwszej trójce Europy. Chcemy, aby nasza ciężka praca i wysiłek pogodzenia studiów z pasją, przyniosły rezultaty w postaci edukowania i zachęcania ludzi do interesowania się nowoczesnymi i ekologicznymi technologiami w sektorze transportu. Uważamy, że wodór będzie paliwem przyszłości, które zasili większość pojazdów. Dlatego zwracamy się do Was o pomoc! Gdyby ktoś zapytał nas teraz, co jest naszym największym marzeniem to odpowiedź jest prosta - chcemy udowodnić, że nawet ze stosunkowo małym budżetem, Polacy potrafią rywalizować z każdym na równym poziomie!
Cel, potrzeba i realizacja
Należy więc przejść do najważniejszej części, mianowicie co chcielibyśmy ulepszyć, zmienić oraz zbudować za środki, które chcemy od WAS pozyskać. Są to 4 rzeczy, które w tym roku nie pozwalają nam spać. Zacznijmy od początku:
Testy, testy, testy - chcielibyśmy robić ich jak najwięcej, lecz wiąże się to z ryzykiem zniszczenia części oraz kosztami dojazdu na tor lub inne miejsce przystosowane do jazdy pojazdem o tak małym prześwicie. (szacowany koszt - 4 000 zł)
Budowa stoiska wystawienniczego - zakup trawersów, ścianki reklamowej oraz części (silnika, płyt itp.) do zbudowania obrotowego podestu, na którym będziemy prezentować nasz pojazd. (szacowany koszt - 9 000 zł)
Zakup wyposażenia kempingowego - w trakcie zawodów mieszkamy pod gołym niebem, dlatego potrzebujemy stołów, krzeseł i dużego namiotu. (szacowany koszt - 4 000 zł)
Nowa strona internetowa - niestety w zespole brak nam osób, które byłyby w stanie stworzyć profesjonalną, czytelną oraz funkcjonalną stronę. Chcielibyśmy oddać to w ręce specjalistów. (szacowany koszt - 3000zł)
Oczywiście, nie od razu Rzym zbudowano i nie liczymy na to, że każda z naszych próśb zostanie spełniona. W zależności od wysokości zebranej kwoty, będziemy wykonywać poszczególne zadania.
[Obszar z nazwiskami, jest poglądowy. Docelowo oferujemy całą (biała) powierzchnię bolidu]
NAJWAŻNIEJSZE ZOSTAWILIŚMY NA KONIEC
Z uwagi na to, że naszym priorytetem jest rozwój, jak i pobicie rekordu z roku ubiegłego, nie stawiamy na monopol firm i ich reklamy na naszym pojeździe. U nas każdy ma równe szanse, chcemy pokazać, że budujemy ten pojazd wspólnie. Dlatego każdy kto wspomoże nas kwotą co najmniej 10 złotych zostanie uhonorowany poprzez umieszczenie na naszym pojeździe imienia i nazwiska, ewentualnie nazwy firmy. Poglądowy obszar widoczny na ilustracji jest przewidziany dla 200 darczyńców, jednak w przypadku większej ilości wpłat jesteśmy gotowi przeznaczyć na to całą wolną przestrzeń na nadwoziu (całą białą powierzchnię bolidu).
Pozdrawiamy,
EcoTech Team!
Zapraszamy na nasz Fanpage, gdzie na bieżąco będziemy prowadzić relację z modernizacji naszego pojazdu przed, w trakcie jak i po zawodach!
Oraz zachęcamy do kontaktu mailowego!
link->
Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!
Oferty/licytacje 1
Kupuj, Wspieraj.
Kupuj, Wspieraj. Czytaj więcej
Organizatora:
10 zł
Kupione 39
Powodzenia!!
Look Elon!
Trzymam kciuki.
Dziękujemy!!!!
Pozdro wariaciki
Pozdrawiamy również!
Powodzenia!
Dziękujemy!!