Terapie w wirtualnej rzeczywistości ID: wzxrnf

Terapie w wirtualnej rzeczywistości ID: wzxrnf

170 zł z 50 000 zł

0%

170 zł

170 zł

z 50 000 zł

269 dni

269 dni

do końca

4

4

wspierających
0%
Wpłać na zrzutkę

Opis zrzutki

g3b343999bf03962.jpeg


We współczesnym świecie coraz częściej i głośniej mówi się o tym, jak ważne i istotne jest połączenie nowoczesnej technologii z medycyną, światem nauki, szkoleniem pilotów statków powietrznych czy gier i zabaw. Niemal na każdym kroku nasze poczynania śledzą różnego rodzaju aplikacje, kamery, roboty, itp. , których zadaniem jest nie tylko ułatwienie funkcjonowanie, lecz także przezwyciężanie schorzeń czy chorób, czy też radzenie sobie w sytuacjach nadzwyczajnych w skali globalnej. Idąc tym śladem podjęliśmy się doskonalenia świata wirtualnego i jego możliwości..

Zastosowanie wirtualnej rzeczywistości (VR) w leczeniu zaburzeń lękowych, takich jak różnego rodzaju fobie, nasilone stany lękowe, czy zespół stresu pourazowego (PTSD) umożliwia realistyczne i interaktywne doświadczanie przez pacjentów problemów zdrowotnych oraz przedstawienie potencjalnych

możliwości radzenia sobie z nimi. Poza zaburzeniami lękowymi, VR coraz częściej znajduje zastosowanie w leczeniu innych schorzeń, takich jak uzależnienia, depresja, zaburzenia odżywiania, demencja, czy jako potencjalna rehabilitacja po przebytym udarze mózgu.

Wyniki ostatnich badań naukowych pokazują, że zastosowanie VR zmniejsza nasilenie objawów zaburzeń lękowych, w tym fobii oraz PTSD. Według niektórych autorów skuteczność terapii jest nawet większa niż w przypadku zastosowania klasycznych strategii terapeutycznych w postaci terapii

kognitywno-behawioralnej (CBT). Ponadto, wykazano istotny sukces terapeutyczny w przypadku zastosowania VR w leczeniu pacjentów z więcej niż jednym zaburzeniem psychicznym. Oprócz klasycznych strategii terapeutycznych, takich jak CBT, zastosowanie VR umożliwia efektywne leczenie zaburzeń lękowych. Dodatkowo stanowi ona dobre rozwiązanie dla tych pacjentów, którzy wykazują niechęć bądź lęk przed kontaktami społecznymi. Zastosowanie VR umożliwia poprawę funkcjonowania pacjenta poprzez ekspozycję na bodźce, które wywołują u niego zaburzenia lękowe. Innowacyjna technologia VR zastosowana w symulatorach terapeutycznych uzupełnia skutecznie terapię farmakologiczną.

Naszym zamiarem jest więc pozyskanie środków na projektowanie i budowę symulatorów VR do wygaszania wymienionych zaburzeń szczególnie tych, które rozwiną się w trakcie trwania i po wygaszeniu pandemii COVID 19. Zaburzenie pochodzące od pandemii dotkną wszystkie grupy społeczne niezależnie od wieku i kraju pochodzenia. W pierwszym etapie chcemy badanie przeprowadzić wśród dzieci i młodzieży szkół podstawowych i średnich z powiatu lubelskiego oraz przedsiębiorców. Do tego wykonane są już prototypy symulatorów VR, na których przeprowadzono próby z oprogramowaniem VR trwające ponad 5000 godzin. Wyniki testów są bardzo obiecujące i zakończone samymi pozytywami.

Pragniemy jednocześnie wykorzystać symulatory do gier, by w ten sposób ułatwić i oswoić ludzi z pracą z zaawansowaną technologią.

Każdą osobę biorącą udział w zbiórce, która wesprze nas kwotą min. 20 zł, zaprosimy na darmowy udział w terapii, w Lublinie.

ybf2e4859a0590cd.jpeg

Wpłacający4

 
Dane ukryte
100 zł
 
Dane ukryte
50 zł
MP
Mirek P.
10 zł
A
Anula
10 zł

Komentarze

 
2500 znaków
Zrzutka - Brak zdjęć

Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!

Nasi użytkownicy założyli

517 955 zrzutek


A ty na co dziś zbierasz?