id: xxy4c8

POMNIK NA GÓRZE LOTNIKÓW w MICHALINIE/WAWRZE - REWITALIZACJA SPOŁECZNA

Nasi użytkownicy założyli 1 083 023 zrzutki i zebrali 1 183 664 614 zł

A ty na co dziś zbierasz?

Opis zrzutki

SPOŁECZNA REWITALIZACJA POMNIKA NA GÓRZE LOTNIKÓW

ODDOLNY PROJEKT PATRIOTYCZNO - KRAJOZNAWCZY "LIBERATOR"

POPRZEDNIA ZBIÓRKA:

GROBOWIEC ŻWIRKI I WIGURY  https://zrzutka.pl/z5tcab

77 lat od katastrofy Liberatora „Abel” Komitet Społeczny "LIBERATOR" kontynuuje misję budowniczego Pomnika Lotników Alianckich w Michalinie kpt. AK Bronisława KOWALSKIEGO. Na wzgórzu, o które rozbił się po zrzucie dla Powstańców Warszawskich płonący bombowiec, budujemy fundamenty młodej i obywatelskiej Polski.

W święto Konstytucji 3-go Maja, rozpoczynamy proces rewitalizacji społecznej pomnika na Górze Lotników. Zachęcamy Państwa już dzisiaj, do pomocy w wykonaniu STAŁEJ, STALOWEJ TABLICY pomnikowej z nazwiskami bohaterów, TABLIC INFORMACYJNYCH, WYSTAWY PLANSZOWEJ, REMONTU POMNIKA i oznakowania szlaków. Od 2019 r. organizujemy społeczne UROCZYSTOŚCI, robimy WARSZTATY, konkursy i stale dbamy o pomnik. Przyłączajcie się mieszkańcy Michalina, Józefowa, Wiązowny i Warszawy, zadbajmy o to piękne miejsce WSPÓLNIE!

Do 15 sierpnia, 77-tej rocznicy katastrofy Liberatora w czasie Powstania Warszawskiego, planujemy wykonać kopie ŚMIGŁA LIBERATORA (patrz wizualizacja), zakupić oryginalne UBIORY LOTNICZE trzech poległych lotników SAAF i RAF, zbudować DIORAMĘ katastrofy na Górze Lotników z wystawą. Zawiesimy ją w alei przed pomnikiem i będziemy WYPOŻYCZAĆ szkołom i domom kultury. Niech leci dalej! Buduj to z nami naszymi lotniczymi cegiełkami!

W czasach dla Kultury, integracji i patriotyzmu trudnych, niezależne i oddolne inicjatywy są na wagę złota. Działania takie skutecznie finansować można teraz TYLKO SPOŁECZNIE. Na Górze Lotników udało się nam stworzyć jednak wspólnotę ludzi z sercem, pomysłami i energią. Chcemy pozytywnie zmieniać znaczenie słowa „PATRIOTYZM”.

Po tym ciężkim roku zarazy musimy sami bronić się przed jej skutkami - wyciągać dzieciaki ze smartfonów, ogarniającej młodzież apatii i ucieczki w uzależnienia. Odkrywając zapomnianą historię naszych 20-letnich bohaterów i poległych tu lotników: Roberta HAMILTONA, Herberta HUDSONA i Leslie MAYESA, stworzymy na kulturalnej mapie Mazowsza tętniące pozytywną energią miejsce ucieczek od codzienności.

Tak Góra Lotników stanie się przykładem MĄDREJ i zdrowej walki ze skutkami COVID-19, celem licznych krajoznawczych wycieczek oraz kreatywnych i prospołecznych akcji na łonie natury. Zadbajmy o swoje zdrowie i głęboki oddech w sercu Mazowieckiego Parku Krajobrazowego!

LIBERATOR to jeden z czterech projektów społecznej rewitalizacji miejsc pamięci lotniczej „NIEBO BEZ GRANIC”.

Zaczęliśmy działaniami Lotniczego Domu Kultury na warszawskiej SKOCZNI narciarskiej ratując kultowy obiekt przed zniszczeniem. Przywróciliśmy świetność ograbionemu grobowcowi patronów lotnictwa polskiego - „Żwirki i Wigury” w ALEI ZASŁUŻONYCH POLAKÓW na Powązkach. Mimo zamkniętych granic odbudowujemy z harcerzami tzw. „BRAMĘ WIECZNOŚCI” do zniszczonego przez hitlerowców mauzoleum „Żwirki i Wigury” w czeskim Cierlicku. Zainicjowaliśmy też ostatnio projekt budowy POMNIKA BIAŁO-CZEROWNEJ ISKRY „Pajórka i Oliwy”, dzięki czemu po 20-tu latach POLSKI odrzutowiec trafi na pomnik w Otwocku.

Projekt LIBERATOR jest szczególnie ważny też i z innych powodów. Wychowałem się na terenie Domu Dziecka w lesie nieopodal Góry Lotników, byłem drużynowym Szczepu ZHP z godłem SAAF im. por. pil. Roberta "Boba" HAMILTONA, miałem zaszczyt poznać Bronisława KOWALSKIEGO w jego muzeum LOP w Michalinie, miałem w rodzinie Powstańców Warszawskich. Zajmuję się lotnictwem od lat (jak wyżej) więc powody i gwarancja determinacji przewodniczącego KS LIBERATOR są bardzo mocne. Najcięższy szlak został już przetarty społecznie, po polsku i po partyzancku. Teraz o NASZĄ Górę Lotników musimy powalczyć RAZEM!

Od 75-tej rocznicy Powstania Warszawskiego nasze społeczne, uroczyste ROCZNICE, RAJDY samochodowe i WYCIECZKI rowerowe na Górę Lotników są coraz liczniejsze. W 79-tą rocznicę powstania AK, przywróciliśmy w świetle pochodni tablicę z nazwiskami bohaterów. Jest skromna i drewniana ale trafi do muzeum SAAF w RPA razem z mundurem Boba HAMILTONA. W Święto Żołnierzy Wyklętych zawiesiliśmy pod pomnikiem „kapliczkę” z obrazem „Liberatory nad Warszawą” ze zbiorów Muzeum Wojska Polskiego.

Dzięki naszym działaniom odwiedzający pomnik turyści poznają historię 20-letnich bohaterów, jak wyglądał Liberator którego nazwaliśmy "ABEL", miejsce zrzutów i dramat płonącej Warszawy. Wspierajcie organizację 77-tej rocznicy "Wyzwoliciela" (ang. Liberator), która przypada dokładnie 15 sierpnia, w Święto Wojska Polskiego.

Twórzmy na Górze Lotników nasz nowy PATRIOTYZM JUTRA!

Z Góry Lotników chcemy sięgnąć jednak o wiele dalej, za horyzont. Stworzymy interaktywną MAPĘ miejsc katastrof "POWSTAŃCZYCH BOMBOWCÓW", łącząc odległe wspólnoty "mostem powietrznym". Komitety ochrony pomników z całej Polski, odzywajcie się do nas! Działajmy razem, czekamy na Wasz znak!

Jeżeli projekt się powiedzie, namalujemy w Warszawie pierwszy MURAL o misjach zrzutowych dla Powstańców, a za 3 lata, na 80-lecie Powstania Warszawskiego zbudujemy WIDOKOWĄ "WIEŻĘ LOTNIKÓW" na szczycie wzgórza! Mierzmy wysoko a dobrymi sercami i rękoma stworzymy razem najpiękniejszą panoramę na Mazowszu, z widokiem na rosnącą, i tak inną niż 77 lat temu Warszawę.

Pomagajcie! SPRAWA WYŻSZA!

Odbudowę Pomnika Lotników wspierać można CEGIEŁKAMI (to jednocześnie projekt naszego murala!), specjalnym MECENATEM (ufundowanie kopii śmigła od B-24, mundurów lotników lub dioramy katastrofy z 15.08.1944 r.) lub każdym DOBRYM UCZYNKIEM (np. ręce do pracy). My też pomagamy, bo chcemy aby projekt LIBERATOR, odciążał psychologów, ratował błądzące w sieci dzieciaki, wspierał lokalną przedsiębiorczość oraz ludzi Kultury, którzy go tworzą.

Puszczając latawce z Góry Lotników, będziemy na szczęście wysoko PONAD PODZIAŁAMI, których wszyscy mamy już serdecznie dość. Budujmy to co DOBRE i MĄDRE z Państwem Polskim, przedstawicielami RPA i Wielkiej Brytanii, Wojskiem Polskim, Samorządem i organizacjami społecznymi.

Działania Komitetu LIBERATOR powołanego w strażnicy Ochotniczej Straży Pożarnej Józefów objęte są patronatem honorowym Związku Powstańców Warszawskich, Muzeum Wojska Polskiego oraz Stowarzyszenia Lotników Polskich.

Puszczajcie dobrą wieść dalej, niech leci, bo robimy to dla Was, dla naszych przyszłych pokoleń i garstki Powstańców Warszawskich - PRAWDZIWYCH BOHATERÓW, których zawsze i wiernie będziemy wspierać, nie tylko na Górze Lotników!

Do zobaczenia na Górze Lotników!

Filip IDZIKOWSKI

KS "LIBERATOR"

NIEBO BEZ GRANIC

Szczegółowy plan elementów projektu KS LIBERATOR, razem z historią ostatniego lotu Liberatora znajdziecie już wkrótce na stronie http://niebobezgranic.pl/liberator/

Obszerne galerie z tego co zrobiliśmy na Górze Lotników przez ostatnie lata i planujemy robić zobaczycie na:

Facebook: https://www.facebook.com/niebobezgranic/

Instagram: https://www.instagram.com/niebobezgranic.pl/

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCL2JspJolqhOscGvvSgjnpQ

oraz publikacjach w telewizji, prasie i lotniczych portalach branżowych:

Linia Otwocka https://linia.com.pl/2021/04/08/ambitne-plany-na-gorze-lotnika/

Józefów nad Świdrem https://www.jozefow.pl/files/?id_plik=1343

Dla pilota https://dlapilota.pl/wiadomosci/niebo-bez-granic/zadbaja-o-pomnik-lotnikow-alianckich-w-michalinie

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Lokalizacja

Pierwsza na świecie karta do przyjmowania wpłat. Karta Wpłatnicza.
Dowiedz się więcej

Oferty/licytacje 8

Kupuj, Wspieraj.

Kupuj, Wspieraj. Czytaj więcej

Nieaktywne
NASZYWKA ZWYKŁA
Tak właśnie budujemy wspólnotę, nic na tym nie zarabiamy.Ale już jesteś z nami! To jest bardzo ważne:) Chyba najważniejsze.Wielkie dzięki! * W zależno...
50 zł

Kupione 8 z 200

NASZYWKA "BIAŁO-CZERWONA"
Drugi stopień wspaniałomyślności! Będzie na benzynę, drewniane samoloty dla dzieci i dziesiątki innych małych-wielkich spraw.Wspieraj nas i podaj dale...
50 zł

Kupione 13 z 200

NASZYWKA "BŁĘKITNA"
Tak, to jest już mocne wsparcie, które daje prawdziwą chęć do działania, której tak często brak. To pierwszy próg wsparcia, który już bardzo dużo zmie...
100 zł

Kupione 10 z 200

NASZYWKA "SREBRNA"
Koniec z naciąganiem znajomych na patriotyczne przysługi, no ile można. Bardzo dziękujemy, że nie pozwalasz robić z kultury polskiej dziadostwa.To bar...
250 zł

Kupione 6 z 100

NASZYWKA "ZŁOTA"
Złota, a skromna;)Za takie wsparcie będziesz musiał sobie czegoś odmówić.Myślę, że ta karma kiedyś wróci. Postaramy się o to. Wielkie dzięki!* W zależ...
500 zł
NASZYWKA HONOROWA III
Jesteś w ścisłym gronie osób bezpośrednio zaangażowanych we współtworzenie projektu LIBERATOR.Jeszcze kilku może kilkunastu takich takich jak Ty i spr...
1000 zł

Kupione 4 z 10

NASZYWKA HONOROWA II
To już prawdziwy Mecenat. Kilka takich wpłat ma strategiczne znaczenie dla całego projektu LIBERATOR. Dostaniesz za to oryginalną polską kurtkę pilota...
2500 zł
NASZYWKA HONOROWA "LIBERATORA" I
Tu już mówimy o bardzo poważnym wsparciu, wynikającej z niej współpracy, której szczegóły ustalimy w dowolnej, wybranej przez Ciebie formie. W nagrodę...
4500 zł
Zakończona

Jeszcze nikt nie założył skarbonki na tej zrzutce. Twoja może być pierwsza!