id: yh4gr3

BIRDS FROM ANOTHER PLANET - DEBIUTANCKA KSIĄŻKA.

BIRDS FROM ANOTHER PLANET - DEBIUTANCKA KSIĄŻKA.

1 881 zł 
z 8 000 zł
23%
34 dni do końca
22 
wspierających
Wpłać na zrzutkę
Zrzutka.pl nie pobiera prowizji od wpłat

Aktualności9

  • Recenzja albumu Darii Trojanowskiej (Polska Płyta / Polska Muzyka):

    https://polskaplyta-polskamuzyka.pl/2021/10/27/piotr-scholz-birds-from-another-planet-recenzja/


    “Birds from Another Planet” to premierowy, niezwykle ciekawy album Piotra Scholza, który ukazał się pod naszym patronatem medialnym. Poznajcie naszą recenzję tego wydarzenia.


    Recenzja płyty “Birds from Another Planet” – Piotr Scholz (2021)

    Pochodzący z Poznania gitarzysta, kompozytor i dyrygent, Piotr Scholz niejednokrotnie udowodnił swój talent i oddanie muzyce. Mówią o tym nie tylko lata poświęcone nauce i kolejne tytuły naukowe, ale i liczne nagrody, wyróżnienia, a przede wszystkim projekty muzyczne, których jest częścią. Jego najnowszy album, który swą premierę miał 15 października, nie pozwalał więc liczyć na nic innego, jak kolejną odsłonę muzycznego geniuszu artysty. 

    Nowy album Piotra Scholza to wynik kilkuletniej pracy poświęconej siedmiu symetrycznym skalom Oliviera Messiaena, na których opiera się całość. Album jest utworem w siedmiu częściach, z których każda bazuje na innej skali. Dzięki wplecionym w nie charakterystycznym stylom jazzowym, każda z części uzyskuje odrobinę indywidualizmu, przez co może funkcjonować jako samodzielny utwór.

    Kompozycja rozpisana została na big band, a poszczególne partie odegrała podczas sesji nagraniowych grupa utalentowanych muzyków: Maciej Kociński (saksofon sopranowy), Seweryn Graniasty (saksofon altowy), Kuba Marciniak (saksofon tenorowy), Maciej Sokołowski (saksofon tenorowy), Marek Konarski (saksofon barytonowy), Tomasz Orłowski (trąbka), Kajetan Sobieraj (trąbka, flugelhorn), Patryk Rynkiewicz (trąbka), Kacper Grzanka (trąbka), Piotr Banyś (puzon), Adam Kurek (puzon), Wojciech Jeliński (puzon), Gracjan Matouszek (puzon basowy), Dawid Kostka (gitara), Filip Chojnacki (fortepian), Nikodem Kulczyński (kontrabas), Stanisław Aleksandrowicz (perkusja).

    Piotr Scholz oprócz bycia autorem koncepcji i kompozycji objął na albumie rolę dyrygenta. „Birds from another planet” czerpiące z dorobku Oliviera Meissiaena przynosi polskiemu jazzowi wybitne 47 minut misternie skrojonych dźwięków. Imponująca zgodność mimo pozornej przypadkowości, słyszalnie oddaje wspominane w tytule ptaki, a dokładniej ich śpiew. Kompozycje mimo skomplikowania nie są trudne w odbiorze i nie trzeba być znawcą, by się nimi zauroczyć.

    Stworzenie muzyki ambitnej kompozytorsko, z wartościową genezą, a w dodatku z potencjałem na uznanie wśród laików i pasjonatów, to nie lada wyzwanie. Choć nie wiadomo, czy taki był zamiar Scholza, nie ma wątpliwości, że osiągnął ten rezultat. Czy zawdzięcza to ptasiej pasji Meissiaena? Niewykluczone, w końcu każdy może być oczarowany śpiewem ptaków, nie tylko uznany kompozytor.

    Siedmioczęściowa kompozycja Scholza jest świetnym przykładem na to, jak na fundamencie wiedzy i studiów naukowych, można zbudować coś indywidualnego, nie tracąc przy tym na nowatorskości. Co więcej, autor nie poprzestał jedynie na wydaniu albumu. Trwają pracę nad książką artystyczną o tym samym tytule, która przybliży zagadnienie skal symetrycznych, a także opisze proces powstawania płyty i jej koncepcję. Tej jesieni „Birds from Another Planet” to pozycja obowiązkowa dla fanatyków jazzu.

    Daria Trojanowska


    Czytaj więcej
  • Recenzja albumu Dionizego Piątkowskiego:

    https://jazz.pl/piotr-scholz-birds-from-another-planet-audio-cave/


    Jak na młodego, jazzowego twórcę gitarzysta i kompozytor Piotr Scholz brawurowo dołączył do czołówki polskiego jazzu stając się z czasem artystą, który nie tyle zabiega o komercyjny aplauz dla swojej sztuki, co – poznańską, organiczną pracą i konsekwencją – realizuje szereg projektów, które przyniosły mu poklask i uznanie na jazzowym rynku.

    Piotr Scholz jest laureatem Nagrody Era Jazzu 2017; to uznany już dzisiaj i honorowany wieloma laurami gitarzysta, ciekawy kompozytor i zdolny dyrygent. Gitarzysta  jest także laureatem wielu prestiżowych nagród ( m.in. Grand Prix Bielskiej Zadymki Jazzowej, Grand Prix konkursu Jazz Fruit na Mladi Ladi Jazz Festival w Pradze, nagród Ogólnopolskiego Przeglądu Zespołów Jazzowych i Bluesowych, Międzynarodowego Konkursu na Kompozycję Jazzową w ramach Silesian Jazz Festival, festiwalu Jazz Wolności i pierwszej nagrody Jazzu nad Odrą dla autorskiej formacji Weezdob Collective). To jego pomysłem było zaproszenie czołówki młodego, poznańskiego jazzu i stworzenie Poznań Jazz Philharmonic Orchestra. Poznański muzyk pojawia się zarówno w autorskich zespołach (np. Weezdob Collective, Piotr Scholz Sextet). Wraz z PJP Orchestra – jedną z ciekawszy, polskich orkiestr jazzowych – zrealizował kilka niepowtarzalnych projektów ( „Suite for Road” oraz „PJPO plays Weezdob Collective”) w tym koncerty i nagrania z Jean- Luc Ponty’m, Stanley’em Jordanem, folkową Dagadaną czy rockową Rosalie). Znakomitym jest także kolektywny kwintet Weezdob Collective z plejadą zdolnych, młodych poznańskich muzyków ( Damian Kostka, Adam Zagórski, Kacper Smoliński, Kuba Marciniak).

    Teraz  Piotr Scholz  zrealizował nowatorski album „Birds From Another Paradise” stawiający koncepcje muzyki i jazzu poznańskiego twórcy w tej samej linii, co nowoczesne kompozycje Georga Russella, Gila Evansa czy Carli Bley. Dla tak karkołomnej koncepcji przygotował znakomity zespół (Maciej Kociński – saksofon sopranowy, Seweryn Graniasty – saksofon altowy, Kuba Marciniak – saksofon tenorowy, Maciej Sokołowski – saksofon tenorowy, Marek Konarski – saksofon barytonowy, Tomasz Orłowski – trąbka, Kajetan Sobieraj – trąbka i flugelhorn, Patryk Rynkiewicz – trąbka, Kacper Grzanka – trąbka, Piotr Banyś – puzon, Adam Kurek – puzon, Wojciech Jeliński – puzon, Gracjan Matouszek – puzon basowy, Dawid Kostka – gitara, Filip Chojnacki – fortepian, Nikodem Kluczyński – kontrabas i Stanisław Aleksandrowicz – perkusja) sobie pozostawiając komfort dyrygowania. Materiał zwarty na „Birds From Another Planet” to siedmioczęściowa kompozycja Piotra Scholza, przygotowana na big-band i oparta na siedmiu symetrycznych skalach Oliviera Messiaena. Kontekst jednego z największych kompozytorów wymagał od Piotra Scholza niecodziennego podejścia do kompozycji. „Musiałem stworzyć nową symbolikę akordową – wyjaśnia poznański kompozytor – Każda część oparta została na jednej symetrycznej skali Oliviera Messiaena. W większości przypadków muzycy musieli korzystać z danej skali symetrycznej w improwizacji, tworząc nowe melodie, barwy i brzmienia. Wszystko to osadziłem w popularnych gatunkach jazzowych, takich jak swing, ballada, latin czy blues”. Przygotowana do takiego właśnie odczytania intencji kompozytora orkiestra osiągnęła niezwykle szerokie spektrum brzmienia oraz perfekcyjnie wykorzystała możliwości, które daje zarówno faktura muzyki poważnej i jazzu. „ Zdecydowanie jestem zwolennikiem konstruktywnego poszukiwania nowych środków ekspresji, przekazu czy technik kompozytorskich – wyjaśnia genezę projektu Piotr Scholz. Myślę, że w zgłębianiu wiedzy, czyli nauce, w analizie dzieł wybitnych muzyków i kompozytorów można znaleźć interesujące nas zagadnienia wykonawcze czy twórcze, które staną się bazą do stworzenia czegoś własnego. Dzięki temu wprowadzamy nową jakość w przyszłość. Dobrym przykładem mojego osobistego podejścia do własnego rozwoju jest „Birds From Another Planet”. To tytuł, który nawiązuje do ogromnej pasji Oliviera Messiaena, jaką była ornitologia. Słowo „bird” symbolizuje modalizm Messiaena. Jednocześnie ma ogromne znaczenie w muzyce jazzowej ze względu na postać Charliego Parkera, który posiadał taki przydomek i często nawiązywał do niego w autorskich kompozycjach, które zapoczątkowały nowy styl w muzyce jazzowej – bebop. Określenie „another planet” symbolizuje z kolei muzykę jazzową, która jest innym światem, inną planetą w kontekście muzyki poważnej. Nie ze względu na harmonię, która jest wspólna dla obu gatunków, lecz na stosunek do czasu i sposobu realizacji zapisanego rytmu”.

    Choć brzmi to wszystko niezwykle poważnie i konceptualnie to „Birds From Another Planet” to nie tylko idea, ale przede wszystkim perfekcyjnie skomponowana muzyka. To efekt kilkuletniej pracy, zaangażowania i konsekwentnego budowania własnej, twórczej autentyczności. Z drugiej strony, sesja „Birds From Another Planet„ to znakomity w brzmieniu i nastrojach album z niezwykłym kolorytem muzycznych barw i skojarzeń, w których trudne ( w sensie kompozytorskim i wykonawczym) elementy splatają się w niezwykle ciekawy proces kreowania nastroju wielkiej sztuki. „ Poszczególne części utworu utrzymane są w różnych stylach jazzowych, dlatego każda z części może istnieć samodzielnie, jako osobny utwór – wyjaśnia Piotr Scholz. Pragnę podkreślić, że muzycy biorący udział w nagraniach musieli zmierzyć się z zupełnie nowymi skalami, z nowym brzmieniem, barwą czy kolorem w improwizacji i akompaniamencie, ponieważ poszczególne skale były traktowane jako osobne centra tonalne. Każdy z nich musiał zmierzyć się z nową symboliką akordową”. Piotr Scholz jest przy tym konsekwentnym, kreatywnym artystą, dla którego muzyka, kompozycja i realizacja każdego projektu są zawsze ważnym wyzwaniem. Niezwykle szerokie horyzonty – jako kompozytora i aranżera – stają się w jego pracach ważnym i progresywnym elementem całej, szerokiej koncepcji. I czyni tak zarówno, gdy kreuje nowe obszary jazzowego Weezdob Collective, karkołomne aranżacje i kompozycje PJP Orchestra czy współpracując z legendami jazzu. Wszystkie te doświadczenia zbiera w oczywisty, artystyczny konglomerat, by eksponować pomysłami w tak znamienitej formie, jak w orkiestrowej „Birds From Another Planet„.

    Czytaj więcej
  • Recenzja albumu Krzysztofa Komorka:

    https://donos.home.blog/2021/10/18/jazzowe-rekomendacje-piotr-scholz-birds-from-another-planet/


    Debiutancki album Piotra Scholza nagrany przed kilku laty z kilkunasto-osobową orkiestrą jazzową wzbudził duże zainteresowanie i został wysoko oceniony. Gitarzysta i kompozytor powraca obecnie z kolejnym projektem, również napisanym z myślą o dużym składzie.

    Płyta „Birds From Another Planet”  zawiera składającą się z siedmiu części kompozycję na big-band. Wieloznaczny tytuł płyty zawiera między innymi odniesienie do bliskiej Piotrowi Scholzowi postaci Oliviera Messiaena. Najnowsza produkcja oparta jest na siedmiu symetrycznych skalach francuskiego kompozytora. A jak wspomina Piotr Scholz tytuł nawiązuje także do wielkiej pasji Messiaena jaką była ornitologia.

    Artysta tak wyjaśnia niuanse idee powstania i konstrukcji kompozycji: „Musiałem stworzyć nową symbolikę akordową. Każda część oparta została na jednej symetrycznej skali Oliviera Messiaena. W większości przypadków muzycy musieli korzystać z danej skali symetrycznej w improwizacji, tworząc nowe melodie, barwy i brzmienia. Wszystko to osadziłem w popularnych gatunkach jazzowych jak: swing, ballada, latin czy blues”. Przyjęta forma kompozycyjna pozwoliła również na wykorzystanie możliwości jakie dają zarówno jazz jak i muzyka poważna.

    W składzie big-bandu znajdziemy nazwiska muzyków, którzy brali udział również w nagraniu poprzedniego albumu Piotra Scholza. Lider wystąpił na płycie jako kompozytor i dyrygent, a towarzyszyli mu: Maciej Kociński (saksofon sopranowy), Seweryn Graniasty (saksofon altowy), Kuba Marciniak (saksofon tenorowy), Maciej Sokołowski (saksofon tenorowy), Marek Konarski (saksofon barytonowy), Tomasz Orłowski (trąbka), Kajetan Sobieraj (trąbka, flugelhorn), Patryk Rynkiewicz (trąbka), Kacper Grzanka (trąbka), Piotr Banyś (puzon), Adam Kurek (puzon), Wojciech Jeliński (puzon), Gracjan Matouszek (puzon basowy), Dawid Kostka (gitara), Filip Chojnacki (fortepian), Nikodem Kulczyński (kontrabas), Stanisław Aleksandrowicz (perkusja).

    „Birds From Another Planet” to trzy kwadranse muzyki wysokiej jakości – mocno polecamy!


    Czytaj więcej
  • Recenzja albumu Roberta Ratajczaka z LongPlay:

    https://longplayrecenzje.blogspot.com/2021/10/piotr-scholz-birds-from-another-planet.html


    Poznański gitarzysta, kompozytor, aranżer i dyrygent Piotr Scholz w ciągu kilku lat z młodego obiecującego muzyka, przeistoczył się w jedną z najważniejszych postaci poznańskiego środowiska jazzowego.

    Jest pomysłodawcą i założycielem tworzonej przez grono znakomitych muzyków z Wielkopolski Poznań Jazz Philharmonic Orchestra, współtworzy założoną w 2014 roku grupę Weezdob Collective, a także realizuje liczne autorskie projekty.

    W roku 2016 pod patronatem LongPlay ukazał się pierwszy firmowany nazwiskiem artysty album "Suite The Road", nawiązujący w swym klimacie do kanonicznych orkiestrowo-jazzowych dokonań Gila Evansa i Counta Basiego.

    Drugim w pełni autorskim dziełem Piotra Scholza jest album "Birds From Another Planet", tym razem będący odniesieniem do twórczości francuskiego kompozytora Oliviera Messiaena (1908-1992) i stworzonego przez niego języka harmonicznego opartego na systemie siedmiu skal zbudowanych z następstw interwałów powtarzanych po dwa lub trzy razy.

    Messiaen zwany kompozytorem-ornitologiem przybliżył melomanom śpiew ponad stu gatunków ptaków. Spacerując po lasach, polach i parkach nagrywał ptasie trele, a następnie cytował je w swoich kompozycjach. Najbardziej znane kompozycje w dorobku Oliviera Messiaena to oparty na ptasim śpiewie fortepianowy cykl "Catalogue d'oiseaux" ("Katalog ptaków") i miniatura na flet i fortepian "Le merle noir" ("Czarny kos").

    Na albumie wypełnionym siedmioma utworami utrzymanymi w siedmiu symetrycznych skalach (modi), Piotr Scholz łączy filozofię dźwięków Messiaena z estetyką jazzowego big bandu.

    Album zarejestrowany został przez 17-osobowy skład pod dyrekcją kompozytora, w którym znaleźli się tak znakomici muzycy jak m.in. saksofoniści Maciej Kociński i Kuba Marciniak, czy gitarzysta Dawid Kostka.

    Mimo akordowego ciężaru i symetrycznej dyscypliny spoczywających na każdym z utworów, Scholzowi udało się stworzyć program przystępny i komunikatywny. Podczas słuchania albumu zapominamy o teorii muzyki i filozofii przyświecającej budowie każdego z utworów, mogąc w pełni oddać się przyjemności słuchania muzyki granej przez świetnie przygotowany big band.

    Na płycie znajdziemy zarówno elementy swingu i bluesa, jak muzyki latynoskiej. Jest też wywołująca skojarzenia z klasyką gatunku stylowa ballada ("Modi IV"). Bogate brzmienie jazzowej orkiestry, pomysłowe melodyjne kompozycje i urozmaicona stylistyka. A jeśli wszystko to podpięte jest pod stworzony przez Messiaena język harmoniczny i siedem symetrycznych skal, stanowiąc tym samym rodzaj ciekawego muzycznego eksperymentu - tym lepiej.

    Piotr Scholz: "Birds From Another Planet” nawiązuje do ogromnej pasji Messiaena, jaką była ornitologia. Dodatkowo słowo „bird” symbolizuje również modalizm tej wielkiej postaci i również łączy się z postacią Charlie’go Parkera, który miał taki przydomek. Określenie „Another planet” symbolizuje z kolei muzykę jazzową, która jest innym światem w kontekście muzyki poważnej. I to nie ze względu na harmonię (ta jest wspólna dla obu gatunków), lecz na stosunek do czasu i sposobu realizacji zapisanego rytmu".




    Czytaj więcej
  • Oto czwarty i ostatni teaser!


    Czytaj więcej
  • Zapraszam do zapoznania się z trzecim teaserem!

    Miłego dnia!

    Czytaj więcej
  • Prezentuję drugą przedpremierową recenzję autorstwa Kuby Krukowskiego [ JazzPRESS ]🙏 💿


    Cały czas trwa zbiórka na książkę artystyczną powiązaną z albumem 📘


    „Jako kompozytor moim instrumentem jest big-band”, zadeklarował Piotr Scholz na łamach miesięcznika JazzPRESS. W okresie pięciu lat od tamtej rozmowy muzyk intensywnie pracował na opinię znawcy rozbudowanych składów, nie tylko pisząc pod nie utwory, ale również dyrygując i grając w ich szeregach. Niejednokrotnie robił to zresztą równolegle.


    Kierowana przez niego Poznań Jazz Philharmonic Orchestra ma na swoim koncie trzy albumy studyjne oraz występy sceniczne m.in. z Jean-Luciem Ponty’m, Stanley’em Jordanem, Dagadaną czy Rosalie. Ten zestaw nazwisk doskonale oddaje stylistyczną otwartość całego zespołu, a przede wszystkim jego lidera.


    Big-bandowa działalność Scholza ma również wymiar akademicki, którego zwieńczeniem jest doktorat. Kompozytor podjął w nim próbę przełożenia siedmiu skali muzycznych Oliviera Messiaena na język jazzu. Dwie pierwsze są w tym gatunku powszechnie wykorzystywane, pozostałe zaś nie znalazły szerszego uznania. By udowodnić, że odrzucanie rozwiązań francuskiego mistrza jest pochopne Scholz przygotował rozpisany na wieloosobowy skład materiał i zarejestrował go na niniejszym albumie. Każda z siedmiu kompozycji opiera się na jednej skali (modi) i jest osadzona w popularnej dla jazzu stylistyce, jak swing czy ballada. Choć uporządkowany system konstruuje melodię według ścisłych reguł, to nie odrzuca kluczowej w tym nurcie improwizacji.


    Tą autorską koncepcję wyraża abstrakcyjny tytuł płyty - „Ptaki z innej planety”. Aspekt ornitologiczny z jednej strony zwraca uwagę na zainteresowania Messiaena, który z obserwacji ptaków czerpał nieskończoną inspirację, z drugiej zaś honoruje pioniera bebopu Charliego Parkera, posługującego się pseudonimem „Bird”. „Inną planetą” jest dla autora jazz, który od zawsze funkcjonuje w kontraście do muzyki poważnej.


    Oczywiście, o zasadności dysertacji doktoranta zdecyduje komisja naukowców, ale ocenę nagranego przez niego materiału przyjdzie wyrazić przede wszystkim słuchaczom. Warto wówczas by zagadnienia merytoryczne nie przysłoniły zawartości muzycznej, ta bowiem jest niezwykle przystępna i fantastycznie wykonana.


    Pracując nad debiutanckim materiałem „The Road” (skądinąd skomponowanym na potrzeby magisterium), Scholz od początku wiedział komu powierzy dany instrument, dokładnie przewidując jak wybrzmi każda fraza. Mam wrażenie, że tak musiało być i teraz. Wykonawcy perfekcyjnie funkcjonują w ramach całego zespołu, poszczególnych sekcji, jak i indywidualnie. Imponuje obsada saksofonów: Maciej Kociński na sopranie, Seweryn Graniasty na alcie, tenorzyści: Kuba Marciniak i Maciej Sokołowski oraz grający na barytonie Marek Konarski – każdy z nich daje popis doskonałej techniki i improwizatorskiego wyczucia. Brawurowo wypadają solówki gitarzysty Dawida Kostki zarówno w energicznych, jak i spokojniejszych fragmentach. Nie zawodzą też pozostali wykonawcy – trudno wyobrazić sobie ten materiał w innym zestawieniu trąbek (Tomasz Orłowski, Kajetan Sobieraj, Patryk Rynkiewicz, Kacper Grzanka) oraz puzonów (Piotr Banyś, Adam Kurek, Wojciech Jeliński, Gracjan Matouszek). W końcu sekcja rytmiczna: Filip Chojnacki (fortepian), Nikodem Kluczyński (kontrabas) i Staś Aleksandrowicz (perkusja), czuwa nad spojeniem całość.


    „Większe składy dają mi większą możliwość operowania kolorami”, przyznał kompozytor we wspomnianym wywiadzie. Choć jego kariera równolegle podąża ścieżką instrumentalisty mniejszych składów, to nie ma wątpliwości, że w dziedzinie big-bandów stał się czołowym specjalistą na polskiej scenie. Poświadczy to z pewnością naukowy tytuł, ale przede wszystkim, równie udane jak ten, kolejne albumy.


    #birdsfromanotherplanet #jazz #jazzorchestra #bigband #newalbum #artbook #sheetmusicbook #piotrscholz


    Czytaj więcej
  • Zapraszam do zapoznania się z drugim teaserem! Już 15 września pojawi się singiel promujący płytę 💿


    Nagrody za wsparcie projektu 📘 będę wysyłał na początku października (jak tylko dotrą do mnie płyty BIRDS FROM ANOTHER PLANET z tłoczni) 🔥🦅


    Proszę jeszcze o chwilę cierpliwości 🙏


    Miłego odbioru 🎵



    Czytaj więcej
  • Prezentuję pierwszą przedpremierową recenzję autorstwa Mery Zimny [JAZZKULTURA] 💿


    Cały czas trwa zbiórka na książkę artystyczną powiązaną z albumem 📘


    "Birds from another planet" Piotra Scholza to doskonale przemyślana kompozycja, za którą stoi zarówno jazzowa, jak i klasyczna tradycja. Z jednej strony to tak rzadkie dziś i zrealizowane w świeży sposób big bandowe granie, które, jak się okazuje, może być nadal aktualne i ciekawe. Z drugiej strony, to inspiracja muzyką klasyczną, ukłon w stronę jednego z wybitnych kompozytorów - Oliviera Messiaena - i 7 skal symetrycznych, na których Scholz oparł każdą z poszczególnych części swojego utworu. Co więcej, pisząc poszczególne części, autor osadził je w popularnych gatunkach jazzowych. Dzięki temu koncept, który słuchaczowi może wydać się trochę abstrakcyjny, staje się czytelny. "Birds from another planet" to świetnie napisany i zaaranżowany na big band utwór oraz ciekawa i oryginalna propozycja na polskiej scenie jazzowej. Pomimo uporządkowania, które dominuje w tej dosyć dużej formie, autor nie zapomniał również o pewnej dozie wolności, która sprawia, że muzyka ta jest pełnym, autonomicznym dziełem instrumentalisty, kompozytora, aranżera i dyrygenta, który zrealizował całe przedsięwzięcie w zasadzie od A do Z. 


    📷 Daszkow (Krystian Daszkowski)


    #birdsfromanotherplanet #jazz #jazzorchestra #bigband #newalbum #artbook #sheetmusicbook #piotrscholz


    od116447ce317cdf.jpeg

    Czytaj więcej
Ta zrzutka nie ma jeszcze aktualności.

Ta zrzutka nie ma jeszcze aktualności.

Opis zrzutki

Witajcie!

ic419c45b388fe60.jpegJeśli trafiliście tutaj, to znaczy, że chcielibyście wesprzeć wydanie mojej debiutanckiej książki artystycznej zatytułowanej "BIRDS FROM ANOTHER PLANET".

ad480b68670bd488.jpegArtbook, czyli książka artystyczna, to część ogromnego projektu. Wszystko zaczęło się 4 lata temu, kiedy rozpocząłem studia doktoranckie, podczas których powstała około 50 minutowa kompozycja "BIRDS FROM ANOTHER PLANET". To utwór na big-band, czyli duży zespół jazzowy. Premiera albumu odbędzie się 15 października 2021 roku! Wszystkie najważniejsze informacje związane z premierą będę zamieszczać na bieżąco również tutaj, na stronie zbiórki.

xc841f1d20bed666.pngfdec8765df79890d.jpegNa płycie wystąpili wspaniali muzycy. Zaangażowanych w ten projekt jest bardzo dużo osób. Dlaczego książka? Przede wszystkim jest to dopełnienie muzyki o ważne informacje dotyczące koncepcji, wykorzystanych skal symetrycznych czy procesu twórczego. Książka posiadać będzie również walory edukacyjne, dlatego kierowana jest nie tylko do melomanów, pasjonatów czy słuchaczy, ale także do młodzieży i młodych adeptów sztuki muzycznej :) Książka ma stanowić zachętę do własnych prób kompozytorskich.



Całość, czyli próby, nagrania, miks, mastering, sesja zdjęciowa itd., zrealizowałem własnym sumptem. Jako, że jest to duży i wymagający projekt były to znaczące sumy. Na ostatniej prostej proszę o wsparcie książki, która będzie dopełnieniem 4 lat mojej pracy nad tym projektem.



Zapewne intryguje Was nazwa? Skąd się wzięła? Otóż:

Birds from another planet to tytuł, który nawiązuje do ogromnej pasji Oliviera Messiaena jaką była ornitologia. Słowo bird symbolizuje modalizm Oliviera Messiaena. Jednocześnie ma ogromne znaczenie w muzyce jazzowej ze względu na postać Charlie’go Parkera, który posiadał taki przydomek i często nawiązywał do niego w autorskich kompozycjach, które zapoczątkowały nowy styl w muzyce jazzowej - bebop. Określenie another planet symbolizuje z kolei muzykę jazzową, która jest innym światem, inną planetą w kontekście muzyki poważnej. Nie ze względu na harmonię (jest wspólna dla obu gatunków), lecz na stosunek do czasu i sposobu realizacji zapisanego rytmu.


Projekt książki wykona Andrzej Dobosz – wielokrotnie nagradzany projektant, zdobywca m.in. Polish Graphic Award w kategorii książek.


Dziękuję za uwagę :)

dad5405a3964cf7d.jpeg

Kim jestem? Co robię i tworzę możecie znaleźć poniżej:

https://li.sten.to/piotrscholzmusic

https://pl.wikipedia.org/wiki/Piotr_Scholz

http://piotrscholz.com/

http://www.facebook.com/piotrscholzmusic

https://www.instagram.com/piotrscholz_music


Pierwsza na świecie Karta Wpłatnicza. Twój mini-terminal.
Pierwsza na świecie Karta Wpłatnicza. Twój mini-terminal.
Dowiedz się więcej

Wpłacający 22

KS
100 zł
SP
Stanisław Peryt
100 zł
MS
Magda Siłakiewicz
100 zł
WB
Wanda Białas
50 zł
ZA
Zuzanna Arciszewska
50 zł
JW
Jarek
50 zł
AK
Andrzej Kowalski
50 zł
KW
Kasia Wróż
50 zł
KM
Kuba Marciniak
50 zł
KS
Kacper Smoliński
50 zł
Zobacz więcej

Nikt nie założył jeszcze skarbonki do tej zrzutki lub żadna z założonych skarbonek nie zebrała środków.

Komentarze 4

 
2500 znaków

Nagrody

Wpłać 50 zł i więcej
Patron projektu

Bardzo dziękuję za wsparcie! Zostaniesz wymieniona/wymieniony wśród patronów w podziękowaniach na moich fanpage'ach.

rozwiń

wybrano 13 razy

Wybieram
Wpłać 100 zł i więcej
CD "SUITE THE ROAD"

Bardzo dziękuję za wsparcie! W ramach podziękowania zobowiązuję się przesłać Tobie moją debiutancką płytę z 2016 roku "SUITE THE ROAD".

rozwiń

wybrano 3 razy

Wybieram
Wpłać 200 zł i więcej
CD "BIRDS FROM ANOTHER PLANET" + CD "SUITE THE ROAD"

Bardzo dziękuję za wsparcie! W ramach podziękowania zobowiązuję się przesłać Tobie mój najnowszy album "BIRDS FROM ANOTHER PLANET" niezwłocznie po wytłoczeniu (premiera 15.10.2021) oraz moją debiutancką płytę z 2016 roku "SUITE THE ROAD".

rozwiń

wybrano 3 razy (pozostało 27 z 30)

Wybieram
Wpłać 500 zł i więcej
KSIĄŻKA "BIRDS FROM ANOTHER PLANET" + CD "BIRDS FROM ANOTHER PLANET" + CD "SUITE THE ROAD"

Bardzo dziękuję za wsparcie! W ramach podziękowania zobowiązuję się przesłać Tobie książkę "BIRDS FROM ANOTHER PLANET", a także mój najnowszy album "BIRDS FROM ANOTHER PLANET" niezwłocznie po ich wydaniu oraz moją debiutancką płytę z 2016 roku "SUITE THE ROAD".

rozwiń

(pozostało 20 z 20)

Wybieram
Wpłać 2000 zł i więcej
AUTORSKA KOMPOZYCJA + KSIĄŻKA i CD "BIRDS FROM ANOTHER PLANET" + CD "SUITE THE ROAD"

Bardzo dziękuję za wsparcie! W ramach podziękowania zobowiązuję się skomponować utwór na fortepian specjalnie dla Ciebie, przesłać go w formie nut wraz z książką i CD "BIRDS FROM ANOTHER PLANET" niezwłocznie po ich wydaniu oraz moją debiutancką płytę z 2016 roku "SUITE THE ROAD".

rozwiń

(pozostało 5 z 5)

Wybieram

Nasi użytkownicy założyli

754 728 zrzutek

i zebrali

546 283 377 zł

A ty na co dziś zbierasz?