id: zvhtju

Transport samolotu MiG-21PF do Kielc (Kielce Air Collection)

Transport samolotu MiG-21PF do Kielc (Kielce Air Collection)

Nasi użytkownicy założyli 1 160 922 zrzutki i zebrali 1 205 445 196 zł

A ty na co dziś zbierasz?

Opis zrzutki

NA WSTĘPIE, TRADYCYJNIE JUŻ: Chcę zaznaczyć, że jeśli trafiłeś tu przypadkiem, bo szukasz jakiegoś celu, by komuś pomóc, znajdź inną ZBIÓRKĘ w której chodzi o pomoc w przezwyciężeniu problemów zdrowotnych, w walce o życie, czy też byt, to najważniejsze zbiórki, moja nie należy do tej kategorii...


Ale jeśli masz w sobie marzyciela, który choć odrobinę interesuje się lotnictwem, i masz możliwości i chęci by wesprzeć taki cel - ZAPRASZAM!


Rok 2024 w Kielce Air Collection (Baza Zbożowa) upłynie pod znakiem samolotu MiG-21PF o numerze bocznym 0703 (tak, wiem na zdjęciu jest inny, ale faktyczny numer tego egzemplarza to 0703). Właśnie ten samolot, dzięki uprzejmości Aidpol Fundacji znaleźć ma się w Kielcach. Będzie to ozdoba i główny eksponat Kielce Air Collection, oraz powstającej Fundacji Żelazny Orzeł (bo i MiG ten jest takim trochę Żelaznym Orłem przecież).

Ale zanim MiG przywędruje do Bazy Zbożowej, gdzie mieści się Kielce Air Collection (zapraszam na www.kielceaircollection.eu, przedsięwzięcie działa już od ponad dwóch lat, i ma się coraz lepiej, dotychczas finansowane było przeze mnie), czeka mnie największe do tej pory wyzwanie logistyczne(i finansowe), czyli transport całego samolotu. Tak, nigdy tego nie robiłem, i jestem lekko onieśmielony tym wyzwaniem. Ale przecież musi się udać!


Dlatego powstała ta zbiórka, która ma pomóc osiągnąć CEL. Transport samolotu jest prawdziwym wyzwaniem. Trzeba rozmontować płatowiec - zdjąć skrzydła, załadować elementy na przyczepę niskopodłogową, przewieźć bezpiecznie na miejsce docelowe (Baza Zbożowa w Kielcach), i ponownie złożyć samolot. Operacja ta może szacunkowo kosztować ok 20 000 zł. Na kwotę tą składają się koszty wynajęcia samochodu z przyczepa niskopodłogową, podnośników w miejscu startu i w Kielcach, profesjonalnej ekipy technicznej, posiadającej odpowiedni sprzęt i umiejętności by podczas rozmontowywania samolotu nie dokonać żadnych uszkodzeń (nie ma obecnie planów by ulatniać ten egzemplarz, ale pamiętać należy że i samoloty obecnie latające - Lim-2 "602" and SBLim-2 "006", tez miały okresy kiedy wydawało się, że ich los jest już przesadzony, a dziś są ozdobą niejednych pokazów).



Zapraszam do współpracy przy tym przedsięwzięciu, które, tego jestem pewien, wzbogaci kulturalnie ofertę Kielce Air Collection, Bazy Zbożowej i Kielc! (bo przecież wokół samolotu planowanych jest szereg działań - ma nie tylko wyglądać, ale być ogniskiem wokół którego gromadzić się będą fani lotnictwa, i techniki). Ale poza tym, może być doskonałym nośnikiem reklamowym - jeśli jakaś firma czy instytucja chciałaby wesprzeć ten cel - czytaj dalej...


W ramach wsparcia, proponuję także (do indywidualnego ustalenia), reklamę podczas transportu (zainstalowaną na naczepie z samolotem). Wydaje mi się, że to ciekawa i niebanalna forma, którą można kreatywnie wykorzystać.Bo przecież nie ma chyba osoby, która nie obejrzałaby się za transportem całego kadłuba bojowego myśliwca...a właśnie temu towarzyszyć może baner z nazwą Twojej firmy, czy marki!

Transport będzie także szeroko dokumentowany, co oznacza, że pomimo tego iż trwać ma kilka godzin, materiały które powstaną podczas tego wydarzenia, wykorzystywać będzie można przez kolejne miesiące czy nawet lata.


A co kiedy już dotrze do Kielc? Samolot od Aidpol Fundacji będzie prezentowany w Bazie Zbożowej, gdzie mieści się Kielce Air Collection. Planowane są cykliczne imprezy z MiG-iem w roli głównej. Ma też być wizytówką akcji charytatywnej "Lecimy z pomocą MiGiem" w ramach której Aidpol Fundacja i Fundacja Żelazny Orzeł (w rejestracji) będą wspólnie prowadziły akcje pomocowe. Mottem Aidpol Fundacji jest "Pomaganie tym, którzy tego potrzebują". I w pełni się z tym hasłem identyfikujemy i pod tym hasłem będziemy wspólnie działać.


I pomimo, że to samolot z rodowodem wywodzącym się z ZSRR, pamiętajmy, że historia tego egzemplarza związana jest wyłącznie z Lotnictwem Polskim, a naszego nieba strzegli na nim nasi piloci, obsługiwali go nasi technicy. I ma służyć temu, by nawet będąc częścią ekspozycji w Kielce Air Collection, nieść pomoc także tym, którzy cierpią wskutek agresji Rosji na Ukrainę.


Niewykorzystane na transport fundusze, zostaną przekazane na cele Aidpol Fundacji i Fundacji Żelazny Orzeł (obie nie posiadają pracowników, więc wszelkie środki przekazywane na obie fundacje przeznaczone są na realizację działań statutowych).


Dodam jeszcze, że dotychczas założyłem dwie zrzutki, jedną na zakup fotela katapultowego (i z niewielką pomocą zrzutka.pl cel ten zrealizowałem - https://www.kielceaircollection.eu/2022/05/05/fotel-katapultowy-martin-baker-mk-4/), drugą na złożenie oferty na samolot MiG-17PF z Ostrowca Świętokrzyskiego - który później w niejasnych okolicznościach znalazł się w rękach kogoś z otoczenia Prezesa Spółdzielni Mieszkaniowej ogłaszającej konkurs. Ale cel - samolot - mimo że inny, właśnie został przecież osiągnięty!


Zakładam, że trafiłeś tu, bo interesujesz się lotnictwem. Więc także jeśli masz jakieś elementy wyposażenia MiG-21PF, panele, zegary, przełączniki, skontaktuj się ze mną. Kabina 0703 jest mocno zdekompletowana...



O MiG-u 0703

Ten egzemplarz od 1964 do 1988 r. służył w polskich Siłach Powietrznych, m.in. w 1 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego „Warszawa”.

  1. Numer seryjny:
  2. MiG-21PF, 760703
  3. Numery taktyczne:
  4. 703 - w początkowym okresie eksploatacji
  5. 0703
  6. Data produkcji:
  7. Brak danych
  8. Data dostawy:
  9. 26.10.1964 r.
  10. Użytkownicy i okres użytkowania:
  11. 26.10.1964 r. - 00.00.0000 r., JW 1524 (62 plm OPK)
  12. 00.00.0000 r. - 07.01.1971 r., JW 1757 (13 plm OPK)
  13. 07.01.1971 r. - 23.09.1974 r., JW 1593 (1 plm OPK)
  14. 00.00.0000 r. - 15.03.1980 r., JW 1901 (39 plm OPK)
  15. 22.12.1978 r. - 30.08.1988 r., JW 1593 (1 plm OPK)
  16. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
  17. 23.09.1974 r. - 00.00.0000 r., LZR-3


Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Lokalizacja

Pierwsza na świecie Karta Wpłatnicza. Przyjmuj wpłaty gdziekolwiek jesteś.
Pierwsza na świecie Karta Wpłatnicza. Przyjmuj wpłaty gdziekolwiek jesteś.
Dowiedz się więcej

Wpłaty 3

CA
Cezary Adach
100 zł
EK
Ernest Kamiński
20 zł
RC
Rafal Chmiel
50 zł

Komentarze

 
2500 znaków
Zrzutka - Brak zdjęć

Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!