Wspomóż Szkołę Podstawową w Junju w Kenii
Wspomóż Szkołę Podstawową w Junju w Kenii
Nasi użytkownicy założyli 1 269 383 zrzutki i zebrali 1 469 009 097 zł
A ty na co dziś zbierasz?
Aktualności7
-
Kolejna akcja pod nazwą "deszczówka dla Szkoły Podstawowej w Junju" została pomyślnie zrealizowana w tym roku dzięki wpłatom 10 szkół w Polsce w pięciu województwach oraz kilku darczyńcom. Teraz pora na następny etap.
W planie Klubu Sportowego Polskie Himalaje, który od 2022 roku sprawuje opiekę nad tą placówką, jest wykonanie wewnętrznej instalacji elektrycznej w budynkach szkolnych z podłączeniem kablowym do złącza głównego. Aktualnie prąd jest poprowadzony wyłącznie w jednym budynku.
Ponadto w projekcie jest zakup i montaż stabilizatorów napięcia. Jest to bardzo ważna inwestycja. W Kenii dochodzi często do przerw w dostawie prądu, a wznowienie z pełną siłą jest tak duże, że "pali" wszystko, co jest podłączone. Stabilizator zapewnia bezpieczne zasilanie urządzeń, co wydłuża ich żywotność i zapobiega awariom, zwłaszcza w przypadku urządzeń wrażliwych na wahania napięcia, takich jak komputery, lodówki, telewizory czy sprzęt audio.
Zbiórkę na ten cel zainaugurowała Szkoła Podstawowa nr 13 im. Jana III Sobieskiego w Tychach. Dzięki inicjatywie nauczycielki języka polskiego Aleksandry Jasek i zaangażowaniu jej uczniów z klasy 4a, zebrano "na czysto" z kiermaszu kenijskich wyrobów 330 zł. W imieniu zarządu klubu składamy serdeczne podziękowania.
Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!

Dodawaj aktualności i informuj wspierających o postępach akcji.
To zwiększy wiarygodność Twojej zrzutki i zaangażowanie darczyńców.
Opis zrzutki
Szkoła Podstawowa w Junju w Kenii to szkoła rządowa. Zlokalizowana jest w hrabstwie Kilifi, na północ od Mombasy, z dala od asfaltowej drogi. Została utworzona w 1952 roku, a w obecnej lokalizacji mieści się od 1962 roku. W tym to regionie działalność pomocową i humanitarną prowadzi od 2019 roku sekcja "podróżuję i pomagam" Klubu Sportowego Polskie Himalaje z siedzibą w Krakowie. Z początkiem 2022 roku, po kolejnej wizycie grupy podróżników, szkoła w Junju została włączona do programu wsparcia przez darczyńców.
Aktualnie uczy się w niej około 1050 uczniów pochodzących z bardzo ubogich rodzin. Mieszkańcy tego regionu nadal żyją w tradycyjnych domach z gliny piaskowej, pokrytych makuti (dach z liści palmowych). Większość nie ma prądu i bezpośredniego dostępu do wody pitnej. W przeważającej części przynajmniej jedno z rodziców jest bezrobotne. Pozostali trudnią się głównie uprawą roli lub drobnym handlem.
Generalnie dzieci jedzą jeden posiłek dziennie, a bardzo uboga w składniki odżywcze dieta bazuje na herbacie i owsiance z prosa lub ugali - papka z mąki kukurydzianej. Większość nie stosuje odpowiednich środków higieny, gdyż na ich zakup rodzice nie mają pieniędzy.
W tych właśnie regionach wybrzeża Kenii bardzo, ale to bardzo potrzebna jest edukacja, której efektem jest m.in. wzrost świadomości (zdrowie, higiena czy ochrona środowiska).
Szkoła zatrudnia 17 nauczycieli: dziewięciu mężczyzn i osiem kobiet. Dodatkowy personel stanowią cztery osoby: dwie kucharki i dwóch ochroniarzy.
Pomimo wielu trudności placówka osiąga niezłe wyniki: szóste miejsce wśród 39 szkół w regionie i 97. w dywizji, co świadczy o jej wysokim potencjale.
Położony na wzniesieniu teren o kształcie prostokąta ogrodzony jest drutem kolczastym. Zabudowania szkolne (klasy i inne budynki) rozmieszczone są wzdłuż ogrodzenia, środek stanowi boisko szkolne (w tym obszar do gry w piłkę nożną i siatkówkę). Do dyspozycji dzieci jest 17 klas o wymiarach 7x8 metrów. Na jedno pomieszczenie przypada ponad 60 uczniów.
Część budynków jest bardzo stara i w słabej kondycji, a liczba pomieszczeń i udogodnień jest niewystarczająca. Na ten moment pod względem konstrukcyjnym (budowlanym) największym problemem jest nie wystarczająca liczba toalet i ich stan techniczny. Konieczna jest więc modernizacja infrastruktury sanitarnej. Na wszystkich uczniów szkoły przypada łącznie 5 toalet (12 stanowisk - dziur w ziemi).
Kolejnym niezbędnym elementem projektu jest poprawa dostępu do wody i energii elektrycznej (modernizacja infrastruktury wodnej oraz sieci elektrycznej).
Na co będą przeznaczane zebrane środki w łącznej kwocie około 40.000 zł? Przede wszystkim na:
1) zakup niezbędnych artykułów (ołówki, długopisy, gumki, strugaczki itd.) dla uczniów, których status materialny nie pozwala na ich nabycie oraz drobnego sprzętu sportowego na potrzeby zajęć z wychowania fizycznego;
2) wykonanie wewnętrznej instalacji elektrycznej w budynkach szkolnych z podłączeniem kablowym do złącza głównego (aktualnie prąd jest poprowadzony wyłącznie w jednym budynku);
3) wykonanie i montaż okien oraz drzwi w ośmiu pomieszczeniach (klasach);
4) zakup i montaż dwóch nowych pojemników na wodę pitną o pojemności 5000 litrów każdy.
W kolejnym etapie zajmiemy się m.in. budową przynajmniej trzech toalet oraz montażem systemu umożliwiającego zbieranie wody podczas deszczu (orynnowanie budynków i zakup pojemników).
Celem naszego projektu jest szeroko pojęta poprawa warunków i jakości nauczania w Szkole Podstawowej w Junju. Zdajemy sobie sprawę, że wymaga ona renowacji i modernizacji, zarówno w sferze budowlano-instalacyjnej, jak i unowocześnienia i przebudowy w sferze jakości edukacji. Chcielibyśmy, aby szkoła ta była bezpieczna, przyjazna uczniom i nowoczesna, a nauka w niej przyjemna i efektywna. Aby absolwenci posiadali odpowiednią wiedzę, by móc kontynuować naukę na kolejnych szczeblach edukacji.
Chcemy, aby szkoła zapewniła interaktywność i korzystanie z pomocy dydaktycznych podczas przeprowadzania zajęć niezależnie od poruszanego tematu. Pomoce dydaktyczne działają bowiem na zmysły uczniów i ułatwiają im poznawanie otaczającej rzeczywistości. Do ich zalet zalicza się również urozmaicanie lekcji przepełnionych teorią oraz skracanie procesu nauczania. Uczniowie nie nudzą się, poznają świat w sposób bardziej bezpośredni i są zainteresowani nauką.
Aktualnie dzieci w szkole w Junju bazują na wykładach nauczycieli i czasem na wydrukowanych materiałach edukacyjnych (ksero). Dzięki zastosowaniu nowoczesnych metod i profesjonalnych programów tematycznych, dzieciom łatwiej będzie zrozumieć pewne zjawiska czy procesy np. podniebne rzeki (zjawisko, które obrazuje jak wylesianie wpływa na globalny cykl hydrologiczny).
Kim jesteśmy: Klubem Sportowym Polskie Himalaje z siedzibą w Krakowie, który do 10 stycznia 2019 roku nosił nazwę KS Ski Test Kraków. Został założony w 2010 roku i wpisany przez Prezydenta Miasta Krakowa do ewidencji klubów sportowych nie prowadzących działalności gospodarczej pod nr KS/99.
Nie jesteśmy fundacją, a stowarzyszeniem posiadającym osobowość prawną. Działamy na podstawie statutu oraz obowiązujących przepisów prawa. Nie pobieramy żadnych prowizji, opłat z tytułu akcji charytatywnych. Wszystkie zebrane środki (100 %) przekazujemy zgodnie z wytycznymi. Do wglądu posiadamy wszelkie potwierdzenia wydatków, zakupów, wpłat itd.
Na co dzień organizujemy imprezy biegowe, prelekcje i spotkania podróżnicze oraz wyprawy w różne zakątki świata dla wszystkich grup wiekowych. Od 2019 roku w szczególny sposób zajmujemy się Kenią. Naszą bazą wypadową jest region Bamburi na północ od Mombasy. Organizując wyjazdy pomagamy mieszkańcom okolicznych miejscowości (Mtwapa, Bonami) i nie pozostawiamy ich własnemu losowi z chwilą powrotu do Polski. Dzięki darczyńcom wspomagamy edukację zdolnych dzieci z ubogich rodzin. Więcej informacji o działalności klubu na stronie polskiehimalaje.pl w zakładce O NAS, a także w grupie na Facebooku "Kenia - podróżuję i pomagam" https://www.facebook.com/groups/616143992199630

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj ile osób odwiedziło i wsparło tę zrzutkę z twojego polecenia! Dowiedz się więcej.
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj ile osób odwiedziło i wsparło tę zrzutkę z twojego polecenia! Dowiedz się więcej.