Czy zrzutki można wspierać wyłącznie finansowo? Odpowiedź brzmi: można, ale po co się ograniczać? Czasem odrobina zaangażowania jest warta dużo więcej niż sama wpłata. Jak zatem pomóc organizatorom zrzutek bez wydawania swoich pieniędzy? Co może okazać się dla nich większym wsparciem? Przejrzyj poniższą listę nowości na Zrzutka.pl wraz z przykładami ich praktycznych zastosowań.
A może któraś z tych inspiracji pozwoli nabrać Twojej zrzutce rozpędu...?
Skarbonki - a komu to potrzebne?
Skarbonka przyda się każdemu, kto chce mieć swój wkład w sukces już istniejącej zrzutki. Skarbonki to "nakładki" na daną zrzutkę. Środki wpłacane na Skarbonkę wpływają bezpośrednio na docelową zrzutkę. Możesz edytować opis Skarbonki, jednak zawsze widoczne będą zdjęcie główne z oryginalnej zrzutki oraz ikona informująca o docelowej zrzutce. Co w tym interesującego? Otóż to, że dzięki wpłatom na daną Skarbonkę można wyróżnić grupę wspierających. Kiedy warto użyć Skarbonek? Już spieszymy z przykładami:
- Sprawdź czy Twoja ulubiona Fundacja lub Stowarzyszenie prowadzi zrzutkę, dla której można tworzyć Skarbonki. Może akurat zbliżają się Twoje urodziny? Dobrym pomysłem jest stworzenie Skarbonki urodzinowej, dzięki której wraz ze znajomymi wesprzecie docelową zrzutkę.
- Niektórzy organizatorzy w zamian za wsparcie oferują fanty wygrane na licytacjach internetowych. Wygodnym rozwiązaniem jest stworzenie Skarbonek, które będą reprezentowały dane oferty - dzięki temu środki trafią na docelową zrzutkę, a będzie wiadomo czy i za ile dany przedmiot został wylicytowany.
- Zbieracie środki na nowe boisko piłkarskie, które będzie służyło 4 różnym drużynom? Załóżcie zrzutkę, a każda z drużyn niech założy do niej swoją Skarbonkę - niech pokażą, kto ma wiernych kibiców! Dzięki Skarbonkom będzie od razu widać, która drużyna zebrała więcej środków na budowę boiska.
- Szkoła zbiera środki na nowe wyposażenie do klas? Każda klasa może stworzyć swoją Skarbonkę, która będzie bezpośrednio zasilać główną zrzutkę szkoły.
- Organizujesz charytatywny festyn, na który zjadą się mieszkańcy okolicznym miasteczek? Do głównej zrzutki festynu można stworzyć Skarbonki dla każdego z miast osobno - wtedy mieszkańcy danego miasta będą wpłacać środki na dedykowaną dla nich Skarbonkę. Na koniec festynu warto wyróżnić miejscowość, która zebrała najwięcej środków! Element rywalizacji zadziała w szczytnym celu.
Zastosowań Skarbonek jest całe mnóstwo - ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia! Szczegóły techniczne oraz instrukcję jak stworzyć Skarbonkę krok po kroku, znajdziesz w tym artykule. Stworzenie Skarbonki nic nie kosztuje - to Twoje zaangażowanie zwiększa szansę organizatora zrzutki na zrealizowanie celu.
Plakaty i kody QR - co można z nimi zrobić?
Po wejściu na dowolną zrzutkę dosłownie dwoma kliknięciami możesz wygenerować kod QR kierujący do danej zrzutki. Co zrobić z kodem QR? Po prostu nakieruj na niego swój aparat w telefonie, a smartfon przeniesie Cię na stronę konkretnej zrzutki - sprytne, prawda?
Dzięki plakatom i kodom QR możesz rozreklamować swoją zrzutkę offline - wykorzystaj je na ulotkach, prezentacjach, billboardach, albo pokazując na ekranie telefonu znajomym. Zapomnij o dyktowaniu adresu Twojej zrzutki! Oto nasze propozycje zastosowań plakatów i kodów QR:
- Schronisko dla zwierząt może uruchomić swoją zrzutkę, potem łatwo wygenerować do niej plakaty, a następnie porozwieszać je po okolicy. Dzięki temu, osoby mieszkające w okolicy dowiedzą się o ciężkiej sytuacji Schroniska, a spacerowicze przechodząc obok plakatu zdecydują się zeskanować kod QR i wesprzeć zwierzaki.
- Prowadzisz małą lokalną gastronomię, która obecnie wydaje dania wyłącznie na wynos i jest w ciężkiej sytuacji? Wraz ze swoimi pracownikami możecie nieco podreperować budżet restauracji. Do dań na wynos warto dołączyć kod QR prowadzący do zrzutki, w której obsługa będzie zbierać napiwki - to dobre rozwiązanie zwłaszcza, gdy zamawiający nie ma gotówki, a chciałby przekazać napiwek dostawcy.
- Plakaty realizują dwa cele jednocześnie - po pierwsze, informują o danej inicjatywie lub wydarzeniu, a po drugie, pozwalają na przekazywanie wpłat na zrzutkę związaną z tą inicjatywą. To doskonałe rozwiązanie, aby poinformować najbliższą okolicę o festynie, zbiórce na pomoc pogorzelcom lub aktualnych potrzebach lokalnego hospicjum.
- Plakaty warto rozwieszać w miejscach, w których pojawia się wiele ludzi - dobrym miejscem jest pobliski sklep, szkoła, poczta lub centrum handlowe. Pamiętaj, że na rozwieszenie plakatu zawsze trzeba mieć zgodę właściciela obiektu!
Wiesz już gdzie zamieścisz plakaty informujące o swojej zrzutce? A może chcesz pomóc znajomym w zebraniu środków na leczenie? Wygenerowanie plakatu jest całkowicie za darmo, a przyczyniając się do reklamowania danej zrzutki wspierasz organizatora bardziej niż pojedynczą wpłatą. Więcej informacji o kodach QR znajdziesz tutaj, a jeśli zainteresowały Cię plakaty, zerknij do tego artykułu.