Analiza statystyk portalu nie pozostawia wątpliwości - wiemy jak zorganizować zrzutkę, która odniesie sukces! Weź pod lupę dane serwisu zrzutka.pl z ostatnich 9 lat i dowiedz się, jak działają nasi wpłacający.
Grosz do grosza…
Crowdfunding w Polsce ma się całkiem nieźle - taki wniosek sugeruje analiza naszych danych z ostatnich 9 lat. Zaufanie do serwisu zrzutka.pl rośnie, coraz więcej obcych osób przekazuje środki organizatorom, których cel je porusza i coraz częściej są to większe kwoty. Ten trend odbija się we wzroście średniej wpłaty na zrzutkę, notowanym nieustannie od 2018 roku.
Ile ludzi dziennie wpłaca na zrzutki?
W roku 2022 notowaliśmy nawet ponad 30 000 wpłat dziennie. Poniższy wykres prezentuje ilości wpłat w ciągu 10 najlepszych pod tym względem dni roku 2022.
To, że rekordowe, pojedyncze wpłaty otrzymują zazwyczaj medialne osobistości i fundacje nie oznacza, że indywidualni organizatorzy nie mają szans na imponujące wyniki. Przypomnijmy, że rekordowa ilość wpłat na portalu zrzutka.pl wyniosła ponad 30 000 pojedynczych transakcji w ciągu doby. Gdyby każda z tych wpłat wynosiła 1 zł, rozmawiamy o 30 000 zł, które można zdobyć jednego dnia. O taką sumę warto zawalczyć!
Jak przekonać do siebie wpłacających?
Do tego potrzebujesz wiarygodności i dobrego wyczucia czasu. Zrzutka.pl, jako platforma crowdfundingowa, ma już w Polsce pewien autorytet i wzbudza zaufanie. To jednak tylko połowa sukcesu - druga zależy od działań organizatora, takich jak:
- Wiarygodny opis - najlepiej w miarę szczegółowy, zawierający wiele istotnych dla wpłacającego informacji. Jeśli zbierasz na projekt biznesowy, opowiedz co będziesz robił i dlaczego Twój produkt jest wyjątkowy. W przypadku zbiórek charytatywnych opowiedz jak najwięcej o beneficjencie, o przyczynach jego trudnej sytuacji i o celu samej zbiórki. Po zredagowaniu opisu wyślij go kilku znajomym i spytaj, co o nim sądzą. Życzliwe osoby na pewno udzielą Ci wielu cennych rad!
- Aktualności - raz na jakiś czas warto zamieścić update dla wspierających. Daj znać, co robisz w związku z celem zbiórki, co Ci się ostatnio udało? Pokaż wspierającym, że angażujesz się w kontakt z nimi i zależy Ci na wiarygodności.
- Udostępnienia - na facebooku, instagramie, twitterze, w grupach tematycznych czy nawet wysyłka krótkiej notatki z linkiem do zbiórki do lokalnych mediów. Im więcej ludzi dowie się o zbiórce, tym większa szansa, że ktoś wpłaci.
W przypadku lokalnych mediów godzina wysłania maila nie ma wielkiego znaczenia. Jednak w kontakcie bezpośrednim z potencjalnymi wspierającymi czas odgrywa ogromną rolę! Widać to dokładnie na wykresie ilości wpłat z podziałem na godziny:
Wieczór to czas najwyższej aktywności użytkowników portali społecznościowych i najlepszy moment na zdobycie wsparcia. Najwięcej użytkowników wpłaca na zrzutki między godziną 19:00 a 22:00. W związku z tym, post z informacją o zbiórce warto zamieścić o tej porze.
Dzień tygodnia nie jest tak ważny jak godzina, jednak nie pozostaje bez znaczenia. Paradoksalnie, najmniej wpłat odnotowujemy w weekendy - przedział od poniedziałku do piątku wypada na wykresie wyraźnie lepiej.
A co z dniem miesiąca? Słynny 10. wybija się ponad inne słupki na wykresie, nie jest to jednak duża przewaga. Ze względu na różną, sumaryczną ilość poszczególnych dni w roku (np 31. wypada tylko 6 razy, 29. 11 lub 12 - w zależności od tego, czy mamy rok przestępny) na tym wykresie ilości wpłat zostały odpowiednio uśrednione.
Teorię już znasz, zatem czas zacząć działać! Skorzystaj z naszych wskazówek i sprawdź, jak wpłyną na Twoją zrzutkę! Może to Ty wprowadzisz zamieszanie w naszych statystykach z 2023 roku? Trzymamy kciuki!
Zobacz też: Rekordowe wyniki na Zrzutka.pl w 2021 roku, Polacy wpłacają coraz więcej! Rok 2022 na zrzutka.pl
Podobał Ci się ten artykuł? Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najnowsze wpisy co dwa tygodnie na swojego maila!