id: 2j4g58

Pomóż przeżyć zabytkowym autobusom

Pomóż przeżyć zabytkowym autobusom

Inactive donations - the required operation of the Organiser of the fundraiser. If you are an Organiser - log in and take the required action.

Our users created 1 167 411 fundraisers and raised 1 214 937 596 zł

What will you fundraise for today?

Description

Zbiórka, której celem jest budowa hali i utwardzenie gruntu aby zachować zabytkowe pojazdy przed zniszczeniem i warunkami atmosferycznymi.

Malowania wykonujemy na dworzu z powodu braku hali

San czekający na remont i drugie życie

Tak wygląda plac, na którym obecnie stoją zabytki:

ZBIÓRKA NA RATUNEK ZABYTKOM

Jestem miłośnikiem komunikacji miejskiej od wielu lat. Od urodzenia mieszkałem w Bydgoszczy i zawsze marzyłem o swoim autobusie . I wreszcie, w 2000 roku udało mi się zdobyć pierwszy pojazd - Jelcz M11, ostatni tego typu jeżdżący po ulicach Bydgoszczy. Od niego się zaczęło.

Nawiązałem współpracę z Towarzystwem Miłośników Miasta Bydgoszczy (TMMB) i dzięki temu zdobyłem kolejne 17 autobusów. Niestety współpraca nie trwała za długo i zacząłem działać na własną rękę. Cały czas kupowałem kolejne autobusy, aż w końcu zaczęło brakować dla nich miejsca.

Byłem zmuszony kupić gospodarstwo w Paterku niedaleko Nakła nad Notecią, ok. 30 km od Bydgoszczy. Niektóre z moich nabytków dojechały na miejsce o własnych siłach, a niektóre niestety z pomocą. Zacząłem tworzyć muzeum ze swoich zbiorów oraz zabrałem się za remonty pojazdów. I w 2011 roku w końcu się udało i powstało Muzeum Komunikacji w Paterku.

Moim celem było, aby eksponaty nie tylko stały w muzeum ale były w ruchu. Postanowiłem działać, aby w Bydgoszczy powstała linia, na której jeździłyby zabytki. Mając tak liczne zbiory, w 2013 roku udało się uruchomić linię turystyczną. Do teraz udało się wyremontować i przygotować do linii 13 autobusów.

Obecnie posiadam około 30 autobusów, z których 19 zarejestrowanych jest jako pojazdy zabytkowe. Eksponaty stoją na trawie, pod gołym niebem i przez to praca, którą wkładam za kilka lat będzie wymagała powtórzenia. Aby tego uniknąć niezbędna jest hala oraz utwardzenie gruntu. Z racji tego, że muzeum jest prywatne i traktuję je jako hobby, utrzymuję je z własnych pieniędzy i nie otrzymuję żadnego dofinansowania. Przez to zawsze jest dylemat czy remontować kolejny pojazd czy utwardzić grunt i wybudować halę. Koszt wybudowania hali namiotowej na 3 autobusy to ponad 35 000, a jedna płyta betonowa to koszt 300 złotych.

Muzeum posiada prawdopodobnie największą w Polsce kolekcję zabytkowych Jelczy "ogórków" i nie tylko. Nagrywano tutaj wiele programów telewizyjnych i audycji radiowych, które dostępne są pod linkami:

https://www.motofakty.pl/artykul/kolekcja-zabytkowych-autobusow-w-muzeum-komunikacji-w-paterku-wideo.htm

https://player.pl/programy-online/legendy-prl-odcinki,44/odcinek-8,S09E08,4407

https://bydgoszcz.tvp.pl/33495001/zabytkowym-ogorkiem-bedzie-mozna-dojechac-do-myslecinka

https://bydgoszcz.tvp.pl/42305565/ogorki-znow-na-ulicach-prosto-z-paterka-gdzie-znajdziemy-tez-autosany-ikarusy-berliety

https://www.youtube.com/watch?v=jr24XmU1JN0

https://naklonadnotecia.naszemiasto.pl/autobusy-pana-artura-z-paterka-podbijaja-polske-w-maju-beda/ar/c13-4097226

https://pomorska.pl/artur-lemanski-i-jego-muzeum-starych-autobusow-czyli-ucieczka-z-bydgoszczy-do-paterka/ar/6429736

https://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszcz/1,128852,12829204,W_prywatnym_muzeum_zebral_11___ogorkow_.html

Więcej o muzeum i nie tylko na:

Fanpage: www.facebook.com/autobusyzabytkowe

Stronie internetowej: www.zabytkowe-autobusy.pl

E-mail: [email protected]

There is no description yet.

There is no description yet.

The world's first card for receiving payments. The Payment Card.
The world's first card for receiving payments. The Payment Card.
Find out more

Donations 14

 
Hidden data
100 zł
PJ
Piotr Jończyk
69,45 zł
KJ
Kamil Jarmusik
50 zł
 
Hidden data
25 zł
AR
Antoni Rzonca
25 zł
KR
Krzysztof Rajski
15 zł
KK
11 zł
 
Hidden data
10 zł
IP
Igor Purgacz
10 zł
OR
Oskar Rybak
10 zł
See more

Comments

 
2500 characters
Zrzutka - Brak zdjęć

No comments yet, be first to comment!