„Przestrzeń" produkcja filmu krótkometrażowego.
„Przestrzeń" produkcja filmu krótkometrażowego.
Our users created 1 222 586 fundraisers and raised 1 338 868 709 zł
What will you fundraise for today?
Description
UWAGA! Z całego serca dziękujemy za wszystkie dotychczasowe wpłaty. Zbiórka jednak nadal trwa ze względu na to, że trudności logistyczne i obostrzenia epidemiologiczne wymusiły na nas zmianę terminu, w którym organizujemy plan zdjęciowy. Teraz działamy w drugiej połowie czerwca i nadal potrzebujemy Waszego wsparcia. Obiecujemy, że jest na co czekać!
Cześć! Jesteśmy grupą młodych twórców i zbieramy pieniądze na realizację naszego filmu krótkometrażowego, którego koncept – mamy taką nadzieję – przypadnie Wam do gustu. Podejrzewamy, że nikomu nie chce się czytać wysublimowanych, długich opisów, dlatego postawiliśmy na zwięzłe Q&A. Dowiecie się z niego, kim jesteśmy, co planujemy, dlaczego warto na nas postawić i na co przeznaczymy zgromadzone środki.
Główną bohaterką filmu jest Pola, która za wszelką cenę pragnie poznać swoją rodzinę. Dążenie do odkrycia swoich korzeni nieoczekiwanie zmienia się w przykry koszmar na jawie. Tuż przed castingiem tanecznym, który miał odmienić losy jej kariery zawodowej, dziewczyna nieoczekiwanie odbiera telefon od biologicznego ojca. Mimo tego, że brat zniechęca ją do tego pomysłu, rezygnuje z przesłuchania i chce spotkać się ze swoim rodzicem. Konfrontacja z własną przeszłością i chęć poznania swojej tożsamości obraca jej życie o 180 stopni.
Krótko mówiąc, Przestrzeń to inicjacyjny film drogi, w którym miłość do tańca łączy się z pytaniami dotyczącymi własnych korzeni i poszukiwania swojego miejsca na świecie. Historia Poli, głównej bohaterki, łączy w sobie uniwersalne przesłanie i osobiste refleksje. Produkcja koncentruje się na stanie emocjonalnym głównej bohaterki, ale na drugim planie równie sprawnie portretuje współczesną Polskę. Reżyser, Piotr Januszkiewicz, poprzez swoje doświadczenia w dokumencie łączy fikcję z pokazywaniem najszczerszej prawdy o ludziach.
Nie będziemy owijać w bawełnę – wiemy, że po sieci krąży mnóstwo podobnych zbiórek i trudno policzyć wszystkie osoby pragnące spełnić swoje marzenia i zrealizować film krótkometrażowy. Wiemy także, że obecna sytuacja epidemiologiczna obróciła życie o 180 stopni i niektórym mimo szczerych chęci trudno wesprzeć kulturalne projekty. Zachęcamy jednak, żeby wśród wielu przedsięwzięć postawić akurat na nasze z pięciu powodów:
- Prace nad filmem trwają już od wielu miesięcy i są na zaawansowanym etapie. Dobrze wiemy, co zamierzamy zrealizować – nie jest to projekt napisany na kolanie, a coś znacznie bardziej przemyślanego.
- Do stworzenia Przestrzeni zaangażowaliśmy oddaną, doświadczoną i zgraną ekipę, która nie boi się podejmowania dużych wyzwań i przekraczania własnych granic.
- Zdajemy sobie sprawę z tego, że żyjemy w erze nadprodukcji filmów. Scenariusz Przestrzeni został przygotowany w taki sposób, żeby prezentował widzowi coś nowego, choć opartego na istniejących schematach. Nie odkryjemy Ameryki, bo w XXI wieku o to bardzo trudno, ale chcemy poruszyć nowe wątki w dyskusji dotyczącej sztuki, odkrywania własnej tożsamości i współczesnej Polski.
- Nie chcemy, żeby Przestrzeń… zniknęła i wylądowała na samym dnie naszych archiwów. Tuż po skończeniu filmu chcielibyśmy podzielić się z nim światem, dlatego przygotowujemy przemyślaną strategię festiwalową oraz inne drogi dystrybucyjne. Choć to projekt, który ma korzenie w zaliczeniu studenckim, mierzymy znacznie wyżej.
reżyser i autor scenariusza filmu Przestrzeń
Zanim odkryłem w sobie potrzebę tworzenia ruchomych obrazów, pragnąłem zostać sportowcem. Dorastanie w małym mieście Dusznikach Zdroju dało mi taką możliwość. Zimą trenowałem narciarstwo zjazdowe, a latem wrotkarstwo szybkie. Moim największym osiągnięciem była reprezentacja Polski podczas Mistrzostw Europy w Danii. Pokochałem rywalizację i pracę zespołową, ale mimo to zawsze czegoś mi brakowało. Była to możliwość kreacji. Odkryłem to tworząc swój pierwszy film. Wystąpili w nim moi koledzy, z którymi spędzałem wolny czas na snowparkach wykonując ekstremalne akrobacje na nartach. Film doczekał się premiery w lokalnym kinie.
Dalej było już z górki… i pod górkę. Kurs operatorski w AMA Film School w Krakowie. Pierwsze podejście do egzaminów do Szkoły Filmowej. Półroczna przeprowadzka na Islandię. Zdanie egzaminu do Szkoły filmowej i pierwszy film na taśmie filmowej 35mm pt. „Michael”. Tym razem również skorzystałem z najbliższego mi środowiska. Główną rolę odegrał mój brat razem z babcią. Etiuda odwiedziła dziesięć różnych festiwali w Polsce oraz za granicą.
Pomiędzy pierwszym, a drugim rokiem studiów skorzystałem z okazji i wyjechałem do Nowego Jorku. Zdobyłem tam doświadczenie pracując przy filmie Desolation.
Kolejny film pt. „Na Szczęście” powstał trochę przez przypadek. Akurat mój brat rozbił swój samochód, gdy poszukiwałem bohatera do filmu dokumentalnego. Początkowo miałem opór do kolejnego filmu z moim bratem w głównej roli. Jednak Marcin Koszałka namówił mnie do obserwacji dokumentalnej. Przyczyniło się to do wielu pozytywnych reakcji podczas festiwali filmowych.
operator obrazu, prawa ręka reżysera
Absolwent Realizacji Obrazu Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego w Katowicach. Autor zdjęć do takich filmów krótkometrażowych, jak Barbershop, Plum/Splash czy Miss. Jego film dyplomowy Skóra / Skin był prezentowany m.in. na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, Camerimage, New York Film Festival (gdzie został wyróżniony za reżyserię i najlepszy film studencki). Za swój najnowszy film Ostatnie dni lata otrzymał nagrodę za zdjęcia pod patronatem PSC (Polish Society of Cinematographers) na Krakowskim Festiwalu Filmowym.
Oprócz form fabularnych tworzy również obrazy bardziej ekspresyjne jak teledyski (Miuosh - Produkcja, Dach 2.0, Neony, The Party is Over - Lato, Chłopcy kontra Basia - O tym jak zmarły bieda z nędzą) czy reklamy telewizyjne (Śląskie Kamienice). Na co dzień związany z Teatrem Śląskim w Katowicach, dla którego przygotowuje treści video, wizualizacji oraz jako operator kamery bierze czynny udział w takich spektaklach jak „Pod Presją” i „Kurt Gerron. Hitler oddaje miasto Żydom”.
aktorka, autorka
Absolwentka szkoły filmowej, z wykształcenia także mgr pedagogiki pracy. Od 14 roku życia pracowała jako modelka. Ostatnie produkcje w których brała udział to między innymi: Serial Skazana w produkcji TVN, Krucjata, Sexify, O mnie się nie martw (Netflix), Zawsze Warto, Chyłka - Kasacja. Premierę ma właśnie film Miasto w którym miała okazję wystąpić u boku Bartłomieja Topy, Karoliny Gruszki, Stanisława Tyma czy Roberta Więckiewicza. Prowadzi autorski cykl eseistyczny - pamiętniki sensualne. Iga wciela się w rolę głównej bohatera Poli.
aktor, tancerz
Absolwent Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Jego droga taneczna zaczęła się od Hip-Hop Dance, kształtując go jako tancerza. Po dziś dzień wykorzystuje wpływ hip-hopu w swojej pracy. Zdobywał wiedzę i umiejętności na temat tańca i teatru podczas obozów, konferencji, współpracy z polskimi i zagranicznymi artystami. Tańczył w Chinach, Czechach, Francji, Hiszpanii, Włoszech. Prowadzi warsztaty i lekcje tańca współczesnego oraz improwizacji. Jego obszerny dorobek artystyczny można znaleźć na jego stronie internetowej: www.koziol.pb.online . Paweł wcieli się w rolę brata Poli - Thomasa.
aktor
Philip rozpoczął karierę jako klaun i żongler na ulicach swojego rodzinnego miasta Nowego Jorku. Swoją karierę aktora zaczął od roli zabójcy w filmie Woody'ego Allena Wspomnienie z gwiezdnego pyłu. Pierwszy raz przyjechał do europy wcielając się w rolę sługi Salieriego w Amadeuszu w reżyserii Milosa Formana. Następnie pracował przy mini serialu Dune którego zdjęcia odbywały się w Pradze. Obecnie mieszka w Warszawie, gdzie kontynuuje karierę aktorską w filmach takich jak Ziarnio prawdy, Hel, Hiszpanka i Obywatel Jones. W Przestrzeni wcieli się w role ojca Poli.
To, co uda nam się zgromadzić w ramach zbiórki, umożliwi nam przygotowanie planu zdjęciowego na właściwym artystycznym i technicznym poziomie. Wśród najważniejszych i najpilniejszych potrzeb, które musimy spełnić, znajduje się:
– wynajem profesjonalnego sprzętu filmowego oraz oświetleniowego
– opłacenie i zabezpieczenie lokacji, w których będziemy realizować zdjęcia (m.in. restauracja hotelowa i sala castingowa);
– przygotowanie kostiumów oraz scenografii, dzięki którym oddamy właściwy klimat historii
– koszty logistyczne: noclegi, wyżywienie, transport;
– honoraria dla realizatorów (m.in. aktorzy, realizator dźwięku na planie);
– postprodukcja gotowego filmu oraz jego działania promocyjne.
Działamy profesjonalnie, ale niekomercyjnie, dlatego chociaż bardzo byśmy chcieli, nie możemy zagwarantować Wam wielu nagród. Nie zostawiamy Was bynajmniej z niczym – dołączenie do darczyńców tej zbiórki crowdfundingowej przyniesie Wam pamiątkę związaną z filmem:
– podziękowania w napisach końcowych (w przypadku firm / działalności gospodarczych możliwe umieszczenie logotypu)
– przedpremierowy dostęp do filmu online;
– dostęp do fotosów z planu;
– w przypadku większego wsparcia finansowego oferujemy indywidualne nagrody.
Uff, dotrwaliście do końca! Jeśli mimo to wciąż macie jakieś wątpliwości, chcielibyście poznać nas jeszcze bliżej albo chcecie wesprzeć nas inaczej niż finansowo, jesteśmy do Waszej wyłącznej dyspozycji telefonicznej lub mailowej. Do kontaktu zapraszamy także osoby prowadzące fundacje, działalności gospodarcze i inne podmioty – praca w filmie jest działaniem zespołowym, dlatego każda para rąk do pomocy się przyda!
There is no description yet.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.
Offers/auctions 8
Buy, Support.
Buy, Support. Read more
Created by Organiser:
150 zł
Sold: 1 out of 5