Na możliwość dalszego funkcjonowania serwisu zmniejszającego kolejki do lekarzy SolidnyPacjent
Na możliwość dalszego funkcjonowania serwisu zmniejszającego kolejki do lekarzy SolidnyPacjent
Updates5
-
Nick wspierającego zapiszemy na podziękowaniach: https://solidnypacjent.pl/serce.jpg
No comments yet, be first to comment!
There are no updates yet.
Description
Celem zbiórki jest m.in. rozszerzenie funkcjonalności o bezpłatną i niekomercyjną możliwość tworzenia kalendarzy online dla wszystkich specjalistów i umożliwienie najszybszej możliwości rejestracji dla pacjenta online. Pod koniec czerwca 2018 stworzyłem darmowy dla wszystkich, serwis internetowy (solidnypacjent.pl), którego celem jest zmniejszanie kolejek i ułatwienie dostępu do lekarzy w Polsce. Kontrowersje są - ale metoda działa i jest szansą na polepszenie obecnej sytuacji (przeczytaj do końca). Serwis to narzędzie i działanie edukujące, że na miejsce odwołanej wizyty, w razie planowanej nieobecności, może wskoczyć potrzebujący pacjent i może skutkować to uratowaniem jego życia. Współpraca społeczna i świadomość konsekwencji "sztucznego tłoku" u lekarzy to główne założenie zmniejszenia kolejek. (Niejednokrotnie słyszymy o niewykorzystaniu zakupionego za spore kwoty sprzętu medycznego). Rozwiązanie wzbudziło ogromne zainteresowanie w mediach zyskało spore grono odbiorców, co przełożyło się na rosnące potrzeby techniczne. Niestety serwis został stworzony aby pomóc, a nie czerpać z niego korzyści, w chwili obecnej nakłady na jego dalsze prosperowanie finansowo mnie przerosły, a jego istnienie wisi na włosku. Serwis od czasu powstania jest w fazie "testowej" ze względu na trwające zawiłości prawne. Od ponad pół roku, trwa postępowanie z UODO wyjaśniające zasadę funkcjonowania serwisu, która de facto jest bardzo prosta - polega na wymianie informacji między lekarzami, czy pacjent, który umówił się na wizytę sumiennie zjawiał się na wizyty w przeszłości. Wszystko to bez udostępniania z imienia i nazwiska personaliów tej osoby - chodzi wyłącznie o numer telefonu. Cel serwisu? Wykorzystanie potencjału polskiej służby zdrowia i zaangażowanie lekarzy w celu wypełnienia pustych luk godzinowych wynikających z niestawiennictwa się pacjentów. Cel to zmniejszenie kolejek do lekarzy w Polskiej służbie zdrowia. Chęć ujednolicenia systemu w celu lepszego informowania o wizycie, osób, które wcześniej miały problem z dotarciem na wizytę. Z uwagi na przedsięwzięcie logistyczne - rejestracja placówki medycznej niejednokrotnie nie jest w stanie "obdzwonić" wszystkich pacjentów, w tym przypadku, oflagowani pacjenci za pomocą systemu SolidnyPacjent.pl otrzymają wzmożony kontakt celem prawidłowego dotrzymania terminu wizyty i zostaną szczegółowo doinformowani. Czy to jest zgodne z RODO? Tak, wszystko jest opisane na stronie, w zakładkach regulamin, rodo itp. Dla kogo jest serwis i co da społeczeństwu? Serwis powstał dla lekarzy, lecz posłuży pacjentom. Jak wynika z badań, do skutku nie dochodzi niemal 40% umówionych wizyt, generuje to dziennie milionowe straty i marnotrawi czas lekarza, który wyposażony w nowoczesny sprzęt nie może go wykorzystać. Tracą pacjenci, którzy czekają w wielomiesięcznych kolejkach na swoją wizytę, która mogłaby się odbyć o wiele wcześniej w przypadku wdrożenia funkcji lepszego wykorzystania ich czasu. Powodzenie projektu to tak jakby z dnia na dzień w Polsce przybyło 60 000 nowych lekarzy! Jak to działa? Lekarz przyjmujący pacjentów lub dział rejestracji medycznej , po założeniu konta w serwisie i jego weryfikacji, posiada możliwość dodania numeru telefonu, który nie zjawia się na umówioną wizytę bez odwołania (generuje to wolny czas lekarza, który zwyczajnie jest marnotrawiony, w przypadku braku innej osoby na to miejsce). Dodany numer może zostać wykorzystany za pomocą rozwijanego systemu API przez inną placówkę medyczną w celu podjęcia czynności mających na celu ustalenie czy pacjent faktycznie trafi na umówioną wizytę, w razie faktycznego problemu z dotarciem na wizytę przez wcześniej oflagowanego pacjenta, zostanie zwolnione cenne miejsce i skorzysta osoba potrzebująca. Czy to coś kosztuje? Nie. Serwis i jego funkcjonalność jest w 100% darmowa i nie generuje dochodów (nie wyświetla reklam i nie pobiera od nikogo opłat). Dlaczego to robię? Bo samo się nie zrobi. Ze względu na opieszałość w działaniu i brak reakcji ze strony Państwa. Problem kolejek i zmarnotrawiony czas lekarzy, który mógł zostać przeznaczony na potrzebujących jest realny i wynosi nawet 40% całego dziennego etatu. Nie mam tu na myśli podkręcania tempa pracy, a wykorzystanie pustych miejsc, które powstały w wyniku nieusprawiedliwionej nieobecności na umówioną wizytę. Dla przykładu w innych krajach nieusprawiedliwiona nieobecność na umówionej wizycie lekarskiej skutkuje ograniczeniami w dostępie do świadczeń oraz karami - serwis stara się tego uniknąć i wyznacza drogę możliwych zmian. Czy to jest strona tylko dla lekarzy? Serwis początkowo miał być tylko dla lekarzy, jednak w trakcie trwających prac okazało się, że problem nie leży tylko po jednej stronie. Mowa tu o placówkach medycznych, które nie umożliwiają pacjentowi odwołania wizyty - i tą sprawę należy nagłośnić i rozwiązać. Serwis testowo uruchomił usługę umożliwiającą zgłaszanie placówek medycznych, które nie umożliwiają pacjentowi odwołania wizyty. Funkcja ta posłużyła do wykrycia problemu w dostępie do usług warszawskiego szpitala. Sytuacje, które z powodu zaniechań placówek medycznych (uniemożliwienie odwołania wizyty przez pacjenta) powodują utrudnienia w dostępie do usług innym potrzebującym, są niedopuszczalne i właśnie z tego powodu strona będzie rozwijana. Dlaczego aktualnie nie można zgłosić problemu z brakiem możliwości odwołania wizyty na stronie? W wyniku kontroli UODO, formularz umożliwiający funkcje zgłaszania placówek medycznych, które nie dają możliwości odwołania wizyty, został usunięty, podyktowane to zostało wymogami organizacyjnymi, których nie jestem w stanie dalej finansować jako jednostka, ze środków prywatnych :( Na co przeznaczone zostaną środki? Na rozbudowę (oprogramowania oraz infrastruktury), popularyzację metody społecznej informacji wzajemnej w celu polepszenia jakości polskiej służby zdrowia, ponowne udostępnienie funkcji serwisu dla pacjentów, zakończenie fazy beta testów serwisu i uregulowanie sytuacji prawnych. Wdrożenie systemu API i udostępnienie bezpłatnych rozwiązań informatycznych, tak aby każda placówka i każdy pacjent mogli bezpłatnie: a) Zgłosić brak możliwości odwołania wizyty w danej placówce i szybką reakcję wyjaśniającą; b) Korzystać z polskiej służby zdrowia bez kolejek i marnotrawienia czasu pracy.
English below:
Pod koniec czerwca 2018 stworzyłem darmowy dla wszystkich, serwis internetowy (solidnypacjent.pl), którego celem jest zmniejszanie kolejek i ułatwienie dostępu do lekarzy w Polsce. Kontrowersje są - ale metoda działa i jest szansą (przeczytaj do końca) na polepszenie obecnej sytuacji. Serwis to narzędzie i działanie edukujące, że na miejsce odwołanej wizyty, w razie planowanej nieobecności, może wskoczyć inny potrzebujący pacjent - może skutkować to uratowaniem jego życia. Współpraca społeczna i świadomość konsekwencji "sztucznego tłoku" u lekarzy to główne założenie zmniejszenia kolejek. Rozwiązanie wzbudziło ogromne zainteresowanie w mediach zyskało spore grono odbiorców, co przełożyło się na rosnące potrzeby techniczne. Niestety serwis został stworzony aby pomóc, a nie czerpać z niego korzyści, w chwili obecnej nakłady na jego dalsze prosperowanie finansowo mnie przerosły, a jego istnienie wisi na włosku. Serwis od czasu powstania jest w fazie "testowej" ze względu na trwające zawiłości prawne. Od ponad pół roku, trwa postępowanie z UODO wyjaśniające zasadę funkcjonowania serwisu, która de facto jest bardzo prosta - polega na wymianie informacji między lekarzami, czy pacjent, który umówił się na wizytę sumiennie zjawiał się na wizyty w przeszłości. Wszystko to bez udostępniania z imienia i nazwiska personaliów tej osoby - chodzi wyłącznie o numer telefonu. Cel serwisu? Wykorzystanie potencjału polskiej służby zdrowia i zaangażowanie lekarzy w celu wypełnienia pustych luk godzinowych wynikających z niestawiennictwa się pacjentów. Cel to zmniejszenie kolejek do lekarzy w Polskiej służbie zdrowia. Chęć ujednolicenia systemu w celu lepszego informowania o wizycie, osób, które wcześniej miały problem z dotarciem na wizytę. Z uwagi na przedsięwzięcie logistyczne - rejestracja placówki medycznej niejednokrotnie nie jest w stanie "obdzwonić" wszystkich pacjentów, w tym przypadku, oflagowani pacjenci za pomocą systemu SolidnyPacjent.pl otrzymają wzmożony kontakt celem prawidłowego dotrzymania terminu wizyty i zostaną szczegółowo doinformowani. Czy to jest zgodne z RODO? Tak, wszystko jest opisane na stronie, w zakładkach regulamin, rodo itp. Dla kogo jest serwis i co da społeczeństwu? Serwis powstał dla lekarzy, lecz posłuży pacjentom. Jak wynika z badań, do skutku nie dochodzi niemal 40% umówionych wizyt, generuje to dziennie milionowe straty i marnotrawi czas lekarza, który wyposażony w nowoczesny sprzęt nie może go wykorzystać. Tracą pacjenci, którzy czekają w wielomiesięcznych kolejkach na swoją wizytę, która mogłaby się odbyć o wiele wcześniej w przypadku wdrożenia funkcji lepszego wykorzystania ich czasu. Powodzenie projektu to tak jakby z dnia na dzień w Polsce przybyło 60 000 nowych lekarzy! Jak to działa? Lekarz przyjmujący pacjentów lub dział rejestracji medycznej , po założeniu konta w serwisie i jego weryfikacji, posiada możliwość dodania numeru telefonu, który nie zjawia się na umówioną wizytę bez odwołania (generuje to wolny czas lekarza, który zwyczajnie jest marnotrawiony, w przypadku braku innej osoby na to miejsce). Dodany numer może zostać wykorzystany za pomocą rozwijanego systemu API przez inną placówkę medyczną w celu podjęcia czynności mających na celu ustalenie czy pacjent faktycznie trafi na umówioną wizytę, w razie faktycznego problemu z dotarciem na wizytę przez wcześniej oflagowanego pacjenta, zostanie zwolnione cenne miejsce i skorzysta osoba potrzebująca. Czy to coś kosztuje? Nie. Serwis i jego funkcjonalność jest w 100% darmowa i nie generuje dochodów (nie wyświetla reklam i nie pobiera od nikogo opłat). Dlaczego to robię? Ze względu na opieszałość w działaniu lub brak reakcji ze strony Państwa. Problem kolejek i zmarnotrawiony czas lekarzy, który mógł zostać przeznaczony na potrzebujących jest realny i wynosi nawet 40% całego dziennego etatu. Nie mam tu na myśli podkręcania tempa pracy, a wykorzystanie pustych miejsc, które powstały w wyniku nieusprawiedliwionej nieobecności na umówioną wizytę. Dla przykładu w innych krajach nieusprawiedliwiona nieobecność na umówionej wizycie lekarskiej skutkuje ograniczeniami w dostępie do świadczeń oraz karami - serwis stara się tego uniknąć i wyznacza drogę możliwych zmian. Czy to jest strona tylko dla lekarzy? Serwis początkowo miał być tylko dla lekarzy, jednak w trakcie trwających prac okazało się, że problem nie leży tylko po jednej stronie. Mowa tu o placówkach medycznych, które nie umożliwiają pacjentowi odwołania wizyty - i tą sprawę należy nagłośnić i rozwiązać. Serwis testowo uruchomił usługę umożliwiającą zgłaszanie placówek medycznych, które nie umożliwiają pacjentowi odwołania wizyty. Funkcja ta posłużyła do wykrycia problemu w dostępie do usług warszawskiego szpitala. Sytuacje, które z powodu zaniechań placówek medycznych (uniemożliwienie odwołania wizyty przez pacjenta) powodują utrudnienia w dostępie do usług innym potrzebującym, są niedopuszczalne i właśnie z tego powodu strona będzie rozwijana. Dlaczego aktualnie nie można zgłosić problemu z brakiem możliwości odwołania wizyty na stronie? W wyniku kontroli UODO, formularz umożliwiający funkcje zgłaszania placówek medycznych, które nie dają możliwości odwołania wizyty, został usunięty, podyktowane to zostało wymogami organizacyjnymi, których nie jestem w stanie dalej finansować jako jednostka, ze środków prywatnych :( Na co przeznaczone zostaną środki? Na rozbudowę (oprogramowania oraz infrastruktury), popularyzację metody społecznej informacji wzajemnej w celu polepszenia jakości polskiej służby zdrowia, ponowne udostępnienie funkcji serwisu dla pacjentów, zakończenie fazy beta testów serwisu i uregulowanie sytuacji prawnych. Wdrożenie systemu API i udostępnienie bezpłatnych rozwiązań informatycznych, tak aby każda placówka i każdy pacjent mogli bezpłatnie: a) Zgłosić brak możliwości odwołania wizyty w danej placówce i szybką reakcję wyjaśniającą; b) Korzystać z polskiej służby zdrowia bez kolejek i marnotrawienia czasu pracy.
There is no description yet.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.