Ofensywa Teatralna VII: Remake
Ofensywa Teatralna VII: Remake
Our users created 1 234 100 fundraisers and raised 1 372 595 296 zł
What will you fundraise for today?
Updates2
-
Zostały zamknięte lub usunięte nagrody, które miały termin do 13.02. - odpowiednia ilość, która została wsparta pozostała oczywiście (np. dwie wpłaty za 350 zł, z trzech zakładanych).
Można kupić także bilety i karnety pod tym adresem:
https://bit.ly/327tBx8No comments yet, be first to comment!
Add updates and keep supporters informed about the progress of the campaign.
This will increase the credibility of your fundraiser and donor engagement.
Description
Link do wydarzenia:
https://www.facebook.com/events/597588510797569/
W skrócie:
„Ofensywa Teatralna – Poznań”, to jedna z naszych inicjatyw związanych z działalnością kulturalną w Poznaniu. Zapoczątkowana w 2012 roku (do tej pory odbyło się sześć edycji). Jest to wydarzenie jednodniowe (sobota), poprzedzane i zamykane warsztatami (piątek-niedziela). Podczas jednego sobotniego wieczoru od godziny 18:00 do 22:00 prezentujemy trzy lub cztery spektakle z kilkunastominutową przerwą pomiędzy – do obejrzenia w trakcie przerw będzie wystawa studentów z poznańskich uczelni. Po spektaklach artyści i widzowie spotykają się na wspólnej kolacji, którą przygotują organizatorzy (w trakcie przerw każdy będzie mógł otrzymać również wodę/herbatę/kawę w razie potrzeby). Łącznie przez sześć edycji (w tym pięć jednodniowych) przewinęło się około 1250/1400 uczestników (przy każdej edycji zakładamy około 30 osób jako błąd statystyczny). Poprzez zwiększenie promocji i wysoki poziom spektakli chcemy nie tylko dotrzeć do jak największej ilości widzów ale zależy nam także by wszyscy dobrze się bawili, wzruszyli na koniec wychodząc z uśmiechem i poczuciem dobrze spożytkowanego czasu! Więcej informacji poniżej.
Gdzie, kiedy i kto?
Scena Robocza (ul. Grunwaldzka 22), Poznań, w dniach 06-08 marca 2020 (spektakle tylko 7 marca sobota).
Karol Barcki (Goleniów/Poznań):
- założyciel grupy teatralnej Pomarańcze, aktor w kilku innych grupach teatralnych m. in. poznańskim asz.teatr od stycznia 2020 r.
- koordynator wydarzeń teatralnych w Stowarzyszeniu Smartness, instruktor teatralny
- współorganizator wielu festiwali i inicjatyw w całej Polsce (m. in. Ofensywa Teatralna w Poznaniu, Bez Kurtyny w Gnieźnie, Krzykowisko i ŚredniowieCzuj w Maszewie, Bramat i Łaknienia w Goleniowie, FAMA w Poznaniu i Świnoujściu)
Dominik Nyczak (Kościan/Poznań):
- członek grupy teatralnej Pomarańcze, aktor/performer
- grafik, obsługa administracyjna wszystkich edycji festiwalu
Magdalena Tomaszewska (Poznań):
- członek grupy teatralnej Pomarańcze
- absolwentka filologii polskiej na UAM
- copywriter, obsługa administracyjna wszystkich edycji festiwalu
Paweł Nykowski (Goleniów/Poznań):
- członek grupy teatralnej Pomarańcze
- montażysta, obsługa techniczna wszystkich edycji festiwalu
Maciej Ratajczyk (Goleniow/Szczecin):
- założyciel Teatru Kingdom of Curvy Fork, organizator wielu inicjatyw kulturalnych (festiwale teatralne Kingdom of Art i Wolfram, program kulturalny w Piwnicy Kany)
- vice-prezes w Stowarzyszeniu Teatru Brama, członek zespołu Goleniowskiego Domu Kultury, technik i montażysta teatralny
- student teatrologii na Uniwersytecie Jagiellońskim, instruktor teatralny
Milena Hościłło (Olecko/Poznań):
- założycielka Teatru Hoc Loco, organizatorka pięciu edycji przeglądu teatralnego CHiMERA w Olecku oraz pomoc przy organizacji Kingdom of Art
- absolwentka ASP w Gdańsku oraz Poznaniu, pracownik Katedry Grafiki (wypukłodruk) na UAP
Piotr Śnieguła (Goleniów/Katowice):
- założyciel Teatru Spotkań Wielu, muzyk i tekściarz m. in. w zespole Tarapaty, uczestnik wielu inicjatyw (np. spektakle Teatru Brama, współpracuje z Artim Grabowskim – praktykiem i doktorem performensu na ASP w Krakowie)
- student arteterapii na Uniwersytecie Śląskim, instruktor teatralny
- założyciel fanpage z memami „Jurek, Tadek i ziomki z Teatru”
Dominika Nestorowska (Wrocław):
- kierownik organizacji w Instytucie im. Jerzego Grotowskiego
- członek zarządu Wrocławskiej OFFensywy Teatralnej
- założycielka Grupy Artystycznej bravo2art, instruktor teatralny
- koordynatorka wolontariatu Olimpiady Teatralnej 2016 - http://www.theatreolympics2016.pl/
Ekipa Sceny Roboczej:
- techniczna, administracyjna i artystyczna będzie pomagać podczas wydarzenia swoimi umiejętnościami i poradami (np. w temacie promocji wydarzenia) oraz wesprze nas w montażach spektaklu (dodatkowo użyczając sprzętu i przestrzeni).
Dlaczego „Remake”?
Wszystkie edycje mają swój motyw przewodni w postaci podtytułu. Pierwsza edycja „REMONT” (2012 r.) miała na celu poprawienie czegoś co według nas na poznańskiej mapie kultury nie działało - chcieliśmy naszym wydarzeniem uzupełnić ten brakujący według nas element i trafić także do osób, które nie poznały jeszcze teatru offowego. Przy tej edycji, po trzech latach przerwy, chcemy poprawić to co nie działało ale w naszym wydarzeniu i je udoskonalić. Słowo „Remake” można potraktować słownikowo jako np. „nowa wersja filmu nakręconego przed laty”. I dokładnie tym jest dla nas ta edycja - nowym rozdaniem i powrotem do robienia tego co uwielbiamy - bogatsi o nowe doświadczenia i rozwiązania, a efektem tej pracy chcemy dzielić się z pozostałymi uczestnikami. Ciekawostka: część naszej ekipy to gamerzy i tak oto grafika promująca naszą zrzutkę jest mocnym nawiązaniem do logotypu wyczekiwanego remake'u gry Final Fantasy VII (1997 r.), który zostanie wydany w tym roku :)
Cele:
- edukacja - przez trzy dni odbywają się warsztaty prowadzone przez doświadczonych instruktorów, warsztaty teatralne są otwarte i skierowane do każdej grupy wiekowej, jedna grupa to około 14 – 22 osób
- możliwość – wystawą chcemy dać szansę na pokazanie swoich prac wizualnych, koncepcyjnych oraz multimedialnych studentom poznańskich uczelni
- spotkanie – festiwal jest spotkaniem, pokaz kilku spektakli i wspólna kolacja mają na celu stworzenie sytuacji, w której widz spotyka się z artystą także po za sceną (bardzo często pokazy teatralne to przyjście widza przed spektaklem i wyjście zaraz po, w przypadku naszego wydarzenia chcemy by widzowie obcowali dłużej nie tylko ze sztuką, ale także z jej twórcami w trakcie przerw, a przede wszystkim na wieńczącej wszystko kolacji)
- dostępność – zależy nam na tym aby jak najwięcej osób przyszło na festiwal zapominając choć na chwilę o podziałach, chcemy widzieć na publice młodych oraz seniorów, poprzez skondensowanie wydarzenia (można zobaczyć kilka występów jeden po drugim) chcemy przyciągnąć ludzi, którzy w normalnych warunkach nie wybraliby się nigdzie i zostali w domu – chcemy być także dostępni cenowo – dzisiaj wejście na pojedynczy występ to kwota od 20 złotych (i to dla studentów) w górę, nasze wydarzenie chcemy zamknąć w kwocie 30 złotych za karnet na całość – sprzedaż karnetów po za naszą zrzutką szacujemy na poziomie 30-50 sztuk – dlaczego tak mało? Ponieważ będziemy dzielić się darmowymi zaproszeniami z różnego rodzaju Fundacjami, Grupami, Społecznikami, słuchaczami radia, pracownikami uczelni, firmami, a nawet sąsiadkami pracującymi w osiedlowym sklepie – w skrócie z fajnymi ludźmi.
Koszty festiwalu:
Chcemy zrobić wydarzenie na odpowiednio wysokim poziomie, chcemy by każdy teatr i instruktor został opłacony (póki co artyści przyjadą po stawkach przyjacielskich). Chcemy nagrać fajny film z całego wydarzenia i profesjonalnie go zmontować (firma „Krotofilm”), zależy nam na dobrej relacji fotograficznej (fanpage „Piotr Nykowski – poza okiem”), kolacja, wystawa, wystrój sali, to wszystko to koszt na który obecnie w naszym budżecie brakuje środków.
Co my dajemy od siebie?
Przed festiwalem: 8 osób pracujących przy festiwalu – łącznie przed festiwalem poświęcimy na jego przygotowanie od 100 do 140 godzin - od rozmów z partnerami, artystami, mediami, po przygotowanie wszystkich materiałów graficznych i copywritingowych.
W trakcie: podczas samego festiwalu w piątek spędzimy 10h (13:00 – 23:00 montaże, przygotowania wystawy), sobota 16h (08:00 – 24:00 montaże, gotowanie, zarządzanie przepływem publiki, kolacja, podstawowe sprzątanie), niedziela 8h (08:00 – 16:00 demontaże, sprzątanie), łącznie te trzy dni festiwalu (wliczając przerwy na posiłki) to będzie dla nas około 34h pracy na osobę przy ośmiu osobach to około 272h pracy – czyli sumując na całość musimy poświecić minimum 370h pracy na przygotowanie tego wydarzenia na odpowiednim poziomie. Ciekawostka: jeżeli policzymy, że minimalna płaca w 2020 roku za godzinę to 17 zł brutto, to nasz minimalny wkład oscyluję na poziomie 6290 zł brutto – dla jednych to dużo, dla innych nie, dla nas to ogrom satysfakcji bo za zorganizowanie i administrację tego wydarzenia nie bierzemy ani grosza dla siebie.
Na dziś dzień: mamy już zebrane fundusze by opłacić artystom wyżywienie, noclegi, koszty podróży i "przyjacielską" gażę oraz wydrukować pierwszy nakład materiałów promocyjnych.
Nasi partnerzy ze Sceny Roboczej użyczą nam za darmo przestrzeń na całe wydarzenie, pracowników technicznych, administracyjnych do zarządzania obiektem oraz cały niezbędny sprzęt.
Wystąpią:
- Teatr Krzyk – wielokrotnie nagradzany w kraju i zagranicą (pod koniec zeszłego roku w Rosji na międzynarodowym festiwalu), działacze społeczni (prowadzą m. in. zajęcia z dziećmi z domu dziecka, z osobami w zakładach karnych/poprawczakach, osobami z mniej zamożnych miejscowości)
- Arti Grabowski – W swoich działaniach performatywnych oscyluje na granicy absurdu i ironii, łącząc je z witalnością i nieprzewidywalnością swojego zachowania; bawi się słowami, skojarzeniami oraz niedosłownością znaczeń; zaskakuje nagłą zmianą nastrojów; gra na emocjach, które z łatwością – w zależności od potrzeb – przeradza w śmiech, strach czy w dezorientację widza, by na koniec, w szczęśliwym finale, zaserwować mu „dobry klimat”.
- Wojciech Tremiszewski – znany z Kabaretu Limo, aktor i reżyser działający w teatrach trójmiejskich oraz prowadzący własne grupy improwizacyjne – nie ukrywamy, że tą znaną postacią z tak zwanego mainstreamu chcemy przyciągnąć dużo ludzi niezwiązanych ze środowiskiem offowym do naszego wydarzenia
Wstępny program:
Po kliknięciu w dany spektakl przeczytacie jego opis - jest to link zewnętrzny, ponieważ nie chcieliśmy rozwlekać i tak długiej już treści zrzutki :)
06.03. piątek
19:00 - 22:00 - otwarte warsztaty teatralne - jedna grupa
07.03. sobota
10:00 - 14:00 - otwarte warsztaty teatralne - dwie grupy
18:00 - 18:15 - otwarcie wystawy
18:15 - 19:00 - Teatr Krzyk "Hej, Ty"
19:15 - 20:30 - Arti Grabowski "Raport Panika"
20:45 - 21:40 - Wojciech Tremiszewski - "Adama Mickiewicza liryczna próba odnalezienia się w branży rozrywkowej"
Po spektaklach wspólna kolacja z widzami
08.03. niedziela
10:00 - 14:00 - otwarte warsztaty teatralne - jedna grupa
10:00 - 14:00 - zamknięte warsztaty impro z Wojciechem Tremiszewskim - jedna grupa
Na co zbieramy?
3000 zł - pokryjemy wspomniane wcześniej koszty związane z wystawą, kolacją, wystrojem oraz relacją fotograficzną/video oraz zużyciem prądu w budynku podczas trwania festiwalu
4000 zł - wydrukujemy więcej materiałów promocyjnych, zrobimy płatną promocję wydarzenia w social mediach oraz zorganizujemy dodatkową wystawę prezentującą memy z profilu Jurek, Tadek i ziomki z Teatru (ich twórca również będzie obecny)
5000 zł - uda nam się zorganizować wszystkie grupy warsztatowe, które chcemy uruchomić według programu, na wystawie zawiśnie jeszcze więcej memów z profilu Jurek, Tadek i ziomki z Teatru
6500 zł - opłacimy artystów po lepszych stawkach, bo robią kawał dobrej roboty i także im zależy by nasze wydarzenie się udało, dlatego też na chwilę obecną zrezygnowali z części swojego normalnego wynagrodzenia (i może uda nam się tu wrzucić jeszcze koszt przyjazdu organizatorów do Poznania, bo nie wszyscy są z Poznania, a taki zwrot to zawsze komfort)
7000 zł i więcej - przeznaczymy te pieniądze na rozpoczecie prac nad kolejną edycją festiwalu z nadanym już podtytułem: "Chimera" (realizacja: zima/wiosna 2021)
Dziękujemy za uwagę i wsparcie naszej inicjatywy!
Pozdrawiamy!
Ekipa Ofensywy Teatralnej w Poznaniu
PS. Jeżeli macie pytania chętnie na takowe odpowiemy - najlepiej kontaktować się z Karolem Barckim przez Messengera (lub wiadomością przez portal zrzutka.pl).
Organizatorzy:
Grupa Teatralna Pomarańcze w Uchu na Skarpie bez Kartki
Organizatorzy-partnerzy:
Zachodniopomorska OFFensywa Teatralna
Teatr Spotkań Wielu
Dodatkowych partnerów i patronów medialnych ogłosimy za jakiś czas - jesteśmy w trakcie rozmów.
Nagrody
Nagrody ogółem:
Jeżeli nie możecie odebrać karnetów (i nie macie nikogo w Poznaniu komu możecie je przekazać), a po prostu chcecie nas wesprzeć większą kwotą - dajcie znać, sala ma ograniczoną pojemność i gdyby się okazało, że jakieś miejsca będą wolne - na pewno chętnie ktoś przyjdzie na wolne miejsce by obejrzeć spektakle :)
Nagrody z numerów 10-15:
Nagroda możliwa do uzyskania do 13.02.2020 r. - ponieważ tego dnia zlecamy pierwszą partię druku, który musimy rozprowadzić po mieście na minimum dwa tygodnie przed festiwalem, a nie chcielibyśmy obiecać umieszczenia loga na materiałach, które już będą wydrukowane - niemniej jeżeli ktoś byłby zainteresowany po tej dacie nas wesprzeć taką kwotą spełnimy wszystkie inne warunki (np. umieszczenie roll-upu w miejscu gdzie odbywa się festiwal itp.) i oczywiście dodamy logotyp do ewentualnego dodruku materiałów promocyjnych.
There is no description yet.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.
Offers/auctions 11
Buy, Support.
Buy, Support. Read more
Created by Organiser:
25 zł
Sold: 12
15 zł
Sold: 10
45 zł
Sold: 5 out of 5
5 zł
Sold: 4
60 zł
Sold: 3 out of 3
75 zł
Sold: 2 out of 2
100 zł
Sold: 2 out of 2
350 zł
Sold: 2 out of 2
100 zł
Sold: 1 out of 1
500 zł
Sold: 1 out of 1
Dzięki za maila o warsztatach. Pieniądze lecą ;)
Z najlepszymi życzeniami :)
Karolu, wszystkiego najlepszego!
Sto lat Karolu! Spełnienia wszystkich marzeń