id: eddp8e

Kampania informacyjna przed I Dniem Wiarygodności Mediów

Kampania informacyjna przed I Dniem Wiarygodności Mediów

Our users created 1 278 717 fundraisers and raised 1 496 459 685 zł

What will you fundraise for today?

Create fundraiser

Description

Jeśli chcesz zmienić obecne trendy oraz wzmocnić pozycję bezstronnych i rzetelnych mediów, możesz wesprzeć organizację kampanii informacyjnej przed pierwszym w Polsce Dniem Wiarygodności Mediów, który organizuje blog PRESSKADRA.


Jeśli wiarygodne media nie będą miały większego wpływu na opinię publiczną w Polsce niż te które opierają swoją strategię na polaryzacji, to nasz kraj nigdy nie będzie się rozwijał i funkcjonował normalnie. Będą nasze państwo rozdzierać konflikty i będzie się znajdowało pod wpływem osób, które nie chcą budować współpracy dla dobra Polski. Nasz kraj ma wiele potrzeb, ale spróbujmy wpłynąć jako obywatele na wstępie na media, żeby interesy nasze i Polski były ważniejsze dla dziennikarzy i redakcji niż interesy partyjne lub różnych wąskich środowisk. Spróbujmy zmienić ten stan dopóki jeszcze możemy, bo sytuacja społeczno-polityczna w Polsce i na świecie zmusza do szybkich działań.



KAMPANIA INFORMACYJNA


W ramach kampanii informacyjnej blog PRESSKADRA chce dotrzeć do szerokiego grona odbiorców mediów z informacjami na temat wartości, jakie wnoszą do życia publicznego wiarygodne media.


Akcja ma zachęcić obywateli do włączenia się w inicjatywy, które będą podjęte w ramach Dnia Wiarygodności Mediów, w tym:

- rozpoczęcie prac nad uruchomieniem regularnych badań wiarygodności mediów w Polsce,

- zainicjowanie tworzenia corocznego RANKINGU WIARYGODNOŚCI MEDIÓW PRESSKADRA, który będzie chronił odbiorców mediów przed dezinformacją i manipulacją oraz równocześnie będzie stanowił formę docenienia najbardziej wiarygodnych redakcji,

- działania edukacyjne, związane ze zwiększeniem świadomości na temat stanu mediów w Polsce, w tym skali polaryzacji.



RANKING WIARYGODNOŚCI MEDIÓW PRESSKADRA


Dlaczego warto włączyć się w zbiórkę na kampanię informacyjną przed Dniem Wiarygodności Mediów?

Dlatego, że kampania ma przygotować grunt pod ważne społecznie przedsięwzięcie, jakim byłoby stworzenie Rankingu Wiarygodności Mediów w Polsce PRESSKADRA. W grafice prezentuję wstępną koncepcję tego, jak mógłby wyglądać taki ranking w odniesieniu do telewizyjnych programów informacyjnych. Projekt wypełniony jest fikcyjnymi danymi, gdyż ma na celu tylko zobrazować, jaki mógłby być końcowy efekt badań, które chciałbym prowadzić we współpracy z uczelniami wyższymi. Oczywiście ranking miałby docelowo objąć różne rodzaje mediów.

VICDDeYKgdHty2T6.png

Powstanie takiego rankingu może przyczynić się do poprawy wiarygodności mediów w Polsce poprzez motywowanie redakcji do osiągania wysokich pozycji w rankingu i w wyniku zwiększenia świadomości obywateli w zakresie skali polaryzacji czy dezinformacji w mediach.


Koncepcję badań opracowałem na podstawie doświadczeń zebranych w trakcie prowadzenia bloga PRESSKADRA i przygotowywania w ostatnich latach analiz pod tą marką oraz w ramach studiów doktoranckich, które rozpocząłem w 2024 r. Chciałbym, żeby blog PRESSKADRA przygotował taki ranking w oparciu o badania rzetelności i bezstronności mediów, które prowadzone byłyby we współpracy z różnymi uczelniami wyższymi.


Dzień Wiarygodności Mediów może być sposobem na nagłośnienie tej inicjatywy i zachęcenie odbiorców mediów w Polsce do udziału w zbiórce, które mogłaby stanowić niezależne źródło finansowania badań.


Czy ranking wiarygodności mediów PRESSKADRA powstanie? Czy uda się przeprowadzić badania, które zapewnią opracowanie rzeczywistych danych na temat wiarygodności mediów? Szanse tego projektu są zależne od przebiegu i efektów kampanii informacyjnej, której dotyczy postawione na wstępie pytanie. Zapraszam do włączenia się w zbiórkę i w ten sposób o wyrażenia poparcia dla pomysłu stworzenia Rankingu Wiarygodności Mediów w Polsce PRESSKADRA. 


0P0LaPdjhnHOTyR5.png


DZIEŃ WIARYGODNOŚCI MEDIÓW. DLACZEGO 17 LISTOPADA?


W trakcie prac nad doktoratem natrafiłem na ostatnie wydanie „Dziennika Telewizyjnego”, które ukazało się 17 listopada 1989 r. Symboliczny koniec epoki propagandy PRL-u dodatkowo podkreśliło zaprezentowane pod koniec tego wydania nagranie ze zburzenia pomnika Feliksa Dzierżyńskiego na obecnym placu Bankowym w Warszawie.


Tamtego dnia, przed Polską otwierała się nowa perspektywa wolnych mediów. Czy po trzydziestu kilku latach mamy się czym poszczycić? Czy telewizyjne programy informacyjne w Polsce zapewniają dostęp do wiarygodnych informacji?

Obawiam się, że oprócz kilku wyjątków w sferze medialnej, nie mamy generalnie powodów do dumy. Główne programy informacyjne mają poważny problem ze stronniczością, a co za tym idzie z wiarygodnością.


Może już czas przerwać to regularne wrzucanie kamyczków do ogródka drugiej strony i zacząć wymagać od mediów elementarnej wiarygodności. Może już czas, żeby 17 listopada przynajmniej symbolicznie ustanowić Dniem Wiarygodności Mediów i upomnieć się o prawo obywateli do bezstronnych i rzetelnych informacji. Przedstawiam taką propozycję jako badacz mediów i prowadzący blog popularnonaukowy PRESSKADRA. Mam też kilka pomysłów na realne działania, które mogłyby służyć poprawie wiarygodności mediów w Polsce.


Na wstępie jednak najważniejszym zadaniem jest wypromowanie tej inicjatywy i dotarcie z tą informacją do szerokiego grona odbiorców mediów. Jeśli popierasz pomysł regularnych badań wiarygodności mediów w Polsce i powiązanie tej inicjatywy z dniem 17 listopada, proszę o wsparcie zbiórki na przeprowadzenie akcji promocyjnej i komunikacyjnej w okresie trzech miesięcy poprzedzających 17 listopada 2025 r., w którym mógłby być obchodzony po raz pierwszy Dzień Wiarygodności Mediów.


Dziękuję za zainteresowanie i wszelkie formy wsparcia dla tej inicjatywy.


Rafał Przech

PRESSKADRA 

There is no description yet.

There is no description yet.

Download apps
Download the Zrzutka.pl mobile app and fundraise for your goal wherever you are!
Download the Zrzutka.pl mobile app and fundraise for your goal wherever you are!

Comments

 
2500 characters
Zrzutka - Brak zdjęć

No comments yet, be first to comment!