Nastolatek+ Internet - jak rozmawiać z dzieckiem o świecie on-line. Gra karciana.
Nastolatek+ Internet - jak rozmawiać z dzieckiem o świecie on-line. Gra karciana.
Our users created 1 233 518 fundraisers and raised 1 370 569 403 zł
What will you fundraise for today?
Updates1
-
http://bit.ly/nastolatek - zachęcamy do wysłuchania audycji w Radiu Dla Ciebie, gdzie opowiadamy więcej o grze. :)
No comments yet, be first to comment!
Add updates and keep supporters informed about the progress of the campaign.
This will increase the credibility of your fundraiser and donor engagement.
Description
Paweł ma 13 lat i nie wyobraża sobie dnia bez smartfona. To jego budzik, centrum rozrywkowe, informacyjne. Tutaj znajdują się jego kontakty, znajomości. Smartfon to ostatnia rzecz jaką ma przed sobą przed snem i pierwsza po przebudzeniu. Ma konta na popularnych portalach społecznościowych i zawsze jest ‘on-line’. Jego rodzice – Marta i Kacper – czują że tracą na niego wpływ i kontakt. Nie chcą mu zabierać telefonu na siłę, widzą jednak że ich syn nie do końca radzi sobie i podejrzewają że może być uzależniony. Nie wiedzą jednak, jak zacząć rozmowę z Pawłem, by nie wszczynać awantury. Nie do końca też są w stanie mu wyjaśnić, dlaczego nadmierne korzystanie ze smartfona jest nieodpowiednie. Asia ma 12 lat i korzysta z smartfona swojej mamy – robi nim zdjęcia, słucha muzyki. Czasami coś szybko powciska na ekranie, pojawiają się jakieś napisy i pytania – gdy jej mama wzięła telefon, okazuje się że z karty kredytowej która była ‘podłączona’ do smartfona zniknęły pieniądze. Krystian ma 15 lat i często odrabia lekcje przy komputerze – szukając informacji, ciekawych filmików, itp.. Pewnego dnia, wyskoczyło mu okienko z rozebraną kobietą – nie chciał tego, to jaiś złośliwy program. Spanikowany szybko wyłączył komputer a po włączeniu okazało się że system jest już zawirusowany. Każdy z nas styka się z takimi historiami. Kiedy świat wirtualny potrafi przysporzyć prawdziwych trudności. Powstaje pytanie, co zrobić gdy to się stanie, gdy dojdzie do jakiegoś problemu. Jednak ważniejsze jest – jak temu zapobiec. Dla rodziców Pawła, Asi, Krystiana i wielu innych, także dla nauczycieli i wychowawców, stworzyliśmy grę karcianą „Nastolatek plus Internet”. To pierwsza, z planowanej serii, gra edukacyjna, będąca wsparciem dla dorosłych we towarzyszeniu młodzieży w budowaniu dobrych zwyczajów bycia ‘on-line’. Stworzyliśmy narzędzie, które dorosłym pomoże zacząć dyskusję i ułatwi dotarcie do młodego człowieka, a nastolatkowi – zauważanie problemu i rozpoczęcie pracy nad zdrowymi nawykami.
Nastolatek+ Internet
Przedstawiamy pierwszą edukacyjną grę karcianą - taką, która pomoże dorosłym lepiej zrozumieć świat 'on-line' młodych ludzi.
Jeżeli:
- jesteś rodzicem, nauczycielem, wychowawcą,
- widzisz, że młodzi ludzie mogą zatracić się w cyber-świecie i chcesz to zrozumieć
- pragniesz im pomóc
To mamy coś dla Ciebie
Stworzona przez praktyków pracy z młodzieżą - psychologa, pedagoga i animatora - gra "Nastolatek+ Internet" jest świetnym wsparciem w pracy z nastolatkami. Pomoże Ci zacząć z nimi rozmowę, a im zrozumieć że świat wirtualny, może nieść prawdziwe zagrożenia.
Jak to działa?
[1] wyjaśnij zasady i rozdaj młodzieży karty
[2] zbierz odpowiedzi, zanalizuj i..
[3] ...przedyskutujcie razem temat.
W zestawie znajdziesz:
72 karty spakowane w przyjemny w dotyku woreczek;
Weź udział w wyzwaniu PRAWDA czy FAŁSZ, na 30 Kartach Twierdzeń! Zdobywaj dodatkowe punkty, odpowiadając na 10 pytań bonusowych! Uważaj, bo czeka Cię dużo zdarzeń losowych [jak spotkania z trollami, rozpraszacze czy golizna w sieci], przed którymi możesz się uchronić protektorami [np. rozmową z rodzicami czy odpowiednim filtrem].
Wygrywa gracz, który zakończy grę z największą ilością punktów.
W rzeczywistości - wygrywa każdy. Zawarte w grze pytania, mają wzbudzać pytania, może nawet pewien sprzeciw, przede wszystkim: mają otwierać przestrzeń do dyskusji.
Stąd olbrzymia zachęta, by było to tylko początek.
(zestaw zawiera 72 karty, w tym: 30 kart twierdzeń, 10 kart pytań bonusowych, 2 karty poprawnych odpowiedzi (1 do twierdzeń, 1 do pytań bonusowych), 13 kart zdarzeń losowych, 17 kart protektorów, oraz instrukcję obsługi)
Proponowane wykorzystanie kart:
- na początek godziny wychowawczej o zachowaniach w sieci
- jako część warsztatów 'Prawo Jazdy Smartfonem' (szczegóły na stronie: http://edukacja-zdrowotna.pl/prawo-jazdy-smartfonem )
- dla rodziców - by zacząć rozmowę z dziećmi o cyber-świecie
zapraszamy na nasze funpage:
https://www.facebook.com/pytamedupl - portal dla młodzieży
https://www.facebook.com/FundacjaEdukacjiZdrowotnejIPsychoterapii - nasz fundacyjny
Osoby/instytucje które pragną wesprzeć nas w formie darowizny - prosimy o indywidualny kontakt:
There is no description yet.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.
Offers/auctions 9
Buy, Support.
Buy, Support. Read more
Created by Organiser:
40 zł
Sold: 3 out of 250
Powodzenia!