id: rb3phw

Na książkę pt. "Kerygmatyczny wymiar twórczości Konstantyna S. Stanisławskiego".

Na książkę pt. "Kerygmatyczny wymiar twórczości Konstantyna S. Stanisławskiego".

Our users created 1 266 642 fundraisers and raised 1 462 487 959 zł

What will you fundraise for today?
Create fundraiser

Description

KERYGMATYCZNY WYMIAR TWÓRCZOŚCI KONSTANTYNA SIERGIEJEWICZA STANISŁAWSKIEGO

I JEGO PEDAGOGICZNO-RELIGIJNE IMPLIKACJE



Próba analizy funkcjonalnej systemów twórczości artystycznej i metody

w ujęciu jakościowym i jakościowo-ilościowym


sc7a11f1b7dffb0b.png

Konstrukt teoretyczny działania osi systemów Stanisławskiego


Publikacja ma charakter poznawczy i badawczy. Materiałem badania są zasadniczo rosyjskie źródła historyczne z życia i twórczości Stanisławskiego. Zakres poznawczy mieści się w obszarze pedagogiki religijnej, która jest działem teologii oraz teorii i praktyki teatralnej. Głównym rezultatem badania są dwa konstrukty teoretyczne oraz wstęp do twórczości artystycznej w teatrze. Pierwszy przedstawia system kształcenia Stanisławskiego i odzwierciedla jego materialistyczny pogląd na świat. Drugi obrazuje model kształcenia, który uświadamia przyjętą przez niego przyrodniczą koncepcję człowieka. Oba konstrukty ulokowane są w trzecim, wyznaczającym obszar ich działania. Jest nim Kerygmat zbawienia, w którym ulokowano źródła teorii sztuki teatralnej i mistrzostwa aktorskiego. Wszystkie trzy zbudowano na podstawie rozpoznanych korelacji między Wielkim „Systemem” i małym „systemem” twórczości artystycznej oraz metody działań psychofizycznych. Metodą rozpoznania korelacji jest hermeneutyka protestancka, a badaną materią forma przekazu wiary w wyznaniu prawosławnym.

----------------------------------------------------------------------------

Robert Ryszard Stelmach ur. 7 czerwca 1954 r. w Cieplicach Śląskich Zdrój. Doktor nauk teologicznych

w dyscyplinie teologia w zakresie teologii praktycznej Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie, także teolog duchowości, pedagog, etyk i reżyser teatralny, poeta. Prezes Towarzystwa Teatralnego im. K. S. Stanisławskiego w Poznaniu. Autor zajmuje się życiem i twórczością K. S. Stanisławskiego od 1987 r., kiedy był uczestnikiem Międzynarodowego seminarium poświęconym twórczości Stanisławskiego w Moskwie 1987 r. Publikacja to skrócona wersją pracy doktorskiej, zrealizowanej na podstawie materiałów otrzymanych od Prof. Iriny N. Winogradskiej.

------------------------------------

ZAWARTOŚĆ

Streszczenia w języku polskim i angielskim

Przyjęte skróty i oznaczenia

Wstęp

CZĘŚĆ PIERWSZA

Rozdział I. Diagnoza zagadnień źródłowych

Rozdział II. Problematyka badań w świetle teologii

2.1. Rozpoznanie kerygmatu zbawienia

2.2. Kerygmat zbawienia w świetle teorii Jerzego Pańkowskiego

2.3. Prawda Słowa Bożego w Wielkim „Systemie”

2.4. Odpowiedzialne przyjęcie Słowa Bożego

2.4.1. Społeczny i osobisty wymiar odpowiedzialności

2.4.2. Duchowy wymiar odpowiedzialności

2.5. Ćwiczenie duchowe św. Jana z Kronsztadu

2.6. Wiedza oraz umiejętność w życiu i twórczości

2.7. Źródło etyki w Wielkim „Systemie” Stanisławskiego

2.7.1. Etyka i wiara drogą do celu życia w twórczości artystycznej

2.7.2. Zakorzenienie etyki w procesie twórczym

Rozdział III Rozumienie pojęć istotnych dla twórczości artystycznej

3.1. Jakości istotne wartościowo systemów i metody Stanisławskiego

3.1.1. Oś działania

3.1.2. Czucie prawdy

3.1.3. Nieświadomość

3.2. Duchowość

3.2.1. Bóg, człowiek i świat jako byty

3.2.2. O naturze ludzkiej

3.2.3. Teologia małego „systemu“ w perspektywie duchowości

3.2.4. Definicja w poznaniu

3.2.5. Definicja duchowości

3.3. Duchowość a psychologia

3.4. Wnioski do dalszych badań

CZĘŚĆ DRUGA

Rozdział IV. Zastosowanie hermeneutyki w badaniu

4.1. Rozumienie i interpretacja w namyśle teologicznym Stanisławskiego

4.2. Hermeneutyka w badaniu systemów Stanisławskiego

4.2.1. Wykładnia w badaniu małego „systemu”

4.2.2. Wybrane reguły rozumienia Wilhelma Diltheya w kontekście estetyki

4.3. Związki hermeneutyki z pedagogiką religii w małym „systemie“

4.4. Charakter i metoda badania analitycznego

4.4.1. Granice pola analitycznego

4.4.2. Słowo i działanie przedmiotem analizy małego „systemu”

Rozdział V. Metodologiczne podstawy analizy małego „systemu”

5.1. Zagadnienia wstępne

5.2. Pojęcie możliwość i uprawomocnienia

5.3. Pojęcie kategorii w metodologii nauk humanistycznych

5.4. Pojęcie kategorii w przestrzeni analizy

5.5. Psychologia i duchowość w analizie funkcjonalnej małego „systemu”

5.6. Metoda korelacji Paula Johannesa Tillicha w porządku badawczym

5.6.1. Zastosowanie pojęcia korelacji

5.6.2. Metoda korelacji w analizie

5.7. Krąg teologiczny w analizie

5.8. Koło hermeneutyczne w analizie

5.9. Struktura małego „systemu” drogą ustalenia narzędzi analitycznych

5.10. Model weryfikacji i falsyfikacji małego „systemu”

5.11. Warunki bytowe małego „systemu” Stanisławskiego

CZĘŚĆ TRZECIA

Rozdział VI. Analiza małego „systemu” w ujęciu jakościowym

6.1. Istota przekazu wiary w małym „systemie”

6.2. Interpretacja duchowa przekazu wiary w małym „systemie”

6.3. Zastosowanie hermeneutyki w przekazie wiary i procesie twórczym

6.3.1. Hermeneutyka w topologicznym ujęciu procesu twórczego

6.3.2. Hermeneutyka w alegorycznym ujęciu procesu twórczego

6.3.3. Hermeneutyka w anagogicznym ujęciu procesu twórczego

6.4. Hermeneutyka tekstu i doświadczenia

6.5. Hermeneutyka dyskursu i symbolu

6.6. Hermeneutyka narracyjna

6.7. Zastosowanie wnioskowania statystycznego w hermeneutyce

6.8. Koegzystencja i kontaminacja metody korelacji i hermeneutyki w badaniu

Rozdział VII. Analiza małego „systemu” w ujęciu jakościowo-ilościowym

7.1. Założenia ogólne i szczególne analizy

7.2. Zastosowanie hermeneutyki tekstu w twórczości

7.2.1. Koncepcja kształtowania człowieka-artysty

7.2.2. Systemowy obraz koncepcji kształcenia człowieka-aktora

7.3. Zastosowanie hermeneutyki doświadczenia

7.3.1. Dydaktyczny obraz koncepcji kształcenia człowieka

7.3.2. Metoda autopsji w procesie twórczym

7.4. Ideowy konstrukt teoretyczny działania systemów

7.4.1. Podstawowe aspekty logiki rozmytej w kontekście badania

7.4.2. Konstrukt teoretyczny współdziałania systemów i metody

ZAKOŃCZENIE

1. Podsumowanie

2. Wnioski dla teorii

3. Wnioski dla praktyki

4. Zastrzeżenia metodologiczne

BIBLIOGRAFIA I ZAŁĄCZNIKI

Źródła podstawowe w języku rosyjskim

Źródła podstawowe w języku niemieckim

Źródła podstawowe w języku polskim

Źródła pomocnicze w różnych językach w polskim układzie alfabetycznym

Opracowania w różnych językach w polskim układzie alfabetycznym

Wykaz fotografii

Wykaz rysunków

Wykaz tabel

Źródła internetowe

BIBLIOGRAFIA OSOBOWA

Wyjaśnienia i skróty

Dokumenty i wydania literackie

Publikacje prasowe do 1917 roku

Publikacje prasowe 1917–1938

Materiały niesklasyfikowane

ANEKSY

1. Deklaracja artystyczna z 1916 roku

2. Kalendarium życia

3. Obliczenia według wzorów Brzeziński J., Stachowski R.

4. Stronica z książki T.-A. Ribota z dopiskami Stanisławskiego datowanymi na 1908 r.

5. Pierwsza strona książki Pawła Florenskiego

6. Fotografia budynku teatru w Lubimowce z 1877 roku

7. Wykaz wybranych terminów systemu i metody Stanisławskiego

INDEKS NAZWISK

Osoby ujęte w badaniu a pominięte w publikacji









There is no description yet.

There is no description yet.

Download apps
Download the Zrzutka.pl mobile app and fundraise for your goal wherever you are!
Download the Zrzutka.pl mobile app and fundraise for your goal wherever you are!

Comments 1

 
2500 characters