BiBiRo-Hawk - Silnik rakietowy na paliwo ciekłe (testy)
BiBiRo-Hawk - Silnik rakietowy na paliwo ciekłe (testy)
Our users created 1 231 878 fundraisers and raised 1 365 371 558 zł
What will you fundraise for today?
Updates6
-
Opis zrzutki drugiej, dotyczącej zbiórki funduszy na budowę BiBiRo-Hawka:
Cześć wszystkim! Nie dawno, dzięki wsparciu Fundacji Nauka. To lubię, na tej zrzutce udało się zrealizować nasz cel i zdobyć fundusze na budowę jednego z pierwszych silników rakietowych na ciekłe materiały pędne w Polsce!
Dzięki temu sukcesowi mamy jeszcze więcej zapału i chęci do pracy, tak więc wracamy z kolejnym kamieniem milowym do realizacji. Jak nie jednokrotnie wspominaliśmy naszym celem jest podjęcie, chociażby próby, wylądowania rakietą wyposażoną w silnik na paliwo ciekłe z użyciem nóżek. Udało nam się potwierdzić wszystkie założenia w mniejszej skali budując nasz modelarski silnik BiBiRo-Black. Teraz chcemy zrobić krok naprzód i zbudować pełnowymiarową wersję silnika do naszej rakiety.
Czym będzie się różnił od naszego modelarskiego liquida? Otóż misja, której się podejmujemy, stawia przed napędem ogrom wymagań:
Po pierwsze - silnik musi być przystosowany pod bardzo precyzyjny system wektorowania ciągu (TVC), który jest podstawą całej operacji.
Po drugie - aby możliwe było lądowanie, lub choćby podjęcie próby zgodnie z naszym planem to napęd musi mieć możliwość dławienia ciągu w pewnym zakresie - tą funkcjonalność w ograniczonym stopniu wprowadziliśmy w naszym modelarskim BiBiRo-Black'u.
Po trzecie - konieczna jest możliwość ponownego zapłonu silnika w powietrzu, by wyhamować przed lądowaniem.
Postępy prac nad silnikiem i rakietą obserwować można na naszym X/Twitterze: Twitter
No comments yet, be first to comment!
Add updates and keep supporters informed about the progress of the campaign.
This will increase the credibility of your fundraiser and donor engagement.
Description
Cześć wszystkim - po raz trzeci! To już trzecia i ostatnia wersja tej zrzutki. Tak jak poprzednio, dawniejsze opisy zbiórki znajdziecie w aktualnościach. Dzięki wsparciu prywatnego inwestora, wspierających na zrzutce, Fundacji Nauka. To lubię, zaangażowanych w nasz projekt ludzi z lokalnych firm oraz uczelni, na której studiują członkowie naszego zespołu - udało się! Osiągnęliśmy wszystkie zakładane przez nas cele:
1. Opracowaliśmy pierwszy w Polsce modelarski silnik rakietowy na paliwo ciekłe
2. Zbudowaliśmy i przetestowaliśmy wyżej wymieniony silniczek (i to nie jeden).
3. Zaprojektowaliśmy pierwszą, w pełni funkcjonalną turbopompę do silnika rakietowego (obecnie jej elementy są odlewane).
4. Zaprojektowaliśmy potężny silnik rakietowy na ciekłe materiały pędne i kończymy jego budowę.
Mamy jasne cele, do których dążymy —budowa silnika rakietowego na ciekłe materiały pędne, który swoją wydajnością oraz funkcjonalnością dorównywałby zachodnim konstrukcjom budowa oraz, w dalszej przyszłości - budowa pierwszej w Polsce rakiety zdolnej do autonomicznego lądowania z użyciem silnika.
Jako że proces budowy naszego BiBiRo-Hawka zbliża się ku końcowi to, coraz poważniej, musimy myśleć o testach tego napędu. Nie jest to temat prosty. W przeciwieństwie do poprzednich naszych projektów, które wykorzystywały podtlenek azotu, Hawk używa kriogenicznego utleniacza którego przechowywanie sprawia ogrom problemów i jest niesamowicie kosztowne. Oprócz tego silnik generuje gigantyczny ciąg, jak na nasze standardy, co jest dość niszczycielskie dla wszystkiego wokół, a w przypadku awarii kończy się zazwyczaj sporą eksplozją. Z tego też względu musimy zadbać o odpowiednie, bezpieczne miejsce do przeprowadzenia tego testu, a to niestety również jest bardzo kosztowne.
Jesteśmy młodymi, ambitnymi ludźmi, których marzeniem dołożenie cegiełki to rozwiającego się polskiego przemysłu kosmicznego. Pracujemy z pasji, współpracujemy ze środowiskiem naukowym oraz prywatnymi sponsorami, będziemy niezmiernie wdzięczni jeśli swoim wsparciem pozwolisz nam dokończyć nasze dzieło!
Postępy prac nad silnikiem i rakietą obserwować można na naszym X/Twitterze: Twitter
Wtrysk materiałów pędnych naszego silnika:
Plastikowe elementy turbopompy służące do tworzenia form do odlewów:
There is no description yet.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.
Location
Offers/auctions 1
Buy, Support.
Buy, Support. Read more