NIECH WYROŚNIE TURKUSOWY LAS – TWORZYMY INSTYTUT NATURALNEJ EDUKACJI
NIECH WYROŚNIE TURKUSOWY LAS – TWORZYMY INSTYTUT NATURALNEJ EDUKACJI
Our users created 1 231 331 fundraisers and raised 1 363 534 491 zł
What will you fundraise for today?
Updates2
-
Dzieje się! Zjeżdżają do nas pierwsze meble! Dziękujemy Wam za wasze wsparcie.
No comments yet, be first to comment!
Add updates and keep supporters informed about the progress of the campaign.
This will increase the credibility of your fundraiser and donor engagement.
Description
Jesteśmy grupą kobiet od lat związanych z edukacją. Każda z nas jest matką i zadaje sobie pytania o sens i jakość współczesnej szkoły. Czujemy, że decyzje edukacyjne, które podejmujemy w imieniu naszych dzieci, są jednymi z najważniejszych przed jakimi stoimy jako rodzice. Dostrzegamy wiele problemów ze szkołą systemową, nie chcemy jednak z nią walczyć, ani też siedzieć z założonymi rękami i narzekać na aktualny stan rzeczy.
Dlatego postanowiłyśmy założyć Fundację Rozkwitalnia i stworzyć Turkusowy Las - altenatywną przestrzeń edukacyjną w naturze i zacząć się dzielić naszymi doświadczeniami pedagogicznymi z innymi rodzicami, nauczycielami pragnącymi podejścia skupionego na naturalnych potrzebach i potencjałach dziecka oraz wspierających go dorosłych.
Opuściliśmy nasz naturalny dom, odcięliśmy dzieci od tego, co w nas żywe. Dzieci zmuszamy do wielogodzinnego przebywania w ciasnej, ograniczonej przestrzeni – fizycznej i mentalnej. Beton, plastik, guma, szkło i metal stały się naszą wewnętrzną opowieścią, doświadczeniem siebie, miejsca, świata.
Według nas dziecko i przewodzący mu dorosły potrzebują, jak to dobrze określił John Holt „życia wartego przeżycia i pracy wartej wysiłku”. Nie chcemy, żeby dzieci traciły czas na wykonywanie infantylnych, odartych z wyzwań zadań w nienaturalnych, wyjałowionych z doświadczeń i doznań miejscach. Pragniemy żeby dzieci wsłuchały się w siebie z wiatrem, szumem, zapachem i współgrały z tą nieprawdopodobnie zróżnicowaną formą relacji świata przyrody.
Edukację postrzegamy jako proces żywy i naturalny. W kierunku, jaki obieramy w edukacji, towarzyszy nam obraz dziecka pełnego potencjału, badacza, i odkrywcy, decydującego o swojej aktywności, uczestnika procesu komunikacji, twórcy własnych teorii.
Tworzymy naturalny punkt przedszkolno-szkolny Turkusowy Las oparty na autorskim programie edukacji bliskiej życiu. Chcemy wypracowywać metody, którymi w przyszłości będziemy mogli dzielić się z innymi edukatorami i placówkami w całej Polsce.
W Turkusowym Lesie będą się uczyć umiejętności ufania obfitości życia.
Zaczynamy działania od naszego rodzinnego miasta. Olsztyn i okolice to edukacyjna pustka pod względem szkół alternatywnych, autorskich czy innowacyjnych. Lokalna społeczność, mimo ogromnych zasobów przyrodniczych ma ograniczony dostęp do czegoś tak istotnego i pięknego, jak mądra i wartościowa edukacja dla dzieci w naturze.
Jeszcze tylko trochę wsparcia od Was i w mieście już od września wyrośnie alternatywny punkt przedszkolno-szkolny Turkusowy Las. Nasze poletko potrzebuje teraz wody, bez funduszy nie wystartujemy.
Chcemy budować wspólnotę ludzi, dla których bycie z dzieckiem to proces poznawania siebie i świata. Nawet jeśli nie będziecie na co dzień z nami, a Wasze dziecko już chodzi do wspierającej szkoły czy przedszkola, to być może spotkamy się na kręgu dla rodziców lub warsztatach. Zależy nam także na pobudzaniu do dyskusji, zachęcanie do zastanowienia się, co sprzyja Waszej rodzinie, co ją wspiera, a co nie? Jesteśmy tu dla Was, obecne i czujne na potrzeby rodziców, dzieci i nauczycieli.
Nasze doświadczenia chcemy dzielić z innymi w ramach Instytutu Edukacji Naturalnej - zachęcać i inspirować innych do tego, że mogą w swoich miastach tworzyć inną edukację.
Jesteśmy świeżą organizacją, dopiero kiełkujemy. Mamy już dużo pracy organizacyjnej i formalnej za sobą. Znalazłyśmy miejsce dla Turkusowego Lasu w Olsztyńskiej Szkole Wyższej na ul. Jagiellońskiej, mamy 5 minut spacerem do pięknego lasu. Mamy świetną, doświadczoną i wrażliwą kadrę, zaangażowanych rodziców, którzy chcą z nami rzucić się na głęboką wodę i stać się częścią Turkusowego Lasu już od września.
Mamy też przed sobą trudności finansowe – sala, chociaż świetna i przestronna musi zostać wyposażona. Celujemy w naturalne materiały jednak nie obejdziemy się bez dostosowania jej do dzieci. Potrzebujemy m.in. szafek dla dzieci, stolików i krzeseł przystosowanych do użytku najmłodszych, wyposażenia turystycznego do pracy w lesie.
Jako nowa placówka możemy się starać o dotacje, jednak dostaniemy je prawdopodobnie dopiero od stycznia – musimy jakoś przetrwać pierwsze miesiące roku szkolnego. I chociaż do tej pory nasze działania to wolontariat to musimy opłacić czynsz za salę, księgowość i zapewnić minimum naszym nauczycielom, którzy będą całe dni spędzać z dziećmi.
Fundacja NIE prowadzi działalności gospodarczej - naszym celem jest realizacja misji!
Tak wygląda nasza przestrzeń teraz:
Tak chcemy aby wyglądała na jesień:
I tak jak mówi się, że aby wychować dziecko potrzebna jest cała wioska, to aby powstał Turkusowy Las – potrzebna jest cała Polska. Mamy nadzieję, że dzięki Waszemu wsparciu w przyszłości wspólnie z nami w duchu turkusu i natury rozkwitną kolejne miasta i kolejni edukatorzy.
Jesteśmy społecznością, wspólnotą, drużyną marzącą o tworzeniu i rozwijaniu Turkusowej organizacji, alternatywnych edukacyjnych społeczności. Współtworzymy Fundację Uwolniona Edukacja ROZKWITALNIA. Pragniemy żyć autentyczną tożsamością, uszanować wrodzone dary i powołanie oraz służyć nimi dzieciom i dorosłym. Traktujemy życie jako osobistą i zbiorową podróż ku naszej prawdziwej naturze, a błędy i trudności jako doświadczenia, które kierują nas w stronę głębszej prawdy o nas samych i o świecie.
URSZULA BARTNIKOWSKA
Pedagog specjalny, certyfikowany tutor, zwolenniczka edukacji alternatywnej. Od wielu lat związana z grupami edukacji domowej, jako rodzic dzieci edukowanych domowo i jako nauczyciel (obecnie koordynator edukacji domowej w Korczakowskiej Szkole Marzeń w Olsztynie). Posiada uprawnienia do nauczania matematyki, etyki i filozofii. Ukończyła kursy i szkolenia doskonalące warsztat pracy nauczyciela (m.in. Porozumienie bez Przemocy, zastosowanie neuroedukacji w praktyce szkolnej). Jest konsultantem Narodowej Sieci Leczenia Zaburzeń Regulacji Emocji i Stresu Traumatycznego Dzieci i Młodzieży, praktykiem Somatic Experiencing® – metody leczenia traumy wg P. Levine’a (w trakcie szkolenia) oraz facylitatorem EmotionAid® – pierwszej pomocy emocjonalnej.
„Lubię działać, uczyć się, poznawać, dzielić się… Chcę inspirować do rozwoju, współdziałania, tworzenia wspólnot. Inspiruje mnie odmienność i to, co każdy Inny może oferować pozostałym”.
JOLANTA PULWERT
Doradca zawodowy, szkoleniowiec, przez wiele lat dyrektor administracji i członek zarządu spółek, nauczycielka akademicka, facylitatorka. Pasjonatka psychologii pozytywnej i psychologii bliskości, edukatorka żywienia, entuzjastka szkół alternatywnych, metod dialogowania oraz Porozumienia bez Przemocy. Ukończyła wiele warsztatów, kursów, terapii, sesji. Lubi wielość i różnorodność metod, łączy je, sprawdza i dzieli się tym z innymi. Wspiera wszelkie inicjatywy kobiece. Zwolenniczka zmian, rozwoju i świadomego życia. Od 2017 roku wspiera Korczakowską Szkołę Marzeń w Olsztynie - motywując, prowadząc warsztaty, grupy wsparcia, dzieląc się swoją pasją i wiedzą w sprawach dialogu i empatii.
„Chciałabym służyć innym swoją wiedzą i doświadczeniem, historią, obecnością… Niezmiennie rozwijać siebie i wspierać rozwój innych w ich własny wyjątkowy sposób. Rozkwitać do pełni siebie. Marzę o budowaniu wspólnot, propagowaniu edukacji alternatywnej w województwie warmińsko-mazurskim i dostępności do tej edukacji, stworzeniu struktur wspierania nauczycieli, rodziców, dzieci”
BEATA SOLIŃSKA
Nauczycielka języka polskiego i edukacji wczesnoszkolnej, specjalistka terapii pedagogicznej, logopeda, szkoleniowiec. Towarzyszka i opiekunka dziecięcych marzeń i przeżyć. Praktykuje dostrzeganie, chronienie i rozwijanie naturalnych kompetencji dzieci. Zajmuje się alternatywną i innowacyjną edukacją oraz procesami uwidaczniającymi uczenie się. Zainteresowana pedagogiką „stawania się” opartą na podejściu Reggio Emilia oraz neurobiologią interpersonalną. Wielbicielka twórczej odwagi i empatycznego projektowania w edukacji i życiu. Praktykuje i propaguje edukację żywą i naturalną – bliską życia, zanurzoną w naturze.
Inicjatorka i koordynatorka projektowych działań dzieci w obszarach antropologii kultury, historii i kultury lokalnej. Autorka projektów społeczno-obywatelskich oraz publikacji i wystąpień dotyczących alternatywnej edukacji. Wieloletnia koordynatorka działań teatralnych i filmowych realizowanych z dziećmi.
„Pragnę pomagać i stwarzać warunki – sobie, dzieciom, dorosłym i organizacjom - by uwalniali swój pełen potencjał i energię, rozwijali twórczą odwagę. Chciałabym tworzyć i pomagać w powstawaniu autentycznych wspólnot edukacyjnych, których podstawą będzie wzajemność – doświadczanie szczerego, płynącego z serca słuchania, reagowania, dawania”
JUSTYNA PŁATEK
Absolwentka pedagogiki i filozofii Uniwersytetu Warszawskiego, ekspert edukacyjny Microsoft, założycielka ogólnopolskiej szkoły programowania MindCloud, propagatorka wykorzystania gier w edukacji (organizowała spotkania z grami planszowymi, turnieje starochińskiej gry go, gry miejskie, konwenty gier fabularnych), realizatorka różnorodnych projektów edukacyjnych z zakresu nowych technologii (Drukarnia Gier - tworzenie gier planszowych przy pomocy druku 3D, MindCloud - użycie gry Minecraft), szkoli nauczycieli i rodziców z zakresu bezpiecznego korzystania z mediów cyfrowych (Granie Nauczanie). Aktywnie tworzy innowacje edukacyjne łączące różne, pozornie odległe światy. Tworzy projekty wyrastające z własnych pasji i w ten sposób przekazuje to co ma dobrego innym. Uwielbia wyzwania organizacyjne i działania kreujące nowe jakości. Na co dzień praktykuje rodzicielstwo bliskości, NVC, jogę. Rodzicielstwo traktuje jako drogę do wewnętrznego rozwoju, na której przewodnikiem jet dziecko. Swoimi wnioskami dzieli się z innymi rodzicami w ramach bloga Duchowe macierzyństwo.
Rada Ekspertów Merytorycznych jest w projekcie organem opiniodawczym, doradczym, wspierającym. Tworzą ją fachowcy i eksperci z różnych dziedzin, których dorobek i doświadczenie inspiruje, pobudza do rozwoju i działania. Jako zespół projektu mamy nadzieję, że zaproszeni do REM eksperci staną się zaczątkiem grupy mentorów wspierających innowacyjne działania edukacyjne, dzieląc się własnym doświadczeniem, dobrymi praktykami, wzbogacając działalność i jakość inicjatyw lokalnych.
Dr hab. Stanisław Czachorowski, prof. UWM
Alicja Szarzyńska kierownik Olsztyńskiego Centrum Edukacji Ekologicznej
Dr hab. Agnieszka Bojarska-Sokołowska
Dr Beata Płoszaj (hortiterapia)
Mgr Teresa Jagielska (ogrodnictwo)
There is no description yet.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.
książka SHANTARAM i Za kogo ty się uważasz
licytacja ośmiornicy
Niech Miłość będzie z Wami!
Dziękujemy! Niech ci wszechświat wynagrodzi Twoją hojność!