LEONARDO DA VINCI - “OSTATNIA WIECZERZA” - PIERWSZA NA ŚWIECIE PEŁNA CYFROWA REKONSTRUKCJA NAJSŁYNNIEJSZEGO DZIEŁA
LEONARDO DA VINCI - “OSTATNIA WIECZERZA” - PIERWSZA NA ŚWIECIE PEŁNA CYFROWA REKONSTRUKCJA NAJSŁYNNIEJSZEGO DZIEŁA
Our users created 1 269 798 fundraisers and raised 1 470 313 717 zł
What will you fundraise for today?
Description
PIERWSZA NA ŚWIECIE PEŁNA CYFROWA REKONSTRUKCJA NAJSŁYNNIEJSZEGO DZIEŁA
LEONARDA DA VINCI - “OSTATNIA WIECZERZA”
Myślę, że nie ma wśród nas osoby, która nigdy nie słyszała o tym
największym i najwspanialszym dziele jednego z najwybitniejszych artystów,
który chodził po tej planecie. Ale czy wiedzieliście Państwo, że stan
oryginału jest tak zły (zniszczenie sięga aż 70%!!!) że nie widać tego, co
tak naprawdę namalował Leonardo da Vinci ? Zwiedzający klasztor w
Mediolanie zachwycają się freskiem, ale faktycznie nie wiedzą, że oglądają
zaledwie cień dzieła Mistrza.
Na podstawie cyfrowej dokumentacji fotograficznej podjęty został trud
odtworzenia oryginalnego obrazu Ostatniej Wieczerzy. Robione jest to metodą
uzupełniania piksel po pikselu kolorów i odnajdowania kształtów. Jedynie w
ten sposób można oddać jak najwierniej to, co faktycznie było na tym
słynnym dziele Leonarda da Vinci.
Gdybym miała Wam to lepiej zobrazować, to musielibyście sobie wyobrazić
pomieszczenie o powierzchni ponad 40m2, w którym ktoś próbuje zamalować
podłogę przy pomocy cienkopisu, metodą stawiania kropki przy kropce!
RYS 1. Powyżej po lewo stan faktyczny, po prawo rekonstrukcja dłoni Jezusa.
RYS 2. Po lewo stan faktyczny, po prawo rekonstrukcja trzymanych srebrników przez Judasza z odbiciem w talerzu.
Zdjęcie aktualnego stanu fresku po fizycznej renowacji trwającej 17 lat
możecie zobaczyć tu:
https://www.haltadefinizione.com/en/viewer/work/last-supper-2010-leonardo-da-vinci
Praca nad cyfrową rekonstrukcją tego najsłynniejszego dzieła włoskiego Mistrza
trwa już PONAD TRZY LATA i potrwa jeszcze rok
Wymiar obrazu w skali 1:1 to 4,6 m x 8,8 m, co daje powierzchnię równą
40,48 m2!
Przyznaję również, że zaawansowanie prac jest większe od
przedstawionego na stronie zbiórki, jednak oczywiście nie chcę zdradzać
zbyt wiele, a z prezentacją całości trzeba poczekać do zakończenia całej
rekonstrukcji. Wówczas zostanie zorganizowana stała wystawa w skali 1:1
– i wtedy wszyscy będziemy mogli być świadkami wiekopomnego wydarzenia, a
mianowicie zobaczymy XV-wieczny Mediolan w Polsce. Zobaczymy prawdziwe
dzieło Leonarda da Vinci!
Aktualnie biorę pod uwagę trzy lokalizacje zorganizowania wystawy.
Pewnie jesteście ciekawi, jak miałaby ona wyglądać? Dzisiejszy postęp
technologiczny pozwala na wprowadzenie dodatkowego elementu autentyczności,
ponieważ pozwala na wydrukowanie całego obrazu bezpośrednio na tynku na
specjalnie zbudowanej w tym celu ścianie. Dzięki temu osiągnięty będzie
efekt pierwotny czyli taki, jak oryginał namalowany na ścianie refektarza
mediolańskiego w XV wieku. Dla porównania na ścianie obok wydrukowany
zostanie współczesny stan oryginału.W dodatku odpowiednia
aranżacja wnętrza i oświetlenie stworzą rzeczywiste wrażenie pobytu w Santa
Maria delle Grazie w Mediolanie.
RYS 3. Rekonstrukcja górnej lewej części fresku - tak zwany herbarz
Więcej informacji na temat rekonstrukcji i postępie prac można znaleźć tu:
TUTAJ POWIĘKSZENIE CAŁEGO OBRAZU
Jako firma artystyczno-produkcyjna jestem głównym sponsorem tego
przedsięwzięcia. Działając do tej pory głównie na rynku pamiątek
turystycznych doświadczyłam negatywnych skutków epidemii tak, jak cała
branża turystyczna i wielu z Was. Niestety wszystkie wprowadzone “tarcze”
skutecznie mnie ominęły. Jedyne wsparcie, które do tej pory otrzymałam to
5 tys zł w maju z urzędu pracy.
W pracach nad rekonstrukcją natrafiamy również na szereg problemów
natury technicznej, między innymi do tej pory prace nad rekonstrukcją
odbywały się na ograniczonych fragmentach z uwagi na olbrzymią
rozdzielczość plików, a co za tym idzie ich wagę w granicach 2 do 11Gb.
Stanowi to nie lada wyzwanie techniczne. Obecnie zaistniała konieczność
łączenia w całość tych fragmentów. Przy rozmiarze plików przekraczających
120 Gb niezbędny jest zakup niezwykle wydajnej karty graficznej klasy
NVIDIA Quadro GV100 32 GB której koszt to prawie 50 tyś zł.
Drugą niezbędną inwestycją jest urządzenie Wallpen E1 Plus pozwalające
zrealizować druk na wspomnianej we wcześniejszym opisie otynkowanej
ścianie. Cena tej drukarki to około 40 tyś EUR.
Koszt całego projektu zawierającego kartę graficzną, drukarką Wallpen oraz
niezbędne dodatkowe wyposażenie szacuję na aż 300 tys zł i w takiej
wysokości potrzebne jest Wasze wsparcie, oczywiście docenię każdą pomoc,
ponieważ każda złotówka przybliża do celu.
Dla osób które zechcą wspomóc projekt kwotą 100 zł i większą zapewniam
BEZPŁATNĄ WEJŚCIÓWKĘ NA WYSTAWĘ oraz wybrany gadżet spośród
przygotowywanych do wystawy, a będą to trójwymiarowe wersje obrazów
Leonarda da Vinci takie jak Człowiek witruwiański, Mona Lisa czy Dama z
gronostajem.

There is no description yet.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser. Find out more.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser. Find out more.
Offers/auctions 1
Buy, Support.
Buy, Support. Read more
Created by Organiser:
BEZPŁATNY BILET
100 zł
Sold: 4
Bardzo mi się podoba ta inicjatywa, znam produkty tej firmy i wiem że są wysokiej jakości, tym bardziej nie mogę doczekać się efektów! Myślę że możemy wziąć udział w przedsięwzięciu na skalę światową! Powodzenia!
Warto wspierać polskich przedsiębiorców - powodzenia w realizacji projektu!
To rekonstrukcja na miarę odbudowy katedry Notre Dame! Bardzo chciałabym móc zobaczyć efekt końcowy!