Marcus Wärnheim (solo) / Gary Gwadera (solo) w Cyrku
Marcus Wärnheim (solo) / Gary Gwadera (solo) w Cyrku
Our users created 1 262 500 fundraisers and raised 1 450 141 329 zł
What will you fundraise for today?
Description
Cześć! Mamy przyjemność zaprosić Was na wieczór koncertów solowych, podczas którego dwóch artystów otworzy przed nami swoje prywatne światy muzyczne za pomocą zupełnie innych
instrumentów.
25 III 2024
start: 19:00
wstęp:
- 20 zł przez zrzutkę, czyli tu
- 30 zł w dniu wydarzenia
Cyrk pod Zielonym Xiężycem
ul. Rewolucji 1905 r. nr 10
Marcus Wärnheim- saksofon altowy (solo)
Marcus Wärnheim jest szwedzkim saksofonistą altowym i pasjonatem improwizacji, który obecnie mieszka w Amsterdamie. Jego twórczy wyraz bazuje głównie na jego fascynacji dźwiękiem, która objawia się wsłuchiwaniem w dźwięk oraz badanie granic możliwości dźwiękowych jego saksofonu. W ostatnich latach podejmował się solowych występów akustycznych, wspólnego improwizowania, interpretował kompozycje innych artystów jako muzyk towarzyszący. Dodatkowo prowadził trans dyscyplinarne współpracę z tancerzami/tancerkami i artystami/artystkami cyrkowymi.
W swojej solowej twórczości podejmuje dialog ze swoim saksofonem. Ten muzyczny język tworzą metalowa tuby, wibrująca piszczałka i ludzki układ oddechowy - połączone ze sobą w jedną całość. Efekt tego połączenia krąży między instynktowymi, kaskadującymi polifoniami, chwilowym podmuchem melancholijnej subtelności i dźwiękami materializującymi się jako kształty. Koncerty Marcusa Wärnheima są zaproszeniem do jego wewnętrznego świata dźwięcznych krajobrazów, który ukazuje jego prywatne podejście do solowych występów saksofonowych. Od roku 2020 zagrał już ponad 20 solowych koncertów na północnym zachodzie i w Europie centralnej, a także w krajach nordyckich i bałtyckich.
Gary Gwadera - amplifikowany zestaw perkusyjny (solo)
W swym solowym występie Gary Gwadera oddaje hołd twórczości zapomnianego świętokrzyskiego dżazisty Wacława Trzeciaka – mistrza oberkowych rytmów. Z niewielu opowieści pozostałych po nim wyłania się sylwetka bezkompromisowego twórcy ludowego, który wycofuje się z życia muzycznego w momencie, gdy wiejskie parkiety zalewa muzyka chodnikowa, oparta na nużących go rytmach dwudzielnych. Jednak jeden z elementów tych pierwocin disco polo wciąga go bez reszty, a mianowicie - elektroniczne brzmienie perkusji. Trzeciak w swym domowym zaciszu eksperymentuje z rytmami oberkowymi wzbogacając je o kolory wydobyte z nowoczesnego, jak na tamte czasy, modułu perkusyjnego marki Polmuz. Niestety nie dowiemy się jakie były rezultaty tych prób, gdyż nic (chyba) nie zostało udokumentowane.
Gwadera próbuje odtworzyć te poszukiwania Trzeciaka na specjalnie złożonym do tego celu akustycznym, śmieciowym zestawie perkusyjnym (bazującym na bębnach i talerzach polskich wytwórców z lat 70-tych i 80-tych), oplecionym elektronicznymi próbkami ejtisowego modułu Ed-4a firmy Polmuz.
Czy oberek w takiej formie miał szansę pozostać na wiejskich i trafić na miejskie salony, by egzystować jako pełnoprawny partner muzyki disco polo? A może nawet zostałby niekwestionowanym królem tanecznych zabaw?
Gary Gwadera to solowa odsłona poczynań Piotra Gwadery łódzkiego mistrza perkusji pochodzącego z Kielc. Potrafi on dodać wyjątkowego, zaskakującego charakteru dowolnej muzyce. Znany jest z projektów rockowych, punkowych, eksperymentalnych, jazzowych i swobodnie improwizowanych. Od ładnych kilku lat jest również wiodącym perkusistą na ogólnopolskiej scenie wiejskiej muzyki tradycyjnej, gdzie słynie z wybitnej swobody posługiwania się rytmami trójkowymi w grze na dżazie. Udzielał się jako nauczyciel bębnienia m.in. na festiwalu w Sędku. Ponadto interesuje go tradycja indonezyjskiego gamelanu. Gwadera jest miłośnikiem starych bębnów i blach, wielbicielem VHS-ów i wszelakich taśm magnetycznych.
Jego główne zespoły to: Odpoczno, Radical Polish Ansambl, L.Stadt, Bielas i Marynarze Dżezbandyta. Współpracował ze Stevenem Bernsteinem, Marcinem Maseckim, Eugeniuszem Rebzdą, Julianem Jarząbem, Jerzym Mazzollem, Antonim Gralakiem.
PS. W Cyrku, jak w domu, w domu chodzimy bez butów, więc jeśli chcielibyście - zabierzcie swoje kapcie lub skarpetki. W razie pytań - pytajcie!
ENG:
Hey! We’re delighted to invite you to an evening of solo concerts, during which two artists will reveal their own private worlds of sound using completely different instruments.
25 III 2024
entry:
- 20 zł via zrzutka.pl: here
- 30 zł on the day of the event
Cyrk pod Zielonym Xiężycem
ul. Rewolucji 1905 r. nr 10
Marcus Wärnheim - alto saxophone (solo)
Marcus Wärnheim is Swedish alto saxophonist and improviser, currently based in Amsterdam. His artistic output is primarily based in a genuine curiosity of sound, which he works with through intense listening and a thorough research of the physical possibilities of his instrument. In recent years he has been preoccupied with acoustic solo performances, improvisational meetings, interpretation of other’s compositions as a sideman, as well as trans-disciplinary collaborations with dancers and circus artists.
In his solo work, he engages in a dialogue with his saxophone. The musical language is derived from the convergence of the metal tube, the vibrating reed and his respiratory system. The result is often ambulating between visceral screams of polyphonic cascades, brief phrases of melancholic subtlety and sounds materializing as sculptures in thin air. His concerts serve as an invitation to his inner sounding world of hypnotic dreamscapes, revealing a highly personal take on solo saxophone performances. Since 2020 he has done well over 20 solo performances in northwestern and central Europe, as well as in the Nordics and Baltics.
Gary Gwadera - amplified drum set (solo)
In his solo performance, Gary Gwadera pays tribute to the work of the forgotten drummer from Świętokrzyskie region Wacław Trzeciak - the master of oberek rhythms. From the few stories left by him, there emerges the figure of an uncompromising folk artist who withdraws from musical life at the moment when country dance floors are flooded with sidewalk music based on duple rhythms that bore him. However, one of the elements of these disco polo origins absorbs him completely, namely - the electronic sound of drums. In the privacy of his home, Trzeciak experiments with oberek rhythms, enriching them with colors extracted from the then modern Polmuz percussion module. Unfortunately, we will not find out what the results of these attempts were, because nothing (probably) was documented.
Gwadera tries to recreate Trzeciak's explorations on a specially assembled acoustic, junk drum set (based on drums and cymbals made by Polish manufacturers from the 1970s and 1980s), entwined with electronic samples of the Ed-4a ejtis module from Polmuz.
Did oberek in this form have a chance to remain in rural areas and reach urban salons, to exist as a full partner of disco polo music? Or maybe he would even become the undisputed king of dance parties?
Gary Gwadera is a solo version of the activities of Piotr Gwadera, a Łódź drum master from Kielce. It can add a unique, surprising character to any music. He is known for his rock, punk, experimental, jazz and freely improvised projects. For quite a few years, he has also been a leading drummer on the nationwide rural traditional music scene, where he is famous for his outstanding freedom in using triple rhythms when playing jazz. He worked as a drumming teacher, among others. at the festival in Sędek. Additionally, he is interested in the Indonesian gamelan tradition. Gwadera is a lover of old drums and cymbals, a fan of VHS and all kinds of magnetic tapes.
His main bands are: Odpoczno, Radical Polish Ansambl, L.Stadt, Bielas and Marynarze Dżezbandyta. He collaborated with Steven Bernstein, Marcin Masecki, Eugeniusz Rebzda, Julian Jarząb, Jerzy Mazzoll, Antoni Gralak.
PS. In the Circus, like at home, we don’t wear shoes, so if you’d like - bring your socks or slippers. If you have any questions - go ahead and ask!

There is no description yet.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser. Find out more.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser. Find out more.