Opis
Zaproszenie na wieczór taneczny 11.12.2021 godz. 19:00
wraz z imiennym podziekowaniem podczas przywitania gości
Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego, ul. Jazdów 1, Warszawa
Spektakle i etiudy choreograficzne:
"Cutthroat" / Karina Szutko / Polska
"RESET" / Igor Calonge Martinez / Hiszpania-Kraj Basków
„Y'a des choses ou avoir envie de dire des choses" / Léa Leclerc / Francja
Film:
„WoDA: Waterfall of Dance/Democratic/Dialog Actions” / Agata Życzkowska / Polska
------
"Cutthroat" / Karina Szutko / Polska
Choreografia i wykonanie: Karina Szutko
Solo „Cutthroat” to krótka praca choreograficzna młodej tancerki Kariny Szutko, która zdobyła pierwszą nagrodę w konkursie Solove 2021 w Pałacu Młodzieży w Warszawie.
„Chciałabym wyjść z cienia własnych myśli, lecz jestem przykuta do niego nieodwracalnie. Czasem mam ochotę krzyczeć, lecz czuję, że ktoś trzyma mnie za gardło. Odbiera spokój i jednocześnie daje nadzieję. Tym jest cutthroat. Niepewną siłą, żyjącą wewnątrz mnie, która ratuje i zabija jednocześnie. Czy da się od niej uciec? Czy w ogóle chcę od niej uciekać?”
KARINA SZUTKO
Tancerka, kompozytorka, graficzka. Gra na pianinie i gitarze. Tańczy w zespołach MBB i New Folk. Mistrzyni Europy w kategorii Carribean Show (Lyon 2017) oraz mistrzyni świata w kategorii Latin Show (Sarajewo 2019). Brała udział w spektaklu „Insta Show” w ramach projektu Centrum Sztuki Tańca w Warszawie w koncepcji i choreografii Magdaleny Przybysz i reżyserii Agaty Życzkowskiej, który był wybrany do programu Instytutu Muzyki i Tańca „Scena dla tańca 2019”. Była uczestniczką warsztatów „Podaj dalej taniec”, które prowadzili Dawid Żakowski i Ewelina Sobieraj (2019). Dwukrotnie zdobyła pierwszą nagrodę w konkursach Solove 2020 i Solove 2021 w Pałacu Młodzieży w Warszawie. Obecnie uczestniczy w projekcie „Viral Visions” w ramach programu Erasmus + (2021-2023). Jest autorką logo HOTELOKO movement makers.
----
"RESET" / Igor Calonge Martinez / Hiszpania-Kraj Basków
Praca RESET to niestrudzone poszukiwanie własnego stanu. Ma lekki wydźwięk porażki, którą wydycha do małego plastikowego pojemnika. W pojemniku tym przechowywana jest myśl, uczucie lub emocja. Stamtąd akcja wibruje. Droga, którą biegnie, połączona jest z ciałem. Ciało jest wentylatorem dmuchającym na różne części. To urządzenie wytwarzające wiatr, zachęca ciało do ruchu. Powietrze odtwarza akcję i z każdym oddechem wygrywa. Powietrze zamknięte w plastiku, rozszerza się, zbierając przy każdym wydechu pragnienie przetrwania, rozpoczęcia od nowa w innej przestrzeni, chęć widzenia, chęć życia, chęć tańca. Wolny, spokojny i cichy. Prezent, który otwiera się jak worek zawierający oddech ducha.
Taniec i choreografia: Igor Calonge Martinez
Dystrybucja: Beatriz Churruca
Czas: 11 minut
IGOR CALONGE MARTINEZ
Tancerz i choreograf. Współpracował z hiszpańskimi zespołami tańca: Provisional Danza, Cía. Daniel Abreu, Cía. Fernando Hurtado, Hojarasca Danza, Ciento cincuenta cuerdas. W tym okresie kontynuował również naukę w tanecznych prestiżowych szkołach hiszpańskich i europejskich. Mając za sobą bogatą karierę performera, w 2001 roku zaczął równolegle tworzyć własne choreografie małego formatu. Eksperymentował w sprzyjającym momencie twórczym, współpracując z różnymi kolektywami artystów i artystek, którzy rozwijali swoje prace w nieistniejącym już Arteleku Arts Centre w San Sebastián. W 2009 roku stworzył "Cielo rasO".
Cielo rasO jest zespołem tanecznym z siedzibą w Kraju Basków, terytorium o silnej własnej tożsamości kulturowej i artystycznej. Ta tożsamość i jej transformacja w kierunku współczesności jest podstawą pracy zespołu, który wykorzystuje tradycję, siłę ciała, opór, pierwotną walkę, symbolikę i poetykę. Zespół tworzy nowe rozwiązania inscenizacyjne dla tańca, które w konsekwencji generują nowy nurt artystyczny. Etyka zawodowa Cielo raso każe podchodzić artystom do sceny z dbałością o najmniejszy szczegół. Grupa koncentruje się na ciele, ruchu, człowieczeństwie, poprzez wierną i uczciwą pracę tancerzy i tancerek, którzy dążą do przekraczania własnych granic. W ich pracy w terenie istnieje wyraźny własny styl, który sprawia, że uch prace są rozpoznawalne, oraz osobisty język fizyczny, coś nowego i odważnego. Ich zaangażowanie stopniowo zyskało uznanie hiszpańskiej sceny twórczej. W ciągu ostatnich lat, kilkanascie kreacji udowodniło wartość intensywności ich pracy. Zespół prezentował swoje prace w Hiszpanii, Francji, Brazylii, Meksyku, Argentynie i Panamie.
Wspierani od 2010 roku przez Departament Kultury Rządu Baskijskiego, w 2014 roku zostali włączeni do Programu Konsolidacji Zespołów Tanecznych. Mają również wsparcie z obszaru kultury Regionalnego Rządu Gipuzkoa, Instytutu Baskijskiego Etxepare, Donostia Kultura-Gazteszena, Dantzagunea i DSS 2016.
----
"y'a des choses ou avoir envie de dire des choses" / Léa Leclerc / Francja
Spektakl taneczny z udziałem ciała, zaniedbanego partnera w świecie pandemii. Co się dzieje, gdy zostajemy sami z jego blaskiem? Następuje wtedy ewolucja jego części, która jest niezbędna w dobie kryzysu klimatyczego. Zdezorientowana dusza kobiecego ciała utknęła gdzieś w eleganckich pantoflach na szpilkach, które dziś trzeba odrzucić, aby przetrwać. Zostawiając swoje dawne rany, by ciało odpowiadało na nowe impulsy nowego popademicznego świata. Duch kobiecego ciała unosi się na łzach. Kto będzie mógł na nie spojrzeć?
Choreografia / wykonanie : Léa Leclerc
Kostiumy : Martine Guidi
Muzyka : Hugue Le Bars
Léa Leclerc
Trenowała taniec klasyczny u Catherine Lebrun, w 2015 roku dołączyła do Jeune Ballet d'Aquitaine. Tam doskonaliła swój styl z byłymi solistami Opéra National de Bordeaux, a także pracowała nad współczesnymi kreacjami z różnymi choreografami. W 2017 roku zdała egzamin z umiejętności technicznych w zakresie tańca współczesnego. W tym samym roku założyła kompanię taneczną Patchwork i stworzyła choreografię swojego pierwszego solo: „L'espace d'un temps”. Kreacja, która była prezentowana na różnych festiwalach ulicznych oraz na kilku platformach dla młodych choreografów. Kolejne jej kreacje to "Paul "et " Y'a des choses ou avoir envie de dire des choses ". Jednocześnie współpracuje jako z kolektywem AOI.
--------
„WoDA - Waterfall of Dance/Democratic/Dialog Actions” / Agata Życzkowska
Wideo inspirowane myślą na temat wody pitnej, która coraz częściej jest traktowana w różnych częściach świata jak "NIEBIESKIE ZŁOTO - BLUE GOLD". Skoro dostęp do wody pitnej to prawo każdego człowiek na Ziemi, to czy etyczne jest zarabianie na wodzie? Choreografie codzienności wodnej i kilka akcji.
Koncepcja, reżyseria, dramaturgia, montaż, głos: Agata Życzkowska
Performerzy: Bartłomiej Mamajek, Agata Życzkowska
Zdjęcia: Agata Życzkowska / Karina Szutko
Muzyka: Steve Coleman
Produkcja: HELIDARSTEA
Partnerzy: Fundacja Rozwoju Teatru 'NOWA FALA', HOTELOKO movement makers
Podziękowania: Bartłomiej Mamajek, Karina Szutko, Stanica Wodna "Czaple"
Czas: 8'41''
50 zł
50 zł
50 zł
50 zł
Aktualnie na zrzutce nie ma innych ofert/licytacji.
Zaproszenie na wieczór spektakli festiwalowy
50 zł
Kupione 1 z 1
Opis
Zaproszenie na wieczór taneczny 11.12.2021 godz. 19:00
wraz z imiennym podziekowaniem podczas przywitania gości
Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego, ul. Jazdów 1, Warszawa
Spektakle i etiudy choreograficzne:
"Cutthroat" / Karina Szutko / Polska
"RESET" / Igor Calonge Martinez / Hiszpania-Kraj Basków
„Y'a des choses ou avoir envie de dire des choses" / Léa Leclerc / Francja
Film:
„WoDA: Waterfall of Dance/Democratic/Dialog Actions” / Agata Życzkowska / Polska
------
"Cutthroat" / Karina Szutko / Polska
Choreografia i wykonanie: Karina Szutko
Solo „Cutthroat” to krótka praca choreograficzna młodej tancerki Kariny Szutko, która zdobyła pierwszą nagrodę w konkursie Solove 2021 w Pałacu Młodzieży w Warszawie.
„Chciałabym wyjść z cienia własnych myśli, lecz jestem przykuta do niego nieodwracalnie. Czasem mam ochotę krzyczeć, lecz czuję, że ktoś trzyma mnie za gardło. Odbiera spokój i jednocześnie daje nadzieję. Tym jest cutthroat. Niepewną siłą, żyjącą wewnątrz mnie, która ratuje i zabija jednocześnie. Czy da się od niej uciec? Czy w ogóle chcę od niej uciekać?”
KARINA SZUTKO
Tancerka, kompozytorka, graficzka. Gra na pianinie i gitarze. Tańczy w zespołach MBB i New Folk. Mistrzyni Europy w kategorii Carribean Show (Lyon 2017) oraz mistrzyni świata w kategorii Latin Show (Sarajewo 2019). Brała udział w spektaklu „Insta Show” w ramach projektu Centrum Sztuki Tańca w Warszawie w koncepcji i choreografii Magdaleny Przybysz i reżyserii Agaty Życzkowskiej, który był wybrany do programu Instytutu Muzyki i Tańca „Scena dla tańca 2019”. Była uczestniczką warsztatów „Podaj dalej taniec”, które prowadzili Dawid Żakowski i Ewelina Sobieraj (2019). Dwukrotnie zdobyła pierwszą nagrodę w konkursach Solove 2020 i Solove 2021 w Pałacu Młodzieży w Warszawie. Obecnie uczestniczy w projekcie „Viral Visions” w ramach programu Erasmus + (2021-2023). Jest autorką logo HOTELOKO movement makers.
----
"RESET" / Igor Calonge Martinez / Hiszpania-Kraj Basków
Praca RESET to niestrudzone poszukiwanie własnego stanu. Ma lekki wydźwięk porażki, którą wydycha do małego plastikowego pojemnika. W pojemniku tym przechowywana jest myśl, uczucie lub emocja. Stamtąd akcja wibruje. Droga, którą biegnie, połączona jest z ciałem. Ciało jest wentylatorem dmuchającym na różne części. To urządzenie wytwarzające wiatr, zachęca ciało do ruchu. Powietrze odtwarza akcję i z każdym oddechem wygrywa. Powietrze zamknięte w plastiku, rozszerza się, zbierając przy każdym wydechu pragnienie przetrwania, rozpoczęcia od nowa w innej przestrzeni, chęć widzenia, chęć życia, chęć tańca. Wolny, spokojny i cichy. Prezent, który otwiera się jak worek zawierający oddech ducha.
Taniec i choreografia: Igor Calonge Martinez
Dystrybucja: Beatriz Churruca
Czas: 11 minut
IGOR CALONGE MARTINEZ
Tancerz i choreograf. Współpracował z hiszpańskimi zespołami tańca: Provisional Danza, Cía. Daniel Abreu, Cía. Fernando Hurtado, Hojarasca Danza, Ciento cincuenta cuerdas. W tym okresie kontynuował również naukę w tanecznych prestiżowych szkołach hiszpańskich i europejskich. Mając za sobą bogatą karierę performera, w 2001 roku zaczął równolegle tworzyć własne choreografie małego formatu. Eksperymentował w sprzyjającym momencie twórczym, współpracując z różnymi kolektywami artystów i artystek, którzy rozwijali swoje prace w nieistniejącym już Arteleku Arts Centre w San Sebastián. W 2009 roku stworzył "Cielo rasO".
Cielo rasO jest zespołem tanecznym z siedzibą w Kraju Basków, terytorium o silnej własnej tożsamości kulturowej i artystycznej. Ta tożsamość i jej transformacja w kierunku współczesności jest podstawą pracy zespołu, który wykorzystuje tradycję, siłę ciała, opór, pierwotną walkę, symbolikę i poetykę. Zespół tworzy nowe rozwiązania inscenizacyjne dla tańca, które w konsekwencji generują nowy nurt artystyczny. Etyka zawodowa Cielo raso każe podchodzić artystom do sceny z dbałością o najmniejszy szczegół. Grupa koncentruje się na ciele, ruchu, człowieczeństwie, poprzez wierną i uczciwą pracę tancerzy i tancerek, którzy dążą do przekraczania własnych granic. W ich pracy w terenie istnieje wyraźny własny styl, który sprawia, że uch prace są rozpoznawalne, oraz osobisty język fizyczny, coś nowego i odważnego. Ich zaangażowanie stopniowo zyskało uznanie hiszpańskiej sceny twórczej. W ciągu ostatnich lat, kilkanascie kreacji udowodniło wartość intensywności ich pracy. Zespół prezentował swoje prace w Hiszpanii, Francji, Brazylii, Meksyku, Argentynie i Panamie.
Wspierani od 2010 roku przez Departament Kultury Rządu Baskijskiego, w 2014 roku zostali włączeni do Programu Konsolidacji Zespołów Tanecznych. Mają również wsparcie z obszaru kultury Regionalnego Rządu Gipuzkoa, Instytutu Baskijskiego Etxepare, Donostia Kultura-Gazteszena, Dantzagunea i DSS 2016.
----
"y'a des choses ou avoir envie de dire des choses" / Léa Leclerc / Francja
Spektakl taneczny z udziałem ciała, zaniedbanego partnera w świecie pandemii. Co się dzieje, gdy zostajemy sami z jego blaskiem? Następuje wtedy ewolucja jego części, która jest niezbędna w dobie kryzysu klimatyczego. Zdezorientowana dusza kobiecego ciała utknęła gdzieś w eleganckich pantoflach na szpilkach, które dziś trzeba odrzucić, aby przetrwać. Zostawiając swoje dawne rany, by ciało odpowiadało na nowe impulsy nowego popademicznego świata. Duch kobiecego ciała unosi się na łzach. Kto będzie mógł na nie spojrzeć?
Choreografia / wykonanie : Léa Leclerc
Kostiumy : Martine Guidi
Muzyka : Hugue Le Bars
Léa Leclerc
Trenowała taniec klasyczny u Catherine Lebrun, w 2015 roku dołączyła do Jeune Ballet d'Aquitaine. Tam doskonaliła swój styl z byłymi solistami Opéra National de Bordeaux, a także pracowała nad współczesnymi kreacjami z różnymi choreografami. W 2017 roku zdała egzamin z umiejętności technicznych w zakresie tańca współczesnego. W tym samym roku założyła kompanię taneczną Patchwork i stworzyła choreografię swojego pierwszego solo: „L'espace d'un temps”. Kreacja, która była prezentowana na różnych festiwalach ulicznych oraz na kilku platformach dla młodych choreografów. Kolejne jej kreacje to "Paul "et " Y'a des choses ou avoir envie de dire des choses ". Jednocześnie współpracuje jako z kolektywem AOI.
--------
„WoDA - Waterfall of Dance/Democratic/Dialog Actions” / Agata Życzkowska
Wideo inspirowane myślą na temat wody pitnej, która coraz częściej jest traktowana w różnych częściach świata jak "NIEBIESKIE ZŁOTO - BLUE GOLD". Skoro dostęp do wody pitnej to prawo każdego człowiek na Ziemi, to czy etyczne jest zarabianie na wodzie? Choreografie codzienności wodnej i kilka akcji.
Koncepcja, reżyseria, dramaturgia, montaż, głos: Agata Życzkowska
Performerzy: Bartłomiej Mamajek, Agata Życzkowska
Zdjęcia: Agata Życzkowska / Karina Szutko
Muzyka: Steve Coleman
Produkcja: HELIDARSTEA
Partnerzy: Fundacja Rozwoju Teatru 'NOWA FALA', HOTELOKO movement makers
Podziękowania: Bartłomiej Mamajek, Karina Szutko, Stanica Wodna "Czaple"
Czas: 8'41''
Pozostałe informacje
Kontakt
Zaloguj się , aby napisać do organizatora.
Wysyłka
50 zł
50 zł
50 zł
50 zł
Aktualnie na zrzutce nie ma innych ofert/licytacji.