Opis
Zaproszenie na otwarcie Festiwalu U:NEW 10.12.2021 godz. 19:00
wraz z imiennym podziekowaniem podczas przywitania gości
Centrum Promocji Kultury w Warszawie, ul. Podskarbińska 2
"Axiom of Choice" / HOTELOKO movement makers: Agata Życzkowska / Mirek Woźniak
„HUMAN DILEMMAS” / Maria Salwińska, Zuzanna Strugacz
"INFLATING" / Klara Szela
--------------
AXIOM OF CHOICE
Teoria AXIOM OF CHOICE zostaje przetworzona przez pryzmat tożsamości artystów w aspekcie społecznym i choreograficznym. Selektory, które wybierają, to łączące ich wątki wspólne jak pokolenie, stosunek do ekologii, liczby, feromony, grupa krwi, bycie odmieńcem czy zapach mandarynek z dzieciństwa. Aksjomat wyboru w sytuacji kryzysu klimatycznego i apokaliptycznych czasów jest teorią optymistyczną. Jej optymizm ma jednak szansę wybrzmieć jedynie w momencie spotkania.
Ludzie mogą być sobie bliżsi, niż mogliby sądzić. Zbiory wspólne i zbiory rozłączne tworzą pewnik wyboru. Wspólne odkrycia oparte o analizę zbiorów i liczb budują bliskość, a ta rozumiana jako organiczna potrzeba, wiedzie ku intymności. Głęboki wgląd w osobiste historie każdego z artystów pozwala im zanurzyć się we wzajemnej perspektywie. To owocuje mnogością pojawiania się wspólnych zbiorów – selektorów, które nierzadko demaskują ich najskrytsze pragnienia i lęki.
Choreografia powstaje ze zderzenia elementów ruchu autentycznego z retrospektywą scenicznych wcieleń i wspomnień performerów. Działanie budzi się na skutek skojarzeń z zapachami, które traktowane są jako swoista kapsuła czasu. Przenikanie się synkretycznych środków wyrazu, charakterystyczne dla kolektywu HOTELOKO movement makers, tworzy mozaikową strukturę performansu w wykonaniu Mirka Woźniaka i Agaty Życzkowskiej.
Spektakl otrzymał pierwszą nagrodę – Dużą Konsekwencję Teatralną na festiwalu IV Sopockie Konsekwencje Teatralne – 2020. Był także prezentowany na Sycylii w ramach Festival Internazionale Dissidanza w Palermo (2021).
AGATA ŻYCZKOWSKA
Aktorka, tancerka, reżyserka, producentka. Absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (2001). Studentka podyplomowych studiów w Instytucie Europeistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego: Dyplomacja Kulturalna.
Edukację taneczną i performatywną zdobywała pod okiem takich twórców i twórczyń jak: Nadia Kevan, Eugenio Barba, Abani Biswas, Jairo Cuesta, James Sloviak, Bruce Myers, Toshi Tsuchitor, Akira Matsui, Augusto Omolú, Ileana Citaristi, Gennadi Bogdanov, Ana Woolf, Raúl Iaiza, Claire Heggen, Yves Marc, Lina do Carmo, Thomas Leabhart, Ray Chung, Natalia Iwaniec, Michal Sayfan. Współpracowała z Fundacją Ciało/Umysł: m.in. była współproducentką i reżyserką castingu obsady oraz performerką w polskiej wersji spektaklu „The SHOW MUST GO ON” chor. Jérôme Bel (2011), a także jako performerka brała udział w projektach „Clean Room” Juana Domingueza (2013), „Family Affair” włoskiego kolektywu ZimmerFrei (2015) oraz zrealizowała autorski film w ramach projektu CU „21 artystów na 21 wiek” (2020). W latach 2016-2019 była dyrektorką projektu Centrum Sztuki Tańca w Warszawie, którego była także współautorką. Prezeska Fundacji Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ (od 2009). Od 2011 r. prowadzi kolektyw HOTELOKO movement makers, pod skrzydłami którego zrealizowała kilkanaście spektakli, m.in. we własnej koncepcji spektakle „Darklena”, „frau blush” i „Axiom of Choice” oraz w koncepcji i choreografii Magdaleny Przybysz - „Moi przyjaciele tańczą”, „Insta Show” i „Absolutely Fabulous Dancers”.
MIREK WOŹNIAK
Tancerz, wokalista - aktor musicalowy, choreograf, performer. Magister Warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego-kierunek Wychowanie Fizyczne. Uczeń warsztatowy m.in. Barbary Sier-Janik, Ewy Głowackiej, Henryka Jeża, Iwony Olszowskiej. Współtwórca kolektywu artystycznego "Kompania Primavera" wraz z Izą Szostak, Ramoną Nagabczyńską, Anną Hop, Szymonem Osińskim, pod kierownictwem Dariusza Lewandowskiego. Współpracował z Januszem Józefowiczem, Jarosławem Stańkiem, Mikołajem Mikołajczykiem, Natalią Korczakowską, Mają Kleczewską, Martą Ziółek, Ingą Plichowską, Sylwią Adamowicz. Obecnie bierze udział w spektaklach „Maria de Buenos Aires” w reż. Michała Znanieckiego i chor. Ingi Pilchowskiej oraz „Kinky Boots” w reż. Eweliny Piotrowiak i chor. Pauliny Andrzejewskiej. Wielokrotny uczestnik Międzynarodowego Festiwalu Baletowego w Miami. Zrealizował także choreografie m.in. do performansów „A kontra M” i „Woźniak/Łosik" oraz spektakli „Orfeusz i Euredyka" i „Kraina Niczyja". Wraz z Agatą Życzkowską współtworzy kolektyw HOTELOKO movement makers, w ramach którego zrealizował dwa spektakle: „Absolutely Fabulous Dancers” i „Axiom of Choice”.
HOTELOKO movement makers
Kolektyw HOTELOKO movement makers wyłonił się w 2016 r. z powstałego w 2011 r. Teatru HOTELOKO, którego założycielką jest reżyserka, aktorka, tancerka i producentka Agata Życzkowska. W latach 2016-2020 współtworzyła kolektyw z tancerką i choreografką, Magdaleną Przybysz. Od 2020 r. współtworzy kolektyw z tancerzem i choreografem, Mirkiem Woźniakiem. W 2021 r. dołączyła także tancerka i choreografka, Klara Szela. Agata Życzkowska współpracuje również z innymi artystami i artystkami, m.in. Wojciechem Grudzińskim, Joanną Chitruszko i Katarzyną Kafel. Artystka porusza się głównie w obszarze nowej choreografii i eksperymentu tanecznego. Tworzy projekty artystyczne, edukacyjne i społeczne dotykając takich tematów jak wspólnota, wolność, tolerancja, ekologia, prawa człowieka, edukacja, miasto. Współpracuje także z zagranicznymi partnerami. Kolektyw zrealizował następujące spektakle: ”frau/mujer/femme” (2016), „Moi przyjaciele tańczą”, (2016), „Absolutely Fabulous Dancers” (2017, re-work 2019), „Darklena” (2018), „Insta Show” (2018), „frau blush” (2018) i "Axiom of Choice" (2019), które są zapraszane na festiwale w Polsce i za granicą (Mandala Performance Festival/Wrocław, Festiwal Kalejdoskop/Białystok, Festival Localize/Potsdam, Art Weekend w Białymstoku, Festival Quartiers Danses/Montreal, Festival Dances-Cités/Carcassonne, Festival Internazionale Dissidanza/Palermo). Kolektyw otrzymał nagrodę jury „Coup de Coeur” za oryginalność spektaklu „Absolutely Fabulous Dancers” na Festiwalu Quartiers Danses w Montrealu (2019) oraz pierwszą nagrodę – Dużą Konsekwencję Teatralną na IV Festiwalu Sopockie Konsekwencje Teatralne za spektakl „Axiom of Choice” (2020).
Kolektyw HOTELOKO movement makers wypracował swój własny język, nieco freakowy styl taneczny stawiający na różnorodność wynikającą z odmiennych korzeni artystów.
Agata Życzkowska pracuje głównie na wątkach tożsamościowych z wykorzystaniem ruchu autentycznego i ruchu codziennego, metod interaktywnych, pracy na zespół, emocji i refleksji oraz multimedialności. W jej świecie królują cekiny, które pojawiają się w każdym spektaklu. Lśnienie jest zamierzonym obrazem, a definiuje je zdanie: „Mieszkam w cekinowej kuli”.
Mirek Woźniak sam definiuje się jako artysta działający na pograniczu różnych dziedzin sztuki. Tworzy kreacje scenicznie na styku tańca, śpiewu i aktorstwa. Opiera się o techniki improwizacji flying low, animal movement, contact improvisation, ale również bazuje na swojej autorskiej metodzie permanentnego przepływu, którą nazywa „liquid spirit”.
Dlaczego HOTELOKO? Ponieważ kolektyw z założenia nie ma swojej stałej siedziby i jest otwarty na podróż, ciągłe przemieszczanie się (HOTEL), a także stawia na szaleństwo (hiszp. loco - czytaj loko -szalony) oraz zwraca uwagę na zapisane w oku doświadczenie i szczerość (OKO).
Dlaczego movement makers? Ponieważ głównym narzędziem opowiadania jest ruch, chociaż kolektyw śmiało wplata w swoje spektakle również słowa, obraz i muzykę. Wytwarzanie ruchu i dopracowana struktura choreograficzna dramaturgii są jednak zawsze wiodące.
HOTELOKO movement makers realizuje spektakle, które dotykają rzeczywistości. Dramaturgia powstaje z inspiracji dzisiejszym światem w Polsce, w Europie i na świecie. Cechą charakterystyczną prac kolektywu jest nieprzewidywalność i angażowanie widzów do udziału w spektaklach. W wielu scenach to właśnie publiczność performatywnie współtworzy świat wraz z artystami. Główną ideą jest zacieranie granicy pomiędzy widzami a performerami, odwracanie ról oraz gra z oczekiwaniami. Najważniejszym kryterium jest kryterium szczerości. Twórcy pracują głównie w Warszawie, ale także współpracują z zagranicznymi partnerami m.in. w ramach projektów „Dance Higways” i „Viral Visions” realizowanych w ramach programu Erasmus+ (Francja, Hiszpania, Niemcy, Norwegia, Włochy, Austria, Chorwacja). Spektakle prezentują w języku polskim i angielskim.
-----
„HUMAN DILEMMAS” / Maria Salwińska, Zuzanna Strugacz
Choreografia i wykonanie: Maria Salwińska, Zuzanna Strugacz
Utwór jest introspekcją wewnętrznych dylematów (konwersacji), z którymi każdy z nas ma doczynienia każdego dnia, o każdej godzinie i w każdej minucie. A ty, czym się kierujesz? Sercem czy Rozumem?
„Choreografia stworzona na Konkurs zorganizowany przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS z inicjatywy Sekcji Autorów Dzieł Choreograficznych”
MARIA SALWIŃSKA
Jest profesjonalną tancerką, obecnie zatrudnioną w Zespole "Mazowsze" i realizującą się pod każdym kątem artystycznym i tanecznym. W 2020 roku rozpoczęła studia magisterskie na kierunku Choreografia i Teoria Tańca na UMFC w Warszawie. Wcześniej, spędziła rok w konserwatorium Trinity Laban w Londynie na kierunku Taniec Współczesny, uczestniczyła w Eastman Summer Intensive 2019 w Antwerpii oraz w ARTDance International Dance Program w Barcelonie. Odbyła także staż w Székesfehérvári Balett Színház na Węgrzech. Nieustannie rozwija swoje umiejętności i zdobywa doświadczenie, uczestnicząc w zagranicznych warsztatach i projektach. W 2019 wystawiła w Krakowie swój pierwszy performance taneczny "FEMINOW. Femininity. Now", poruszający aspekt kobiecości i sensualności. W tym roku została zaproszona do wystąpienia w programie telewizyjnym „Scena Taneczna” oraz uczestniczyła w koncertach UMFC, prezentując własne choreografie solowe i grupowe.
ZUZANNA STRUGACZ
Dyplomowana tancerka, ukończyła Krakowska Akademię Tańca L'Art de la Danse, swoją edukację kontynuowała w Performing Arts Research and Training Studios (P. A. R. T. S.) w Brukseli, a następnie w Elephant in The Black Box Junior Company w Madrycie występując wraz z zespołem w choreografiach Jean Philippe Dury („La Bella Durmiente”, „Romeu i Julieta”) oraz Marco Goecke („Nichts”). Aktualnie współpracuje z B'cause Dance Company przy najnowszej produkcji "Cicho, ciszej, zgiełk" w chor. Bartka Woszczyńskiego. Zuzanna jest również tegoroczną stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego XVIII edycji Programu Młoda Polska na rok 2021.
-----
"INFLATING" / KLARA SZELA / Polska
Spektakl powstał z inspiracji wystawą głośnego artysty młodego pokolenia, Oskara Zięty, który zdobył uznanie światowej publiczności. Przyciągające swym blaskiem lustrzane powierzchnie, bioniczne konstrukcje i organiczne formy to znaki rozpoznawcze twórczości Oskara Zięty. Artystyczne obiekty i rzeźby, inspirowane formami zaczerpniętymi z natury, dzięki zastosowaniu parametrycznych metod projektowania, otrzymują materialną formę w procesie „kontrolowanej” utraty kontroli. Na podstawie procesu kształtowania stali za pomocą sprężonego powietrza (FiDU) powstała praca „INFLATING”, bezpośrednio odnosząca się do wspomnianej technologii, a pośrednio do próby poznania samego twórcy poprzez obcowanie z jego dziełami. Dzięki technologii FiDU zimna stal zyskuje oryginalny wygląd i niezwykłą wytrzymałość, tak samo ciało, które samo w sobie nie ma wyrazu, dzięki „napompowaniu” ruchem staje się wyjątkowe. Jeden z obiektów Zięty o nazwie „Tafla mirrors” pozwala rzeczywistym obiektom wydłużać się i wyginać, dzięki czemu poprzez odbicia można uzyskać efekt optycznego powiększenia oraz zniekształcenia ruchu. Nazwa projektu bezpośrednio nawiązuje do nazwy wystawy, ze względu na fakt, że pomysł zrodził się w trakcie wernisażu i potem - podczas bliższej próby zrozumienia zamysłu twórcy. Zięta zaznacza, że ostateczna forma podąża za procesem produkcyjnym. Performance „INFLATING” także w swojej formie podąża za procesem. Proces ten polega na odwzorowaniu kształtu rzeźby, wewnętrznego przepływu energii obiektu (wytwarzanej podczas pompowania) , na którym skupiona zostaje uwaga, głównie za pomocą zmysłu wzroku oraz indywidualnych przeżyć związanych z patrzeniem. Projekt jest próbą odpowiedzi na pytanie „ czy poprzez kontakt z dziełem można zbliżyć się do samego jego twórcy?” Znalezienie odpowiedzi na to pytanie oparte zostało na samym pojęciu procesu.
Konc
epcja, choreografia i wykonanie: Klara Szela
Współpraca: Agata Życzkowska / Mirek Woźniak
Projekt kostiumu: Karolina Buszczak
Wideo i foto: Adrian Bystroń / Michał Borys / Aleksandra Włodarczyk / Dawid Wiecheć
Muzyka: Colin Stetson & Sarah Neufled
Koprodukcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’
Premiera: 15.05.2021 / Festival Internazionale Dissidanza / Palermo
KLARA SZELA
Tancerka, choreografka, performerka. Ukończyła Szkołę Choreografii w Krakowie z tytułem choreograf i instruktor tańca współczesnego (2019). Ukończyła kurs choreografii eksperymentalnej w Centrum w Ruchu w Warszawie pod okiem choreografek Marysi Stokłosy, Renaty Piotrowskiej-Auffret i Magdaleny Ptasznik (2021). Studentka Wydziału Orientalistycznego o kierunku Koreanistyka na Uniwersytecie Warszawskim. Była uczestniczką warsztatów, które prowadził choreograf Thierry Verger metodą MODAL UNDERGROUND w Centrum Sztuki Tańca w Warszawie. Uczyła się stylu hip-hop w Egurolla Dance Studio w Krakowie. Brała także udział w wielu warsztatach z technik takich jak florwork, kontakt improwizacja, popping. Uczęszczała na regularne zajęcia ze stylu Gaga prowadzonego przez Gosię Mielech w Poznaniu. Ukończyła dwumiesięczny kurs z podstaw BYF "Beat Ya Feet Basics & History program" pod okiem Alana "Morningstar" Piotrowskiego i jest nową członkiną BYF Nation. Praktykuje taniec w East Side Dance Academy w Warszawie. Brała udział w trzech projektach prowadzonych przez choreografa i tancerza Stefano Silvino: "BezEmpatia" (2020), „Prawie JestTeam” (2021) i „Secret Act” (2021) oraz w spektaklu Marty Kosieradzkiej „Afrykańskie Baśnie”- projekt teatru tańca inspirowany tradycyjnymi opowieściami Afryki (2021). Wraz z Mateuszem Pindelskim przygotowała choreografię „Drowning from Splendor” na wydarzenie Fala Tańca, organizowanego w ramach II Kongresu Tańca w Warszawie przez Fundację Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ (2020). Choreografię tę także prezentowała podczas Nocy Tańca w Warszawie (2020). Zrealizowała solo pt. „Inflating” inspirowane obiektami i rzeźbami Oskara Zięty, które miało premierę na Festiwalu Internazionale Dissidanza w Palermo (2021). Zrealizowała performans we współpracy z Marcinem Miętusem pt. „bez tytułu” jako echo po wystawie Lauri Paweli „Psiakość” w ramach Performatywnej Przestrzeni Wspólnej w Warszawie (2021). Była stypendystką Projektu Performatywnego prowadzonego przez Andrew Wassa w ramach 12 edycji Warsaw CI FLOW (2021). Wystąpiła w performansie "Don't Stop Me Now" w koncepcji Agaty Życzkowskiej w ramach 20. edycji Festiwalu Ciało/Umysł w Warszawie (2021). Brała udział w projekcie i pokazie Akademii Tańca Zawirowania „Zatrzymane”, pracując pod okiem choreografki Karoliny Kroczak (2021). Wraz z Mileną Suską przygotowała choreografię „well come” na wydarzenie Sceny CST dla Młodych, organizowanego przez Fundację Artystyczną PERFORM (2021). Obecnie jest uczestniczką kolejnej, VI edycji Kursu Choreografii w Centrum organizowanej przez Fundację Burdąg.
Rozpoczęła także współpracę z warszawskim kolektywem HOTELOKO movement makers, w ramach którego współpracuje z Agatą Życzkowską i Mirkiem Woźniakiem. Wspólnie zrealizowali premierę "EXTINCTION" w koncepcji Agaty Życzkowskiej (2021). Jest także uczestniczką projektu HOTELOKO movement makers „Dance Higways” w programie Erasmus+ (2020-2022).
50 zł
50 zł
50 zł
Kupione 1 z 1
50 zł
Aktualnie na zrzutce nie ma innych ofert/licytacji.
Zaproszenie na otwarcie Festiwalu U:NEW - spektakle AXIOM OF CHOICE i INFLATING
50 zł
Opis
Zaproszenie na otwarcie Festiwalu U:NEW 10.12.2021 godz. 19:00
wraz z imiennym podziekowaniem podczas przywitania gości
Centrum Promocji Kultury w Warszawie, ul. Podskarbińska 2
"Axiom of Choice" / HOTELOKO movement makers: Agata Życzkowska / Mirek Woźniak
„HUMAN DILEMMAS” / Maria Salwińska, Zuzanna Strugacz
"INFLATING" / Klara Szela
--------------
AXIOM OF CHOICE
Teoria AXIOM OF CHOICE zostaje przetworzona przez pryzmat tożsamości artystów w aspekcie społecznym i choreograficznym. Selektory, które wybierają, to łączące ich wątki wspólne jak pokolenie, stosunek do ekologii, liczby, feromony, grupa krwi, bycie odmieńcem czy zapach mandarynek z dzieciństwa. Aksjomat wyboru w sytuacji kryzysu klimatycznego i apokaliptycznych czasów jest teorią optymistyczną. Jej optymizm ma jednak szansę wybrzmieć jedynie w momencie spotkania.
Ludzie mogą być sobie bliżsi, niż mogliby sądzić. Zbiory wspólne i zbiory rozłączne tworzą pewnik wyboru. Wspólne odkrycia oparte o analizę zbiorów i liczb budują bliskość, a ta rozumiana jako organiczna potrzeba, wiedzie ku intymności. Głęboki wgląd w osobiste historie każdego z artystów pozwala im zanurzyć się we wzajemnej perspektywie. To owocuje mnogością pojawiania się wspólnych zbiorów – selektorów, które nierzadko demaskują ich najskrytsze pragnienia i lęki.
Choreografia powstaje ze zderzenia elementów ruchu autentycznego z retrospektywą scenicznych wcieleń i wspomnień performerów. Działanie budzi się na skutek skojarzeń z zapachami, które traktowane są jako swoista kapsuła czasu. Przenikanie się synkretycznych środków wyrazu, charakterystyczne dla kolektywu HOTELOKO movement makers, tworzy mozaikową strukturę performansu w wykonaniu Mirka Woźniaka i Agaty Życzkowskiej.
Spektakl otrzymał pierwszą nagrodę – Dużą Konsekwencję Teatralną na festiwalu IV Sopockie Konsekwencje Teatralne – 2020. Był także prezentowany na Sycylii w ramach Festival Internazionale Dissidanza w Palermo (2021).
AGATA ŻYCZKOWSKA
Aktorka, tancerka, reżyserka, producentka. Absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (2001). Studentka podyplomowych studiów w Instytucie Europeistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego: Dyplomacja Kulturalna.
Edukację taneczną i performatywną zdobywała pod okiem takich twórców i twórczyń jak: Nadia Kevan, Eugenio Barba, Abani Biswas, Jairo Cuesta, James Sloviak, Bruce Myers, Toshi Tsuchitor, Akira Matsui, Augusto Omolú, Ileana Citaristi, Gennadi Bogdanov, Ana Woolf, Raúl Iaiza, Claire Heggen, Yves Marc, Lina do Carmo, Thomas Leabhart, Ray Chung, Natalia Iwaniec, Michal Sayfan. Współpracowała z Fundacją Ciało/Umysł: m.in. była współproducentką i reżyserką castingu obsady oraz performerką w polskiej wersji spektaklu „The SHOW MUST GO ON” chor. Jérôme Bel (2011), a także jako performerka brała udział w projektach „Clean Room” Juana Domingueza (2013), „Family Affair” włoskiego kolektywu ZimmerFrei (2015) oraz zrealizowała autorski film w ramach projektu CU „21 artystów na 21 wiek” (2020). W latach 2016-2019 była dyrektorką projektu Centrum Sztuki Tańca w Warszawie, którego była także współautorką. Prezeska Fundacji Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ (od 2009). Od 2011 r. prowadzi kolektyw HOTELOKO movement makers, pod skrzydłami którego zrealizowała kilkanaście spektakli, m.in. we własnej koncepcji spektakle „Darklena”, „frau blush” i „Axiom of Choice” oraz w koncepcji i choreografii Magdaleny Przybysz - „Moi przyjaciele tańczą”, „Insta Show” i „Absolutely Fabulous Dancers”.
MIREK WOŹNIAK
Tancerz, wokalista - aktor musicalowy, choreograf, performer. Magister Warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego-kierunek Wychowanie Fizyczne. Uczeń warsztatowy m.in. Barbary Sier-Janik, Ewy Głowackiej, Henryka Jeża, Iwony Olszowskiej. Współtwórca kolektywu artystycznego "Kompania Primavera" wraz z Izą Szostak, Ramoną Nagabczyńską, Anną Hop, Szymonem Osińskim, pod kierownictwem Dariusza Lewandowskiego. Współpracował z Januszem Józefowiczem, Jarosławem Stańkiem, Mikołajem Mikołajczykiem, Natalią Korczakowską, Mają Kleczewską, Martą Ziółek, Ingą Plichowską, Sylwią Adamowicz. Obecnie bierze udział w spektaklach „Maria de Buenos Aires” w reż. Michała Znanieckiego i chor. Ingi Pilchowskiej oraz „Kinky Boots” w reż. Eweliny Piotrowiak i chor. Pauliny Andrzejewskiej. Wielokrotny uczestnik Międzynarodowego Festiwalu Baletowego w Miami. Zrealizował także choreografie m.in. do performansów „A kontra M” i „Woźniak/Łosik" oraz spektakli „Orfeusz i Euredyka" i „Kraina Niczyja". Wraz z Agatą Życzkowską współtworzy kolektyw HOTELOKO movement makers, w ramach którego zrealizował dwa spektakle: „Absolutely Fabulous Dancers” i „Axiom of Choice”.
HOTELOKO movement makers
Kolektyw HOTELOKO movement makers wyłonił się w 2016 r. z powstałego w 2011 r. Teatru HOTELOKO, którego założycielką jest reżyserka, aktorka, tancerka i producentka Agata Życzkowska. W latach 2016-2020 współtworzyła kolektyw z tancerką i choreografką, Magdaleną Przybysz. Od 2020 r. współtworzy kolektyw z tancerzem i choreografem, Mirkiem Woźniakiem. W 2021 r. dołączyła także tancerka i choreografka, Klara Szela. Agata Życzkowska współpracuje również z innymi artystami i artystkami, m.in. Wojciechem Grudzińskim, Joanną Chitruszko i Katarzyną Kafel. Artystka porusza się głównie w obszarze nowej choreografii i eksperymentu tanecznego. Tworzy projekty artystyczne, edukacyjne i społeczne dotykając takich tematów jak wspólnota, wolność, tolerancja, ekologia, prawa człowieka, edukacja, miasto. Współpracuje także z zagranicznymi partnerami. Kolektyw zrealizował następujące spektakle: ”frau/mujer/femme” (2016), „Moi przyjaciele tańczą”, (2016), „Absolutely Fabulous Dancers” (2017, re-work 2019), „Darklena” (2018), „Insta Show” (2018), „frau blush” (2018) i "Axiom of Choice" (2019), które są zapraszane na festiwale w Polsce i za granicą (Mandala Performance Festival/Wrocław, Festiwal Kalejdoskop/Białystok, Festival Localize/Potsdam, Art Weekend w Białymstoku, Festival Quartiers Danses/Montreal, Festival Dances-Cités/Carcassonne, Festival Internazionale Dissidanza/Palermo). Kolektyw otrzymał nagrodę jury „Coup de Coeur” za oryginalność spektaklu „Absolutely Fabulous Dancers” na Festiwalu Quartiers Danses w Montrealu (2019) oraz pierwszą nagrodę – Dużą Konsekwencję Teatralną na IV Festiwalu Sopockie Konsekwencje Teatralne za spektakl „Axiom of Choice” (2020).
Kolektyw HOTELOKO movement makers wypracował swój własny język, nieco freakowy styl taneczny stawiający na różnorodność wynikającą z odmiennych korzeni artystów.
Agata Życzkowska pracuje głównie na wątkach tożsamościowych z wykorzystaniem ruchu autentycznego i ruchu codziennego, metod interaktywnych, pracy na zespół, emocji i refleksji oraz multimedialności. W jej świecie królują cekiny, które pojawiają się w każdym spektaklu. Lśnienie jest zamierzonym obrazem, a definiuje je zdanie: „Mieszkam w cekinowej kuli”.
Mirek Woźniak sam definiuje się jako artysta działający na pograniczu różnych dziedzin sztuki. Tworzy kreacje scenicznie na styku tańca, śpiewu i aktorstwa. Opiera się o techniki improwizacji flying low, animal movement, contact improvisation, ale również bazuje na swojej autorskiej metodzie permanentnego przepływu, którą nazywa „liquid spirit”.
Dlaczego HOTELOKO? Ponieważ kolektyw z założenia nie ma swojej stałej siedziby i jest otwarty na podróż, ciągłe przemieszczanie się (HOTEL), a także stawia na szaleństwo (hiszp. loco - czytaj loko -szalony) oraz zwraca uwagę na zapisane w oku doświadczenie i szczerość (OKO).
Dlaczego movement makers? Ponieważ głównym narzędziem opowiadania jest ruch, chociaż kolektyw śmiało wplata w swoje spektakle również słowa, obraz i muzykę. Wytwarzanie ruchu i dopracowana struktura choreograficzna dramaturgii są jednak zawsze wiodące.
HOTELOKO movement makers realizuje spektakle, które dotykają rzeczywistości. Dramaturgia powstaje z inspiracji dzisiejszym światem w Polsce, w Europie i na świecie. Cechą charakterystyczną prac kolektywu jest nieprzewidywalność i angażowanie widzów do udziału w spektaklach. W wielu scenach to właśnie publiczność performatywnie współtworzy świat wraz z artystami. Główną ideą jest zacieranie granicy pomiędzy widzami a performerami, odwracanie ról oraz gra z oczekiwaniami. Najważniejszym kryterium jest kryterium szczerości. Twórcy pracują głównie w Warszawie, ale także współpracują z zagranicznymi partnerami m.in. w ramach projektów „Dance Higways” i „Viral Visions” realizowanych w ramach programu Erasmus+ (Francja, Hiszpania, Niemcy, Norwegia, Włochy, Austria, Chorwacja). Spektakle prezentują w języku polskim i angielskim.
-----
„HUMAN DILEMMAS” / Maria Salwińska, Zuzanna Strugacz
Choreografia i wykonanie: Maria Salwińska, Zuzanna Strugacz
Utwór jest introspekcją wewnętrznych dylematów (konwersacji), z którymi każdy z nas ma doczynienia każdego dnia, o każdej godzinie i w każdej minucie. A ty, czym się kierujesz? Sercem czy Rozumem?
„Choreografia stworzona na Konkurs zorganizowany przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS z inicjatywy Sekcji Autorów Dzieł Choreograficznych”
MARIA SALWIŃSKA
Jest profesjonalną tancerką, obecnie zatrudnioną w Zespole "Mazowsze" i realizującą się pod każdym kątem artystycznym i tanecznym. W 2020 roku rozpoczęła studia magisterskie na kierunku Choreografia i Teoria Tańca na UMFC w Warszawie. Wcześniej, spędziła rok w konserwatorium Trinity Laban w Londynie na kierunku Taniec Współczesny, uczestniczyła w Eastman Summer Intensive 2019 w Antwerpii oraz w ARTDance International Dance Program w Barcelonie. Odbyła także staż w Székesfehérvári Balett Színház na Węgrzech. Nieustannie rozwija swoje umiejętności i zdobywa doświadczenie, uczestnicząc w zagranicznych warsztatach i projektach. W 2019 wystawiła w Krakowie swój pierwszy performance taneczny "FEMINOW. Femininity. Now", poruszający aspekt kobiecości i sensualności. W tym roku została zaproszona do wystąpienia w programie telewizyjnym „Scena Taneczna” oraz uczestniczyła w koncertach UMFC, prezentując własne choreografie solowe i grupowe.
ZUZANNA STRUGACZ
Dyplomowana tancerka, ukończyła Krakowska Akademię Tańca L'Art de la Danse, swoją edukację kontynuowała w Performing Arts Research and Training Studios (P. A. R. T. S.) w Brukseli, a następnie w Elephant in The Black Box Junior Company w Madrycie występując wraz z zespołem w choreografiach Jean Philippe Dury („La Bella Durmiente”, „Romeu i Julieta”) oraz Marco Goecke („Nichts”). Aktualnie współpracuje z B'cause Dance Company przy najnowszej produkcji "Cicho, ciszej, zgiełk" w chor. Bartka Woszczyńskiego. Zuzanna jest również tegoroczną stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego XVIII edycji Programu Młoda Polska na rok 2021.
-----
"INFLATING" / KLARA SZELA / Polska
Spektakl powstał z inspiracji wystawą głośnego artysty młodego pokolenia, Oskara Zięty, który zdobył uznanie światowej publiczności. Przyciągające swym blaskiem lustrzane powierzchnie, bioniczne konstrukcje i organiczne formy to znaki rozpoznawcze twórczości Oskara Zięty. Artystyczne obiekty i rzeźby, inspirowane formami zaczerpniętymi z natury, dzięki zastosowaniu parametrycznych metod projektowania, otrzymują materialną formę w procesie „kontrolowanej” utraty kontroli. Na podstawie procesu kształtowania stali za pomocą sprężonego powietrza (FiDU) powstała praca „INFLATING”, bezpośrednio odnosząca się do wspomnianej technologii, a pośrednio do próby poznania samego twórcy poprzez obcowanie z jego dziełami. Dzięki technologii FiDU zimna stal zyskuje oryginalny wygląd i niezwykłą wytrzymałość, tak samo ciało, które samo w sobie nie ma wyrazu, dzięki „napompowaniu” ruchem staje się wyjątkowe. Jeden z obiektów Zięty o nazwie „Tafla mirrors” pozwala rzeczywistym obiektom wydłużać się i wyginać, dzięki czemu poprzez odbicia można uzyskać efekt optycznego powiększenia oraz zniekształcenia ruchu. Nazwa projektu bezpośrednio nawiązuje do nazwy wystawy, ze względu na fakt, że pomysł zrodził się w trakcie wernisażu i potem - podczas bliższej próby zrozumienia zamysłu twórcy. Zięta zaznacza, że ostateczna forma podąża za procesem produkcyjnym. Performance „INFLATING” także w swojej formie podąża za procesem. Proces ten polega na odwzorowaniu kształtu rzeźby, wewnętrznego przepływu energii obiektu (wytwarzanej podczas pompowania) , na którym skupiona zostaje uwaga, głównie za pomocą zmysłu wzroku oraz indywidualnych przeżyć związanych z patrzeniem. Projekt jest próbą odpowiedzi na pytanie „ czy poprzez kontakt z dziełem można zbliżyć się do samego jego twórcy?” Znalezienie odpowiedzi na to pytanie oparte zostało na samym pojęciu procesu.
Konc
epcja, choreografia i wykonanie: Klara Szela
Współpraca: Agata Życzkowska / Mirek Woźniak
Projekt kostiumu: Karolina Buszczak
Wideo i foto: Adrian Bystroń / Michał Borys / Aleksandra Włodarczyk / Dawid Wiecheć
Muzyka: Colin Stetson & Sarah Neufled
Koprodukcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’
Premiera: 15.05.2021 / Festival Internazionale Dissidanza / Palermo
KLARA SZELA
Tancerka, choreografka, performerka. Ukończyła Szkołę Choreografii w Krakowie z tytułem choreograf i instruktor tańca współczesnego (2019). Ukończyła kurs choreografii eksperymentalnej w Centrum w Ruchu w Warszawie pod okiem choreografek Marysi Stokłosy, Renaty Piotrowskiej-Auffret i Magdaleny Ptasznik (2021). Studentka Wydziału Orientalistycznego o kierunku Koreanistyka na Uniwersytecie Warszawskim. Była uczestniczką warsztatów, które prowadził choreograf Thierry Verger metodą MODAL UNDERGROUND w Centrum Sztuki Tańca w Warszawie. Uczyła się stylu hip-hop w Egurolla Dance Studio w Krakowie. Brała także udział w wielu warsztatach z technik takich jak florwork, kontakt improwizacja, popping. Uczęszczała na regularne zajęcia ze stylu Gaga prowadzonego przez Gosię Mielech w Poznaniu. Ukończyła dwumiesięczny kurs z podstaw BYF "Beat Ya Feet Basics & History program" pod okiem Alana "Morningstar" Piotrowskiego i jest nową członkiną BYF Nation. Praktykuje taniec w East Side Dance Academy w Warszawie. Brała udział w trzech projektach prowadzonych przez choreografa i tancerza Stefano Silvino: "BezEmpatia" (2020), „Prawie JestTeam” (2021) i „Secret Act” (2021) oraz w spektaklu Marty Kosieradzkiej „Afrykańskie Baśnie”- projekt teatru tańca inspirowany tradycyjnymi opowieściami Afryki (2021). Wraz z Mateuszem Pindelskim przygotowała choreografię „Drowning from Splendor” na wydarzenie Fala Tańca, organizowanego w ramach II Kongresu Tańca w Warszawie przez Fundację Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ (2020). Choreografię tę także prezentowała podczas Nocy Tańca w Warszawie (2020). Zrealizowała solo pt. „Inflating” inspirowane obiektami i rzeźbami Oskara Zięty, które miało premierę na Festiwalu Internazionale Dissidanza w Palermo (2021). Zrealizowała performans we współpracy z Marcinem Miętusem pt. „bez tytułu” jako echo po wystawie Lauri Paweli „Psiakość” w ramach Performatywnej Przestrzeni Wspólnej w Warszawie (2021). Była stypendystką Projektu Performatywnego prowadzonego przez Andrew Wassa w ramach 12 edycji Warsaw CI FLOW (2021). Wystąpiła w performansie "Don't Stop Me Now" w koncepcji Agaty Życzkowskiej w ramach 20. edycji Festiwalu Ciało/Umysł w Warszawie (2021). Brała udział w projekcie i pokazie Akademii Tańca Zawirowania „Zatrzymane”, pracując pod okiem choreografki Karoliny Kroczak (2021). Wraz z Mileną Suską przygotowała choreografię „well come” na wydarzenie Sceny CST dla Młodych, organizowanego przez Fundację Artystyczną PERFORM (2021). Obecnie jest uczestniczką kolejnej, VI edycji Kursu Choreografii w Centrum organizowanej przez Fundację Burdąg.
Rozpoczęła także współpracę z warszawskim kolektywem HOTELOKO movement makers, w ramach którego współpracuje z Agatą Życzkowską i Mirkiem Woźniakiem. Wspólnie zrealizowali premierę "EXTINCTION" w koncepcji Agaty Życzkowskiej (2021). Jest także uczestniczką projektu HOTELOKO movement makers „Dance Higways” w programie Erasmus+ (2020-2022).
Pozostałe informacje
Kontakt
Zaloguj się , aby napisać do organizatora.
Wysyłka
50 zł
50 zł
50 zł
Kupione 1 z 1
50 zł
Aktualnie na zrzutce nie ma innych ofert/licytacji.