Co się dzieje po zgłoszeniu zrzutki? Czyli jak zapewniamy bezpieczeństwo Waszych środków

Napisano 1 czerwca, 2022. Aktualizacja: 19 sierpnia, 2024.
Co się dzieje po zgłoszeniu zrzutki? Czyli jak zapewniamy bezpieczeństwo Waszych środków

Bardzo często zgłaszacie nam zrzutki, które - Waszym zdaniem - nie powinny znaleźć się na naszej platformie. Czas od zgłoszenia płynie, zrzutka nie znika, a Wy zastanawiacie się, co robimy w tej sprawie… Co się dzieje po zgłoszeniu zrzutki? Jak wyglądają nasze procedury? Dlaczego nie wszystko możemy Wam powiedzieć? Na te pytania odpowiemy w dzisiejszym artykule.

Co warto nam zgłaszać?

Nasz regulamin pozwala użytkownikom zbierać na każdy cel - zarówno takich jak leczenie, jak i spełnianie marzeń np. podróż życia... Dopóki opis zrzutki jest zgodny z prawdą, a jej cel nie jest zabroniony przez przepisy prawa, nie mamy powodu, żeby reagować. Ten temat opisaliśmy szerzej również we wcześniejszym artykule. Zrzutka może zostać przez nas zablokowana, a nawet usunięta, jeśli:

  • Cel zrzutki jest zakazany przez obowiązujące prawo - dzieje się tak na przykład w przypadku zbiórek na organizację gry hazardowej przez osobę nieposiadającą zezwolenia, na pokrycie grzywny lub mandatu lub na tworzenie “wehikułów finansowych”, które mogły być zakwalifikowane jako piramida finansowa. Więcej na ten temat przeczytasz w tym artykule.
  • Opis zrzutki narusza obowiązujące prawo - gdy np. nawołuje do nienawiści, czy stanowi pochwałę przestępstwa lub wzywa do jego popełnienia.
  • Cel zrzutki jest fałszywy - jeżeli posiadasz informacje, które mogą przekonać nas o tym, że dana zbiórka stanowi próbę oszustwa – zdecydowanie nam je zgłoś. Wszystkie próby oszustw dokonywanych na portalu traktujemy bardzo poważnie.
  • Gdy Organizator zrzutki nie przekazuje środków na deklarowany przez siebie cel - szczególnie istotne przy wszczęciu tego typu weryfikacji są dla nas informacje otrzymane bezpośrednio od Beneficjentów zrzutek, którzy wskazują, że Organizator wbrew deklaracjom powstrzymuje się od przekazywania im środków lub wydatkowania pieniędzy na ich rzecz. 

Pamiętaj jednak, że nasz portal jest neutralny światopoglądowo, co oznacza, że nie ingerujemy w cele prowadzonych u nas zrzutek, o ile nie naruszają one zasad wyznaczonych przez prawo lub nasz regulamin. Z tego powodu zgłoszenia, z których wynika, że jedynym zastrzeżeniem do danej zrzutki są odmienne poglądy zgłaszającego od tych prezentowanych przez organizatora, nie są przez nas uwzględniane.

Co się dzieje po zgłoszeniu?

Jeśli otrzymane przez nas zgłoszenie jest zasadne, niezwłocznie kontaktujemy się z Organizatorem i rozpoczynamy proces weryfikacji opisu zrzutki. W tym czasie, organizator nie ma możliwości wypłaty zebranych środków. Dzięki temu Wasze pieniądze są bezpieczne i z całą pewnością nie trafią w ręce oszusta. Sama weryfikacja ma na celu potwierdzenie, że wskazany w opisie zrzutki cel jest prawdziwy. Aby możliwość wypłat została odblokowana, organizator musi załączyć odpowiednie dokumenty, które mają na celu potwierdzić prawdziwość opisu zrzutki. Więcej o tym, jak wygląda sama weryfikacja napisaliśmy w tym wpisie

Zobacz krótki film i sprawdź jak prosty jest proces weryfikacji.

Jeżeli otrzymamy zgłoszenie dotyczące zweryfikowanej zrzutki, a została już z niej wypłacona część środków, możemy również poprosić o przesłanie dokumentów potwierdzających, że środki zostały wydane na wskazany w opisie cel, tj. np. rachunków czy potwierdzeń przelewu..

Jeśli Organizator zrzutki nie prześle wymaganej dokumentacji lub złożona dokumentacja nie rozwieje wątpliwości naszego Działu Bezpieczeństwa, konto może zostać zablokowane. Jeśli nie otrzymamy wymaganych dokumentów w odpowiednim terminie, a zrzutka nie przejdzie pomyślnie weryfikacji, zgromadzone środki są zwracane Wpłacającym. Ponadto jeżeli mamy uzasadnione podejrzenie, że dana zrzutka stanowiła przestępstwo (np. oszustwo), przypadek taki zgłaszamy odpowiednim organom. 


Czy zgłaszający dowie się, dlaczego zrzutka nie została usunięta?

Jako Krajowa Instytucja Płatnicza jesteśmy zobowiązani do zachowania tajemnicy zawodowej dostawcy usług płatniczych. Na mocy ustawy, wszystkie dokumenty przekazywane nam przez użytkowników są poufne. Nie możemy zatem nikomu udzielić informacji na temat tego, jakie dokumenty otrzymaliśmy w procesie weryfikacji, ani nawet na jakim etapie weryfikacji jest zrzutka.

Dlatego też odpowiedzią dla zgłaszającego będzie aktualny status zrzutki. Jeśli zrzutka nie została usunięta ani zablokowana, oznacza to, że organizator dostarczył nam wymagane dokumenty.

Niestety, nie możemy informować Was dlaczego dana zrzutka nie została usunięta. Ale to nie znaczy, że Wasze zgłoszenie nie zostało przez nas sprawdzone. Na zrzutka.pl nieustannie czuwamy nad bezpieczeństwem Waszych środków. Ze względu na obowiązujące przepisy prawa, po prostu w niektórych sytuacjach nie możemy Was informować o szczegółach sprawy, dlatego musicie zaufać naszym decyzjom. Jesteśmy wdzięczni za Waszą czujność i każde zgłoszenie traktujemy bardzo poważnie.



Facebook Twitter