Choć nasz regulamin w większości przypadków zabrania zmiany celu trwającej zrzutki, znalazły się w nim wyjątki, dedykowane najbardziej nieprzewidywalnym sytuacjom. Dowiedz się, kiedy można zmienić cel zrzutki i jak to zrobić, zgodnie z regulaminem zrzutka.pl.
Jak zapewne wiecie, nasz Dział Obsługi Klienta weryfikuje nie tylko dane Organizatorów, ale również prawdziwość celów wskazanych w opisach zrzutek, jak i wydatkowanie zgromadzonych środków zgodnie z tymi celami. Informacje kiedy i w jaki sposób to robimy znajdziesz we wcześniejszym wpisie
Jeśli cel Twojej zrzutki stał się niemożliwy do zrealizowania nie udawaj, że wszystko jest w porządku. Weryfikacja opisu zrzutki nie musi być jednorazowa i wcale nie jest zarezerwowana dla Organizatorów zbierających ogromne kwoty - każdą zrzutkę można zgłosić do naszego Działu Obsługi Klienta. Pamiętaj, że prowadzenie zbiórki, której cel jest fałszywy stanowi wprowadzenie w błąd wspierających, a działanie to może wypełniać znamiona przestępstwa oszustwa. Dlatego warto wiedzieć co należy zrobić, kiedy cel zrzutki stanie się nierzeczywisty z przyczyn niezależnych od Organizatora.
Kiedy można zmienić cel zrzutki?
Nasz regulamin przewiduje 2 sytuacje, w których zmiana celu zrzutki jest dopuszczalna. Są to:
- Brak możliwości zrealizowania pierwotnie ustalonego celu zrzutki z przyczyn obiektywnych i niezależnych od Organizatora.
- Utrata zdolności prawnej przez Beneficjenta, czyli śmierć lub uznanie za zmarłą w przypadku osoby fizycznej lub wykreślenie z odpowiedniego rejestru albo likwidacja w przypadku osoby prawnej.
W obu przypadkach Organizator zrzutki musi niezwłocznie skontaktować się z naszym działem Obsługi Klienta i zadeklarować, czy chce zmienić cel zrzutki, czy zwrócić pieniądze wpłacającym, bez ponoszenia dodatkowych opłat. Zwykle o tym, że cel zrzutki stał się niemożliwy do zrealizowania dowiadujemy się pierwsi, bezpośrednio od jej organizatora. W takim przypadku automatycznie realizujemy zwroty do Wpłacających, którzy o nie poproszą, do momentu, kiedy Organizator zadeklaruje, czy chce zmienić cel zrzutki, czy też nie.
Rozumiemy, że życie bywa przewrotne i zdarzają się sytuacje, w których nawet najlepszy plan nagle musi się zmienić. Czasem są one przykre, a czasem wręcz przeciwnie - widzieliśmy już radosne historie, w których szalenie drogie operacje cudem udawało się wykonać na NFZ, lub okazywały się w ogóle niepotrzebne. Niezależnie od przyczyny braku możliwości zrealizowania celu zrzutki zrzutki, pamiętaj, że organizator zbierający na konkretny, określony w opisie zrzutki cel, nie może przeznaczyć pieniędzy na nic innego! Jeśli Twój cel stał się nierealny, zmień cel zrzutki lub zwróć pieniądze wpłacającym - dowiedz się, jak to zrobić!
Jak zwrócić pieniądze wpłacającym bez dodatkowych opłat?
Jeśli z przyczyn obiektywnych i niezależnych od Ciebie, nie możesz już zrealizować celu zrzutki, niezwłocznie poinformuj nas o tym fakcie, wysyłając mail z adresu, przy pomocy którego logujesz się do portalu zrzutka.pl. Opowiedz nam co się stało i zaznacz w treści wiadomości, że prosisz o wykonanie zwrotów środków, które zostały na koncie zrzutki, na rzecz Wspierających. Zweryfikujemy otrzymane informacje i Twoja rola się zakończy - zrealizujemy zwroty, a Ty nie poniesiesz żadnych kosztów.
Jak zmienić cel zrzutki?
A może chcesz przeznaczyć pieniądze na inny, ważny cel? Jeśli Twój cel stał się niemożliwy do zrealizowania możesz to zrobić, po kontakcie z naszym działem Obsługi Klienta. Ta procedura jest nieco dłuższa i wymaga uzyskania zgody wpłacających, ale bez obaw - we wszystkim Ci pomożemy.
Aby zmienić cel zrzutki, w pierwszej kolejności skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta. Poinformuj nas, dlaczego chcesz zmienić cel zrzutki i prześlij do weryfikacji treść nowego opisu, zawierającego informację o przyczynie zmiany i nowym celu zrzutki. Po odebraniu Twojej wiadomości natychmiast przystąpimy do działania. W pierwszej kolejności, ze względów bezpieczeństwa, zablokujemy wpłaty i wypłaty na Twojej zrzutce oraz wyślemy do wszystkich wpłacających wiadomości z informacją o zmianie celu Twojej zrzutki. Od tej chwili wpłacający będą mieli 2 tygodnie na poinformowanie nas, czy chcą otrzymać zwrot wpłaconych środków. W takiej sytuacji realizujemy zwroty do wpłacających w 100% za darmo. Wpłaty na Twoją zrzutkę odblokujemy natychmiast po zmianie opisu zrzutki. Po upływie 2 tygodni odblokujemy również wypłaty, abyś mógł zrealizować swój nowy cel.
Na pierwszy rzut oka, opisany proces może wydawać się nieco skomplikowany. Procedura zmiany celu zrzutki nie należy do najkrótszych, ale dzięki temu wpłacający mogą czuć się u nas bezpiecznie. Pamiętaj, że nasz Dział Obsługi Klienta przeprowadzi Cię przez wszystkie etapy zmiany celu zrzutki - nawet na chwilę nie będziesz z tym sam/a! Wybierając nowy cel zrzutki, nasi organizatorzy najczęściej decydują się na wsparcie rodziny beneficjenta lub pomoc innej osobie, zmagającej się z podobnymi problemami. Dzięki temu ich praca włożona w zebranie środków nie idzie na marne, a pomoc dociera tam, gdzie jest najbardziej potrzebna!
Istnieje jeszcze jeden, bardzo smutny przypadek, w którym zrzutka musi się zakończyć. Jest nim śmierć organizatora zrzutki. W tej sytuacji pojawia się pytanie, kto ma prawo do zgromadzonych środków? I jak to w prawie bywa, odpowiedź brzmi - to zależy. Jeśli chcesz wiedzieć od czego, sprawdź ostatnią część artykułu.
Kto otrzyma zgromadzone środki w przypadku śmierci organizatora zrzutki?
Analizując tę przykrą sytuację, musimy pamiętać, że zbiórki prywatne dzielą się zasadniczo na 2 kategorie: zbiórki dla beneficjentów oraz zbiórki na prywatne cele organizatorów.
W przypadku zbiórki dla beneficjenta sprawa jest prosta - to jemu należą się zgromadzone pieniądze, gdyż od początku były dla niego zbierane. To, że zbiórka nie może być kontynuowana, w tym przypadku w żaden sposób nie wpływa na jej cel. W momencie otrzymania informacji o śmierci organizatora, nasz Dział Obsługi Klienta blokuje wypłaty z rachunku zrzutki i kontaktuje się z beneficjentem, w celu pozyskania jego numeru rachunku bankowego. Beneficjent ma 2 tygodnie na udzielenie odpowiedzi, od momentu wysłania przez nas wiadomości mailowej. Jeśli tego nie zrobi, zwrócimy środki wpłacającym.W przypadku zbiórki na prywatne cele organizatora, zastosowanie znajdą przepisy prawa spadkowego. Pieniądze gromadzone w serwisie zrzutka.pl od samego początku akcji stanowią bowiem własność organizatora i podlegają dziedziczeniu. W tej sytuacji, po otrzymaniu informacji o śmierci organizatora zbiórki, nasz dział Dział Obsługi Klienta blokuje wypłaty z rachunku zrzutki do czasu zweryfikowania decyzji lub orzeczeń właściwych organów (np aktu notarialnego potwierdzającego dziedziczenie).
Spadkobiercy zmarłego Organizatora generalnie są uprawnieni do wypłaty całości środków zgromadzonych na Wirtualnym Rachunku Organizatora Zrzutki zorganizowanej na prywatne cele zmarłego Organizatora. W przypadku, gdy po śmierci Organizatora uprawnionych do spadku po nim jest kilku spadkobierców, mogą oni wyznaczyć spośród siebie jedną osobę, która dokona wypłaty całości środków na swój rachunek bankowy. W takiej sytuacji nie ingerujemy w rozliczenie wypłat dokonywanych przez wyznaczonego spadkobiercę. Jeśli spadkobiercy nie będą w stanie dojść do porozumienia, konto należące do zmarłego Organizatora pozostanie zablokowane, a wypłata ewentualnych środków nastąpi po otrzymaniu przez nas dokumentu wskazującego kwoty przysługujące poszczególnym spadkobiercom (dział spadku). Po wypłacie środków usuniemy konto nieżyjącego organizatora.
Podobał Ci się ten artykuł? Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najnowsze wpisy co dwa tygodnie na swojego maila!