id: spjw93

Iron Fortress: Path to Glory, rozwój autorskiej gry planszowej

Iron Fortress: Path to Glory, rozwój autorskiej gry planszowej

Our users created 1 221 685 fundraisers and raised 1 336 018 091 zł

What will you fundraise for today?

Description

Iron Fortress: Path to Glory, to autorska gra, zaprojektowana w całości przez dwójkę braci, Bartosza i Michała Koczorowskich, których ambicją jest nie tylko tworzyć, ale też wydać na własną rękę grę i powołać do życia nową, polską firmę wydawniczą.  

EnoKRoU1QVNp5HvL.png


IRON FORTESS


Nad zniszczonymi krainami Pustkowi góruje wieczna ciemność, a gęste, czarne chmury rozpościerają się po całym niebie. W tym, nieprzychylnym ludzkości świecie rządzą siły, z którymi człowiek nie może wygrać, a stawiać mu bez ustanku czoła. Ludzie skryli się w Miastach-Fortecach i zza wielkich murów wyglądają na przerażający świat. Co z ludźmi, których wykluczono, albo nie dostąpili szczęścia i nie zostali przyjęci we względnie bezpiecznych miastach?


Dla tych biednych dusz jedyną iskierką nadziei są Obrońcy, gildia zrzeszająca bohaterów, którzy bez ustanku stają naprzeciw złu, by oczyścić świat z plugastwa. Bezimienni bohaterowie, kapłani, awanturnicy i przestępcy stają naprzeciw ciemności, by dostąpić chwały! 

fwwa1SS0qlQV6DLB.jpg


TRUDNE POCZĄTKI


Ponad 3 lata temu w naszych głowach zrodził się pomysł, który powoli stawał się ambitnym projektem. Od najmłodszych lat fascynowały nas gry planszowe, role play, komputerowe, karciane oraz figurkowe i ukształtowały one w nas marzenie, by samemu stać się częścią tego świata. 


Nasza praca rozpoczęła się od wymyślenia mechaniki do gry, gdyż świat, w którym miała się rozgrywać, istniał już od bardzo dawna w naszych głowach. Postawiliśmy na grę planszową, w wyobraźni widzieliśmy dużą planszę, figurki i karty. Długie lata, pracując po godzinach, łącząc pracę, studia i zarywając kolejne noce, powoli, lecz skrupulatnie dopracowaliśmy wszystkie aspekty gry, a że był to nasz pierwszy projekt, to działaliśmy poniekąd w ciemno. Z czasem, cały pomysł nabierał koloru, a wraz z nim rosła nasza ekscytacja, aż w końcu rozpoczęliśmy testy. 


Brak doświadczenia sprawił, że projekt musiał wielokrotnie przejść modernizację i duże zmiany, jednak z każdą nabywaną wiedzą, owoce naszej pracy były coraz bardziej zadowalające. 

JjMG3WHGNfMPBPyn.jpg

yWlkP0RvnK2uGgW4.pngŚWIATEŁKO W TUNELU


W 2022 roku postanowiliśmy wyjść ze strefy komfortu i poza barami planszówkowymi oraz graniem między znajomymi i przypadkowymi graczami, wyruszyliśmy na konwenty. Rozegraliśmy wiele partii na imprezach tj. Hikari w Poznaniu i Planszówki w Spodku, gdzie z bagażem nowych doświadczeń i masą pozytywnego feedbacku, mogliśmy doszlifować mechaniki i poprawić kilka niedostrzeżonych przez nas problemów.


Poza standardową i najprzyjemniejszą pracą, od 1,5 roku szukaliśmy też producenta, który podejmie się współpracy i pozwoli nam ominąć konwencjonalne wydawnictwo. Chcemy, by ten projekt rozwinął naszą niezależną działalność, a nie jedynie dodał cegiełkę do wielkiego portfolio korporacji.


W konsekwencji jesteśmy już niemal gotowi, lecz pojawił się ostatni problem, którego bez WASZEGO wsparcia, nie będziemy w stanie przeskoczyć!

DiDIbgmc8jgS5CBn.jpg

Zwiastun, który zobaczyliście został wykonany bez udziału osób trzecich, kosztował nas jedynie czas, chęci i ciężką pracę.


POMÓWMY O PIENIĄDZACH, CZYLI NA CO ZBIERAMY?


Niestety, choć można założyć sobie najbardziej ambitne plany, to później brutalna rzeczywistość nas weryfikuje. Rok temu zainwestowaliśmy w pierwszy wstępny prototyp, aby móc go zaprezentować na wydarzeniach planszówkowych. Jakość produktu była współmierna do niższej ceny, ręcznie wykonana i niezadowalająca, ale na pierwsze spojrzenie - jak najbardziej akceptowalna.


Teraz czas na solidny projekt z firmą, która jest w stanie zrealizować nasze ostateczne plany, jednak by rozpocząć poważne zbiórki, potrzebujemy recenzji. Zbieramy na zamówienie 20 kopii gry, wykonanych w dobrej jakości, które zamierzamy wysłać do recenzentów, by zbudować solidną podstawę do promocji naszego przedsięwzięcia i pozyskać inwestorów na zrealizowanie projektu.


Dlaczego tak dużo? Produkcja, nawet niewielkiej liczby gier wiąże się dla producenta z wieloma kosztami, a my po znalezieniu odpowiedniej firmy i przeprowadzeniu czteromiesięcznej konsultacji i negocjacji zdołaliśmy uzyskać aktualną kwotę przy odpowiadających nam warunkach współpracy. My z tej kwoty nie zatrzymujemy dla siebie ani grosza i jesteśmy gotowi ponieść dodatkowe, nieprzewidziane koszta. 


Do kwoty wlicza się również zamówienie figurek wysokiej jakości oraz część wysyłki do polskich, jak i zagranicznych recenzentów. 

Lokalizacja

pn1hvTShoyNcXGuS.png

91lzL5fRVXz64y3Y.pngO NAS


Całość projektu prowadzona jest przez dwójkę braci.


Michał Koczorowski - Opracował finalną oprawę graficzną całej gry, przygotował modele 3D figurek, zaprojektował mapę, instrukcję oraz materiały marketingowe. Zajął się również przetłumaczeniem gry na język angielski.


Bartosz Koczorowski - wymyślił świat, w którym odbędzie się gra, jej fabułę i wstępny projekt mechaniki gry. Rozpisał całe lore, którego będzie sporo w finalnym produkcie oraz przygotował wstępne grafiki koncepcyjne.


HAUNTIC STUDIO S.C. - W ramach prowadzenia działalności i dla przejrzystości naszych działań, w grudniu 2022 roku założyliśmy Spółkę Cywilną pod nazwą Hauntic Studio i jesteśmy zarejestrowani w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

UvSq4bTmXJ3o10It.png

Ow2m30TlzixFPz1X.jpgO PRODUKCIE


Co najważniejsze, pieniądze, które otrzymamy, nie idą na koncept, czy naszą pracę nad grą (ponieważ te koszta już ponieśliśmy), tylko na realny marketing i pomoc w promowaniu naszej nowej marki i promocji Polski na świecie w dziedzinie planszówek.


Finalny projekt będzie się składać z:

  • Pudełka
  • Mapy (o wymiarach około 80 × 50 cm)
  • 6 Kart Postaci
  • 6 Kart Ekwipunku
  • 180 Kart
  • 40 Tokenów 
  • 10 Kości
  • 12 Pionków
  • Modeli do pobrania w formacie STL


W wersji rozszerzonej:

  • Wysokiej jakości figurek


vdYYABKtMKobrYr5.jpg

qvo5vKcLYMlinQAl.jpg

5A875gqm5jhYK9SL.jpg


Specjalne podziękowania dla ELDRVAK za pozwolenie na użycie muzyki.

https://www.youtube.com/watch?v=eB6DCu4uLCo


Gra będzie posiadać polską i angielską wersję językową, a sam produkt finalnie ma być sprzedawany na terenie UE. Premiera przewidziana już na 2023! 






There is no description yet.

There is no description yet.

Location

The world's first card for receiving payments. The Payment Card.
The world's first card for receiving payments. The Payment Card.
Find out more

Offers/auctions 5

Buy, Support.

Buy, Support. Read more

Created by Organiser:
Donation & Thanks
Pełnowymiarowa grafika z instrukcji wysłana na maila.
Dziękujemy za wsparcie! Za ten gest otrzymasz od nas pełnowymiarową grafikę, którą wyślemy Ci na maila wraz z podziękowaniami.
50 zł

Sold: 7

Ended
Donation & Thanks
Pocztówka z podpisem twórców
Jesteś wielki! Dzięki Tobie zbliżymy się do celu, a za Twoje wsparcie otrzymasz od nas pocztówkę z podziękowaniami i podpisem twórców.
100 zł

Sold: 4

Ended
Donation & Thanks
Karta z podpisem twórców
Jesteś wspaniały! W zamian za Twoją hojność otrzymasz od nas kartę z pierwszej serii prototypów, podpisaną przez twórców gry. Chociaż to niewiele, to ...
300 zł

Sold: 1 out of 15

Ended
Donation & Thanks
Dwie grafiki koncepcyjne
Jesteś cudowny! Za Twoje wsparcie otrzymasz od nas dwie ręcznie rysowane grafiki koncepcyjne, autorstwa Bartosza Koczorowskiego. Na podstawie pierwsze...
500 zł
Ended
Donation & Thanks
Rysunek od autora grafik na zamówienie (Digital Painting)
Jesteś niesamowity! Dzięki Tobie robimy duży krok do celu i w zamian za to oferujemy Ci wyjątkowy rysunek, który wykona dla Ciebie Michał Koczorowski....
1000 zł

Sold: 1 out of 5

Ended

Donations 25

 
Damian
0 zł
Returned
 
Julia Głuszek
0 zł
Returned
 
Baba Dana
0 zł
Returned
 
Klaudia Mrowca
0 zł
Returned
 
Mariusz
0 zł
Returned
 
Lucyna
0 zł
Returned
 
Rafcio
0 zł
Returned
 
Macie talent, oby wyszło
0 zł
Returned
 
To będzie dobre
0 zł
Returned
 
Fan
0 zł
Returned
See more

Comments 6

 
2500 characters