id: vzbnjm

Załóżmy wspólnie rajdowy team!

Załóżmy wspólnie rajdowy team!

Inactive donations - the required operation of the Organiser of the fundraiser. If you are an Organiser - log in and take the required action.

Our users created 1 233 622 fundraisers and raised 1 371 016 543 zł

What will you fundraise for today?

Description

Zbieramy pieniądze na stworzenie teamu rajdowego i uczciwego warsztatu samochodowego dla ludzi.

Rajdy w odróżnieniu od wyścigów nie polegają na bezpośredniej rywalizacji między zawodnikami (ściganiu się między sobą), lecz na pojedynczym pokonywaniu specjalnie przygotowanych odcinków ulic, dróg leśnych, polnych itp. w jak najkrótszym czasie (tzw. odcinków specjalnych albo w skrócie OS-ów). Oprócz kierowcy, obok zasiada pilot, który ma w notatkach szczegółowo opisaną całą trasę i w czasie pokonywania odcinków specjalnych czyta z wyprzedzeniem, co czeka na najbliższych kilkuset metrach. Jest to bardzo niebezpieczny sport, ponieważ samochody osiągają prędkości dochodzące do 200 km/h na wąskich, nierównych ulicach, duktach leśnych, czy polnych wybojach. Cała trasa jest zamknięta dla ruchu oraz specjalnie zabezpieczona przed wtargnięciem kibiców, którzy obserwują zmagania z za taśmy. Pokonywanie odcinków specjalnych jest dużo bardziej niebezpieczne, niż zmagania na torach wyścigowych, które są wyposażone w bariery energochłone, równą i utwardzoną nawierzchnię asfaltową oraz na których nie ma przeszkód. Na rajdowym odcinku specjalnym czyha wiele niebezpieczeństw takich jak przydrożne słupy, drzewa, szykany, rowy, budynki, a nawet akweny wodne, w których można zakończyć jazdę. Aby pojazd biorący udział w takich zmaganiach wytrzymał trud przejazdu przez poszczególe OS-y, musi być doskonale przygotowany. Silnik, hamulce, zawieszenie, odpowiednie pasy bezpieczeństwa i fotele, a także wzmocnienie całej karoserii przez obspawanie i montaż klatki bezpieczeństwa. Dodatkowo wiele kompletów opon na różne warunki - często nazywanych czarnym złotem rajdów - to tylko część rzeczy, które składają się na koszt udziału w rajdzie. Adrenalina podczas jazdy rozpędzonym samochodem rajdowym sięga zenitu. W Polsce może nie jest to tak popularny sport, jak np. w Skandynawii, jednak posiada rzeszę stałych wiernych od lat kibiców - jak my. Utrata drugiego tytułu mistrza Świata przez Colina Mcrae w 2001 roku, spowodowana potężnym wypadkiem przed samym końcem rajdu. Zepsuty silnik Carlosa Sainza na kilkaset metrów przed metą, który zabrał mu trzeci tytuł mistrza globu w 1998 r., czy spektakularny wypadek Tommiego Makinnena w rajdzie Argentyny i totalnie zniszczony samochód który podczas wielokrotnego rolowania przeleciał nad głową stojącemu obok trasy człowiekowi w 2002 roku - to tylko kilka wydarzeń sprzed wielu lat, które wspominamy do dziś.

Oto film z przejazdu dobrze nam znanego Roberta Kubicy w najwyższej światowej klasie rajdowej WRC (rajd Meksyku w 2014 roku): https://www.youtube.com/watch?v=Y_gbJ-reZ-g

Maciej i Dominik - jesteśmy dwójką przyjaciół, którzy poznali się na forum samochodowym kilka lat temu. Nie wyobrażamy sobie życia bez motoryzacji i możemy o tym rozmawiać bez przerwy. Wpadliśmy na pomysł, żeby spróbować swoich sił w sporcie samochodowym i zbudować albo kupić gotowy samochód rajdowy do udziału w zmaganiach na terenie Polski. Na początku chcielibyśmy zacząć od KJS-ów, czyli tak zwanej konkursowej jazdy samochodem, która stanowi pierwszy krok w karierze kierowcy i pilota rajdowego. Budowa czy też zakup samochodu rajdowego, którym można by było bezpiecznie brać udział w tej dyscyplinie, niestety słono kosztuje. Chcemy na początek mały kompaktowy samochód z napędem na przednią oś, manualną skrzynią biegów i silnikiem wolnossącym o pojemności 1.6. Początkująca ekipa niestety nie może liczyć za bardzo na sponsora w postaci firmy, która w zamian za oklejenie rajdówki swoim logiem, może wspomóc zespół. Przeważnie nasze wiadomości z propozycją współpracy są pozostawiane bez odpowiedzi. Rajdy to ciągłe wydatki, postanowiliśmy zadbać o to, aby z czasem się usamodzielnić i uniezależnić finansowo. W uzupełnieniu do naszych planów rajdowych, chcemy stworzyć warsztat samochodowy, który będzie zapewniał nam stałe źródło dochodu oraz obsługę naszego samochodu. Mamy umiejętności związane z mechaniką i potrafimy robić zaawansowane rzeczy przy samochodach. W pierwszej kolejności stawiamy na uczciwe podejście do klienta i naprawę tego, co da się naprawić, a nie natychmiastową wymianę i generowanie kosztów. Zbyt dużo jest nieuczciwych warsztatów w naszej rzeczywistości. My chcielibyśmy stawiać na najwyższą jakość świadczonych usług i uczciwość wobec osób, które powierzą nam swoje samochody. Zdajemy sobie sprawę z odpowiedzialności, jaka będzie na nas ciążyć w związku z oddaniem klientowi pojazdu, który go bezpiecznie i bezproblemowo dowiezie do celu. Moglibyśmy robić naprawy bieżące, okresową obsługę, modyfikacje oraz konserwacje pojazdów. Jednak warsztat to sprzęt, sprzęt to wydatki, a więc zapotrzebowanie się powiększa. Podnośnik samochodowy, wyważarka do kół, urządzenie do ustawiania geometrii, kompresor, czy nawet wiele pojedynczych drobnych narzędzi, to tylko część zaopatrzenia, które powinno być na stanie w takim warsztacie. Mamy niewielkie zaplecze narzędzi na potrzeby własne, ale to za mało, żeby założyć działalność gospodarczą i przyjmować klientów.

Zdecydowaliśmy w związku z tym połączyć pomysł udziału w rajdach i założenia warsztatu oraz zebrać kapitał na oba te przedsięwzięcia. Będziemy wdzięczni wszystkim z Państwa, którzy zdecydują się wesprzeć nas w tych działaniach. Każdy będzie mógł liczyć na indywidualne podziękowania utrwalone na samochodzie rajdowym. Wspierające nas osoby, które będą miały do nas niedaleko lub będą gotowe przyjechać będą mogły liczyć na rabaty przy naprawach ich pojazdów.

Nasze zapotrzebowanie oszacowaliśmy na 250 000 zł., które pozwoliłyby pokryć koszt zakupu nowych urządzeń do warsztatu, budowę albo zakup używanej rajdówki oraz pojazdu dostawczego z przyczepą, którym moglibyśmy przewozić samochód na zawody lub holować uszkodzone pojazdy do warsztatu. Jest to kwota, która pozwoli nam wystartować.

Poniżej podajemy link do filmu, w którym zawodnik przybliża koszty związane z udziałem w rajdach samochodowych: https://www.youtube.com/watch?v=4uwEVdjc1Y8 Jest to oczywiście dużo wyższy poziom, niż ten, od którego my chcemy zacząć, ale każdy z Państwa może zorientować się, ile czynników składa się na uprawianie takiego sportu.

Nie jesteśmy w stanie opisać dokładnie całego projektu, ponieważ wiele rzeczy jest uzależnionych od wysokości funduszy, jakie nam się uda zebrać, a także wszelkich innych kwestii, które mogą się pojawić w trakcie przygotowań. Nie podejmowaliśmy - jak dotąd - takiego przedsięwzięcia, dlatego wiele jeszcze musimy się nauczyć. Jednak mamy plany, które będziemy się starać wcielić w życie, aby odnieść sukces.

W przypadku jakichkolwiek pytań, zachęcamy do kontaktu z nami, a postaramy się wyjaśnić wszelkie kwestie związane z naszym przedsięwzięciem. Każdy wpłacający będzie miał prawo do informacji na co zostają przeznaczone podarowane nam pieniądze. Mamy nadzieję, że znajdą się wśród Państwa osoby, które w tej czy innej formie zechcą wspomóc nasz projekt i zrealizować tym samym nasze marzenie, a może i swoje własne marzenie o stworzeniu teamu rajdowego.

Serdecznie zapraszamy do współpracy i przeżycia razem z nami wspaniałej rajdowej przygody!

Maciej i Dominik

English below:

Zbieramy pieniądze na stworzenie teamu rajdowego i uczciwego warsztatu samochodowego dla ludzi.

There is no description yet.

There is no description yet.

Download apps
Download the Zrzutka.pl mobile app and fundraise for your goal wherever you are!
Download the Zrzutka.pl mobile app and fundraise for your goal wherever you are!