Druk 5000 gazet z plakatami Pawła Sky'a -
eMOcJE katalog uliczny
Druk 5000 gazet z plakatami Pawła Sky'a -
eMOcJE katalog uliczny
Our users created 1 221 851 fundraisers and raised 1 336 473 490 zł
What will you fundraise for today?
Updates1
-
Piotr Rymarczyk (socjolog, pisarz, działacz społeczny) „Sztuka plakatu z natury jest zatem twórczością głęboko zanurzoną w czasoprzestrzeni codziennego życia. Plakat wszak funkcjonuje przede wszystkim nie w galerii, ale na ulicy. Z kolei efemeryczność tego medium, nietrwałość papieru narażonego na destrukcyjne wpływy atmosferyczne, sprawiają, że plakat nie ma szans na wiecznotrwałość pomników. Znakomicie nadaje się natomiast do nadążania za tym, co bieżące, do dawania wyrazu pulsowi czasów. (…) Krytyczny charakter prezentowanej twórczości siłą rzeczy nadaje jej nieco pesymistyczne zabarwienie. Przedstawiane na wystawie plakaty ukazują bowiem destrukcyjny wpływ, jaki na człowieka i świat wywierają warunki społeczne. Pesymizmowi towarzyszy jednak nuta optymizmu znajdująca wyraz chociażby we wspomnianym zamiłowaniu do zabaw słowami czy skłonności do posługiwania się radosną, ludyczną formą graficzną. I o ile pesymizm Pawła odnosi się do oceny obecnej rzeczywistości, o tyle jego optymizm można odczytywać, jako wyraz wiary w to, że – jak pisał Sir Alfred Tennyson, największy poeta postromantyzmu wiktoriańskiego – „na szukanie lepszego świata nie jest jeszcze za późno”. fragment tekstu (sierpień 2018) „Plakaty Pawła Sky’a – anarchoartystyczna utopia w działaniu” towarzyszący wystawie „eMOcJE”, OFFSIDE, Warszawa, 2018 cały tekst ? http://www.pawelsky.pl/eMOcJE_txt.html
Add updates and keep supporters informed about the progress of the campaign.
This will increase the credibility of your fundraiser and donor engagement.
Description
Paweł Sky, artysta, grafik, muzyk, performer, społecznik. Chce dokonać czegoś ważnego: wprowadzić sztukę do naszych mieszkań. Sztukę zaangażowaną społecznie, niepokojącą, podejmującą skomplikowane czy wręcz drażliwe tematy. Chce nam dać swoją sztukę, a co z nią zrobimy, będzie zależało od nas.
Katalog do pobrania: Katalog uliczny
Paweł od 1994 r. zajmuje się projektowaniem grafiki użytkowej. Plakaty autorskie zaczął tworzyć w 2010 r. Powstało około 100 autorskich plakatów przede wszystkim w dwóch cyklach „WARsaw” i „eMOcJE”. Do tej pory zaprezentował je podczas dziesięciu wystaw. Pierwszą indywidualną ekspozycję miał w 2013 r. Jego plakaty nagrodzono m.in. Silver TaMgą, Obcesją Papieru czy Złotym Smokiem. Na co dzień projektuje dla instytucji kulturalnych, współpracuje z redakcjami prasowymi i agencjami reklamowymi.
Od początku lat 90. XX wieku związany jest z kulturą niezależną. Zorganizował prawie 200 koncertów, m.in. UFOlotki, Zielony Festival, Warsaw ImproMusic Fest. W latach 1996-1998 był tour managerem zespołu Dezerter, a w 2015 r. menedżerem zespołu Kinsky, wspomagając grupę w działaniach po reaktywacji.
Był kuratorem i producentem Sceny Teatralnej (2004-2010), sceny Alter Space (2008-2010), a także koordynatorem Strefy NGO (2006-2010) na Open’er Festival w Gdyni. W 2007 r. zainicjował powstanie kolektywu improwizatorów terenNowy (obecnie nowyTeren).
Ten wyjątkowy artysta, mieszkaniec Bródna, potrzebuje naszego wsparcia. Przy okazji 11. wystawy - „EmoCje2”: wernisaż 22 listopada 2019, Przychodnia Skłot, Warszawa; chce wydać niezwykłą (nie)gazetę uliczną, bo naturalną ekspozycją plakatu jest przestrzeń publiczna. Zamiast artykułów, analiz, wiadomości sportowych będzie w niej seria plakatów z cyklu „eMOcJE”. Niełatwe emocje i sprawy. Plakaty Sky’a poruszają do głębi. Mówią m.in. o klimatycznej apokalipsie, nie dają spokoju, wołają o włączenie się, walkę…
Czy osoba, do której trafi (nie)gazeta – katalog uliczny – z plakatami artysty, może zrobić coś dla klimatu? Gdzie dotrą te plakaty? Na klatki schodowe, do domów, szkół, parafii czy na śmietnik? Tego nikt nie wie. Paweł Sky daje lont, a czy on odpali, zależy od odbiorców.
Paweł Sky ma sensowną, mądrą wizję o wielkim zasięgu. Warto w niej uczestniczyć, bo swoją sztuką chce rozpocząć społeczny proces zmian w otaczającej nas rzeczywistości. Artysta wierzy w świat, w którym każdy poczuje zadowolenie, że będziemy żyć w harmonii. Utopia? Może, ale dobrze jest pamiętać, że wiele zależy od każdej i każdego z nas.
Z twórczością Pawła można zapoznać się na stronie www.pawelsky.pl oraz www.fb.com/pawelskydesign
Szczegóły w wydarzeniu: EmoCje2 - wystawa plakatów Pawła Sky'a
Bartosz Wieczorek, Stowarzyszenie „Kulturalne Bródno”
Dla Bródna jest „człowiekiem instytucją”: zaprojektował i współtworzył albumy historyczne, plakaty społeczne i kulturalne, identyfikację wizualną, np. niezależne logo z okazji 100-lecia przyłączenia Bródna do Warszawy czy logo dla Domku Herbacianego). Jest pomysłodawcą „Kina na B(l)oku” - performatywnie działa od 2003 r. do dziś; współorganizatorem akcji „Blok Kartka”, twórcą akcji „Bródno to nie Targówek”. Wspólnie z mieszkańcami walczył o powstrzymanie degradacji Parku Bródnowskiego (2018) – jest pomysłodawcą akcji #RatujmyParkBródnowski, cyklu memów „Uwaga! To Jest SZTUKA PROTESTU!”, a także performance „nieUprzejmy i nieSzanowany Obywatel”. Sprzeciwiał się też planom budowy spalarni śmieci na Targówku Fabrycznym w latach 90. XX w. czy sortowni drobiu przy Staniewickiej (2018). Od dawna propaguje z powodzeniem hasło, „Bo na Bródnie jest cudnie”.
There is no description yet.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.