Bezpieczeństwo na Zrzutka.pl

Dbamy o bezpieczeństwo naszych użytkowników, równocześnie starając się, aby wszelkie rozwiązania były proste w odbiorze i obsłudze. Od czasu powstania wprowadziliśmy szereg zabezpieczeń, które zapewniają ochronę przed oszustwami, a także pozwalają na sprawną obsługę strony zrzutka.pl.

Pamiętaj, że wszelkie pliki wysyłane do weryfikacji zostają przesłane bezpośrednio na zabezpieczony, szyfrowany serwer, z którego są usuwane po dwóch tygodniach. Miej to na uwadze przystępując do procesu weryfikacji.

Weryfikacja organizatora

Zrzutka.pl działając w charakterze Krajowej Instytucji Płatniczej, zobowiązana jest do weryfikacji tożsamości swoich klientów. Po założeniu zrzutki konieczne jest więc uzupełnienie formularza identyfikacyjnego znajdującego się w zakładce "weryfikacja". Po jego wypełnieniu przyjmowanie wpłat na zrzutkę staje się aktywne na okres 30 dni. W tym czasie konieczna jest jeszcze weryfikacja podanych w formularzu danych poprzez przelew bankowy oraz wysłanie skanów/zdjęć dokumentów potwierdzających tożsamość. Dzięki takim procedurom dokładnie wiemy, kto zbiera pieniądze na zrzutka.pl i możemy dbać o odpowiedni poziom bezpieczeństwa.

Dokładną instrukcję jak dokonać weryfikacji znajdziesz tutaj.

Weryfikacja opisu zrzutki

Jeśli prowadzisz zrzutkę charytatywną, na skutki pożaru lub chore zwierzę to możesz uzyskać ikonę potwierdzającą wiarygodność zrzutki. W przypadku takich zbiórek może być ona istotna, szczególnie przy promowaniu. Uzyskanie weryfikacji opisu jest konieczne, gdy:

  • wyrazisz chęć promowania zrzutki na naszej stronie
  • zbierzesz kwotę 20 000 PLN

Również w przypadku podejrzenia oszustwa jesteśmy zobowiązani do poproszenia o odpowiednią dokumentację.

Dokumenty weryfikacyjne wysyłasz z użyciem specjalnego formularza dostępnego w edycji Twojej zrzutki. Pamiętaj, aby zaznaczyć odpowiednie zgody przy wysyłaniu plików oraz dołączyć oświadczenie (jeśli jest ono wymagane) - jest to bardzo ważne.

Przed wysłaniem dokumentu (szczególnie wypisanego ręcznie) zastanów się, czy będzie on możliwy do odczytania. Postaraj się o to, aby wysyłać wyraźne skany/zdjęcia. Muszą one obejmować całą kartkę, łącznie z jej krawędziami. Pieczątki na dokumentach również powinny być łatwe do odczytania. Dokumenty powinny być w języku polskim lub angielskim. Możesz wysłać tłumaczenie dokumentu, jednak musi zawierać pieczątkę i podpis tłumacza przysięgłego.

Jeśli to możliwe, spróbuj jeden dokument (kilka stron np. karty informacyjnej) umieścić w tym samym pliku .pdf. Jeśli wszystkie strony są w jednym pliku, to dokument jest łatwiejszy do sprawdzenia (nie musimy szukać każdej strony w osobnych plikach). Ułatwi nam to pracę, a Ty szybciej uzyskasz weryfikację.

Pamiętaj, że włączenie ikony wiarygodności (a także promowanie zrzutki) powoduje zablokowanie możliwości edycji opisu. Dokonaj wszelkich poprawek, zanim przystąpisz do tego procesu. Później będzie to niemożliwe.

Automatyczne blokady wypłat

W celu poprawienia bezpieczeństwa wprowadziliśmy automatyczne blokady wypłat środków. Jeśli Twoja zrzutka przekroczy 20 000 PLN to najpierw będziemy musieli ją zweryfikować, zanim ponownie uzyskasz dostęp do wypłat z tej zbiórki. Tyczy się to przede wszystkim zrzutek charytatywnych.

W przypadku przekroczenia kwoty 50 000 PLN na wszystkich zrzutkach łącznie włączy się blokada wypłat środków ze wszystkich zbiórek. W ciągu kilku godzin sprawdzimy, czy potrzebne jest zweryfikowanie którejś ze zrzutek. Jeśli nie, odblokujemy wypłaty.

Więcej informacji znajdziesz w naszym regulaminie.