Zrzutkę możesz wypromować korzystając z wbudowanych narzędzi w serwisie zrzutka.pl, jak również na wiele innych sposobów. Pierwsze 4 przedstawione sposoby dotyczą możliwości dostępnych wewnątrz serwisu, a pozostałe to sposoby na promocję poza nim.
Na naszej stronie są dostępne następujące funkcje premium:
- Indywidualny alias zrzutki, dzięki któremu adres www strony będzie prosty, przyjazny i łatwy do zapamiętania. Pewnie wolisz taki link: www.zrzutka.pl/naprezent niż www.zrzutka.pl/2x1t3z, prawda?
- Status zrzutki promowanej, dzięki któremu Twoja zrzutka pojawi się w katalogu zrzutek (automatyczne sortowanie listy pokazuje najpierw zrzutki z wykupionym promowaniem).
- Wyróżnienie na liście zrzutek promowanych, dzięki któremu Twoja zrzutka pojawi się na samej górze wyżej wspomnianej listy.
- Karta wpłatnicza, która pozwoli Ci na szybkie przyjmowanie wpłat od osób z którymi masz bezpośredni kontakt
- oraz reklama na facebooku - w jej konfiguracji pomogą nasi specjaliści. Możesz skierować ją do osób, które odwiedziły Twoją zrzutkę lub do innej, wybranej przez Ciebie grupy odbiorców.
Wszystkie funkcje premium możesz wykupić osobno lub w pakiecie, na okres 7, 14 lub 30 dni. Aby kupić funkcje premium, zaloguj się i wejdż w zakładkę "Moje zrzutki". Następnie kliknij "Więcej" po zrzutką, którą chcesz promować i wybierz opcję "Wypromuj".
Zerknij do artykułów:
- Kompleksowy poradnik i checklista dla organizatorów zrzutek: Jak z sukcesem zorganizować zrzutkę?.
- Kompletna instrukcja punkt po punkcie jak prawidłowo przygotować się do zorganizowania zrzutki: Jak skutecznie zbierać pieniądze online?.
- Wskazówki jak zwiększyć skuteczność swojej zrzutki bezpłatnymi metodami: Wspieranie zrzutek bez wydawania pieniędzy? Nic prostszego.
- Przykłady skutecznego promowania zrzutki w mediach: Promowanie zrzutki na przykładach
- Wskazówki dotyczące przygotowywania video: Jak przygotować skuteczne wideo dla swojej zrzutki?.
- Rady od organizatorów, którzy już odnieśli sukces: Kluczowe rady dla organizatorów zrzutek.
- Reklama na facebooku na własną rękę - jak ją skonfigurować, aby zbiórka osiągnęła sukces - konfiguracja własnej reklamy na facebooku.
- Reklama w Google - jak korzystać z Google Analytics i efektywnie konfigurować Google Ads - korzystanie z analityki Google
Sposoby na promocję poza serwisem:
- Załóż fanpage lub wydarzenie na Facebooku promujące Twoją zrzutkę (nie zapomnij dodać linku do zrzutki w opisie).
- Zaproś swoich znajomych do fanpage'a lub wydarzenia na Facebooku i poproś swoich znajomych o to samo.
- Udostępnij link do swojej zrzutki na Facebooku oraz poproś swoich znajomych o to samo.
- Stwórz własną stronę internetową promującą Twoją akcję i umieść na niej widget zrzutki - aby wygenerować widget, na stronie swojej zrzutki kliknij przycisk ...Więcej, a następnie </>Widget. Do stworzenia własnej strony polecamy darmowy Wordpress - pl.wordpress.com.
- Poproś swoich znajomych prowadzących blogi lub inne strony internetowe o dodanie wpisu promującego Twoją zrzutkę oraz, jeśli to możliwe, zamieszczenie widgetu zrzutki - aby wygenerować widget, na stronie swojej zrzutki kliknij przycisk ...Więcej, a następnie </>Widget.
- Skonfiguruj własną stopkę mailową dodając do niej link do zrzutki i uzasadnienie, dlaczego warto na nią wpłacić. Poproś o to samo swoich znajomych.
- Skonfiguruj swoją stopkę na forach dyskusyjnych dodając link do zrzutki i zachęcającą treść do jej odwiedzenia.
- Wydrukuj ulotki i plakaty promujące Twoją akcję wraz z linkiem do zrzutki. Przykładowe miejsca w których możesz powiesić plakaty i zostawić ulotki: przedszkola, szkoły podstawowe, licea, uczelnie, sklepiki osiedlowe, słupy i tablice ogłoszeniowe, kościoły, przystanki, dworce, ośrodki kultury, urzędy, bary i restauracje, kioski, myjnie i serwisy samochodowe, domy handlowe, boiska i sale sportowe, place zabaw, kwiaciarnie, fryzjerzy, solaria, salony kosmetyczne.
- Zwróć się z prośbą o pomoc w promocji swojej akcji do lokalnych mediów: stacje radiowe, telewizja, portale internetowe, gazety. Przedstawiaj swoją akcję krótko i konkretnie. Warto uzasadnić dlaczego jest to dla Ciebie tak ważne i jak wsparcie lokalnych mediów i społeczności wokół nich zgromadzonych może przyczynić się do osiągnięcia sukcesu. Zaproponuj wspomnienie o patronacie na stronie zrzutki wraz z umieszczeniem loga. Jedną ze skuteczniejszych form dotarcia do takich mediów jest napisanie odręcznie listu z opisem Twojej historii, załączenie wywołanych tradycyjną metodą zdjęć oraz osobistych podziękowań od serca. Pamiętaj, aby się nie zrażać. Te media mają ogromną moc i zasięg. Warto po odręcznym liście wysłać jeszcze mail i odwiedzić redakcję osobiście.
- Poproś osobiście o wsparcie w promocji znane osoby, do których zaliczyć można: celebrytów, piosenkarzy, aktorów, pisarzy, polityków czy sportowców. Może ktoś z Twoich znajomych zna taką osobę osobiście? To ważne, ponieważ trudno jest odmówić pomocy znajomemu, a bezpośrednie dotarcie jest ogromnie pomocne. Czasami wystarczy tylko jeden wpis na Facebooku z linkiem do Twojej zrzutki, aby tego samego dnia zebrać kilkadziesiąt tysięcy złotych. Im więcej taka osoba ma fanów na Facebooku, tym lepiej.
- Wyślij wiadomości SMS zachęcające do odwiedzenia strony zrzutki i dokonania wpłaty. Aktualnie wiele telefonów posiada funkcję masowej wysyłki wiadomości SMS.
- Wyślij wiadomości e-mail do wszystkich odbiorców ze swojej książki adresowej. Pamiętaj, aby ustalić chwytliwy temat wiadomości - to on głównie decyduje o jej odczytaniu. Opisz krótko i konkretnie swoją akcję i nie zapomnij dodać linku do zrzutki. Poproś odbiorców o przekazanie wiadomości dalej swoim znajomym.
- Zwróć się do firm z bliskiego otoczenia. Najszybciej i najwygodniej, ale niestety najmniej skutecznie, zrobisz to drogą mailową. Bardziej skuteczna forma to bezpośredni telefon poprzedzony wysłaniem odręcznie napisanego listu. Najskuteczniejsza forma łączy wszystkie wymienione w poprzednich 2 zdaniach z wizytą osobistą. Pamiętaj, aby nie prosić tylko o wpłatę, ale również o udostępnienie informacji pracownikom oraz we własnych kanałach społecznościowych. Najłatwiej będzie zacząć od firm prowadzonych przez Twoich znajomych.
Dobre rady:
- Nie spamuj! Nikt nie lubi być nękanym czy atakowanym. Komentarze pod innymi zrzutkami czy wszystkimi wpisami na Facebooku wcale nie pomagają - sprawdziliśmy to. Również w kontakcie z innymi osobami staraj się zachować dystans. Nie naciskaj ani nie wymagaj. Wsparcie Twojej akcji nastąpi tylko z dobrej woli, a takiej nie uzyskasz, jeśli będziesz zachęcać "na siłę".
- Mów/pisz o swojej zrzutce krótko i konkretnie. Do ludzi dociera zbyt wiele bodźców ze wszystkich stron. Często nie mają czasu, a czasem i ochoty, żeby czytać/słuchać każdą wiadomość. Postaraj się skrócić swój przekaz maksymalnie i skupić się na najważniejszych aspektach. Pozostaw odbiorcy możliwość dokonania własnego wyboru.
- Zachęcaj kogo tylko możesz do wsparcia w promocji Twojej zrzutki. Nie każdy może sobie pozwolić na wsparcie, ale udostępnienie na Facebooku niewiele kosztuje. Z naszego doświadczenia i przeprowadzonych badań wynika, że właśnie dzięki takim udostępnieniom, na zrzutkach pojawia się najwięcej wpłat.
- Bądź miły i zachowaj kulturę. W przeciwnym razie nie zdobędziesz zaufania, a bez niego możesz zapomnieć o sukcesie.
- Wykorzystaj specjalny widget zrzutki - aby wygenerować widget, na stronie swojej zrzutki kliknij przycisk ...Więcej, a następnie </>Widget. Dzięki temu zwiększysz ilość wpłat ze stron, na których zostanie on osadzony.
Warto również poznać rady organizatorów udanych zrzutek, których udzielili w naszych wywiadach:
- "Zrzutka dla Drużyny A" - https://zrzutka.pl/blog/29/pierwszy-wywiad-z-cyklu-jak-zbierac-skutecznie
- "Zatrzymajmy w Polsce polskich naukowców!" - https://zrzutka.pl/blog/31/drugi-wywiad-z-cyklu-jak-zbierac-skutecznie
- "15 KOŁA NA 4 KOŁA" - https://zrzutka.pl/blog/32/kolejny-wywiad-z-cyklu-jak-zbierac-skutecznie
- "Rock and roll na czterech kołach." - https://zrzutka.pl/blog/35/wywiad-jak-zbierac-skutecznie