Jestem ambasadorem… i co dalej? Promowanie akcji charytatywnych od podszewki

Napisano 24 października, 2022. Aktualizacja: 6 grudnia, 2023.
Jestem ambasadorem… i co dalej? Promowanie akcji charytatywnych od podszewki

Ambasador akcji charytatywnej ma do odegrania ogromną rolę. Jeśli potraktuje swoje obowiązki poważnie, może zostać kluczową postacią dla sukcesu akcji. Chcesz wiedzieć jak porwać ludzi do pomocy? Zapraszamy!

Ambasador akcji charytatywnej jest rozpoznawalną osobą, której zadaniem jest długofalowe promowanie wybranej inicjatywy. Sukces akcji fundraisingowej przelicza się na ilość zebranych pieniędzy - to stwierdzenie jest brutalne, ale z perspektywy organizacji zbierającej na sprzęt ratujący życie lub ochronę przyrody, jest bardzo trafne. Dlatego zadaniem dobrego ambasadora jest zebranie dużej ilości środków na wybrany cel. Czy w związku z tym, ambasadorami powinny być tylko osoby o milionowych zasięgach, jak Angelina Jolie czy Robert Lewandowski? Bynajmniej! Mikro Influencer może zdziałać cuda, jeśli tylko podejdzie do tematu fundraisingu z pasją i zaangażowaniem. Dobrym przykładem wspólnego sukcesu wielu różnych ambasadorów jest #BayraktarChallenge. W akcję włączyło się wiele znanych osób z przeróżnych dziedzin - aktorzy, dziennikarze, pisarze, ekolodzy, muzycy, politycy… Każdy z nich poinformował swoich odbiorców o zbiórce, dzięki czemu nie było w Polsce osoby, która nie usłyszałaby o polskim Bayraktarze!

Po pierwsze - wspieraj akcję, w którą wierzysz

Wiarygodność to podstawa fundraisingu. Osoby reklamujące scam i powiązanie z szemranymi projektami są skreślone na starcie, ale to truizm. Wiarygodny ambasador to ktoś znacznie więcej niż osoba, która nigdy nie oszukała swoich fanów. Zanim zdecydujesz się wesprzeć akcję charytatywną, zastanów się, na jakie tematy tworzysz treści? Z czym kojarzysz się odbiorcom? Jakie masz pasje? Im lepiej określisz swoją niszę, tym łatwiej będzie Ci reklamować zbiórkę, która się w nią wpisuje. Jeśli mówisz dużo o ochronie środowiska, będziesz świetnym ambasadorem akcji proekologicznej. Jesteś sportowcem? Wesprzyj charytatywny mecz! Lubisz opowiadać o regionie, z którego pochodzisz? Rozejrzyj się za lokalną inicjatywą. Łatwiej będzie Ci mówić z pasją o rzeczach, na których naprawdę Ci zależy.

Po drugie - dbaj o społeczność

Żeby zostać ambasadorem nie musisz mieć milionów lajków na instagramie. Twój zasięg jest istotny, ale jeszcze ważniejsze jest zaangażowanie Twojej społeczności. Jeśli chcesz wspierać akcje charytatywne, dbaj o swoich fanów. Bądź blisko nich, buduj zaufanie i pielęgnuj dobre relacje. Ludzie, którzy szczerze Cię lubią, chętniej zaangażują się w akcję, o której opowiadasz. Twój sukces jest tym pewniejszy, im lepiej wybrana inicjatywa dobroczynna wpisuje się w zainteresowania Twojej widowni. 

Po trzecie - mierz swój sukces

Jeśli masz taką możliwość, stwórz skarbonkę do zbiórki lub skorzystaj z linku śledzącego. Statystyki wpłat Twojej społeczności zmotywują kolejnych fanów do wpłacania, a Ciebie do jeszcze większego zaangażowania! Feedback z Twoich działań w postaci podliczonej liczby odbiorców oraz wpłaconej przez nich sumy będzie dla Ciebie cenną wskazówką na przyszłość.

Po czwarte - powiedz, co robisz

Organizacja, którą wspierasz, na pewno zadba o to, żeby przedstawić swoich ambasadorów światu. Twoje zdjęcie pojawi się w materiałach promocyjnych, na stronach internetowych, na stronie zbiórki… Ale to jest nic w porównaniu z tym, co TY możesz zrobić!
Pomyśl przez chwilę o reklamach, które do tej pory widziałeś. Znana postać trzyma w dłoniach produkt, a hasło na banerze krzyczy, że go uwielbia. Wierzysz w to? Bo odbiorcy ambasadora muszą mu uwierzyć!
Materiały promocyjne organizatora zbiórki to dopiero rozgrzewka - prawdziwy maraton odbędzie się w Twoich social mediach. Im więcej serca włożysz w poinformowanie swojej społeczności, że wspierasz jakąś akcję, tym lepszy rezultat osiągniesz. Nie wiesz jak zacząć? Oto kilka pomysłów:

  • Nagraj osobiste wezwanie do wspierania akcji. Opowiedz krótko kogo wspierasz i dlaczego to robisz. Wskaż widzom, w jaki sposób mogą się do Ciebie przyłączy - podlinkuj stronę, na której można wpłacić darowiznę. Zachęć ich do udostępnienia filmu - w ten sposób jeszcze więcej osób dowie się o akcji.
    Pamiętaj, żeby dopasować film do swojego dotychczasowego przekazu! Możesz go nagrać bardziej profesjonalnie:

         Albo z przymrużeniem oka:

Każdy pomysł jest dobry, o ile Ty czujesz się dobrze z jego realizacją. Nie wyrywaj widzów ze świata, do którego przywykli - spraw, żeby zbiórka stała się jego częścią!

  • Edukuj swoją społeczność w temacie, którego dotyczy akcja. To pokaże, że wiesz o czym mówisz! Zaplanuj serię postów lub krótkich filmów z ciekawostkami, które uświadomią odbiorcom dlaczego wybrany przez Ciebie cel jest ważny.
  • Bądź na bieżąco i informuj odbiorców o tym, co się dzieje. Możesz korzystać z materiałów i artykułów, które organizator umieści w aktualnościach zrzutki albo w swoich social mediach. Pamiętaj, żeby zawsze dodać kilka słów od siebie udostępniając cudze treści - daj znać swoim fanom, że są naprawdę ważne!

Po piąte - daj coś od siebie

Nic tak nie przyciąga darczyńców jak dostęp do niepublicznych treści. W ten sposób Kasia Gandor zbiera zawrotne sumy na akcję Pies to przywilej

Umieszczenie linku do niepublicznego materiału w podziękowaniu do skarbonki to tylko jedna z kilku opcji przekazania darczyńcom wirtualnych nagród. Organizator zrzutki może umieścić link w spersonalizowanym podziękowaniu za każdą wpłatę. Może również skorzystać z postów do nagród/ofert. W poście może znaleźć się link do niepublicznej treści, kod dostępu, plik graficzny lub nagranie. Zainspiruj się i daj swoim odbiorcom coś wyjątkowego!

Po szóste - pokaż się! 

Nie pozwól swoim fanom zapomnieć o akcji, którą wspierasz. Bierz udział w wydarzeniach organizowanych w ramach zbiórki. Jeśli możesz, pokazuj się jak najczęściej z logiem wspieranej fundacji na koszulce, torbie lub pinie. Wykorzystuj okazje do mówienia o znaczeniu, jakie ma dla Ciebie wybrana akcja. Udzielaj wywiadów, twórz relacje z wydarzeń, mów jak najwięcej! Jeśli masz kreatywny pomysł na wydarzenie, które wypromuje akcję - wciel go w życie! Ufaj przy tym własnej intuicji i wybieraj odpowiednie momenty, żeby nie zniechęcić swoich fanów. Zmiana Twojego profilu w wielki słup reklamowy nikomu nie pomoże… ale link w bio i przypomnienie o nim od czasu do czasu nie zaszkodzi ;)

Rola ambasadora akcji charytatywnej nie kończy się na kilku zdjęciach na ściance. To bardzo ważna osoba, o ogromnej mocy sprawczej. Angażując się charytatywnie wybierz akcję, która jest bliska Twojemu sercu - wtedy satysfakcja z każdej zebranej złotówki doda Ci sił do dalszych działań.

Spodobał Ci się ten artykuł? Kliknij tutaj i bądź na bieżąco z naszymi treściami!


Zastanawiasz się nad założeniem własnej zrzutki? Zapoznaj się z informacjami poniżej!

Po pierwsze - jak to działa?

To proste - wchodzisz na zrzutka.pl, podajesz dowolny cel zrzutki oraz kwotę i to wszystko - gotowe. Na utworzoną w ten sposób zrzutkę możesz od razu za darmo i błyskawicznie przyjmować wpłaty - wpłaty księgują się na Twojej zrzutce już w czasie około 1 minuty od ich zlecenia przez wpłacającego! Środki ze swojej zrzutki wypłacasz kiedy chcesz i tak często jak tego potrzebujesz, a dzięki opcji ekspresowych wypłat otrzymasz je na swoje konto w ciągu kilku minut od zlecenia wypłaty! Ważne - zrzutka.pl utrzymuje się głównie z darowizn - portalu możesz używać w 100% za darmo. Nie pobieramy żadnych obowiązkowych opłat od organizatorów zrzutek ani od wspierających - sprawdź.  

Po drugie - czy to działa?

Ponad 800 000 założonych zrzutek i 650 000 000 zł zebranych środków mówi samo za siebie. Nasi użytkownicy oceniają nas na niemal 9/10 na naszej stronie z ocenami (ponad 2 000 opinii) - sprawdź opinie. Zrzutki prywatne, np. na prezenty urodzinowe, zrzutki na realizację marzeń, zrzutki projektowe, zrzutki charytatywne, zrzutka na Telefon Zaufania, która w ciągu zaledwie dwóch dni zebrała ponad 1 700 000 zł, czy zrzutka na Bayraktar, która zebrała niebotyczną, z pozoru nieosiągalną kwotę - to tylko przykłady. Na zrzutka.pl zbierasz na dowolne, ustalone przez Ciebie cele!

Zrzutka.pl to jednak przede wszystkim dziesiątki tysięcy zrzutek prywatnych - urodzinowych, wyjazdowych, mających na celu rozliczenie wspólnych inicjatyw i innych. Jeśli chcesz przejrzeć więcej zrzutek - skorzystaj z naszej wyszukiwarki.

'Zwykła' zrzutka.pl to nie wszystko! Ostatnio dodaliśmy nowy serwis w ramach naszego portalu. Zrzutka cykliczna to rozwiązanie dla każdego, kto ma coś do zaoferowania swoim odbiorcom bądź po prostu chce umożliwić chętnym stałe wspieranie swojej zrzutki - oczywiście w modelu subskrypcji. Wspierający wpłacają comiesięczne, cotygodniowe lub codzienne kwoty na konto organizatorów. Organizatorzy dostają możliwość rozwoju swoich pasji i talentów, a wspierający – wspaniałe nagrody i satysfakcję ze wspierania ciekawych projektów! Brzmi interesująco? Tutaj sprawdzisz jak to działa.

zrzutka_cykliczna


Zrzutka cykliczna oraz zwykła zrzutka to też nie wszystko! Dzięki zrzutce patronowanej, zbierzesz pieniądze dla organizacji, z której celami najlepiej się identyfikujesz! Logo wybranej przez Ciebie fundacji/organizacji (wraz z informacją o tym, że objęła ona patronatem Twoją akcję) ozdobi widok Twojej zrzutki. Prowadzisz fundację lub inną organizację? Chcesz, aby użytkownicy zrzutka.pl mogli zbierać pieniądze właśnie dla Ciebie i na realizację Twoich celów? Dołącz do innych Patronów! Aby dodać swoją organizację, przejdź trzy proste kroki opisane tutaj (w sekcji “Jak zostać Patronem?”).

patronowane

Jeśli nadal masz pytania lub wahasz się czy możesz założyć zrzutkę - napisz!

Facebook Twitter


Komentarze 3

Aby dodać komentarz lub zarejestruj się.