Kolejny wywiad z cyklu "Jak zbierać skutecznie". Poznajcie Annę i jej przepis na sukces!
Tym razem odpowiedzi na jedne z najbardziej nurtujących pytań, udzieliła nam Anna, organizatorka zrzutki Rock and roll na czterech kołach.
Zrzutka.pl: W jaki sposób zrzutka była promowana/reklamowana?
Anna: Promocję zrzutki rozpoczęłam od utworzenia wydarzenia na Facebooku (przyp. red. Rock and roll na czterech kołach). Z czasem zrzutka nabrała tempa, był to tzw. efekt kuli śnieżnej. Znajomi zapraszali do udziału w akcji swoich bliskich i znajomych, którzy również zaczęli promować „Rock and rolla”. Cały czas starałam się pozostać w kontakcie z odbiorcą - pisząc posty i rozmawiając z ludźmi zainteresowanymi zbiórką.
Zrzutka.pl: Która z promocji okazała się najbardziej skuteczna, dzięki czemu odnotowano najwięcej wpłat?
Anna: Trudno wskazać najskuteczniejsze źródło promocji, ale niewątpliwie najgłośniej o akcji było właśnie na portalu społecznościowym. Jedno jest pewne – takiej inicjatywy nie można prowadzić w pojedynkę. „Rock and roll” zakończył się sukcesem, ponieważ miałam przy sobie kilkudziesięciu zaufanych przyjaciół i znajomych, którzy nieustannie nagłaśniali zbiórkę.
Zrzutka.pl: Jakie działania warto polecić użytkownikom zrzutka.pl, by zebrali na swoich zrzutkach promowanych jak najwięcej?
Anna: Prowadzenie zrzutki wymaga pracy i zaangażowania. Przede wszystkim należy opracować plan działania i mieć pomysł na swoją akcję. Trzeba jasno określić cel zbiórki i powiedzieć, na co przeznaczone zostaną zebrane fundusze. Odbiorca musi mieć pewność, że akcja jest uczciwa i nie zostanie oszukany, a jego pieniądze zostaną zagospodarowane we właściwy sposób. W moim przypadku była to zrzutka na aktywny wózek inwalidzki, który dzięki wsparciu ogromnej liczby osób został już opłacony.
Zrzutka.pl: Dodatkowe uwagi/spostrzeżenia?
Anna: Warto zadbać o ciekawą nazwę zrzutki, interesujący opis i szatę graficzną wydarzenia. Istotne jest również to, aby akcja nie rozciągała się za bardzo w czasie. I pamiętajcie o tym, że pieniądze nie spadają z nieba. Zawsze powiedzcie „DZIĘKUJĘ” każdemu darczyńcy.
Anna dokładnie opisała jej przepis na sukces, którego głównymi składnikami jest niewątpliwa pomoc znajomych, wiarygodny opis zrzutki i stale trwające działania (w tym utworzenie wydarzenia na facebooku) mające na celu zebranie 100% celu, a nawet - jak w przypadku zrzutki Anny - 114%. Gratulujemy! :)
Warto również poznać rady innych organizatorów udanych zrzutek, których udzielili w naszych pozostałych wywiadach:
- "Zrzutka dla Drużyny A" - https://zrzutka.pl/blog/29/pierwszy-wywiad-z-cyklu-jak-zbierac-skutecznie
- "Zatrzymajmy w Polsce polskich naukowców!" - https://zrzutka.pl/blog/31/drugi-wywiad-z-cyklu-jak-zbierac-skutecznie
- "15 KOŁA NA 4 KOŁA" - https://zrzutka.pl/blog/32/kolejny-wywiad-z-cyklu-jak-zbierac-skutecznie