Wywiad! "Jak zbierać skutecznie"

Napisano 28 maja, 2015. Aktualizacja: 14 listopada, 2023.
Wywiad! "Jak zbierać skutecznie"

Kolejny wywiad z cyklu "Jak zbierać skutecznie". Poznajcie Annę i jej przepis na sukces!

Tym razem odpowiedzi na jedne z najbardziej nurtujących pytań, udzieliła nam Anna, organizatorka zrzutki Rock and roll na czterech kołach.

Zrzutka.pl: W jaki sposób zrzutka była promowana/reklamowana?

Anna: Promocję zrzutki rozpoczęłam od utworzenia wydarzenia na Facebooku (przyp. red. Rock and roll na czterech kołach). Z czasem zrzutka nabrała tempa, był to tzw. efekt kuli śnieżnej. Znajomi zapraszali do udziału w akcji swoich bliskich i znajomych, którzy również zaczęli promować „Rock and rolla”. Cały czas starałam się pozostać w kontakcie z odbiorcą - pisząc posty i rozmawiając z ludźmi zainteresowanymi zbiórką.  

Zrzutka.pl: Która z promocji okazała się najbardziej skuteczna, dzięki czemu odnotowano najwięcej wpłat?

Anna: Trudno wskazać najskuteczniejsze źródło promocji, ale niewątpliwie najgłośniej o akcji było właśnie na portalu społecznościowym. Jedno jest pewne – takiej inicjatywy nie można prowadzić w pojedynkę. „Rock and roll” zakończył się sukcesem, ponieważ miałam przy sobie kilkudziesięciu zaufanych przyjaciół i znajomych, którzy nieustannie nagłaśniali zbiórkę.

Zrzutka.pl: Jakie działania warto polecić użytkownikom zrzutka.pl, by zebrali na swoich zrzutkach promowanych jak najwięcej?

Anna: Prowadzenie zrzutki wymaga pracy i zaangażowania. Przede wszystkim należy opracować plan działania i mieć pomysł na swoją akcję. Trzeba jasno określić cel zbiórki i powiedzieć, na co przeznaczone zostaną zebrane fundusze. Odbiorca musi mieć pewność, że akcja jest uczciwa i nie zostanie oszukany, a jego pieniądze zostaną zagospodarowane we właściwy sposób. W moim przypadku była to zrzutka na aktywny wózek inwalidzki, który dzięki wsparciu ogromnej liczby osób został już opłacony.

Zrzutka.pl: Dodatkowe uwagi/spostrzeżenia?

Anna: Warto zadbać o ciekawą nazwę zrzutki, interesujący opis i szatę graficzną wydarzenia. Istotne jest również to, aby akcja nie rozciągała się za bardzo w czasie.  I pamiętajcie o tym, że pieniądze nie spadają z nieba. Zawsze powiedzcie „DZIĘKUJĘ” każdemu darczyńcy.    

Anna dokładnie opisała jej przepis na sukces, którego głównymi składnikami jest niewątpliwa pomoc znajomych, wiarygodny opis zrzutki i stale trwające działania (w tym utworzenie wydarzenia na facebooku) mające na celu zebranie 100% celu, a nawet - jak w przypadku zrzutki Anny - 114%. Gratulujemy! :)


Warto również poznać rady innych organizatorów udanych zrzutek, których udzielili w naszych pozostałych wywiadach:


Facebook Twitter