Zapraszamy do przeczytania trzeciego z przeprowadzonych wywiadów dotyczących zbierania z sukcesem na zrzutka.pl.
Odpowiedzi na pytania udzieliła nam Pani Katarzyna Bierzanowska, założycielka zrzutki "15 KOŁA NA 4 KOŁA".
Zrzutka.pl: W jaki sposób zrzutka była promowana/reklamowana?
Pani Kasia: Zrzutki, które prowadziłam, zawsze miały swój początek na Facebooku. Z czasem to bliscy, znajomi, później znajomi znajomych wzięli na siebie tak zwane "podawanie dalej". Później udawało się zaangażować media, opublikować wiadomość za pomocą pozostałych kanałów dostępnych w Internecie (i nie tylko) i dzięki temu wspólnymi siłami nadawaliśmy akcjom tempo.
Zrzutka.pl: Która z promocji okazała się najbardziej skuteczna, dzięki czemu odnotowano najwięcej wpłat?
Pani Kasia: Ciężko wskazać konkretne działanie, które można uznać za najbardziej skuteczne. Na pewno tego typu akcji nie można zostawić samopas - w czasie zrzutek liczymy na wsparcie innych, więc i my musimy z siebie coś dać. To zawsze działa w dwie strony. O skuteczności akcji można mówić, gdy ta zaczyna żyć własnym życiem, czyli zmierza w stronę sukcesu, co cieszy i osoby zaangażowane, i osobę, która zdecydowała się zorganizować akcję.
Zrzutka.pl: Jakie działania warto polecić użytkownikom zrzutka.pl, by zebrali na swoich zrzutkach promowanych jak najwięcej?
Pani Kasia: Tak jak wspomniałam - nad zrzutką trzeba pracować, ale przede wszystkim trzeba ją odpowiednio przemyśleć i uprzednio opracować. Musimy jasno określić cel, uczciwie informować o tym, na co zostaną przeznaczone zebrane pieniądze i z jakiego powodu jest to dla nas ważne, czyli po prostu pozwolić innym zrozumieć, dlaczego zapraszamy ich do udziału w akcji. Jeśli ktoś decyduje się dołączyć do zrzutki, musi czuć się bezpiecznie i wiedzieć, że może liczyć na naszą uczciwość, że przekazane pieniądze zostaną właściwie zagospodarowane, że przelana wpłata ma znaczenie i prowadzi do rzeczywistych zmian. W moim przypadku tak właśnie było i lada dzień będzie, gdy zmaterializuje się cel naszej ostatniej zrzutki, czyli piątego koła u wozu. :-)
Zrzutka.pl: Dodatkowe uwagi/spostrzeżenia?
Pani Kasia: Przed zorganizowaniem zrzutki stań po stronie darczyńcy i pomyśl, czy zdecydował(a)byś się wesprzeć własną akcję. Jeśli nie, szukaj dziury w całym, jeśli tak, pamiętaj, że twoja rola nie kończy się na odhaczaniu księgowanych kolejno wpłat. Darczyńcy to osoby, które wsparły ważny dla ciebie cel - doceń to! :-) Powodzenia!
Serdecznie dziękujemy Pani Kasi za tak wartościowe wskazówki!
Pani Kasia doskonale wytłumaczyła jaką ogromną rolę odgrywa odpowiednie przygotowanie zrzutki pod względem informacyjnym i wizualnym oraz jak ważne jest postawienie się na miejscu potencjalnego darczyńcy (wzbudzenie zaufania jest sprawą najwyższej wagi). Siła znajomych (warto zwrócić uwagę na licznik wskazujący ilość udostępnień zrzutki na Facebooku) i stała kontrola przebiegu zrzutki przede wszystkim w mediach społecznościowych pozwala osiągnąć sukces, którego przepis można wykorzystać podczas zakładania i prowadzenia kolejnych zrzutek (w przypadku Pani Kasi kolejną zrzutką jest "PIĄTE KOŁO U WOZU" - osiągnęła już 119% założonej kwoty, gratulujemy!).
Poniżej przedstawiamy wywiad Pani Kasi w Radiu Centrum - warto posłuchać i również wykorzystać radiowe źródło informacji! :)
Warto również poznać rady innych organizatorów udanych zrzutek, których udzielili w naszych pozostałych wywiadach:
- "Zrzutka dla Drużyny A" - https://zrzutka.pl/blog/29/pierwszy-wywiad-z-cyklu-jak-zbierac-skutecznie
- "Zatrzymajmy w Polsce polskich naukowców!" - https://zrzutka.pl/blog/31/drugi-wywiad-z-cyklu-jak-zbierac-skutecznie
- "Rock and roll na czterech kołach." - https://zrzutka.pl/blog/35/wywiad-jak-zbierac-skutecznie