Jak uruchomić analitykę w Google Analytics oraz skonfigurować skuteczną kampanię w Google Ads dla Twojej zrzutki?

Published 30 April, 2021. Update: 7 December, 2023.
Jak uruchomić analitykę w Google Analytics oraz skonfigurować skuteczną kampanię w Google Ads dla Twojej zrzutki?

Zastanawiasz się nad tym, jak skonfigurować skuteczną analitykę w Google Analytics dla swojej zrzutki? A może chcesz uruchomić reklamy w Google Ads z pomiarem konwersji (wpłat) na zrzutkę? To wcale nie jest trudne, a efekty mogą być oszałamiające! Ten artykuł przedstawia krok po kroku konfigurację pełnej i skutecznej analityki w Google Analytics (wraz z pomiarem konwersji, czyli wpłat), a także ukazuje skalę możliwości, jakie taka poprawna konfiguracja otwiera. W artykule pokazujemy również związane z tym możliwości konfiguracyjne Google Ads.

Cały proces będzie się składał z następujących etapów:

  1. Utworzenie konta, usługi oraz strumienia danych Google Analytics (w wersji 4);
  2. Skopiowanie identyfikatora śledzenia Google Analytics i wklejenie go na swojej zrzutce (w specjalnie do tego przygotowanym polu w edycji zrzutki);
  3. Utworzenie klucza API platformy Measurement Protocol do śledzenia transakcji/wpłat na założonym koncie Google Analytics i wklejenie go również na swojej zrzutce (ponownie w specjalnie przygotowanym polu w edycji zrzutki);
  4. Założenie konta Google Ads;
  5. Połączenie konta Google Ads z kontem Google Analytics;
  6. Ustawienie konwersji (transakcji e-commerce) w Google Ads jako importu konwersji (transakcji e-commerce) z Google Analytics.

Jak to zrobić?

1. Przede wszystkim (po utworzeniu zrzutki) musisz założyć usługę Google Analytics (w wersji 4). To bardzo proste i zrobisz to pod tym linkiem (jeśli nie masz konta Google - najpierw musisz utworzyć takie konto - wszystkie te czynności wykonasz przechodząc do strony znajdującej się pod linkiem zamieszczonym przed nawiasem):

założenie_konta_analytics

Po wstępnym utworzeniu konta Google Analytics (w trakcie tworzenia konta akceptujesz warunki usługi i wskazujesz swoje preferencje dotyczące ustawień - cały proces zajmuje około 2-3 minut i opisany jest poniżej) skonfigurujesz ustawienia swojego śledzenia zrzutki. Najpierw załóż konto Google Analytics:

GA4

Ważne! Zaznacz na tym ekranie, w sekcji “Ustawienia udostępniania danych na koncie” opcję “Usługi Google”. Pozwoli to później na udostępnienie Twoich wyników do systemu Google Ads:

Ga4 konfiguracja

Przejdź do następnego kroku i podaj nazwę dla swojej usługi Google Analytics oraz wybierz odpowiednią strefę czasową oraz walutę dla usługi. To ustawienie pozwoli na precyzyjne raportowanie informacji o wynikach Twojej zrzutki:


tworzenie uslugi GA4

W kolejnym kroku podajesz informacje dodatkowe. W jeszcze kolejnym określasz swoje cele biznesowe - ten krok posłuży do wstępnego przygotowania szablonów raportów w usłudze Google Analytics. Zalecamy zaznaczenie opcji “Zdobywanie potencjalnych klientów” oraz “Zwiększenie sprzedaży online”.

cele biznesowe

Ostatni krok to akceptacja regulaminu korzystania z Google Analytics. Gdy to zrobisz, to konto i usługa Google Analytics zostaną utworzone i przygotowane, a Ty zostaniesz zaproszony do skonfigurowania swojej strony internetowej (a w tym przypadku - swojej zrzutki) do przesyłania danych do narzędzia.

zbieranie danych

Jako platformę wybierz “Sieć”. Zostaniesz poproszony o podanie adresu swojej witryny oraz podanie nazwy strumienia. Możesz tutaj podać adres swojej zrzutki.


2.  Po utworzeniu konta, usługi i strumienia Google Analytics, Twoim oczom ukaże się identyfikator pomiaru (na ekranie poniżej jest w czerwonej ramce i zaczyna się od “G-”) przypisany do strumienia danych Google Analytics. 

ID GA4

Gdybyś przypadkiem go zamknął to pamiętaj, że odnajdziesz go także klikając ikonę koła zębatego (z podpisem “Administracja”) w lewym dolnym rogu na stronie Google Analytics, a następnie wybierając ze środkowej kolumny opcję “Strumienie danych”:

ID znajdz

Skopiuj zawartość identyfikatora pomiaru Google Analytics (zaczyna się od “G-”) i wklej w widoku edycji swojej zrzutki - przechodząc do sekcji “integracje” -> "Google Analytics" i wpisując skopiowany we wcześniejszym kroku identyfikator pomiaru we właściwym polu:

integracja GA4

3. Ponownie wracając do Google Analytics i ustawień strumienia danych - przejdź do opcji “Tajne klucze API platformy Measurement Protocol” (znajduje się nieco poniżej identyfikatora pomiaru) i utwórz nowy klucz API:

klucz api

Możesz mu nadać dowolną nazwę, a po utworzeniu skopiuj jego zawartość:

klucz api

I wklej w drugiej opcji edycji zrzutki:


4. Założenie konta Google Ads - zrobisz to pod tym linkiem wybierając “Rozpocznij teraz” i logując się na koncie Google Ads Twoim kontem Google (musisz zatem jedynie posiadać konto Google - ważne - użyj tego, które zostało użyte do logowania na koncie Google Analytics w krokach poprzednich - dzięki temu prosto połączysz konto Google Ads z kontem Google Analytics w kolejnych krokach). Następnie tworząc konto Google Ads wskaż cel jak niżej:

Google Ads

Dalej podaj nazwę Twojej firmy, a jako witrynę podaj adres swojej zrzutki - na przykład:

Google Ads

Do strony, która zostanie podana, użytkownicy przejdą po kliknięciu Twoich reklam:

Google Ads


Następnie utwórz pierwszą testową reklamę (jest to wymagany krok), podaj dane firmy, kartę do rozliczeń itp. Po zakończeniu tego procesu przełącz widok w tzw. ‘tryb eksperta’ (ustawisz go w prawym górnym rogu Twojego konta Google Ads):


W kolejnym kroku kliknij ‘przełącz widok’ aby Twój widok był zbliżony do pojawiającego się w kolejnych przykładach - zrobisz to w prawym górnym rogu konta:

Google Ads

Po przełączeniu widoku wejdź w kampanie i jeśli chcesz - wyłącz/usuń testową kampanię utworzoną podczas zakładania konta (wybierając ‘edytuj’):
Google Ads

Twoje konto Google Ads jest włączone - gratulacje! Właściwe kampanie reklamowe ustawisz później, po połączeniu konta Google Analytics oraz po włączeniu liczenia konwersji.

5. Połączenie konta Google Ads z kontem Google Ananlytics - aby połączyć konta wejdź w ‘narzędzia’, a następnie - w ‘konfigurację’ i ‘połączone konta’:

Google Ads

Rozwiń opcję “Google Analytics (GA4) & Firebase”, wybierz Twoje konto Google Analytics i kliknij połącz. W tym samym miejscu warto również uruchomić opcję “automatycznego tagowania”.

Google Ads

Podczas łączenia zaznacz poniższą opcję:

Google Ads

Gotowe! Twoje konto Google Ads oraz konto Google Analytics są połączone.

6. Został ostatni krok - ustawienie konwersji (transakcji e-commerce) w Google Ads jako importu konwersji (transakcji e-commerce) z Google Analytics. Aby to zrobić, wejdź w ‘narzędzia i ustawienia -> pomiar skuteczności -> konwersje’ w swoim koncie Google Ads:

Google Ads

Na kolejnym widoku wybierz “Nowe zdarzenie powodujące konwersję” a następnie “importuj” i wybierz opcję “Usługi w Google Analytics 4” i subopcję “Internet”:

Google Ads
Po kliknięciu “importuj i kontynuuj” zobaczysz, że transakcje e-commerce skonfigurowane we wcześniejszych krokach pojawią się jako działania powodujące konwersję w Twoim koncie Google Ads:

Google Ads

Ważne - jeśli wcześniej nie włączyłeś opcji automatycznego tagowania w koncie Google Ads - zrobisz to w ustawieniach konta Google Ads:

Google Ads

Warto również włączyć funkcję Google Signals na koncie Google Analytics (usługa -> zbieranie danych):

Google Ads

Gratulacje! Twoje konta są połączone, a konwersje (transakcje e-commerce) współdzielone między nimi. Jeśli ktoś wpłaci lub wejdzie na Twoją zrzutkę, to jego działania zobaczysz w raporcie “Czas rzeczywisty” w Twoim koncie Google Analytics:

Google Ads

Dokładne raporty wartości wpłat sprawdzisz w szczegółach dotyczących e-commerce:

Google Ads

Pamiętaj! Dane w Google Analytics pojawiają się z opóźnieniem.

Teraz możesz przejść do konfigurowania reklam w Google Ads i optymalizowania ich na pozyskiwanie wpłat na Twoją zrzutkę - zrobisz to wybierając wskazaną wyżej konwersję podczas tworzenia dowolnej kampanii:

Google Ads

Pamiętaj - możesz również, w oparciu o dane z Google Analytics, tworzyć grupy odbiorców - np. osoby odwiedzające Twoją zrzutkę. Do takich osób możesz później kierować reklamy (chociażby przypominające o wpłacie). Grupy odbiorców skonfigurujesz wchodząc w narzędzia -> zasoby wspólne -> zarządzanie odbiorcami Twojego konta Google Ads.

Ważne - w Google Analytics możesz również używać znaczników UTM - sprawdź jak to zrobić. Dzięki znacznikom UTM w swoim koncie Google Analytics rozpoznasz ruch z dowolnych źródeł. Zapoznaj się również z możliwościami śledzenia konwersji i konfiguracji reklam na Facebooku - przeczytaj dedykowany wpis na naszym blogu.

Poniżej znajdziesz dodatkowe przydatne linki:

a. Zakładanie konta Google Analytics: przeczytaj.

b. Konfigurowanie e-commerce w Google Analytics: przeczytaj.

c. Łączenie Google Ads z Google Analytics: przeczytaj.

d. Import konwersji Google Analytics do Google Ads: przeczytaj.

e. Tworzenie reklam i kampanii w Google Ads: przeczytaj

f. Konfiguracja tagowania automatycznego w Google Analytics (z poziomu Google Ads): przeczytaj.

g. Tagowanie kampanii niestandardowych Google Analytics (utm-y): przeczytaj.

Możesz również zapoznać się z artykułem dotyczącym używania Pixela Facebooka na swojej zrzutce - sprawdź.

Masz pytania lub uważasz, że artykuł wymaga uzupełnienia? Uzupełnij krótką ankietę - damy znać, gdy uzupełnimy wpis o nurtujące Cię kwestie!

Zobacz też: Reklama na Facebooku - czy to działa?, Jak skonfigurować reklamę na facebooku, aby zrzutka odniosła sukces?, 20 sposobów na wypromowanie swojej zrzutki, Promowanie zrzutki na przykładach.


Zastanawiasz się nad założeniem własnej zrzutki? Zapoznaj się z informacjami poniżej!

Po pierwsze - jak to działa?

To proste - wchodzisz na zrzutka.pl, podajesz dowolny cel zrzutki oraz kwotę i to wszystko - gotowe. Na utworzoną w ten sposób zrzutkę możesz od razu za darmo i błyskawicznie przyjmować wpłaty - wpłaty księgują się na Twojej zrzutce już w czasie około 1 minuty od ich zlecenia przez wpłacającego! Środki ze swojej zrzutki wypłacasz kiedy chcesz i tak często jak tego potrzebujesz, a dzięki opcji ekspresowych wypłat otrzymasz je na swoje konto w ciągu kilku minut od zlecenia wypłaty! Ważne - zrzutka.pl utrzymuje się głównie z darowizn - portalu możesz używać w 100% za darmo. Nie pobieramy żadnych obowiązkowych opłat od organizatorów zrzutek ani od wspierających - sprawdź.  

Po drugie - czy to działa?

530 000 zrzutek, ponad 300 000 000 zł zebrane na zrzutkach. Nasi użytkownicy oceniają nas na niemal 9/10 na naszej stronie z ocenami (ponad 2 000 opinii) - sprawdź opinie. Zrzutki prywatne, np. na prezenty urodzinowe, zrzutki na realizację marzeń, zrzutki projektowe, zrzutki charytatywne, zrzutka na #SerceJulki, która zebrała ponad 1 900 000 zł, zrzutka dla Zhiry - psa-ratownika, która zebrała ponad 70 000 zł w ciągu zaledwie 30 minut - to tylko przykłady. Na zrzutka.pl zbierasz na dowolne, ustalone przez Ciebie cele!

a. Rekordowa zrzutka na ponad 1 900 000 zł:

b. Rekordowo szybka zrzutka (ponad 70 000 zł w 30 minut):

c. Nasz wybór najciekawszych zrzutek znajdziesz na stronie głównej zrzutka.pl.

najciekawsze zrzutki

Zrzutka.pl to jednak przede wszystkim dziesiątki tysięcy zrzutek prywatnych - urodzinowych, wyjazdowych, mających na celu rozliczenie wspólnych inicjatyw i innych. Jeśli chcesz przejrzeć więcej zrzutek - skorzystaj z naszej wyszukiwarki.

'Zwykła' zrzutka.pl to nie wszystko! Ostatnio dodaliśmy nowy serwis w ramach naszego portalu. Zrzutka cykliczna to rozwiązanie dla każdego, kto ma coś do zaoferowania swoim odbiorcom bądź po prostu chce umożliwić chętnym stałe wspieranie swojej zrzutki - oczywiście w modelu subskrypcji. Wspierający wpłacają comiesięczne kwoty na konto organizatorów. Organizatorzy dostają możliwość rozwoju swoich pasji i talentów, a wspierający – wspaniałe nagrody i satysfakcję ze wspierania ciekawych projektów! Brzmi interesująco? Tutaj sprawdzisz jak to działa.

zrzutka_cykliczna


Zrzutka cykliczna oraz zwykła zrzutka to też nie wszystko! Dzięki zrzutce patronowanej, zbierzesz pieniądze dla organizacji, z której celami najlepiej się identyfikujesz! Logo wybranej przez Ciebie fundacji/organizacji (wraz z informacją o tym, że objęła ona patronatem Twoją akcję) ozdobi widok Twojej zrzutki. Prowadzisz fundację lub inną organizację? Chcesz, aby użytkownicy zrzutka.pl mogli zbierać pieniądze właśnie dla Ciebie i na realizację Twoich celów? Dołącz do innych Patronów! Aby dodać swoją organizację, przejdź trzy proste kroki opisane tutaj (w sekcji “Jak zostać Patronem?”).

patronowane

Jeśli nadal masz pytania lub wahasz się czy możesz założyć zrzutkę - napisz!

Facebook Twitter


Comments 7

or Sign up to add a comment.