Promowanie zrzutki

Odpowiednie wypromowanie zrzutki to kolejny, ważny element całej układanki. Twoja zbiórka - nawet z najlepszym opisem i pięknymi zdjęciami - nie odniesie sukcesu, jeśli nikt się o niej nie dowie.

Uruchom kontakty

Pierwsze wpłaty są kluczowe. Poproś rodzinę, znajomych czy współpracowników o pomoc. Zaznacz, że chcesz, aby wpłacili pieniądze na zrzutkę zamiast przekazywać je bezpośrednio do Twoich rąk. Szansa na to, że ktoś obcy wpłaci swoje środki na nową zrzutkę, która nie posiada jeszcze żadnych wpłat, jest nikła. Ludzie chętniej angażują się w akcje, które zostały już wsparte przez innych. Po pierwsze, czują się bezpieczniej - “przecież inni też wpłacili!” Po drugie - wiedzą, że ich pieniądze “nie pójdą na marne” - “już tyle osób wpłaciło, brakuje coraz mniej - i ja pomogę!”. Uwierz nam - nawet kilka procent celu zmieni diametralnie odbiór Twojej zrzutki.

Skorzystaj z portali społecznościowych

Oczywiście zrzutka publiczna musi być również skierowana do osób postronnych. Koniecznością jest jej udostępnianie. Nie rób tego tylko na swoim profilu Facebook - zasięg nie będzie duży. Poproś znajomych, aby oni również udostępnili zbiórkę. Spróbuj poszukać wsparcia na różnych forach - najlepiej jeśli będą w jakiś sposób powiązane z Twoją zrzutką. Jeśli zbierasz na nową wędkę, spróbuj na forach wędkarskich.

Pamiętaj jednak, żeby nie być nachalnym. Nikt tego nie lubi i zapewne Tobie też by się to nie spodobało. Nie zmuszaj ludzi do udostępniania lub dokonania wpłaty jeśli tego nie chcą. Może to negatywnie wpłynąć na Twoją zrzutkę.

Brak internetu - brak problemu!

Zrzutkę możesz skierować również do osób, które nie posiadają internetu. Jak? Wystarczy, że przekażesz im indywidualny numer konta zrzutki. Znajdziesz go w zakładce “Moje zrzutki”. Każda zrzutka ma swoje własne konto bankowe, zatem jeśli ktoś dokona wpłaty poprzez na przykład przekaz pocztowy, to środki trafią na Twoją zbiórkę. Wykorzystaj to rozwieszając plakaty w miejscu pracy, przekazując ulotki. Zapytaj właścicieli pobliskich kawiarni, pubów i innych miejsc czy nie chcieliby wywiesić informacji o Twojej zrzutce w swoim lokalu.

Karma wraca!

Zawsze bądź miły dla osób odwiedzających Twoją zrzutkę. Być może kilka razy spotkasz się z krytyką. Przyjmij ją spokojnie, zastanów się czy możesz zrobić coś, aby uniknąć podobnych uwag w przyszłości.

Komentarze do zrzutki możesz usuwać, ale staraj się nie robić tego zbyt często, nawet jeśli opinia nie jest pozytywna. Jeśli jednak krytyka jest wulgarna, a nawet przeradza się w agresję - zgłoś to do nas.

Podziękuj wpłacającym. W końcu bez nich nic się nie uda! Postaraj się często odpowiadać na komentarze i zadawane pytania. Możliwe, że dzięki temu dana osoba podzieli się zrzutką ze swoimi znajomymi, a Ty zyskasz kolejne udostępnienia i wpłaty.

Jak powinna i jak nie powinna wyglądać zrzutka? - przykłady

Przykład zrzutki, która raczej nie przyciągnie uwagi: (https://zrzutka.pl/ck92t5)

Porównajmy ją teraz z dobrze dopracowaną i zaplanowaną zrzutką: (https://zrzutka.pl/uugygu)

Zdecydowanie lepszy odbiór będzie mieć zrzutka, której poświęcisz trochę pracy. Warto zainwestować swój czas w jej dopracowanie :)

Więcej porad

Potrzebujesz więcej inspiracji? Zajrzyj do artykułu na naszym blogu, w którym podaliśmy 20 sposobów na wypromowanie zrzutki. Zobacz także promowanie zrzutki na przykładach.

Zrzutka.pl używa plików cookies niezbędnych do działania strony, a także takich służących do analizy ruchu oraz pozwalających nam na optymalizację działania serwisu. Używamy także cookies niezbędnych do skutecznego marketingu usług własnych. Czytaj więcej: polityka prywatności.

Uwaga - zmianie uległa nasza polityka prywatności.