Używanie logo zrzutka.pl - jak to robić i właściwie po co?

Napisano 10 lipca, 2023. Aktualizacja: 25 lipca, 2024.
Używanie logo zrzutka.pl - jak to robić i właściwie po co?

Podoba Ci się nasze logo? Nam też! Zastanawiasz się czy możesz go użyć przy promowaniu swojej zrzutki? A może wcześniej nie przyszło Ci to do głowy i dopiero teraz zaczynasz brać to pod uwagę, ale jeszcze nie masz pewności, jakie korzyści może to przynieść? W poniższym artykule znajdziesz odpowiedzi na te, i inne, pytania. 

Po co właściwie używać logo zrzutka.pl?

Wyobraź sobie, że chcesz kupić nowy telefon. Do wyboru masz dwa - jeden nieznanej Ci marki o którym nie wiesz nic, a drugi marki, która od lat cieszy się popularnością, także wśród Twoich znajomych, którzy zachwalają ją na każdym spotkaniu. Który wybierzesz? Prawdopodobnie ten drugi i nic w tym dziwnego, ponieważ jak pokazuje sondaż przeprowadzony przez firmę Biostat, podczas zakupów na markę produktu zwraca uwagę aż 87,1% z zapytanych o opinię respondentów.

Jednak zasada większego zaufania do marek rozpoznawalnych nie dotyczy tylko produktów i jest przenoszona również na inne dziedziny życia, takie jak np. zbiórki pieniędzy prowadzone przez portal o ugruntowanej pozycji. 

Zrzutka.pl istnieje na Polskim rynku i w świadomości Polaków już od 10 lat. W samym tylko 2022 roku na zrzutki wpłynęło 305 195 864 zł, a rekordzista zebrał milion złotych w mniej niż 18 godzin. W maju tego roku wartość wpłat na platformie zrzutka.pl przekroczyła miliard złotych, a zrzutek jest już prawie milion! Te liczby mówią same za siebie i pokazują nie tylko olbrzymie zaufanie, jakim Polacy darzą zrzutkę, ale także to jak rozpoznawalna jest jej marka. A Ty możesz z tej rozpoznawalności skorzystać! Wystarczy, że na materiałach promujących Twoją zbiórkę, pokażesz, że to właśnie przez platformę zrzutka.pl zbierasz środki. 

Jak używać logo zrzutka.pl?

Na naszej stronie w zakładce “Dla mediów” znajdziesz do pobrania pliki z naszym logo - w formacie svg i png, pionowe, poziome, także w czarnej i białej wersji oraz sam nasz sygnet, czyli różową świnkę. Możesz śmiało używać wszystkich tych wariantów, jednak bardzo prosimy Cię o przestrzeganie kilku zasad:

  • nie zmieniaj kolorów naszego logo
  • nie używaj naszego logo na tle podobnym do niego kolorystycznie, ponieważ nie będzie nic widać. Zawsze możesz wybrać jeden z trzech wariantów: biały, czarny i różowy
  • nie przycinaj naszego logo 

Dodatkowo, umieszczając nasze logo w swoich materiałach, weź pod uwagę jego wielkość względem reszty treści. Bardzo nam miło, że chcesz użyć naszego logo i jak wspomnieliśmy wcześniej uważamy, że może to przyczynić się do sukcesu Twojej zbiórki, natomiast to Ty jesteś jej organizatorem i nasze logo nie powinno być większe oraz bardziej widoczne od tej informacji. 

Wszystkie informacje na temat prawidłowego umieszczania logo zrzutka.pl umieściliśmy w naszym brandbooku

Gdzie umieścić logo zrzutka.pl?

Logo zrzutka.pl możesz umieścić we wszystkich miejscach, w których promujesz swoją zbiórkę m.in.: grafiki wykorzystywane w internecie, grafiki na nośnikach w komunikacji zbiorowej, plakaty, banery czy ulotki. A my sprawiliśmy, że jest to jeszcze łatwiejsze!

Plakaty

Czy wiesz, że możesz wygenerować plakat swojej zrzutki dwoma kliknięciami myszki? To świetna opcja dla tych, którzy nie uznawali plastyki za swój ulubiony przedmiot w szkole lub dla tych, którzy po prostu chcą zaoszczędzić czas. 

Wystarczy, że będąc na stronie swojej zbiórki, klikniesz w ikonkę “więcej” znajdującą się pod przyciskiem “udostępnij”, a następnie klikniesz “pobierz plakat”. I tyle! Teraz możesz go zapisać w pamięci swojego komputera lub wydrukować. 


Plakat generuje się automatycznie i zawiera: tytuł Twojej zrzutki, cel, pierwsze zdania opisu, zdjęcie główne oraz link do zrzutki i kod QR. 

Oczywiście możesz też zdecydować, że chcesz wykonać plakat własnoręcznie. To świetny pomysł! Pamiętaj jednak, żeby wyraźnie wskazać na co zbierasz, dodać zachętę do wpłacenia oraz przede wszystkim wskazać jak można dorzucić się do Twojej zrzutki - podając link do zrzutki oraz kod QR.

Takie plakaty możesz porozwieszać np. w szkole, w miejscu pracy, w budynku, w którym mieszkasz, na osiedlu, czy gdziekolwiek jeszcze przyjdzie Ci do głowy. Pamiętaj jednak, żeby zapytać o zgodę odpowiednie osoby! 

Kod QR

Kody QR to świetny sposób przekierowania ludzi na Twoją zrzutkę. Osoba zainteresowana Twoją zbiórką nie musi już wpisywać linku w wyszukiwarkę, wystarczy że zeskanuje kod swoim telefonem - w większości modeli telefonów wystarczy włączyć aparat fotograficzny i najechać na kod, tak jakbyśmy chcieli mu zrobić zdjęcie. W telefonach, w których ta opcja jest niedostępna, wymagane jest posiadanie aplikacji, którą bez problemu można pobrać. 

Sposób pobierania kodu QR jest bardzo prosty i podobny do pobierania plakatu. Na stronie Twojej zrzutki, pod przyciskiem “Udostępnij” znajdziesz ikonkę “więcej”, a po kliknięciu w nią pokaże się opcja pobrania kodu QR.

Możesz spytać, co kod QR robi w artykule poświęconym logo Zrzutki? Odpowiedź jest bardzo prosta. Na zrzutka.pl możesz pobrać kod QR, w który wpisany jest nasz sygnet - różowa świnka. Dodając kod QR do swoich materiałów pieczesz więc dwie pieczenie na jednym ogniu - nie tylko podajesz na tacy najprostszą i najszybszą możliwość odwiedzenia Twojej zrzutki, ale także brandujesz ją naszym logo, więc osoby sczytujące kod QR wiedzą do jakiej strony zaraz zostaną przeniesione, a co więcej znają tę stronę i jej ufają. 


Chcesz poznać inne sposoby na wypromowanie swojej zrzutki? Sprawdź nasze wcześniejsze artykuły:

Podobał Ci się ten artykuł? Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najnowsze wpisy co dwa tygodnie na swojego maila!



Facebook Twitter