Odpowiadamy - takie zrzutki udostępniamy na facebooku zrzutka.pl!

Napisano 27 grudnia, 2023. Aktualizacja: 25 lipca, 2024.
Odpowiadamy - takie zrzutki udostępniamy na facebooku zrzutka.pl!
Często wysyłacie nam wiadomości lub dodajecie komentarze z prośbą o nagłośnienie jakiejś akcji. Do tej pory odpowiadaliśmy ogólnikowo, że ze względu na bardzo dużą ilość próśb, udostępniamy tylko zrzutki wybrane przez nas. Nigdy jednak nie powiedzieliśmy Wam, czym konkretnie się kierujemy podejmując decyzję. Dziś przerywamy milczenie - dowiedz się, jakie zrzutki trafiają na facebookowy profil zrzutka.pl!

Na samym wstępie chcemy zaznaczyć, że nawet wdrożenie wszystkich wskazówek z tego poradnika nie da Ci pewności, że Twoja zrzutka znajdzie się na naszym facebooku. Nie jesteśmy w stanie opowiedzieć o każdej zrzutce w naszych social mediach, bo jest ich znacznie więcej niż dni w roku. Mimo wszystko chcielibyśmy, żeby każdy Organizator zrzutki przeczytał ten artykuł. Dlaczego?

Bo wprowadzenie naszych rad w życie z pewnością zwiększy Twoje szanse na zdobycie uwagi w social mediach i zebranie pieniędzy. Wybierając zrzutki, o których opowiemy naszym obserwującym, kierujemy się cechami, na które zwróci uwagę przeciętny użytkownik facebooka. Przeglądamy setki zbiórek, klikamy te, które od pierwszej sekundy złapią naszą uwagę, a wybrane akcje analizujemy decydując, którą udostępnić. Wiemy, co zachęca do kliknięcia i jakie elementy zwiększają zaufanie Wpłacającego do zrzutki. Chcemy Ci o tym opowiedzieć.

Wiele akcji odnosi sukcesy bez naszej pomocy w ich nagłośnieniu. Organizatorzy zbierają imponujące sumy na akcje charytatywne, pomoc zwierzętom czy realizację marzeń. Ich sukcesy to owoce pracy włożonej w stworzenie intrygującego tytułu, ciekawego opisu i zdjęcia, od którego nie można oderwać wzroku. Te elementy sprawiają, że zrzutka nabiera viralowego potencjału i ma realną szansę na podbicie platform społecznościowych.  

Co zrobić, żeby “wpaść nam w oko” i pojawić się na naszym facebooku? Czy te same elementy pomogą Ci zbierać na własną rękę? Czytaj dalej i dowiedz się, jak powinna wyglądać zrzutka z potencjałem!

Jak wybieramy zrzutki do postów na facebooku?

Nasze decyzje nie są przypadkowe. Każda zrzutka, która trafia na facebookowy profil zrzutka.pl, zdobyła wcześniej naszą uwagę. Czasem wybieramy je z katalogu, a czasem zauważamy przypadkiem w gazecie, telewizji lub w postach naszych znajomych. I choć tytuł i zdjęcie zrzutki odgrywają tu ogromną rolę, nie są kluczowe przy podejmowaniu decyzji. Dowiedz się jakie elementy podbijają (nie tylko) nasze serca!

Zdjęcie

Jest pierwszym kryterium wyboru tej jedynej spośród setek zbiórek. Z resztą, nie naszym, bo użytkownicy facebooka są w znacznej mierze wzrokowcami. Dlatego zrzutki, które wybieramy do postów, zawsze mają atrakcyjne zdjęcia. O tym, jak zrobić dobre zdjęcie, pisaliśmy w poradniku fotograficznym. A jakie zdjęcia zdecydowanie odrzucamy?

  • Poruszone lub nieostre
  • Źle oświetlone (najczęściej światła bywa za mało, przez co zdjęcie jest ciemne)
  • Źle wykadrowane (szczególnie, gdy fotografowana osoba ma obciętą głowę!)
  • Bardzo drastyczne
  • Pochodzące z internetowych baz zdjęć

Zdjęcie Twojej zrzutki decyduje o pierwszym wrażeniu użytkownika, który ją zobaczy. Zadbaj o to, żeby ludzie poznali Twoją akcję z jak najlepszej strony!

Po lewej przykład dobrego zdjęcia - portret białego psa na zielonym, zblurowanym tle. Po prawej przykład złego zdjęcia - prześwietlona fotografia białego psa w białym, zimowym krajobrazie, wykonana z daleka, na której niewiele widać

Cel, czyli tytuł Twojej zbiórki

Ta treść musi się wyróżniać. Tytuł nie może być zbyt długi ani mocno ogólnikowy. Powinien wzywać do akcji lub intrygować i zachęcać do zapoznania się z opisem zrzutki. Jeśli zdjęcie zrzutki jest dobre, jej tytuł może być przeciętny. Ale nawet najlepsze zdjęcie nie obroni się, jeśli tytuł zrzutki jest zniechęcający!

Po lewej tytuł: Gramy z Witkiem! - zbieramy na rehabilitację i protezę nogi. Po prawej tytuł: Furgonetka na kampera citroen jumper lh2h2/3

Opis, a właściwie to, ile wysiłku kosztuje nas zrozumienie "co autor miał na myśli"

Bo bywa, że musimy czytać po kilka razy, żeby zrozumieć, na co właściwie zbiera Organizator. Rezygnujemy z pisania o zrzutkach, których opisy są niejasne, pozbawione znaków interpunkcyjnych i nie podzielone na krótsze akapity. Jeśli po przebrnięciu przez kilka pierwszych zdań nadal nie wiemy czego dotyczy akcja i dlaczego Organizator potrzebuje pieniędzy, przechodzimy do kolejnej zbiórki.  

I nie tylko my tak robimy. Osoba, która chce wpłacić Ci pieniądze zmieni zdanie, jeśli nie dowie się, na co je przeznaczysz. Dlatego pamiętaj, żeby ta informacja była jasno zaznaczona w opisie - najlepiej w pierwszym akapicie. Dziel “ściany tekstu” na krótkie fragmenty i przeplataj je multimediami. Więcej wskazówek dotyczących tworzenia ciekawych tekstów znajdziesz w tym miejscu.

Dodatkowo, w przypadku zrzutek charytatywnych - na leczenie ludzi, zwierząt lub usuwanie skutków katastrof - udostępniamy tylko te posiadające ikonę wiarygodności, uzyskaną w toku weryfikacji. Oszuści chętnie żerują na empatii i wrażliwości naszych obserwujących. Dlatego bardzo nam zależy, aby każda akcja, o której opowiadamy, była wiarygodna. Dowiedz się więcej o weryfikacji - to naprawdę nic strasznego!

Zrzutka z niebieską ikoną wiarygodności, umieszczoną na prawo od galerii zdjęć. Na ikonie znajduje się tekst: "Organizator przesłał dokumenty potwierdzające wiarygodność opisu zrzutki"

Wykorzystanie zaawansowanych funkcji zrzutki

Doceniamy użytkowników korzystających z licytacji, ofert, aktualności czy funkcji tworzenia skarbonek. Chętnie publikujemy na naszym blogu artykuły zawierające inspirujące przykłady ofert czy skarbonek gromadzących zaskakujące kwoty. Zdarza się również, że publikujemy post z linkiem do ciekawej oferty lub skarbonki, a o samej zrzutce tylko wspominamy.

Skarbonka założona przez znajomego ze smykałką do zbierania pieniędzy, aukcja namalowanego przez Ciebie obrazu czy ciekawy pomysł na ofertę to nie tylko dobre sposoby na zdobycie naszej uwagi. Dzięki tym działaniom możesz zebrać więcej pieniędzy i odnieść sukces bez naszej pomocy!

Twoje zaangażowanie

Nie udostępnimy Twojej zrzutki, jeśli Ty nie zrobisz tego wcześniej ani razu. Bo nawet najlepiej przygotowana zbiórka nie zdobędzie wsparcia osób postronnych, gdy na jej koncie jest 0 zł.

Pierwsze wpłaty zwiększają wiarygodność akcji - postaraj się o nie w gronie swojej rodziny i najbliższych znajomych. Udostępnienie zrzutki w Twoich mediach społecznościowych to absolutne minimum! Spróbuj wysłać znajomym SMSy lub maile, w których zachęcisz ich do wpłacenia drobnej kwoty. Poszukaj grup na facebooku, których społeczności mogą udzielić Ci wsparcia. A nawet załóż własny fanpage, na którym będziesz opowiadać o postępach zbiórki i o tym, na co przeznaczysz pieniądze. Sprawdź 20 sposobów na wypromowanie swojej zrzutki i zamiast czekać, zacznij zbierać!

Czy istnieją inne sposoby na zdobycie naszej uwagi?

Oczywiście! Bardzo sobie cenimy zaczepki użytkowników obserwujących profile zrzutki na fabebooku i instagramie… o ile nie zakrawają o spam. Dlatego chętnie opowiemy Ci na jakie interakcje czekamy, a jakich wolelibyśmy uniknąć. 

Te pomysły są bardzo dobre:

  • Oznaczenia w relacjach - szczególnie tych zbudowanych w oparciu o estetyczną grafikę lub ciekawy film. Story, w których oznaczacie profil @zrzutkapl zwykle podajemy dalej od ręki, a jeśli jakaś akcja szczególnie wpadnie nam w oko, może znaleźć się również na naszym facebooku. Mamy tylko jedno zastrzeżenie - jeśli kilkakrotnie oznaczasz nas w materiałach dotyczących jednej akcji postaraj się, aby były różnorodne. Nasi obserwujący, widząc to samo zdjęcie przez kilka dni pod rząd, po prostu przejdą dalej. 
  • Oznaczenia w postach - to również dobra droga poinformowania nas o Twojej akcji. Staramy się na bieżąco przeglądać materiały, w których pojawiają się wzmianki o nas i zapamiętujemy te, które złapały nas za serce, zaskoczyły lub wyjątkowo rozbawiły.
  • Propozycje współautorstwa postów i rolek - w tym wypadku jesteśmy znacznie bardziej ostrożni niż udostępniając Wasze relacje, bo post czy rolka nie znikną z portalu społecznościowego w ciągu 24 godzin. Niemniej chętnie podbijemy zasięg wartościowego materiału, powiązanego z medialną zbiórką na zrzutka.pl. 

A takich wolelibyśmy uniknąć:

  • Wiadomości mailowe lub na portalach społecznościowych z prośbą o udostępnienie zrzutki - nie są najlepszym sposobem na pokazanie Twojego wkładu w promocję zbiórki. Gdy oznaczasz nas w relacji lub poście, widzimy Twoje zaangażowanie i próby dotarcia do szerokiej społeczności. "Na priv" nie jesteśmy w stanie go zweryfikować.
  • Dodawanie pod naszymi postami komentarzy z linkiem do Twojej zrzutki - jest przede wszystkim nieuprzejme wobec Organizatora akcji, o której opowiadamy w poście. To jego przysłowiowe 5 minut, na które zapracował rozwijając swoją zrzutkę i zdobywając pierwsze wpłaty. Dlatego staramy się na bieżąco ukrywać komentarze zawierające linki. A czasem facebook robi to za nas, uznając je za potencjalny spam.

Mamy nadzieję, że nasze wskazówki pomogą Ci zbierać skuteczniej. Pamiętaj, że zasięgi w social mediach zależą od atrakcyjności Twojej treści. Nikt nie poda dalej zrzutki, która nie wygląda dobrze lub nie budzi zaufania. 

Organicznym zasięgom można pomóc, na przykład poprzez wykupienie reklam na facebooku. Jeśli Twoja zrzutka jest już dopracowana w każdym calu, taka reklama może być skuteczną inwestycją w budowanie zasięgu. Zanim jednak poprosisz o wsparcie algorytmy, zapytaj znajomych, czy nie chcieliby udostępnić Twojej zbiórki. To naprawdę pomaga! 

Podobał Ci się ten artykuł? Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najnowsze wpisy co dwa tygodnie na swojego maila!

Zobacz również: Jak uruchomić analitykę w Google Analytics oraz skonfigurować skuteczną kampanię w Google Ads dla Twojej zrzutki?; Reklama na facebooku - jak ją skonfigurować, aby zbiórka osiągnęła sukces?



Facebook Twitter