20 sposobów na wypromowanie swojej zrzutki

Napisano 22 marca, 2023. Aktualizacja: 14 listopada, 2023.
20 sposobów na wypromowanie swojej zrzutki

Zrzutkę możesz wypromować korzystając z wbudowanych narzędzi w serwisie zrzutka.pl, jak również na wiele innych sposobów. Pierwsze 4 przedstawione sposoby dotyczą możliwości dostępnych wewnątrz serwisu, a pozostałe to sposoby na promocję poza nim.

Na naszej stronie są dostępne następujące funkcje premium:

  • Indywidualny alias zrzutki, dzięki któremu adres www strony będzie prosty, przyjazny i łatwy do zapamiętania. Pewnie wolisz taki link: www.zrzutka.pl/naprezent niż www.zrzutka.pl/2x1t3z, prawda?
  • Status zrzutki promowanej, dzięki któremu Twoja zrzutka pojawi się w katalogu zrzutek (automatyczne sortowanie listy pokazuje najpierw zrzutki z wykupionym promowaniem).
  • Wyróżnienie na liście zrzutek promowanych, dzięki któremu Twoja zrzutka pojawi się na samej górze wyżej wspomnianej listy.
  • Karta wpłatnicza, która pozwoli Ci na szybkie przyjmowanie wpłat od osób z którymi masz bezpośredni kontakt
  • oraz reklama na facebooku - w jej konfiguracji pomogą nasi specjaliści. Możesz skierować ją do osób, które odwiedziły Twoją zrzutkę lub do innej, wybranej przez Ciebie grupy odbiorców.

Wszystkie funkcje premium możesz wykupić osobno lub w pakiecie, na okres 7, 14 lub 30 dni. Aby kupić funkcje premium, zaloguj się i wejdż w zakładkę "Moje zrzutki". Następnie kliknij "Więcej" po zrzutką, którą chcesz promować i wybierz opcję "Wypromuj".



Zerknij do artykułów:

  1. Kompleksowy poradnik i checklista dla organizatorów zrzutek: Jak z sukcesem zorganizować zrzutkę?.
  2. Kompletna instrukcja punkt po punkcie jak prawidłowo przygotować się do zorganizowania zrzutki: Jak skutecznie zbierać pieniądze online?.
  3. Wskazówki jak zwiększyć skuteczność swojej zrzutki bezpłatnymi metodami: Wspieranie zrzutek bez wydawania pieniędzy? Nic prostszego.
  4. Przykłady skutecznego promowania zrzutki w mediach: Promowanie zrzutki na przykładach
  5. Wskazówki dotyczące przygotowywania video: Jak przygotować skuteczne wideo dla swojej zrzutki?.
  6. Rady od organizatorów, którzy już odnieśli sukces: Kluczowe rady dla organizatorów zrzutek.
  7. Reklama na facebooku na własną rękę - jak ją skonfigurować, aby zbiórka osiągnęła sukces - konfiguracja własnej reklamy na facebooku.
  8. Reklama w Google - jak korzystać z Google Analytics i efektywnie konfigurować Google Ads - korzystanie z analityki Google


Sposoby na promocję poza serwisem:

  1. Załóż fanpage lub wydarzenie na Facebooku promujące Twoją zrzutkę (nie zapomnij dodać linku do zrzutki w opisie).
  2. Zaproś swoich znajomych do fanpage'a lub wydarzenia na Facebooku i poproś swoich znajomych o to samo.
  3. Udostępnij link do swojej zrzutki na Facebooku oraz poproś swoich znajomych o to samo.
  4. Stwórz własną stronę internetową promującą Twoją akcję i umieść na niej widget zrzutki - aby wygenerować widget, na stronie swojej zrzutki kliknij przycisk ...Więcej, a następnie </>Widget. Do stworzenia własnej strony polecamy darmowy Wordpress - pl.wordpress.com.
  5. Poproś swoich znajomych prowadzących blogi lub inne strony internetowe o dodanie wpisu promującego Twoją zrzutkę oraz, jeśli to możliwe, zamieszczenie widgetu zrzutki - aby wygenerować widget, na stronie swojej zrzutki kliknij przycisk ...Więcej, a następnie </>Widget.
  6. Skonfiguruj własną stopkę mailową dodając do niej link do zrzutki i uzasadnienie, dlaczego warto na nią wpłacić. Poproś o to samo swoich znajomych.
  7. Skonfiguruj swoją stopkę na forach dyskusyjnych dodając link do zrzutki i zachęcającą treść do jej odwiedzenia.
  8. Wydrukuj ulotki i plakaty promujące Twoją akcję wraz z linkiem do zrzutki. Przykładowe miejsca w których możesz powiesić plakaty i zostawić ulotki: przedszkola, szkoły podstawowe, licea, uczelnie, sklepiki osiedlowe, słupy i tablice ogłoszeniowe, kościoły, przystanki, dworce, ośrodki kultury, urzędy, bary i restauracje, kioski, myjnie i serwisy samochodowe, domy handlowe, boiska i sale sportowe, place zabaw, kwiaciarnie, fryzjerzy, solaria, salony kosmetyczne.
  9. Zwróć się z prośbą o pomoc w promocji swojej akcji do lokalnych mediów: stacje radiowe, telewizja, portale internetowe, gazety. Przedstawiaj swoją akcję krótko i konkretnie. Warto uzasadnić dlaczego jest to dla Ciebie tak ważne i jak wsparcie lokalnych mediów i społeczności wokół nich zgromadzonych może przyczynić się do osiągnięcia sukcesu. Zaproponuj wspomnienie o patronacie na stronie zrzutki wraz z umieszczeniem loga. Jedną ze skuteczniejszych form dotarcia do takich mediów jest napisanie odręcznie listu z opisem Twojej historii, załączenie wywołanych tradycyjną metodą zdjęć oraz osobistych podziękowań od serca. Pamiętaj, aby się nie zrażać. Te media mają ogromną moc i zasięg. Warto po odręcznym liście wysłać jeszcze mail i odwiedzić redakcję osobiście.
  10. Poproś osobiście o wsparcie w promocji znane osoby, do których zaliczyć można: celebrytów, piosenkarzy, aktorów, pisarzy, polityków czy sportowców. Może ktoś z Twoich znajomych zna taką osobę osobiście? To ważne, ponieważ trudno jest odmówić pomocy znajomemu, a bezpośrednie dotarcie jest ogromnie pomocne. Czasami wystarczy tylko jeden wpis na Facebooku z linkiem do Twojej zrzutki, aby tego samego dnia zebrać kilkadziesiąt tysięcy złotych. Im więcej taka osoba ma fanów na Facebooku, tym lepiej.
  11. Wyślij wiadomości SMS zachęcające do odwiedzenia strony zrzutki i dokonania wpłaty. Aktualnie wiele telefonów posiada funkcję masowej wysyłki wiadomości SMS.
  12. Wyślij wiadomości e-mail do wszystkich odbiorców ze swojej książki adresowej. Pamiętaj, aby ustalić chwytliwy temat wiadomości - to on głównie decyduje o jej odczytaniu. Opisz krótko i konkretnie swoją akcję i nie zapomnij dodać linku do zrzutki. Poproś odbiorców o przekazanie wiadomości dalej swoim znajomym.
  13. Zwróć się do firm z bliskiego otoczenia. Najszybciej i najwygodniej, ale niestety najmniej skutecznie, zrobisz to drogą mailową. Bardziej skuteczna forma to bezpośredni telefon poprzedzony wysłaniem odręcznie napisanego listu. Najskuteczniejsza forma łączy wszystkie wymienione w poprzednich 2 zdaniach z wizytą osobistą. Pamiętaj, aby nie prosić tylko o wpłatę, ale również o udostępnienie informacji pracownikom oraz we własnych kanałach społecznościowych. Najłatwiej będzie zacząć od firm prowadzonych przez Twoich znajomych.


Dobre rady:

  • Nie spamuj! Nikt nie lubi być nękanym czy atakowanym. Komentarze pod innymi zrzutkami czy wszystkimi wpisami na Facebooku wcale nie pomagają - sprawdziliśmy to. Również w kontakcie z innymi osobami staraj się zachować dystans. Nie naciskaj ani nie wymagaj. Wsparcie Twojej akcji nastąpi tylko z dobrej woli, a takiej nie uzyskasz, jeśli będziesz zachęcać "na siłę". 
  • Mów/pisz o swojej zrzutce krótko i konkretnie. Do ludzi dociera zbyt wiele bodźców ze wszystkich stron. Często nie mają czasu, a czasem i ochoty, żeby czytać/słuchać każdą wiadomość. Postaraj się skrócić swój przekaz maksymalnie i skupić się na najważniejszych aspektach. Pozostaw odbiorcy możliwość dokonania własnego wyboru.
  • Zachęcaj kogo tylko możesz do wsparcia w promocji Twojej zrzutki. Nie każdy może sobie pozwolić na wsparcie, ale udostępnienie na Facebooku niewiele kosztuje. Z naszego doświadczenia i przeprowadzonych badań wynika, że właśnie dzięki takim udostępnieniom, na zrzutkach pojawia się najwięcej wpłat.
  • Bądź miły i zachowaj kulturę. W przeciwnym razie nie zdobędziesz zaufania, a bez niego możesz zapomnieć o sukcesie.
  • Wykorzystaj specjalny widget zrzutki - aby wygenerować widget, na stronie swojej zrzutki kliknij przycisk ...Więcej, a następnie </>Widget. Dzięki temu zwiększysz ilość wpłat ze stron, na których zostanie on osadzony.


Warto również poznać rady organizatorów udanych zrzutek, których udzielili w naszych wywiadach:

Facebook Twitter


Komentarze 2

Aby dodać komentarz lub zarejestruj się.