Zastanawiasz się czym jest fundraising oraz crowdfunding? A może ciekawi Cię czym się od siebie różnią? Te dwie metody pozyskiwania środków finansowych są coraz popularniejsze i mają duży wpływ na rozwój projektów, inicjatyw i organizacji. Dzisiaj postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości i pokażemy Ci, jak można wykorzystać obie te metody do osiągnięcia swoich celów.
Fundraising - co to jest?
Termin fundraising można przetłumaczyć na język polski jako "zbieranie funduszy". Jest to więc proces pozyskiwania środków finansowych na rzecz określonego celu lub organizacji. Zatem fundraiser to osoba, która jest odpowiedzialna za organizację i przeprowadzanie działań związanych z pozyskiwaniem środków. Fundraising to niezwykle ważne narzędzie, zwłaszcza dla organizacji non-profit, które umożliwia im realizację swoich misji. Podstawową wartością fundraisingu jest chęć wprowadzenia pozytywnych zmian w otaczającym nas świecie. Przy wsparciu darczyńców i inwestorów, organizatorzy zbiórek mogą realizować projekty, które mają realny wpływ na życie ludzi i środowisko.
Czym są działania fundraisingowe?
Działania fundraisingowe mogą przybierać różne formy, takie jak koncerty charytatywne, aukcje, licytacje, maratony, loterie, zbiórki publiczne, czy akcje promocyjne. Istnieje wiele kreatywnych sposobów na to, jak pozyskać fundusze na wsparcie ważnych inicjatyw. Najpopularniejszym z nich jest stworzenie kampanii fundraisingowej, czyli zestawu działań, mającego na celu pozyskanie środków pieniężnych na konkretną zbiórkę.
Czy fundraising i crowdfunding to to samo?
Podczas gdy fundraising to ogólny proces pozyskiwania funduszy, crowdfunding jest specyficznym rodzajem zbierania środków, ponieważ opiera się na internetowym wsparciu przez społeczność. W crowdfundingowej kampanii, inwestorzy lub darczyńcy przekazują pieniądze na konkretny pomysł czy wsparcie charytatywne.
Crowdfunding - co to jest?
Choć w internecie definicji crowdfundingu jest wiele, to jednak zawsze ma to samo znaczenie - finansowanie społecznościowe. Nazwa ta wzięła się z połączenia dwóch słów: crowd, znaczy tłum oraz funding, czyli finansowanie. Zatem crowdfunding to nic innego, jak zbieranie od społeczności środków pieniężnych na realizację stworzonego przez siebie celu.
Jak działa crowdfunding?
Finansowanie społecznościowe odbywa się począwszy od założenia zbiórki na platformie crowdfundingowej. Platforma crowdfundingowa to internetowa przestrzeń, na której można tworzyć i promować kampanie crowdfundingowe, czyli publikować opisy projektów i wyznaczać cele finansowe zbiórek. Niektórzy organizatorzy zbiorek oferują także ekskluzywne treści dla wspierających, np. internetowy dostęp do piosenki artysty.
Kto może zbierać?
Każdy! Istnieje wiele powodów, aby założyć swoją własną zrzutkę pieniędzy. Często z crowdfundingu korzystają startupy, twórcy, naukowcy, artyści, którzy chcą zrealizować swoje pomysły, ale nie posiadają wystarczających środków. Bardzo często crowdfunding to także sposób na niesienie pomocy charytatywnej. Nieważne więc czy potrzebujesz zebrać pieniądze na realizację marzenia, pomoc medyczną czy budowę domu - crowdfunding jest dla każdego, a nasz portal jest do tego idealnym miejscem. Na zrzutka.pl zbierasz na co chcesz. Za darmo, bez prowizji!
Jak zacząć?
Założenie swojej własnej zrzutki - kampanii crowdfundingowej jest bardzo proste. Wystarczy określić cel finansowy oraz przygotować opis zbiórki. Warto także mieć pod ręką swój dokument tożsamości, ponieważ każda osoba zakładająca zrzutkę na naszym portalu jest weryfikowana przelewem i dowodem osobistym. W momencie, gdy zbiórka zostanie opublikowana, można zacząć zbierać pieniądze na pomoc w realizacji swojego celu. Twoja kampania pojawia się w katalogu zrzutek z widocznym zdjęciem głównym, tytułem oraz postępem finansowym. Jeśli jakaś osoba postanowi wesprzeć Twoją zbiórkę, może samodzielnie wybrać kwotę wpłaty oraz metodę płatności. Wpłata od darczyńcy trafia bezpośrednio na indywidualny rachunek bankowy Zrzutki.pl, z którego w dowolnym momencie można przelać pieniądze na swoje prywatne konto.
Dziś crowdfunding stał się jednym z najtańszych i najprostszych źródeł finansowania startupów i projektów artystycznych, dlatego zdecydowanie warto rozważyć to narzędzie.
Podobał Ci się ten artykuł? Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najnowsze wpisy co dwa tygodnie na swojego maila!
To może Cię zainteresować: Sprawdź, co zyskasz z bramką płatności od zrzutka.pl; Zbieraj pieniądze organizując loterię na zrzutka.pl!; Organizuj licytacje na zrzutka.pl - przewodnik dla organizatorów zrzutek i fundatorów licytacji