Pomoc

Aby dokonać weryfikacji w pierwszej kolejności załóż zrzutkę. Następnie z rozwijanego menu znajdującego się w prawym górnym rogu strony wybierz “Weryfikacja”.

W pierwszym kroku zostaniesz poproszony o wybór rodzaju konta - możesz bowiem prowadzić konto prywatne lub konto firmowe dla swojej firmy/organizacji.

W następnym kroku pojawi się formularz identyfikacyjny w którym prosimy o podanie Twoich podstawowych danych tj. imię i nazwisko, numer PESEL, adres zamieszkania czy numer oraz data ważności dokumentu tożsamości. W przypadku firm/organizacji, dodatkowo konieczne będzie podanie danych firmy tj. NIP/REGON i adres siedziby firmy.

Ważne - pamiętaj aby w formularzu wpisać rzeczywiste dane, gdyż po zapisaniu formularza poprosimy Cię o ich weryfikację, a jego edycja nie będzie już możliwa.

Po wypełnieniu formularza i kliknięciu “kolejny krok”, wyświetli się jeszcze oświadczenie PEP, czyli o (nie)zajmowaniu eksponowanego stanowiska politycznego.

W kolejnym kroku, podsumujemy jeszcze raz uzupełnione przez Ciebie dane. Przeczytaj je uważnie i upewnij się, że nie zawierają żadnych błędów - po zapisaniu formularza, edycja danych nie będzie już możliwa.

Po zapisaniu danych, Twoja zrzutka staje się aktywna na okres 30 dni i można dokonywać na nią wpłat. Aby móc realizować również wypłaty i utrzymać aktywność wpłat na stałe, niezbędne jest jeszcze wykonanie przelewu weryfikacyjnego oraz dosłanie odpowiednich dokumentów.


Jak wykonać przelew weryfikacyjny?

Przelewu weryfikacyjnego należy dokonać przelewając 1 zł z własnego rachunku bankowego, na indywidualny numer konta założonej przez siebie wcześniej zrzutki. Wszelkie dane niezbędne do wykonania przelewu znajdziesz w zakładce “weryfikacja”. Wystarczy że je skopiujesz i zlecisz przelew na stronie swojego banku. Rachunek bankowy z którego dokonasz przelewu weryfikacyjnego będzie później jedynym, na który będzie można wypłacić zebrane środki. W przypadku profilu firmowego, przelewu należy dokonać z rachunku bankowego należącego do Twojej firmy/organizacji.

Pamiętaj! Imię i nazwisko nadawcy przelewu (lub nazwa firmy w przypadku profilu firmowego) muszą być identyczne z danymi, które podałeś w formularzu (do sprawdzenia w zakładce "Twoje zapisane dane"). W przypadku niezgodności tych danych, weryfikacja zostanie odrzucona. Musi to być zwykły, tradycyjny przelew wykonany poprzez stronę Twojego polskiego banku - wpłata weryfikacyjna nie może być dokonana z zagranicy, poprzez zewnętrzne bramki płatności ani poprzez przycisk “wpłać” na stronie zrzutki.


Jak załączyć dokumenty do weryfikacji profilu?

Ostatnim krokiem weryfikacji jest załączenie odpowiednich dokumentów weryfikacyjnych. Jeżeli wcześniej wybrane zostało konto prywatne - wystarczy, że prześlesz nam skany/zdjęcia swojego dokumentu tożsamości - dowodu osobistego lub paszportu (w przypadku dowodu, obu stron dokumentu). Dla konta firmowego, lista wymaganych dokumentów jest zależna od rodzaju prowadzonej przez Ciebie działalności. Listę wymaganych dokumentów weryfikacyjnych niezbędnych do Twojej weryfikacji znajdziesz w zakładce weryfikacyjnej na swoim profilu.

Dane z przesłanych dokumentów muszą być zgodne z danymi przesłanymi w formularzu identyfikacyjnym i przelewie weryfikacyjnym. Zwróć też uwagę, aby załączane zdjęcia były dobrej jakości, a żadna z krawędzi dokumentu nie była obcięta.