Cześć, jak możemy Ci pomóc?
Najczęściej zadawane pytania
Weryfikacja profilu organizatora
Ogólne
Zakładanie zrzutki
Założenie zrzutki i spełnianie marzeń to zawsze trafiony pomysł! Ale żeby zbierać skutecznie, musisz wczuć się w rolę osób przeglądających social media. Najczęstszymi kanałami promocji zrzutek są Facebook, Instagram, X czy TikTok. Są to platformy, które do przyciągnięcia uwagi skutecznie wykorzystują filmy i zdjęcia, tym samym zastępując rozbudowany opis multimediami i krótkimi nagłówkami. Podczas tworzenia swojej zrzutki, pomyśl więc - co przyciągnęłoby Twoją uwagę? Czy Twoja zrzutka zachęca do kliknięcia? W kolejnych akapitach postaramy się rozwinąć tę myśl i zainspirować Cię do stworzenia treści, która będzie się klikać!
Główna zasada portali społecznościowych jest brutalnie prosta: najpierw widzimy zdjęcie, potem zerkamy na nagłówek, na samym końcu czytamy tekst. Grafika pełni rolę przynęty - jeśli ktoś ma złapać haczyk i kliknąć zrzutkę, musi zostać do tego zachęcony. Pozostawiając zrzutkę bez zdjęcia, skazujesz się na porażkę!
Żeby wykonać dobre zdjęcie, wystarczy Ci telefon komórkowy, odrobina wyobraźni i wskazówki zawarte w naszym poradniku fotograficznym. Nie będziemy ich tutaj powtarzać, ale dołożymy kilka przydatnych informacji.
Kiedy udostępnisz w social mediach link do zrzutki, użytkownicy portalu społecznościowego zobaczą jej podgląd, zawierający zdjęcie i tytuł. Sprawdź, jak wyglądają posty ze zrzutkami na naszym Facebooku i X-e - Twoje będą bardzo podobne. Zwróć uwagę, że najbardziej widocznym elementem jest zdjęcie główne zrzutki. Dlatego musi się poprawnie wyświetlać, być dobrze przycięte i przyciągać wzrok. Jeśli Twoje zdjęcie będzie ciemne, rozmazane, a sylwetka modela (przykładowo beneficjenta) zostanie ucięta lub będzie słabo widoczna - nikt nie kliknie w link i nie pozna Twojej historii!
Dobra rada: Po dodaniu zdjęcia do zrzutki, udostępnij ją na swojej tablicy na Facebooku i zobacz, jak wygląda podgląd. Jeśli zdjęcie jest nieprawidłowo wykadrowane - przytnij je jeszcze raz! Praca, którą teraz włożysz w udoskonalenie wyglądu Twojej zrzutki, zaprocentuje przyszłymi wpłatami!
Coverem Twojej zrzutki nie musi być zdjęcie - możesz też użyć filmu. Film możesz umieścić w galerii swojej zrzutki tylko poprzez zewnętrzny link - nie ma możliwości wgrania go bezpośrednio na zrzutka.pl. Aby umieścić film w galerii swojej zrzutki, wgraj go na dowolny, zewnętrzny portal (np. Youtube) i skorzystaj z opcji “Dodaj link z filmem”.
Pamiętaj, że w tym wypadku w katalogu zrzutek i w social mediach wyświetli się jego miniatura, bez znaku odtwarzania! Serwis Youtube pozwala na wgranie własnej miniaturki lub wykorzystanie w tym celu losowej klatki z filmu.
Dobra rada: To, że zrzutka.pl nie wyświetla przycisku odtwarzania w podglądzie filmu nie znaczy, że Ty nie możesz umieścić go na miniaturze. Umieść odpowiedni symbol na swojej miniaturce przy pomocy dowolnego edytora grafiki i sprawdź efekty!
Edycja zrzutki
Weryfikacja profilu organizacji
Zarządzanie zrzutką
Dodatkowe funkcje
Promocja zrzutki
Weryfikacja zrzutki
Zakończenie zrzutki
Dla Organizatorów
Wypłata środków
Dla wspierających
Pozostałe
Pozostałe
Pozostałe
Pozostałe
Pozostałe
Pozostałe
Pozostałe
Rozlicz darowiznę i zapłać niższy podatek
Szukasz konkretnej zrzutki?
Wyżej nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie?
Zaloguj się, aby napisać do nas przez formularz kontaktowy.