Cześć, jak możemy Ci pomóc?
Opłaty
W praktyce zrzutka.pl to narzędzie do tworzenia zbiórek środków na dowolny cel, którym każdy posługuje się we własnym zakresie. Dzięki pełnej automatyzacji oferujemy nasze usługi po najniższej cenie i jednocześnie, ponieważ stale dbamy o ich doskonalenie, w najwyższej jakości.
Zrzutkę może zorganizować każdy. Niezbędne jest posiadanie konta bankowego prowadzonego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej - osobisty rachunek służy bowiem do weryfikacji konta.
Zrzutkę można zorganizować na dowolny cel zgodny z prawem
Sięgnij po inspirację oglądając film - animację!
Chcesz upewnić się, czy cel Twojej zrzutki jest legalny? Sprawdź nasz artykuł opisujący zakazane cele zrzutek.
Dbamy o najwyższe standardy bezpieczeństwa. Więcej na ten temat dowiesz się z https://zrzutka.pl/bezpieczenstwo/.
Tak. Od dnia 18 VII 2014 internetowe zbiórki na konto nie podlegają pod ustawę o zbiórkach publicznych. Więcej można dowiedzieć się z: https://zrzutka.pl/blog/8/nowe-moliwoci-zbierania-pienidzy-od-18-vii-2014.
Zrzutka.pl, działając w charakterze Krajowej Instytucji Płatniczej, zobowiązana jest do weryfikacji swoich klientów.
Po założeniu zrzutki konieczne jest uzupełnienie formularza identyfikacyjnego znajdującego się w zakładce “weryfikacja”. Po jego wypełnieniu, przyjmowanie wpłat na Twoją zrzutkę będzie aktywne przez 30 dni. W tym czasie konieczna jest weryfikacja podanych w formularzu danych poprzez przelew bankowy oraz wysłanie skanów/zdjęć dokumentów potwierdzających Twoją tożsamość.
Dzięki takim procedurom dokładnie wiemy, kto zbiera pieniądze na zrzutka.pl i możemy dbać o odpowiedni poziom bezpieczeństwa.
Więcej informacji na temat weryfikacji na Zrzutka.pl znajdziesz na naszym blogu.
Zasadniczo weryfikacja profilu składa się z trzech etapów - wypełnienia formularza identyfikacyjnego, wykonania przelewu weryfikacyjnego oraz załączenia odpowiednich dokumentów.
Aby dokonać weryfikacji, z rozwijanego menu znajdującego się w prawym górnym rogu strony wybierz “Weryfikacja”.
W pierwszym kroku zostaniesz poproszony o wybór rodzaju konta.
W następnym kroku pojawi się formularz identyfikacyjny w którym prosimy o podanie Twoich podstawowych danych tj. imię i nazwisko, numer PESEL, adres zamieszkania czy numer oraz data ważności dokumentu tożsamości.
Ważne - pamiętaj aby w formularzu wpisać rzeczywiste dane, gdyż po zapisaniu formularza poprosimy Cię o ich weryfikację, a jego edycja nie będzie już możliwa.
Po wypełnieniu formularza i kliknięciu “kolejny krok”, wyświetli się jeszcze oświadczenie PEP, czyli o (nie)zajmowaniu eksponowanego stanowiska politycznego.
W kolejnym kroku, podsumujemy jeszcze raz uzupełnione przez Ciebie dane. Przeczytaj je uważnie i upewnij się, że nie zawierają żadnych błędów - po zapisaniu formularza, edycja danych nie będzie już możliwa.
Po zapisaniu danych, Twoja zrzutka staje się aktywna na okres 30 dni i można dokonywać na nią wpłat. Aby móc realizować również wypłaty i utrzymać aktywność wpłat na stałe, niezbędne jest jeszcze wykonanie przelewu weryfikacyjnego oraz dosłanie odpowiednich dokumentów.
Jak wykonać przelew weryfikacyjny?
Przelewu weryfikacyjnego należy dokonać przelewając 1 zł z własnego rachunku bankowego, na indywidualny numer konta założonej przez siebie wcześniej zrzutki. Możesz to zrobić na dwa sposoby - za pomocą standardowego lub błyskawicznego przelewu weryfikacyjnego.
Wszelkie dane niezbędne do wykonania standardowego przelewu weryfikacyjnego znajdziesz w zakładce “weryfikacja”. Wystarczy że je skopiujesz i zlecisz przelew na stronie swojego banku. Rachunek bankowy z którego dokonasz przelewu weryfikacyjnego będzie później jedynym, na który będzie można wypłacić zebrane środki.
Pamiętaj! Imię i nazwisko nadawcy przelewu (lub nazwa firmy w przypadku profilu firmowego) muszą być identyczne z danymi, które podałeś w formularzu (do sprawdzenia w zakładce "Twoje zapisane dane"). W przypadku niezgodności tych danych, weryfikacja zostanie odrzucona. Musi to być zwykły, tradycyjny przelew wykonany poprzez stronę Twojego polskiego banku - wpłata weryfikacyjna nie może być dokonana z zagranicy, poprzez zewnętrzne bramki płatności ani poprzez przycisk “wpłać” na stronie zrzutki.
Możesz również wybrać szybszą i łatwiejszą opcję - błyskawiczny przelew weryfikacyjny. Wystarczy, że wybierzesz z listy odpowiedni bank, zalogujesz się do swojej bankowości i zlecisz przelew, a Twoje konto zostanie zweryfikowane nawet w kilka minut! Uwaga - opcja ta jest dostępna tylko dla wybranych banków.

Jak załączyć dokumenty do weryfikacji profilu?
Ostatnim krokiem weryfikacji jest załączenie odpowiednich dokumentów weryfikacyjnych. Do weryfikacji konta prywatnego wystarczy, że prześlesz nam skany/zdjęcia swojego dokumentu tożsamości - dowodu osobistego, paszportu lub karty pobytu.
Dane z przesłanych dokumentów muszą być zgodne z danymi przesłanymi w formularzu identyfikacyjnym i przelewie weryfikacyjnym. Zwróć też uwagę, aby załączane zdjęcia były dobrej jakości, a żadna z krawędzi dokumentu nie była obcięta. Do Weryfikacji załączonych dokumentów przystąpimy niezwłocznie po zaksięgowaniu przelewu weryfikacyjnego na koncie Twojej zrzutki, a informację o statusie weryfikacji prześlemy Ci drogą mailową.
Sprawdź też - w jaki sposób dokonać weryfikacji konta firmowego/organizacji?
Zasadniczo weryfikacja profilu składa się z trzech etapów - wypełnienia formularza identyfikacyjnego, wykonania przelewu weryfikacyjnego oraz załączenia odpowiednich dokumentów.
Aby dokonać weryfikacji, z rozwijanego menu znajdującego się w prawym górnym rogu strony wybierz “Weryfikacja”.
W pierwszym kroku zostaniesz poproszony o wybór rodzaju konta.
Następnie w oknie pojawi się formularz identyfikacyjny, w którym prosimy o podanie danych osoby zarządzającej profilem, czyli tej, która będzie faktycznie logować się do naszego portalu i zarządzać założonymi zbiórkami. W formularzu należy wpisać podstawowe dane, tj. imię i nazwisko, numer PESEL, adres zamieszkania czy numer oraz datę ważności dokumentu tożsamości.
Ważne - pamiętaj, aby w formularzu wpisać rzeczywiste dane, gdyż po zapisaniu formularza poprosimy Cię o ich weryfikację, a jego edycja nie będzie już możliwa.
Po wypełnieniu formularza i kliknięciu “kolejny krok”, wyświetli się jeszcze oświadczenie PEP, czyli o (nie)zajmowaniu eksponowanego stanowiska politycznego.
Następne dwa kroki różnią się w zależności od tego, w jakiej formie prawnej prowadzona jest Twoja działalność. Najpierw poprosimy o podanie danych podmiotu, tj. NIP i adres jego siedziby. W przypadku Fundacji, Stowarzyszeń Rejestrowych, Spółdzielni i Spółek (za wyjątkiem spółki cywilnej) konieczne będzie również wpisanie numeru KRS.
Dalej konieczne będzie podanie danych Beneficjentów Rzeczywistych reprezentowanego przez Ciebie podmiotu, które musimy ustalić zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Beneficjenci Rzeczywiści to - mówiąc najprościej - osoby fizyczne, które w sposób faktyczny pełnią władzę nad danym podmiotem, sprawując nad nim bezpośrednio lub pośrednio kontrolę. Do wskazania danych swoich Beneficjentów Rzeczywistych zobowiązane są: Fundacje, Stowarzyszenia Rejestrowe, Spółdzielnie, Spółki z o. o., Spółki jawne, Spółki partnerskie, Spółki akcyjne (z wyjątkiem spółek publicznych), Proste spółki akcyjne, Spółki komandytowe oraz Spółki komandytowo-akcyjne. Podmioty te obowiązane są również do dokonania stosownego wpisu w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych, który należy przesłać razem z innymi dokumentami do weryfikacji profilu.
Obowiązek ten nie dotyczy natomiast Stowarzyszeń zwykłych, Spółek cywilnych, Jednoosobowych Działalności Gospodarczych, a także pozostałych instytucji jak np. kościołów czy klubów sportowych.
Jeżeli Twoja organizacja nie została jeszcze zgłoszona do CRBR, zapoznaj się z tymi artykułami w portalach gov.pl i ngo.pl.
W kolejnym kroku podsumujemy jeszcze raz uzupełnione przez Ciebie dane. Sprawdź je uważnie i upewnij się, że nie zawierają żadnych błędów - po zapisaniu formularza edycja danych nie będzie już możliwa.

Po zapisaniu danych Twoja zrzutka staje się aktywna na okres 30 dni i można już dokonywać na nią wpłat. Aby móc realizować również wypłaty i utrzymać aktywność wpłat na stałe, niezbędne jest jeszcze wykonanie przelewu weryfikacyjnego oraz dosłanie odpowiednich dokumentów.

Jak wykonać przelew weryfikacyjny?
Przelew weryfikacyjny polega na przesłaniu kwoty 1 zł z rachunku bankowego Twojej firmy/organizacji na indywidualny numer konta założonej przez Ciebie wcześniej zrzutki. Możesz go wykonać na dwa sposoby - za pomocą standardowego lub błyskawicznego przelewu weryfikacyjnego.
Wszelkie dane niezbędne do wykonania standardowego przelewu weryfikacyjnego, znajdziesz w zakładce “weryfikacja”. Wystarczy, że je skopiujesz i zlecisz przelew na stronie swojego banku. Rachunek bankowy, z którego dokonasz przelewu weryfikacyjnego będzie później jedynym, na który będzie można wypłacić zebrane środki.
Pamiętaj! Nazwa nadawcy przelewu musi być identyczna z danymi firmy/organizacji, które zostały podane wcześniej w formularzu (do sprawdzenia w zakładce "Twoje zapisane dane"). W przypadku niezgodności tych danych, weryfikacja zostanie odrzucona.
Standardowy przelew weryfikacyjny musi być zwykłym, tradycyjnym przelewem wykonanym poprzez stronę Twojego banku z siedzibą w Polsce - wpłata weryfikacyjna nie może być dokonana z zagranicy, poprzez zewnętrzne bramki płatności ani poprzez przycisk “wpłać” na stronie zrzutki.
Możesz również wybrać szybszą i łatwiejszą opcję - błyskawiczny przelew weryfikacyjny. Wystarczy, że wybierzesz z listy odpowiedni bank, zalogujesz się do swojej bankowości i zlecisz przelew, a Twoje konto zostanie zweryfikowane nawet w kilka minut! Uwaga - opcja ta jest dostępna tylko dla wybranych banków.

Jak załączyć dokumenty do weryfikacji profilu?
Ostatnim krokiem weryfikacji jest załączenie odpowiednich dokumentów weryfikacyjnych. Tutaj znów pojawi się różnica - w zależności od tego, jaki rodzaj działalności prowadzisz, system poprosi Cię o załączenie odpowiednich dokumentów. Dokładne zestawienie wymaganych dokumentów znajdziesz tutaj.
Dane z przesłanych dokumentów muszą być zgodne z danymi wskazanymi w formularzu identyfikacyjnym i przelewie weryfikacyjnym. Zwróć też uwagę, aby załączane zdjęcia były dobrej jakości oraz żeby wszystkie krawędzie dokumentu były widoczne.
Do sprawdzenia dokumentów weryfikacyjnych przystąpimy niezwłocznie po zaksięgowaniu przelewu weryfikacyjnego na koncie zrzutki. W razie ewentualnych braków, otrzymasz powiadomienie drogą mailową. Po zaakceptowaniu załączonych plików przez nasz Dział Bezpieczeństwa, Twoje konto będzie już bezterminowo aktywne, a także odblokowana zostanie możliwość wypłaty zebranych środków.
Sprawdź też - w jaki sposób dokonać weryfikacji konta prywatnego?
Księgowanie standardowego przelewu weryfikacyjnego jest zależne wyłącznie od banku i trwa zwykle do dwóch dni roboczych. Możesz również skorzystać z opcji przelewu błyskawicznego, która pozwala na skrócenie czasu weryfikacji do kilkunastu minut.
Załączone dokumenty weryfikacyjne sprawdzimy natomiast niezwłocznie po ich przesłaniu (jednak dopiero po zaksięgowaniu przelewu weryfikacyjnego). Nasi pracownicy obsługi klienta pracują nad weryfikacją codziennie w godzinach 8:00-21:00. W razie jakichkolwiek braków lub problemów z weryfikacją, otrzymasz informację drogą mailową.
Jeśli jesteś osobą prywatną konieczne jest przesłanie skanu/zdjęcia Twojego dokumentu tożsamości: dowodu osobistego (obu stron) bądź paszportu (strony ze zdjęciem). Dane z dokumentu muszą pokrywać się z danymi konta, z którego wysłany został przelew.
Twoje dane są z nami bezpieczne - więcej na ten temat przeczytasz tutaj. W celu zachowania jak najwyższego bezpieczeństwa, możesz dodatkowo na skanach/zdjęciach zamieścić dopisek: "Dokument ważny tylko do celów weryfikacji konta na zrzutka.pl" oraz zamazać wszelkich zbędne pól w taki sposób aby adres zamieszkania, obywatelstwo, nr dokumentu tożsamości, PESEL, data ważności oraz imię i nazwisko były nadal widoczne.
Jeśli zakładasz profil w imieniu firmy / organizacji / fundacji, rodzaj wymaganych dokumentów różni się w zależności od formy prowadzonej przez Ciebie działalności. Pełną listę wymaganych dokumentów znajdziesz tutaj.
W profilu każdego organizatora na zrzutka.pl znajduje się informacja o tym, jak dany profil został zweryfikowany. Profil może być niezweryfikowany, może być zweryfikowany dowodem, a także zweryfikowany przelewem. Najbardziej wiarygodne są profile zweryfikowane na podstawie przelewu weryfikacyjnego i dowodu osobistego. Jeśli chcesz wiedzieć więcej - przeczytaj ten artykuł.
Dla ułatwienia przygotowaliśmy film, który pokieruje Cię krok po kroku jak założyć zrzutkę: https://www.youtube.com/watch?v=hFxoqhFllR0
Zachęcamy również do zerknięcia do naszego poradnika "Jak to działa?" (kliknij), w którym opisaliśmy pierwsze kroki na zrzutka.pl
Tak. Organizator we własnym zakresie tworzy zrzutkę, w tym jej opis.
Jeśli chcesz zorganizować własną zrzutkę, sprawdź ten film instruktażowy.
Nie ma takiej potrzeby. Najważniejsze, aby przedstawić ją na swojej zrzutce w najbardziej rzeczowy i atrakcyjny sposób.
Dla każdej zrzutki tworzony jest indywidualny numer konta bankowego. Wypłata następuje po dokonaniu przelewu weryfikacyjnego z konta organizatora i jest zlecona na konto z tegoż przelewu.
Jak dokonać weryfikacji przeczytasz tutaj.
Za indywidualne konto bankowe zrzutki nie są pobierane żadne opłaty.
Rady na temat promowania swojej zrzutki znajdziesz w naszym artykule dostępnym tutaj: https://zrzutka.pl/jak-to-dziala/promowanie
Możesz wyłączyć lub całkowicie usunąć swoją zrzutkę poprzez wejście w zakładkę "Moje zrzutki". Przy wybranej zrzutce wciśnij przycisk "Więcej", widoczny w prawym górnym rogu kafelka z daną zrzutką. Z rozwijanego menu wybierz opcję "Wyłącz" lub "Usuń":
Wyłączona zrzutka będzie nadal widoczna dla odwiedzających, ale wpłaty na nią nie będą już możliwe. Wyłączoną zrzutkę można ponownie aktywować w dowolnym momencie. Usunięcie zrzutki spowoduje, że odwiedzający nie będzie mógł zobaczyć jej treści. Usuniętej zrzutki nie można ponownie włączyć.
Podczas logowania wykorzystaj opcję “Nie pamiętam hasła”. Następnie kliknij w link, który dostaniesz na swoją skrzynkę mailową. Link przekieruje cię do formularza na zrzutka.pl, w którym należy podać nowe hasło do konta.
Upewnij się, że wiadomość mailowa, która trafiła na twoją skrzynkę, została wysłana z adresu [email protected]
Na zrzutka.pl możesz zbierać na co chcesz - nie ma żadnych ograniczeń. Możesz założyć zrzutkę prywatną, na przykład na wspólny zakup prezentu dla znajomego. Aby zrzutka była prywatna, należy wyłączyć odpowiednią opcję w edycji zrzutki ("Ukryj zrzutę w Google i na naszej stronie" - w dodatkowych ustawieniach zrzutki). Taka zrzutka będzie dostępna tylko dla osób którym udostępnisz jej link.

Możesz też założyć zrzutkę promowaną. Funkcja zrzutki promowanej jest dodatkowo płatna i możesz zakupić ją poprzez kliknięcie przycisku "Wypromuj" na swojej zrzutce. Zrzutka promowana będzie wyświetlana tutaj.
Dzięki zastosowaniu funkcji premium "zrzutka promowana", zrzutka zostanie umieszczona tutaj, a także będzie wyświetlać się wśród zrzutek reklamowanych na Facebooku oraz w Google Ads. Koszt wykupienia statusu zrzutki promowanej jest uzależniony od czasu jej wyświetlania i dostępny do wglądu w zakładce “Wypromuj”, widocznej w czasie zakładania oraz edycji zrzutki.
Jeśli chcesz stworzyć własny link śledzący, który ukaże ci statystyki kliknięć, wciśnij przycisk "Więcej" na wybranej zrzutce:
Wybierz i wpisz swój własny adres śledzący lub kliknij przycisk "losowy", aby wygenerować losowy ciąg znaków:
Teraz wystarczy, że klikniesz przycisk "Zapisz":
W celu sprawdzenia statystyk swojego adresu, dodaj na końcu znak “+” (np. zrzutka.pl/z/moj-link-sledzacy+).
Sprawdź na naszym blogu, jak wyglądała promocja zrzutka.pl/wosp organizowana przez kwejk.pl: https://zrzutka.pl/blog/55/stworz-swoj-wlasny-link-do-promocji-zrzutki-i-sprawdzaj-na-biezaco-statystyki
Datę zakończenia zrzutki można zmienić w każdej chwili w edycji zrzutki i zmiana ta nie wiąże się z żadnymi konsekwencjami finansowymi.
Tak, zrzutka może zostać wyłączona przez organizatora w każdej chwili.
Zrzutkę można wyłączyć poprzez wejście w zakładkę "Moje zrzutki". Przy wybranej zrzutce wciśnij przycisk "Więcej", widoczny w prawym górnym rogu kafelka z daną zrzutką. Z rozwijanego menu wybierz opcję "Wyłącz" lub "Usuń".
Wyłączona zrzutka będzie nadal widoczna dla odwiedzających, ale wpłaty na nią nie będą już możliwe. Wyłączoną zrzutkę można ponownie aktywować w dowolnym momencie. Usunięcie zrzutki spowoduje, że odwiedzający nie będzie mógł zobaczyć jej treści. Usuniętej zrzutki nie można ponownie włączyć.
Przerwanie zrzutki nie wiąże się z żadnymi konsekwencjami finansowymi.
Organizator nie ponosi żadnych opłat i prowizji za zorganizowanie zrzutek.
Nie, nie trzeba. Wszystkie koszty przedstawione są tutaj. Nie posiadamy innych, ukrytych opłat :)
Organizator nie ponosi żadnych opłat i prowizji za dokonanie wypłaty środków zebranych na zrzutka.pl.
Wpłacający nie ponosi żadnych opłat i prowizji niezależnie od wybranej metody płatności. Nie pobieramy też żadnych opłat od organizatora zrzutki. Utrzymujemy się z darowizn, które można przekazać podczas dokonywania wpłaty.
Nie jeśli wpłaty przekazane przez pojedyncze osoby w ciągu ostatnich 5 lat nie przekraczają kwoty 4 902 PLN. Oprócz tego powinieneś zapoznać się z https://zrzutka.pl/blog/27/moje-zrzutki-a-urzad-skarbowy oraz https://zrzutka.pl/regulamin/.
Wszystkie koszty przedstawione są tutaj: Koszty
Aby wpłacić środki na wybraną zrzutkę, wystarczy wcisnąć przycisk "Wpłać na zrzutkę" widoczny po wejściu na zrzutkę. Strona przeniesie cię do formularza, w którym należy wybrać metodę płatności, a także uzupełnić podstawowe informacje w formularzu wpłaty.
W przypadku zwykłych przelewów poprawność księgowania jest zagwarantowana tym, że każda zrzutka posiada INDYWIDUALNY numer rachunku bankowego.
UWAGA! Na zrzutki można wpłacać z zagranicy - aby to zrobić należy wybrać metodę wpłaty jaką jest "Przelew tradycyjny" i następnie posłużyć się numerami IBAN i SWIFT, które zostaną podane w ostatnim kroku tej metody wpłaty. Wpłaty zagranicznej można też dokonać płacąc kartą.
Wpłaty "online" obsługiwane przez PayU, księgują się na zrzutkach do 5 minut.
Wpłaty zwykłym przelewem mogą księgować się na zrzutkach do 2 dni roboczych i księgowanie takich wpłat następuje zwykle w godzinach 11-19.
Po zaksięgowaniu wpłaty dostaniesz potwierdzenie na maila, który został przez Ciebie podany w trakcie dokonywania wpłaty. Oprócz tego możesz znaleźć swoją wpłatę w zakładce "Wpłacający" widocznej na każdej zrzutce (o ile organizator nie ukrył danych wpłacających).
Wypłatę możesz zlecić w każdej chwili, nawet jeśli nie został osiągnięty cel na twojej zrzutce. Pamiętaj, że w celu dokonania wypłaty środków należy najpierw dokonać weryfikacji.
Przed dokonaniem zwrotu upewnij się, że masz zweryfikowany profil. Aby dokonać zwrotu, wejdź w zakładkę "Moje zrzutki", a następnie wciśnij przycisk "Więcej" na wybranej zrzutce. Z wysuwanego menu wybierz opcję "Finanse":
Z listy wpłat wybierz te wpłaty, które chcesz zwrócić do darczyńców.
Po zaznaczeniu wybranych wpłat, wciśnij przycisk "Zwróć zaznaczone" na dole. Wyświetli się nowe okno, w którym wybierzesz stronę ponoszącą koszt zwrotu. Koszty zwrotów opisane są tutaj.
Środki zebrane na zrzutkach można wypłacać w dowolnym momencie. W tym celu wejdź w zakładkę "Wypłać". System poprosi cię o podanie kody uwierzytelniającego, wysłanego na twój adres mailowy lub numer telefonu.
Wybierz zrzutkę, z której chcesz wypłacić środki, podaj kwotę, a także dane do wypłaty. Na koniec wciśnij przycisk "Wypłać".
Gotowe! Środki powinny zaksięgować się na twoim koncie w
ciągu maksymalnie dwóch dni roboczych.
Pamiętaj! Aby móc wypłacić środki twój profil musi być zweryfikowany - przeczytaj jak się zweryfikować.
Nie. Wypłata nie spowoduje wyzerowania licznika widocznego dla osób odwiedzających zrzutkę. Wypłacona kwota zniknie jedynie z salda dostępnego do wypłaty z twojego konta na zrzutka.pl.
Wypłata może trwać do dwóch dni roboczych. Pamiętaj, że wypłaty zlecone w piątek po 16:00 oraz w weekendy i dni wolne od pracy, realizowane są w ciągu najbliższych dwóch dni roboczych (czyli na przykład w poniedziałek, po weekendzie).
Możesz to sprawdzić samodzielnie poprzez rozwinięcie listy wpłat (zakładka "Wpłacający") na wspartej przez Ciebie zrzutce:
Jeśli nie widzisz swojej wpłaty na tej liście, napisz do organizatora zrzutki, aby sprawdził czy otrzymał twoją wpłatę. Organizator zrzutki może sprawdzić wszystkie szczegóły wpłat na liście wpłat w swoim koncie na zrzutka.pl.
Jeśli wybrałeś/wybrałaś błyskawiczny przelew obsługiwany przez PayU, to wszystko jest w porządku - twoja wpłata jest przetwarzana przez PayU na innym rachunku bankowym i przekazywana na odpowiednią zrzutkę na podstawie podanego tytułu wpłaty.
Wszystkie zebrane środki pieniężne na zrzutce są do dyspozycji organizatora zrzutki.
Przesłanie takich dokumentów jest konieczne tylko w wyjątkowych przypadkach. Jeśli pojawi się taka potrzeba - skontaktujemy się z tobą.
Jeśli wpłaty przekazane przez pojedyncze osoby nie przekraczają kwoty 4 902 PLN, nie jest wymagane rozliczenie z Urzędem Skarbowym.
Szerzej na ten temat: Moje zrzutki a Urząd Skarbowy
Opcje premium dostępne na zrzutce można wykupić po założeniu zrzutki i zweryfikowaniu profilu minimum przelewem. Są to:
- zrzutka promowana - dzięki tej opcji zrzutka będzie wyświetlana tutaj. Koszt wykupienia statusu zrzutki promowanej jest uzależniony od czasu jej wyświetlania i dostępny do wglądu w zakładce “wypromuj zrzutkę” widocznej w czasie zakładania zrzutki.
- przyjazny link - w postaci: zrzutka.pl/twoj-tekst. Dzięki niemu każdy z łatwością zapamięta adres twojej zrzutki. Koszt jest uzależniony od czasu na jaki zostaje wykupiony alias i dostępny w zakładce “wypromuj zrzutkę” widocznej w czasie zakładania zrzutki.
- wyróżnienie - dzięki niemu twoja zrzutka będzie wyświetlana na najwyższej możliwej pozycji tutaj. Koszt jest uzależniony od czasu na jaki zostaje wykupione wyróżnienie i dostępny w zakładce “wypromuj zrzutkę” widocznej w czasie zakładania zrzutki.
Po zalogowaniu się na swoje konto, wejdź na wybraną organizowaną przez Ciebie zrzutkę i wybierz opcję “Wypromuj”. Pamiętaj o dokonaniu płatności po wybraniu interesujących cię funkcji dodatkowych. Możesz zapłacić z salda zrzutki lub poprzez płatność online (PayU).
Możesz kupić reklamę w formie zrzutki promowanej na zrzutka.pl. Dodatkowo możesz wykorzystać opcję reklamy remarketingowej na Facebooku.
Aby zobaczyć szczegóły dotyczące wyżej wymienionych reklam po zalogowaniu się na swoje konto, wejdź na wybraną organizowaną przez ciebie zrzutkę i wybierz opcję “Wypromuj”.
Możesz osadzić miniaturkę swojej zrzutki w dowolnej stronie zewnętrznej korzystając z opcji “widget”, do której dostęp znajdziesz pod zdjęciem głównym wybranej zrzutki. Nie zapomnij też o tym, że możesz wysłać link swojej zrzutki mailowo, a także udostępnić go na Facebooku czy na dowolnym forum. To gdzie i z kim podzielisz się swoją zrzutką zależy tylko od ciebie.
Dla ułatwienia przygotowaliśmy listę działań, które możesz wykorzystać, aby twoja zrzutka dotarła do jak największej ilości osób.
Zobacz te działania czytając artykuł na https://zrzutka.pl/jak-to-dziala/promowanie.
Zasadniczo zrzutka.pl dba o sprawdzenie tożsamości organizatorów. Zrzutki sprawdzamy jedynie pod kątem łamania przepisów prawa. Nie mamy jednak możliwości weryfikowania w jaki sposób zostaną wykorzystane zebrane pieniądze. Dlatego przed dokonaniem wpłaty warto skontaktować się z organizatorem zrzutki w celu potwierdzenia jego wiarygodności. Więcej na ten temat można przeczytać: https://zrzutka.pl/blog/71/bezpieczenstwo-i-weryfikacja-na-zrzutka-pl.
Wypłaty na zrzutka.pl realizowane są na konto bankowe przypisane do profilu organizatora zlecającego wypłatę. Przypisanie odpowiedniego konta bankowego następuje na skutek wykonania tzw. przelewu weryfikacyjnego (więcej o weryfikacji tutaj).
Standardowy przelew weryfikacyjny może się księgować do 2 dni roboczych. Jeśli trwa to dłużej i nie masz od nas żadnej informacji o błędzie, to najprawdopodobniej w tytule przelewu zostały wpisane dodatkowe znaki, nie wymienione w zakładce weryfikacja np. oprócz ciągu znaków, który podajemy dodano 'weryfikacja' lub cokolwiek innego. Dodatkowe znaki uniemożliwiają zaksięgowanie przelewu przez nasz system. Jeśli został popełniony taki błąd wykonaj przelew weryfikacyjny ponownie z poprawnym tytułem. Po poprawnym zaksięgowaniu przelewu weryfikacyjnego pojawi się możliwość wypłaty 'starej' i 'nowej' złotówki wpłaconej w ramach weryfikacji - przelew weryfikacyjny nie jest opłatą! Upewnij się też, że przelew wykonany został z Twojego polskiego konta.
Przelew nie może być wykonany poprzez pośrednika (np. poczta, Blue Media, Bluecash, SORBNET) - w przypadku skorzystania z pośrednika nie otrzymujemy Twojego numeru konta więc nie możemy zaakceptować takiej weryfikacji.
Podsumowując - standardowy przelew weryfikacyjny MUSI być wykonany z Twojego polskiego konta bankowego zgodnie z instrukcjami, w tytule MUSI być podany zdefiniowany przez nas w zakładce 'weryfikacja' ciąg znaków (bez żadnych znaków dodatkowych) i NIE można wykonywać go z użyciem wymienionych wyżej (jak również jakichkolwiek innych) pośredników. Jeśli wykonując przelew weryfikacyjny popełniłeś(aś) jakiś błąd - wykonaj ten przelew raz jeszcze - poprawnie. Po zaksięgowaniu poprawnie wykonanego przelewu weryfikacyjnego obydwie wpłacone złotówki będą dostępne do wypłaty.
Pamiętaj! Możesz również wykonać przelew błyskawiczny i skrócić czas weryfikacji do zaledwie kilkunastu minut!
Poniżej znajdziesz wzory pełnomocnictw i zgód, które mogą być przydatne podczas korzystania ze zrzutka.pl:
- Zgoda na prowadzenie zrzutki na moją rzecz i przetwarzanie moich dokumentów medycznych - pobierz w j. polskim, pobierz w j. angielskim
- Zgoda na przetwarzanie moich dokumentów medycznych - pobierz w j. polskim
- Zgoda na prowadzenie zrzutki na rzecz mojego podopiecznego i przetwarzanie dokumentów medycznych mojego podopiecznego - pobierz w j. polskim, pobierz w j. angielskim
- Zgoda na prowadzenie zrzutki na moją rzecz - pobierz w j. polskim, pobierz w j. angielskim
- Zgoda na prowadzenie zrzutki na rzecz mojego podopiecznego - pobierz w j. polskim, pobierz w j. angielskim
- Zgoda rodzica/opiekuna na prowadzenie konta użytkownika przez nieletniego - pobierz w j. polskim, pobierz w j. angielskim
- Pełnomocnictwo do zarządzania profilem na zrzutka.pl dla pracownika firmy/fundacji/stowarzyszenia/innej organizacji - pobierz w j. polskim, pobierz w j. angielskim
- Oświadczenie o byciu PeP - pobierz w j. polskim, pobierz w j. angielskim
- Oświadczenie o byciu PeP (beneficjent rzeczywisty) - pobierz w j. polskim
- Oświadczenie o źródłach majątku - pobierz w j. polskim
- Zgoda na prowadzenie zrzutki na rzecz instytucji - pobierz w j. polskim, pobierz w j. angielskim
Użytkownik w każdym wypadku może zablokować instalowanie plików cookies, usunąć stałe pliki cookies lub w inny sposób zmienić warunki przechowywania bądź otrzymywania plików cookies, wykorzystując w tym celu stosowne opcje swojej przeglądarki internetowej, np.:
Konto można usunąć poprzez wejście w "Ustawienia", a następnie zakładkę "Ustawienia profilu". Nieco niżej znajduje się przycisk do usuwania konta:
Zmiana może być wykonana wyłącznie na inne konto tej samej osoby/podmiotu. W celu zmiany numeru konta do wypłat przypisanego do Twojego profilu, możesz:
- wykonać zwykły przelew z obecnie zweryfikowanego konta bankowego, na własną zrzutkę, w kwocie 1 zł w tytule wpisując "zmiana weryfikacji". Indywidualny numer rachunku zrzutki znajduje się w zakładce "Moje zrzutki". Gdy przelew zaksięguje się na koncie bankowym zrzutki, prosimy o wiadomość z potwierdzeniem przelewu. Usuniemy obecną weryfikację i będzie można ją wykonać ponownie lub
- jeśli nie posiadasz dostępu do rachunku użytego do weryfikacji, ale Twój nowy rachunek bankowy, którym chcesz zweryfikować profil, założony jest na te same dane osobowe i adresowe, co stary rachunek, to w takim wypadku wykonaj zwykły przelew z Twojego nowego konta bankowego, na własną zrzutkę, w kwocie 1 zł w tytule wpisując "zmiana weryfikacji". Pamiętaj, że przelew zmiany weryfikacji należy wykonać z rachunku prowadzonego przez bank z siedzibą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Indywidualny numer rachunku zrzutki znajduje się w zakładce "Moje zrzutki". Gdy przelew zaksięguje się na koncie bankowym zrzutki, prosimy o wiadomość z potwierdzeniem przelewu. Usuniemy obecną weryfikację i będzie można ją wykonać ponownie.
Ważne - wiadomość o tym, że Twój przelew zmiany weryfikacji został zaksięgowany, musisz wysłać z adresu mailowego, na którym zarejestrowany jest Twój profil na zrzutka.pl. Jeśli żadna z dwóch opcji wskazanych wyżej nie jest w Twoim wypadku możliwa, to skontaktuj się z nami poprzez zakładkę kontakt.
To proste! Zapoznaj się z prezentującym ogólne zasady artykułem na blogu lub dedykowanym (zwłaszcza dla patronów) przewodnikiem po zrzutce patronowanej.
To proste! Zapoznaj się z prezentującym ogólne zasady artykułem na blogu lub dedykowanym (zwłaszcza dla organizatorów) przewodnikiem po zrzutce cyklicznej.
Nasze publiczne API jest dostępne na stronie https://zrzutka.pl/api/v1/public/doc. W przypadku chęci otrzymania dostępu, prosimy o wysłanie prośby za pośrednictwem formularza w dziale kontakt.
Obsługa po zapoznaniu się ze zgłoszeniem oraz planowanym sposobem wykorzystania API przydzieli dedykowany `access_token`.
W razie jakichkolwiek sugestii/nowych endpointów prosimy o wiadomość. Jednocześnie uprzedzamy, że endpointy obsługujące kluczowe funkcje takie jak:
- logowanie/rejestrację/reset hasła użytkownika
- wpłatę
- wypłatę środków
- weryfikację użytkownika
- zakup premium
- sprawdzenie salda do wypłaty
Do każdej zrzutki możesz wygenerować QR kod. Wystarczy zrobić zdjęcie, aby przejść do jej szczegółów lub bezpośrednio do wpłaty. QR możesz wykorzystać na plakatach, ulotkach, prezentacjach, billboardach, albo pokazując na ekranie telefonu znajomym. Możesz zapomnieć o dyktowaniu adresu Twojej zrzutki - cyk i gotowe!
Zobacz jakie to proste:
Skarbonka umożliwia wyodrębnienie grupy wspierających, którzy wspierają oryginalną zrzutkę za pośrednictwem Skarbonki. W ten sposób, możesz wesprzeć oryginalną zrzutkę, a jej Organizator będzie wiedział, ile pieniędzy zebrał dzięki utworzonej przez Ciebie Skarbonce - to Ty widniejesz w widoku Skarbonki jako Organizator Skarbonki! Zobacz jak aktywować Skarbonki i jak za ich pomocą zbierać środki: zrzutka.pl/blog/215/skarbonki.
Informacje na temat automatycznego tworzenia plakatów znajdziesz tutaj: https://zrzutka.pl/blog/218/plakat
Informacje na temat automatycznego tworzenia kartek okolicznościowych znajdziesz tutaj: https://zrzutka.pl/blog/218/kartka
Możliwość odliczenia wpłat w rozliczeniu podatkowym została przestawiona w poniższym artykule: darowizny na zrzutka.pl a odliczenie w PIT. Zachęcamy również do zarejestrowania konta na naszym portalu. W takim przypadku będzie miał Pan/Pani możliwość samodzielnego generowania potwierdzeń dokonanych wpłat. Potwierdzenia wpłat na zrzutki można uzyskać poprzez wygenerowania potwierdzenia wpłaty na daną zrzutkę. W tym celu po zalogowaniu się na swoje konto, należy przejść do "Moje zrzutki", a następnie w zakładkę "Wsparte przeze mnie". W celu uzyskania potwierdzenia wpłaty na daną zrzutkę należy wejść w "Szczegóły wpłat" -> "Szczegóły wpłaty" -> "Pobierz potwierdzenie PDF".
Dzięki kartom wpłatniczym przyjmiesz zapłatę za dowolne towary i usługi, a także w prosty sposób rozliczysz drobne należności ze znajomymi - jest to zatem rozwiązanie zarówno dla przedsiębiorców, jak i osób prywatnych. Zobacz film.
Karta wpłatnicza działa jak mini-terminal - wystarczy przyłożyć do niej telefon, aby na jego ekranie pojawił się wybór dogodnej metody płatności (m.in. Blik). Ważne - telefon musi mieć włączoną funkcję NFC (jeśli ta opcja jest niedostępna, to wymagane będzie zeskanowanie kodu QR z karty). Po wybraniu kwoty i zrealizowaniu płatności, właściciel karty wpłatniczej otrzymuje wpłatę (zwykle w ciągu mniej niż minuty) w saldo swojej, powiązanej z kartą, zrzutki (każda karta wpłatnicza musi być powiązana ze zrzutką, pełniącą dla niej rolę elektronicznej portmonetki). Zobacz film.
Wpłaty poprzez swoją kartę przyjmujesz ZA DARMO - nie pobieramy prowizji od przyjętych kwot. Koszt zakupu karty to jedynie 29,94 zł (plus koszty wysyłki). W tej cenie otrzymujesz aż 6 miesięcy aktywności karty gratis! Następnie (po upływie darmowych 6 miesięcy) każde kolejne 30 dni aktywności karty kosztuje 4,99 zł. Opłata ta będzie pobierana z salda zrzutki powiązanej z kartą.
To bardzo proste. Po pierwsze możesz w każdej chwili dezaktywować subskrypcję w ustawieniach karty:
Po anulowaniu subskrypcji karta pozostanie aktywna do dnia, do którego była opłacona, a później jej aktywność nie będzie przedłużana (ze zrzutki powiązanej z kartą nie będą już więcej pobierane opłaty abonamentowe za kartę). Po drugie możesz wypłacić wszystkie środki ze zrzutki powiązanej z kartą. W takim wypadku próba pobrania opłaty 4,99 zł nie powiedzie się i karta oraz subskrypcja ulegną dezaktywacji w dniu nieudanego odnowienia.
Oczywiście! Wejdź w ustawienia swojej karty i po prostu aktywuj subskrypcję:
W trakcie aktywacji subskrypcji (jeśli karta jest też nieaktywna z powodu jej nieopłacenia) możliwe będzie również natychmiastowe aktywowanie karty poprzez pobranie kwoty 4,99 zł z salda zrzutki lub dokonanie płatności przelewem błyskawicznym (obsługiwanym przez PayU).
Zastanawiasz się nad tym, jak skonfigurować skuteczną reklamę na facebooku dla swojej zrzutki? To wcale nie jest trudne, a efekty mogą być oszałamiające! Przygotowaliśmy artykuł przedstawiający krok po kroku konfigurację pełnej i skutecznej reklamy (wraz z pomiarem konwersji, czyli wpłat), a także ukazujący skalę możliwości, jakie taka poprawna konfiguracja otwiera - przeczytaj artykuł.
W celu dokonania weryfikacji opisu zrzutki możesz:
- skorzystać z zakładki 'zweryfikuj zrzutki' dostępnej w ustawieniach Twojego konta na zrzutka.pl lub
- możesz też zweryfikować zrzutkę z poziomu edycji wybranej zrzutki - w tym celu kliknij "Edytuj zrzutkę" w widoku wybranej zrzutki i następnie prześlij wymagane dokumenty korzystając z wyznaczonego do tego pola - zobacz film.
- jeśli chcesz, użyj do weryfikacji aplikacji mobilnej zrzutka.pl. Sposób przesyłania plików został przedstawiony w tym filmie.
Ważne - więcej na temat weryfikacji przeczytasz tutaj.
Dzięki postom możesz przekazać osobom, które wsparły Twoją zrzutkę (wybierając konkretną lub dowolną nagrodę), określone informacje - takie jak na przykład: kody dostępu czy linki do Twoich treści - np. zdjęć lub filmów, dostępy do prowadzonych przez Ciebie szkoleń, hasła do treści premium, które oferujesz i inne. Posty są przypisane do nagród - aby możliwość dodawania postów była aktywna, musisz dodać chociaż jedną nagrodę do swojej zrzutki. Przeczytaj więcej na temat postów do nagród - posty do nagród na zrzutka.pl.
Pomyśleliśmy, że możesz sprawić przyjemność darczyńcom i przekazać im podziękowanie za otrzymaną wpłatę. Możesz stworzyć swoją spersonalizowaną wersję podziękowania i ustawić jego treść w edycji zrzutki. Zrobisz to w dodatkowych ustawieniach w edycji zrzutki - dowiedz się więcej.
Za pomocą przycisku ,,zgłoś nadużycie”, każdy może podzielić się z nami swoimi podejrzeniami względem organizowanych na naszym portalu zbiórek. Wszystkie takie zgłoszenia są analizowane przez naszych pracowników. Niejednokrotnie zdarzyło się, że to właśnie tą drogą uzyskaliśmy pierwsze informacje, które doprowadziły do wykrycia prób oszustwa na naszym portalu, co zawsze zgłaszamy odpowiednim organom ścigania, lub do ustalenia zaistnienia innego typu nadużycia, prowadzącego do usunięcia lub zablokowania przez nas danej zbiórki. Sprawdź, jakie sytuacje wymagają zgłoszenia - kiedy zgłaszać podejrzaną zrzutkę.
Zrzutkę możesz wypromować korzystając z wbudowanych narzędzi w serwisie zrzutka.pl, jak również na wiele innych sposobów. Sprawdź 20 sposobów na wypromowanie swojej zrzutki.
Niniejszy artykuł poświęcony jest bezpiecznemu korzystaniu ze zrzutka.pl. Przekonaj się, że bezpieczne korzystanie ze zrzutka.pl wcale nie jest trudne - w tym artykule znajdziesz wszystko co niezbędne!
Zrzutkę z nagrodami może zorganizować każdy, a dodawanie nagród jest bardzo proste. Nowością jest możliwość dodawania zdjęć do swoich nagród, robi się to w sposób zaprezentowany w niniejszym artykule - przeczytaj artykuł.
Od zeszłego roku na zrzutce pod adresem zrzutka.pl/cykliczne można przyjmować cykliczne wpłaty od darczyńców. Pisaliśmy o tym w tym wpisie Zrzutka.pl prezentuje “zrzutki cykliczne”. Od dziś organizatorzy mogą zachęcić do cyklicznych wpłat podając własne korzyści, które uzyska darczyńca decydujący się na stałe wsparcie - dowiedz się więcej.
Wszystkie zaawansowane funkcjonalności zrzutka.pl zebraliśmy dla Was w tym wpisie. Miłej lektury!
Jeśli chcesz dodać lokalizację do swojej zrzutki (np. by wspierający wiedzieli, gdzie się znajdujesz i czy jesteś osobą z ich okolicy), to zrobisz to w ustawieniach zrzutki. Dodaj lokalizację w edycji zrzutki (dodatkowe ustawienia):
Zastanawiasz się nad tym, jak skonfigurować skuteczną reklamę i prowadzić dobrą analitykę dla swojej zrzutki? To wcale nie jest trudne, a efekty mogą być oszałamiające! Przygotowaliśmy artykuł przedstawiający krok po kroku konfigurację pełnej i skutecznej analityki (wraz z pomiarem konwersji, czyli wpłat), a także ukazujący skalę możliwości, jakie taka poprawna konfiguracja otwiera - przeczytaj artykuł.
Przeczytaj więcej na temat wypłat na karty na naszym blogu, artykuł poświęcony temu rozwiązaniu znajdziesz tutaj.
Aby zmienić kartę wpiętą w płatności cyklicznej, wejdź w zakładkę "Ustawienia", a następnie wybierz "Płatności cykliczne" i "Więcej":
Następnie wybierz "Wyłącz" i po wyłączeniu płatności - dodaj ją od nowa, podając aktualne dane karty, z pozycji widoku wpłaty na zrzutkę.
Jednym z podstawowych punktów regulaminu zrzutka.pl jest zakaz prowadzenia zrzutek na cel sprzeczny z prawem. Co to jednak dokładnie oznacza? W niniejszym artykule postanowiliśmy przytoczyć kilka najczęściej pojawiających się sytuacji, w których użytkownicy naszego portalu usiłowali zakładać zrzutki na cel, który był zakazany przez obowiązujące prawo - przeczytaj artykuł.
Wypełnienie formularza identyfikacyjnego konieczne jest przed przyjęciem pierwszej wpłaty na zrzutkę. Natomiast weryfikacji za pomocą przelewu bankowego oraz dokumentu tożsamości należy dokonać przed pierwszą wypłatą, jednak nie później niż w ciągu 30 dni od momentu wypełnienia formularza identyfikacyjnego. Jeśli nie potwierdzisz prawdziwości danych w tym czasie, Twoje konto zostanie usunięte po 30 dniach, a zebrane środki zwrócone do wspierających.
Jeśli otrzymujesz kody w wiadomości e-mail, to w pierwszej kolejności sprawdź dokładnie wszystkie foldery swojej poczty - w tym także folder SPAM. Upewnij się również, że Twoja skrzynka nie jest przepełniona. Jeżeli znajdziesz wiadomość z kodem w folderze SPAM, oznacz ją jako wiadomość bezpieczną aby problem nie pojawiał się w już więcej w przyszłości.Zdarza się również, że niektóre serwery poczty kolejkują wiadomości do darmowych kont, dlatego przychodzą one z pewnym opóźnieniem (zwłaszcza w serwisie Onet oraz Interia). Powoduje to z kolei, że nasze kody weryfikacyjne się dezaktywują. W takiej sytuacji sugerujemy zmianę metody autoryzacji na wiadomości SMS.Metodę autoryzacji można zmienić w zakładce "Ustawienia" -> "Limity i autoryzacje" -> "Metoda autoryzacji" -> "Wiadomość SMS" (alternatywnie, jeśli masz problem z odbieraniem kodów wysłanych w SMS - zmień metodę autoryzacji na e-mail).
Jak najbardziej! Wpłaty z zagranicy najwygodniej jest dokonać za pomocą płatności kartą lub przelewem tradycyjnym. Obie te metody płatności są dostępne na stronie zrzutki po kliknięciu przycisku "wpłać".
Wpłaty z zagranicy są automatycznie przewalutowane przez bank i na konto zrzutki trafiają już w polskich złotych.
Podczas weryfikacji profilu firmowego, zawsze konieczne jest przesłanie skanów lub zdjęć dokumentu tożsamości osoby zarządzającej profilem na zrzutka.pl.
Poniżej przedstawiamy listę pozostałych niezbędnych w procesie weryfikacji dokumentów, w zależności od rodzaju działalności:
Fundacja
- Wypis z KRS
- Skan statutu fundacji
- Dokument potwierdzający umocowanie do działania w imieniu fundacji (jeżeli os. zarządzająca nie posiada prawa do reprezentowania fundacji samodzielnie)
- Wydruk wpisu z Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych
Jednoosobowa Działalność Gospodarcza
- Wydruk wpisu z Odpis z CEIDG
Stowarzyszenie rejestrowe
- Wypis z KRS
- Skan statutu stowarzyszenia
- Dokument potwierdzający umocowanie do działania w imieniu stowarzyszenia (jeżeli os. zarządzająca nie posiada prawa do reprezentowania stowarzyszenia samodzielnie)
- Wydruk wpisu z Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych
Stowarzyszenie zwykłe
- Skan regulaminu stowarzyszenia wraz z uchwałą o powołaniu przedstawiciela lub zarządu
- Dokument potwierdzający umocowanie do działania w imieniu stowarzyszenia
- Dokument potwierdzający nadanie NIP
Spółka z o.o. / Spółka jawna / Spółka akcyjna
- Wypis z KRS
- Dokument potwierdzający umocowanie do działania w imieniu spółki (jeżeli os. zarządzająca nie posiada prawa do reprezentowania spółki samodzielnie)
- Wydruk wpisu z Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych
Spółka cywilna
- Skan umowy spółki cywilnej
- Dokument potwierdzający umocowanie do działania w imieniu spółki (jeżeli osoba zarządzająca nie posiada prawa do reprezentowania spółki samodzielnie)
Spółka komandytowa / Spółka komandytowo-akcyjna
- Wypis z KRS
- Dokument potwierdzający umocowanie do działania w imieniu spółki (jeżeli os. zarządzająca nie posiada prawa do reprezentowania spółki samodzielnie)
- Wydruk wpisu z Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych
- Informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu z rejestru przedsiębiorców spółki z o.o. będącej komplementariuszem spółki komandytowo-akcyjnej (nie starsza niż 3 dni).
Spółka partnerska
- Wypis z KRS
- Dokument potwierdzający umocowanie do działania w imieniu spółki (jeżeli os. zarządzająca nie posiada prawa do reprezentowania spółki samodzielnie)
Prosta spółka akcyjna
- Wypis z KRS
- Dokument potwierdzający umocowanie do działania w imieniu spółki (jeżeli os. zarządzająca nie posiada prawa do reprezentowania spółki samodzielnie)
- Wydruk wpisu z Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych
Skany lub zdjęcia aktualnych dokumentów należy załączyć w zakładce “weryfikacja” po zalogowaniu na swoim profilu.
Potwierdzenie możesz pobrać po zalogowaniu się na swój profil użytkownika, przechodząc kolejno do zakładek: "Moje zrzutki" - "Wsparte przeze mnie", a następnie w podglądzie danej zrzutki wybierając "Wpłaty" - "Pobierz potwierdzenie PDF" (zgodnie z poniższymi zrzutami ekranu).
A co jeśli nie masz jeszcze założonego profilu w naszym portalu? Nic straconego! Profil możesz założyć w dowolnej chwili klikając tutaj - założenie konta jest darmowe i zajmie ci tylko chwilę, a po zalogowaniu będziesz mieć dostęp do potwierdzeń wszystkich dokonanych przez Ciebie wpłat (nawet tych zrealizowanych przed założeniem profilu). Pamiętaj jedynie, aby zakładając profil podać ten sam adres mailowy, który został podany podczas dokonywania wpłaty.
W celu zmiany adresu mailowego, należy wykonać zwykły tradycyjny przelew z obecnie zweryfikowanego konta bankowego (w kwocie 1 zł), na swoją zrzutkę, w tytule przelewu wpisując "zmiana maila na ..." - w miejsce kropek proszę wpisać nowy adres email (niezarejestrowany w serwisie zrzutka.pl). Gdy przelew zostanie zaksięgowany na zrzutce, napisz do nas na adres [email protected] - dokonamy zmiany adresu mailowego w Twoim profilu.
Indywidualny numer konta bankowego zrzutki można znaleźć po wejściu w zakładkę "Moje zrzutki".
Zrzutka cykliczna, oprócz pojedynczej wpłaty, pozwala na regularne, comiesięczne wsparcie organizatora. Różni się ona również nieco wyglądem - ilość zebranych na niej środków jest zobrazowana w formie koła postępu, a kwoty podane są w dwóch wersjach - łącznej oraz miesięcznej. Przycisk “wpłać” został tutaj również zastąpiony przyciskiem “wspieram”.
Płatność cykliczna działa podobnie jak zlecenie stałe w banku. Wybierając opcję wsparcie cykliczne, ustalasz kwotę, która co miesiąc będzie automatycznie pobierana z Twojej karty i przekazywana na rachunek wybranej zrzutki.
Jako zalogowany użytkownik, możesz przekazywać takie stałe wsparcie na te zrzutki, które są zrzutkami cyklicznymi. Automatyczne wpłaty możesz w każdej chwili wyłączyć w ustawieniach w profilu użytkownika.
Jeśli w dniu płatności na Twoim koncie nie ma wystarczającej kwoty, system będzie ponawiał próbę przelania środków przez 3 kolejne dni. Jeśli w tym czasie na koncie nie pojawi się wystarczająca suma, system ponowi próbę dokonania płatności dopiero w kolejnym miesiącu.
Jeśli nie chcesz już wspierać danej zrzutki, to opcję anulowania wsparcia znajdziesz w ustawieniach swojego konta (zakładka płatności cykliczne → więcej → wyłącz)
Zrzutka cykliczna to rozwiązanie dla każdego, kto ma coś do zaoferowania swoim odbiorcom - oczywiście w modelu subskrypcji. To również miejsce dla Wspierających, którzy wpłacając na ciekawe projekty mogą otrzymać wyjątkowe nagrody!
Zrzutki cykliczne najczęściej wykorzystywane są przez twórców internetowych, tj. youtuberów, blogerów, streamerów, muzyków, podcasterów czy fotografów. Wspierający wpłacają comiesięczne kwoty na konto Organizatorów, którzy dostają możliwość rozwoju swoich pasji i talentów, a Wspierający – wspaniałe nagrody i satysfakcję ze wspierania ciekawych projektów! Zrzutki cyklicznej używasz za darmo - nie pobieramy żadnych opłat ani prowizji.
Założenie zrzutki cyklicznej jest tak samo proste, jak założenie zwykłej zrzutki. Możesz to zrobić wpisując w formularzu na stronie zrzutka.pl/cykliczne cel swojej nowej zrzutki. Po założeniu zrzutki nie zapomnij o stworzeniu ciekawego opisu i dodaniu zdjęć. Możesz również zaproponować wpłacającym unikalne nagrody.
W przypadku zrzutki patronowanej, organizator zakłada zrzutkę i odpowiada za jej prowadzenie, jednak wpłacone na zrzutkę środki trafiają bezpośrednio do organizacji, która jest patronem i na której rzecz prowadzona jest zbiórka. Jeżeli zrzutka została objęta patronatem, nazwę oraz logo patrona możesz odnaleźć po prawej stronie od opisu zrzutki.
Wystarczy wejść na stronę zrzutka.pl/patronowane, uzupełnić cel zrzutki, wybrać patrona i kwotę do zebrania. Gdy tylko patron zaakceptuje Twoją zrzutkę, będziesz mógł zacząć zbierać dla niego środki.
Jeśli szukasz instrukcji krok po kroku, zobacz nasz przewodnik organizacji zrzutek patronowanych.
Aby dodać swoją organizację, zarejestruj się na zrzutka.pl, zweryfikuj swój profil i uzupełnij formularz zgłoszeniowy dostępny dla zweryfikowanych organizacji w ustawieniach konta (zakładka “zostań patronem”).
Kliknij w ikonę profilu widoczną w prawym, górnym rogu strony i wybierz opcję “Switch to English”.
Po przełączeniu na język angielski, strona automatycznie będzie wyświetlać opis zrzutki w języku angielskim (o ile wersja angielska została dodana przez organizatora zrzutki).
Po wybraniu opcji “Edytuj zrzutkę”, będziesz mieć możliwość dodania celu i opisu zrzutki w języku polskim i angielskim.
Jeśli zdecydujesz się na dodanie opisu w języku angielskim, będzie on automatycznie wyświetlany użytkownikom, którzy przełączą widok strony na język angielski. Jeśli dodasz opis tylko w jednym języku, to będzie on wyświetlany w obu wersjach językowych portalu.
Jeśli chcesz udostępnić link prowadzący bezpośrednio do anglojęzycznej wersji Twojej zrzutki, wystarczy że dopiszesz w linku /en/ pomiędzy “zrzutka.pl” a ID Twojej zrzutki.
Wyżej nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie?